FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 318 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 218 268 308 316 317 318 319 320 328 368 418 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.511 - 9.540 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Mulla oli myös MacigShine 610C joka hyytyi -8ast pakkasessa. Palautin tänään XXL:ään ja nyt uusi lamppu hakusessa. Fenixin valoja olen katsellut ja joku niistä kaiketi tilaukseen. En löydä mainintaa käyttölämpötiloista. En tosin googlettamalla mitään pakkasongelmiakaan. Eli ilmeisesti toimivat ihan hyvin pakkasessakin?

Torstaina Fenix BC30:llä 27 asteen pakkasessa eikä ongelmia. Toista talvea jo käytössä eikä koskaan ole ollut ongelmia pakkasessa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Mukavasti pelannut tuo Biltsu multisports. Huomaa, että selkeästi aikaisemmin alkaa kovassa pakkasessa akunvarausmittarissa värit vaihtua, mutta ei ole kesken silti sammunut.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    MagicShine MJ-880 antautui tänään työmatkalla, pakkasta noin -24 astetta. Lähtiessä kaikki toimi normaalisti, mutta vähän matkaa ajettua akunvaraustilan indikaattori sammui ja samalla lakkasi oikein puoleinen virtapainike toimimasta. Vasen-painike sentään, että sain lampun sammumaan ja uudestaan päälle, mutta valoteho oli todella himmeä. Normaalisti olen ajanut työmatka 10% teholla eli noin 200lumea, mutta kun ongelma alkoivat niin tehot taisi pudota puoleen tuosta. Nyt 1.5h toimiston lämmössä ja kaikki näyttää toimivan taas normaalisti. Tässä kun katselee valon johtoa, niin ihan kuoren alla olisi johdot menneet poikki, tuntuu myös selvä pykälä kun sormilla tunnustelee tuota kohtaa..
    Tammistossa olikin vielä näitä valoja, joten nyt on uusi hyppysissä
    Still rides with 26er

Pitäisi tilata jostain halvat huomiovalot työmatkoille minulle ja tyttöystävälle. Olen kyllästynyt paristoihin joten pitäisi olla ladattavaa mallia. Onko suositella dealextremestä tai ebaystä jotain settiä, missä ladattava etu- ja takavalo. Ei ole siis näillä tarkoitus nähdä vaan edessä/kypärässä on vielä yleensä toinen valo millä sitten näkee myös eteensä.
    Respect is not given, it is taken.

Pahoittelut kun en jaksa kahlailla ketjua läpi; onko näistä kokemuksia?

http://www.ultimatesportsengineering...6/front-lights

Lähinnä noi tehokkaammat kiinnostaa.

Edit: tai siis lähinnä kiinnostaa myös löytyykö markkinoilta vastaavuuksia työläisen kukkarolle.

^Exposure kiinnostaa juuri tuon integroidun akun vuoksi. Sitä lähinnä haen tässä.
    Irrallisia akkuja mulla on repun olkaimessa ja GasTankissa jo riittämiin. Joskus taskussakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^Exposure kiinnostaa juuri tuon integroidun akun vuoksi. Sitä lähinnä haen tässä.
    Irrallisia akkuja mulla on repun olkaimessa ja GasTankissa jo riittämiin. Joskus taskussakin.
    Siis integroitu akkuhan tarkoittaa jotta kun akku tai akut hiipuu niin sitten koko valaisin on hylkytavaraa??? En oikein ymmärrä kun näitä lamppuja piisaa joissa akun tai akut saa samaan koppaan ilman piuhaa ja yleensä,uskon niin että itse valaisin kestää pirusti pidempään kuin virtalähde.

Paitsi minulla tai jos kolaroinnissa rikkomaani Fenixin saisin uuden kiinnityskiskon...
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Siis integroitu akkuhan tarkoittaa jotta kun akku tai akut hiipuu niin sitten koko valaisin on hylkytavaraa???
    Eiköhän noihin(kin) akut ole vaihdettavissa? Jos ei itse, niin asiantuntevassa alan liikkeessä.

Eiköhän noihin(kin) akut ole vaihdettavissa? Jos ei itse, niin asiantuntevassa alan liikkeessä.
    Lainaan itseäni

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jotenkinhan se tietenkin aukeaa, olisko tuosta [http://jameshilling.blogspot.fi/2012...placement.html] vinkkiä?

