Kyllä se rengasmaton pituus renkaan keskikohdassa on ymmärtääkseni ihan sama, vaikka paineet heittelevätkin, eikä rengas veny tai kutistu pituussuunnassa paineen vaikutuksesta. Eli jokainen milli renkaan keskikohdasta osuu maahan kierroksen aikana vaikka paineet olisivat pienemmätkin. Toki "säde" eli keskiöstä maahan mitattu matka muuttuu mutta renkaan maata vasten kulkema matka/kierros ei muutu.
Mutta en tarkoitanut tuota, vaan sitä, että esim. 20km/h ajettuna renkaasta osuu maahan tunnissa 20 kilometrin pituinen matka halkaisijasta riippumatta. Toki kierrosmäärä vaihtelee. Jos traineri mittaa renkaan pyörittämän rullan "kulkemaa" matkaa ja nopeutta, on renkaan kierrosluku ja siis samalla ympärysmitta tarpeeton tieto tehonmittauksen kannalta. Juuri kuten edellä totesitkin.









Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit