Kylläpä on jäänyt fiilistelyt vähiin, vasta 2 lenkkiä(työmatkaa) sitten viime kevään ja niistäkin toinen torstaina kun täällä Treella oli pakkaset makeimmillaan. Huomenna Dillingeriä alle että rullaus paranee ja eiköhän se siitä.
Kylläpä on jäänyt fiilistelyt vähiin, vasta 2 lenkkiä(työmatkaa) sitten viime kevään ja niistäkin toinen torstaina kun täällä Treella oli pakkaset makeimmillaan. Huomenna Dillingeriä alle että rullaus paranee ja eiköhän se siitä.
Make war, then love.
Eikö kukaan ole fiilistellyt Merikarvialla, vai ovatko vielä reissussa?
http://yle.fi/uutiset/merikarvialais...fiilis/8582617
Makee peli savierk! Kyllähän tuommosella polkis mielellään kohti auringonlaskua ja takas![]()
Ei ollu XTR:n vaihtajan julkaisuaikaan isompaa kuin 40-rattaista pakkaa kaupan. Tollanen kaveriks niin toimii vielä paremmin: http://www.wolftoothcomponents.com/c...ts/goatlink-11
Eilisen ajeluilta, rento kymppi pakkasta ja pääsi ajelemaan ihan tuoreessa lumessa!
Rapsakka keli...
Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
Vaihdoin kaiken maastokaluston viimevuonna yhteen läskipyörään. Koko syksyn läski oli käytössä ja on edelleen. Yhtään lenkkiä ei ole tullut CC:llä tehtyä läskin hankinnan jälkeen, maantiellä tosin tuli sentään ajettua kun kelit sallivat.
Eilen just mietin lenkillä että kuinka monta lenkkiä syksyn ja talven lenkeistä vaati läskin. No ei oikein vielä yhtään. Eilenkin etelässä olis päässy eteenpäin 26" ISP:llä, mutta eihän se tuossa lumessa olis ollu enää kivaa. Sensijaan kuinka monta lenkkiä olis jääny tekemättä jos ei olis ollu läskiä? Aika monta itseasiassa uskoisin eikä kyse oo pelkästään uutuudenviehätyksestä. IMO läskillä oli paljon mukavampi ajaa kuralenkkejä kun vertaa 26:een. Samoin nyt lumella ja jäällä kulku on paljon mukavampaa. Koskapa en ole koskaan erityisemmin ollut kiinnostunut teknisemmästä maastopyöräilystä, on läskipyöräily just sopivan rentoa. Me likes...
Dude on ice by MaukoR, on Flickr
Ride and Smile!
-22 aamulla, kelpasi rullailla. Aivan upeaa. Kaakao järven jäällä maistui myös. (y)
Joku toinenkin oli uskaltautunut ulos.
![]()
Iso-naistenjärvellä, parhaassa seurassa.
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Nyt on aika erikoinen tilanne, kun pääsee helposti sellaisiin paikkoihin, mihin muuten on vaikea päästä, kuten Koukkurahka. Kesällä siellä on liian märkää ja talvella hiihtäjät katkaisevat yhteydet täysin. Nytkin reitit ovat valmiiksi kyltitetty ”kävely kielletty” kylteillä, vaikka lunta ei vielä ole hiihdettäväksi.
![]()
^Kyllä. Nyt on tosiaan paras tilanne kun pehmeät paikat kantaa mutta lunta ei kuitenkaan ole riittävästi laturaivon leviämiselle.
Alkaa Rovaniemen korkeudellakin päivä jatkumaan ja polut kantamaan.
Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
Oulu joen jäällä oli tänään porukkaa aika paljon. Oli pari läskiäkin :-)
![]()
Mukava keli oli ajella ja paljon näkyi paksujen jälkiä
![]()
Savossa -23 kaunista, rauhallista ja erittäin HILJAISTA, mikä on aika harvinaista näillä leveysasteilla.
Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla
Mahtavaa on kyllä ajella soilla ja järvillä, ei ollut paha viimakaan.
Lähetetty minun D2403 laitteesta Tapatalkilla
Porvoo Kokonniemi ja Sikosaari
kiva 20 km lenkki -15'C:ssa
![]()
Lohjalla tänään -14 ja️
Sent from my iPad using Tapatalk
Kävin tänään pitkästä aikaa iltasella pikaisella lenkillä. Ajelin jäitä pitkin jo takaisin päin kun meno alkoi muuttua raskaammaksi. Takarenkaan ghettotubeless oli pettänyt jostain syystä. Matkaa oli kotia vajaan parin kilsan verran. Siinä kun kerkisin miettiä vaihtoehtoja ja kun matkaa oli noin vähän jäljellä ajattelin etten ala vaihtaa sisuria gheton tilalle kun tuota pakkastakin oli n.-23°C. Pysähdyksissä sitten huomasin että kaikki ilma oli hukkunut takaa. Päätin koittaa ennen pumpun kaivamista CO2 -kapseleita. Minulla on aina ollut mukana 2kpl SKS Airchamp Pro:n kapselia. Ja melkoinen ihme oli että kylmässä olleet kapselit toimi kunnolla ja ensimmäinen riitti nostamaan kumin vanteelle...Silläkin olisi voinut ajaa, mutta päätin pumpata vähän varmuuden vuoksi ihan pumpulla, jonka jälkeen käytin sen toisenkin kapselin. Sillä ajelin sitten kotiin, eikä paine tuntunut putoavan matkan aikana. Kieltämättä siinä oli vähän aikaa aikamoista fiilistelyä pimessä jäällä. Saan syyttää itseäni episodista, kun en laiskuuttani ollut tarkistanut takarenkaan litkuja viime kevään asennuksen jäljiltä. Eka kerta kun on olllut mitään draamaa noiden ghettotubeles-viritelmien kanssa. Vanteena kuitenkin OnOnen orkkisvanteet...
Ite kävin eilen ja tänään ajeleen ulkomailla.. iha mukavaa suht. koskematonta "polkua" löyty, mutta vähän tympeä yrittää metsästä löytää "merkittyä" luontopolkua jota ei oo kukaan kävelly ja merkit melkosen harvassa.. ja jonku verran oli reitillä puita riittävän korkealla ettei päässy edes aina kiipeään yli. Pitkästä aikaa näin kuitenki metsässä jonkun muunkin renkaan jäljet, lie ensimmäiset tälle talvelle. Polkukierros päätyi tielle jossa oli aita vastassa:
Onneks ei tarvinnu kiivetä yli.Tänään yritin pimeän laskeuduttua käydä jäätä pitkin polkeen, mutta kylmä & tuuli yllätti. Kävin sitte eilisessä paikassa ajeleen metsän siimeksessä valaistua hiihtolatua, piti varalta ajella reppu selässä ettei kukaan pääse takaa yllättään sauvan kans. Ja olipa repussa kuumaa juotavaakin, ilmeisen hyvin toimi termos ku vielä tunnin jälkeenki palo kieli (-20C). Ennen pitäny pullotelineessä tuota ilman mitään villasukkia, niin ei ole ollu vastaavaa ongelmaa. Mukava hengitellä loppulenkki vähän viileää ilmaa palaneen kielen kans..
Pitäis lamppuhommia alkaa keksiin, toistaseksi tänä talvena menty ilman tuikkua.. vähä jännitystä elämään, fiiliski parempi ku on yhtä pimeyden kans.![]()
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
Tän päivän lenkillä mutka meren jäällä. Hienoa sielläkin ajella!
![]()
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Kirjanmerkit