Tai tuosta: http://www.mtbbatteries.co.uk/mounta...y-replacement/

^Exposure kiinnostaa juuri tuon integroidun akun vuoksi.
    Minua arveluttaisi ostaa akkua/lamppua, jonka nimi on Exposure, jotenkin liian lähellä explosionia. Vaikka niinhän sitä sanotaan, ettei nimi miestä pahenna, miksi sitten lamppua tai akkuakaan.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Lainaan itseäni
    No olen näitä foorumin huonoja kunnen tajua että 99℅ lukijoista osaa sujuvasti tinata eli enemmistölle ei integroitujen akkujen vaihto ole ongelma, sillain piece of cake!
    I väntan på ännu dåligare tidet

Onhan noi Exposuret järkyn hintaisia, mutta hyvä maksaa. On todettu jo monesti.

Esim. Diablo saattais olla kypärävalona ihan mainio. Ei vähiten johdottomuuden ansiosta.
    JOS lumenit pitää yhtään paikkaansa.

http://reviews.mtbr.com/review-expos...ts-diablo-mk-6

"This light measured 1140 Lumens in an integrating sphere. Claimed Lumens by the manufacturer is 1300 Lumens."

^^jaa.... no mun pointtihan lähinnä olikin se, että ihan helppoa ei tule olemaan ja tehtaalle pitäisi mieluiten lähettää ja kun posti ei kuljeta akkuja niin....

Mitenkäs on porukalla toiminut Bilteman valo? Pakko hakea nopasti joku valo, kun molemmat Kiinan riistovalot antautui pakkasilla.

^
    Minulla on toiminut edelleen ihan hyvin. Pakkasella nopeammin vaihtuu värit akunvarausmittarissa, mutta kertaakaan ei ole vielä missään pakkasessa sammunut. Minusta hintaansa nähden erittäin kelvollinen lamppu ja valoteho on hyvä.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Mitenkäs on porukalla toiminut Bilteman valo? Pakko hakea nopasti joku valo, kun molemmat Kiinan riistovalot antautui pakkasilla.
    Ja Bilteman lamppu oli tehty? Aivan oikein! Kiinassa! Kannattaisiko nyt pistää rahat likoon ja hommata joku vähän laadukkaampi valo?
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

En edes tiedä missä se on tehty, mutta mitä väliä jos se toimii hyvin?
    Jos epäilee akun kestoa pitkässä juoksussa niin eiköhän sillä erotuksella, mitä nuo kalliit lamput maksavat ostane jo parikin kunnon akkua varalle.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Hyvin on toiminut tuo oma pari lenkkiä ja kaverilla niitä on kaks ollu jo pidempään ja nekin on olleet ookoo. No ei mikään kestotesti vielä, mutta onhan noilla takuukin jos sattuu tilttaamaan. Kiinareita on aika nihkee lähtee rekkuloimaan jos jotain tulee. Nyt kun on lumi maassa niin mun ajoihin riitti hienosti pienin teho ja sillä pysy akun varausmittari vihreällä koko lenkin ajan, isompia tehoja en oo edes testaillu kun en oo tarvinnu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ja Bilteman lamppu oli tehty? Aivan oikein! Kiinassa! Kannattaisiko nyt pistää rahat likoon ja hommata joku vähän laadukkaampi valo?
    Hyvä asenne. (y)
    Kiinasta(kin) saattaa tulla ihan laatutavaraa? Ihmisrotua sielläkin kaiketi asustelee?
    En lähtis torppaamaan mitään tuotetta, jos ei kokemusta/kokemuksia muilta löydy.

Mulla ei oo kokemusta kuin yhdestä "kiinanvalosta", Solarstormista. Ei pahaa sanottavaa. Ei lampusta, ei akusta, ei laturista.
    Koen saaneeni enemmänkin kuin rahoilleni vastinetta.

Ja tuossa yllä näemmä Bilteman "kiinanvalo" on todettu ainakin asianomaisten toimesta kelpo lampuksi?

Edit: toki vanhana (onneksi jo parantuneena) hifistinä maksaisin kyllä itseni kipeäksi vaikkapa Lupinen valoista, jos talous antaisi perään.
    Hinta-/laatusuhde on vaan se, minkä ehdoilla tänäpäivänä mennään. Ne voivat kohdata jopa "kiinanvaloissa".
    Paskaa saatat saada yhtälailla vaikka maksat itsesi kipeäksi.

On mullakin yksi lamppu joka ei ole kiinavalo. Se on kasattu Taiwanissa Kiinassa tehdyistä osista. :-D . No runko vai olla taiwanilaisten tuotantoa.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Tarkistin niin toinen kiinan lamppu on ostettu 2010 ja toinen tammikuussa 2013, luultavasti akut molemmista kaput. Kovassa käytössä ollut molemmat. Mielestäni erinomainen hiinta/käyttösuhde. Samaa kuraa noi Bilteman lamput on kuin ebaynkin, tosin Biltemasta saa takuun ja maksaa ehkä pari kymppiä enemmin. Täytyy vielä tilata joku vara-arkku noihin vanhoihin.

Niin ja on mulla 2 kpl MagicShinen valojakin. Toinen ollu jo vuosia(MJ-856), still working. Myös akku.

"Magicshine lights are made in China"

Edit: Suosituksia korvaajaksi MJ-856:lle, jos toivelistalla on hiukka enempi valotehoa?

Kahdella valosetillä tuplateho.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Kahdella valosetillä tuplateho.
    KUN MIKÄÄN EI RIITÄ!
    Fenix BC30 pyörävalopaketti INSANE

Siinä oli hyvä paketti, mistä riittää iloa niin vaimolle kuin itsellekin..
    Still rides with 26er

^Se tehokas valo ois hyvä olla kypärässä.
    Saako tuohon kypäräkiinnikettä?

Hyvä asenne. (y)
    Kiinasta(kin) saattaa tulla ihan laatutavaraa? Ihmisrotua sielläkin kaiketi asustelee?
    En lähtis torppaamaan mitään tuotetta, jos ei kokemusta/kokemuksia muilta löydy.
    Tuleehan sieltä laatutavaraa, mutta tässä nyt tarkoitin näitä kiinalaisten omaa tuotantoa olevia valoja. Vaikka nyt joku Magicshine joka voi olla ihan mikä tahansa härveli, eikä tosiaan ole mikään "merkki" tai brändi siinä mielessä kuin vaikka Lezyne, Lupine tai Exposure. Laadunvalvonta kun ulkoistetaan loppukäyttäjälle ja tuotteetkin tehdään vaihtelevissa nyrkkipajoissa vaihtelevista osista. Kolmesta periaatteessa identtisestä "Magishinesta" yksikään ei ollut täsmälleen samanlainen. Yksi noista toimisi vielä jos akut olisivat olleet kelvollisia. Kiinalaisia fikkareita minulla on ollut kaikkiaan 13 kappaletta joista kaksi on ollut toimivia ja/tai kestäviä ja edelleen käytössä.

Alkuun minäkin olin noista innoissani kun hinta oli edullinen (foorumilta löytyy varmasti vielä vanhan kehumisviestini). Kun sitten käytännössä iso osa osoittautui täysin kuraksi niin kyllä siinä väkisinkin mieli muuttuu. Havaitsin, että oli jo hinnat alkaen mallin Lupinen verran pistetty rahaa lamppuihin ja silti ei ollut luotettavasti toimivaa kokonaisuutta saatu.

Jos on hyvä tuuri niin saahan noissa paljon valoa eurolla. Minulla sitä tuuria ei ollut.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Havaitsin, että oli jo hinnat alkaen mallin Lupinen verran pistetty rahaa lamppuihin ja silti ei ollut luotettavasti toimivaa kokonaisuutta saatu.
    Tottapa tämäkin. Köyhä ei vaan aina muista että siihen halpaan ei olisi varaa.
    Mulla onneksi käynyt tuuri näiden valojen kanssa. Toistaiseksi.
    Mutta kun seuraavan hankinta eteen tulee, koitetaan käyttää järkeä ja hankkia se yksi kunnollinen Lupine sinne potan päälle.

Edit: Mikäs Lupine laitetaan, jos ajatuksena on pärjätä metsässä (myös syyspimeillä)yhdellä valolla? Suosituksia?

Nyt tuli Fenix BT30R kotiin. Ei ole päässyt ajossa testaamaan, mutta varmasti riittää mun käyttöön. Itse päädyin tuohon. Kun en mistään löytänyt BC30R mallista tietoa sen akun vaihdettavuudesta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •