GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 110

Aihe: 11s ja 10s osien yhteensopivuus

  1. #61
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Niin juu ja joku tais aiemmin kysellä sitä offsettiä ison rattaan reunasta spiderin reunaan, noin 3,0 mm. Niitit tulee vielä noin 0,9 sisemmäs.

    [edit] jaa olihan tuohon vastattu jo. [/edit]
    Grr muokkasi tätä : 05.01.2016 at 19.10
    --

  2. #62
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukis Katso viesti
    Jep ei niitä spacerin paksuuksia voi mitata 11-13-15t väleiltä eikä sit 19t isommilta, ilman tulkkia. Mittasin jaon rattaan ulkopinnasta seuraavan rattaan ulkopintaan ja otin huomioon ne kavennukset.
    Mittasitko digitönärillä? Mä kans sain tuolla tyylin ekaks 3.9 mm tuloksen, kunnes älysin et tönäri kalibroituna nollaan ei ookkaan nollassa siinä piikkipäässä. Teki just ton verran virhettä. Mittailin niitä kiinteitä 3:n limppuja.

  3. #63
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    En digitaalisella.. No eniveis, Jotain sun olis tehtävä että saat liikkumaan vähemmän sen sun vaihtajan ja ehkä käyttää niitä paksumpia spacereita siitä 10 pakasta vielä. Siis otas kuva siitä vaihtajasta kun on 1 vaihteelle käännettynä, Kuva siitä vaijerin kohdasta et miten paljon se menee sisään kun sitä ei kuvahaulla tule enkä muista omasta enää kun en oo pariin kuukauteen enää omistanut x9 vaihtajaa. Kyllähän siihen pitäis pari senttiä paksumpaa kohtaa pystyä kuitenkin tekemään sen kaarteen kohdalle?

  4. #64
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Tuossapa muuan kännykuva hämärässä:




    Tolleen ku on pakan välissä molemmat orkkis-speiserit, mut yks ratas puuttuu, niin löytyy kaikki 10 pykälää, mut ylöspäin vaihto rutkuttaa tietysti tuplaspeiserin kohalla. Mut jos speiserin laittaa isoimman taakse, ei löydy enää kuin 9:lle rattaalle ketju, loikkaa keskivaiheella yhen yli.

    Niin, ja en tule 11-vaihteisena niputtamaan, liian sisään tulee ketjulinja tolla uudella isomman paikalle tulevalla 28t WolfToothilla. Just sopii, mut tilaa yhtä naftisti kuin aikaisemminkin (n. 2 mm) ellei milliä vähemmän, nyt tosin kasassa ilman vetopuolen kammen välissä olevaa 2 mm speiseriä mikä oli aiemmin. Kivempi olis pärjätä ilman niin olis kammet tarkalleen keskellä ja sais siellä nyt 4-5 mm olla väliä eikä 2-3 mm.

  5. #65
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Joo kyl mä uskon et sä tuohon saat sen vaihtajan välitystä "hidastettua" sen verran että voit pitää spaceria pakan takana. Ehkä joudut viilaan ton sillan tuosta vaijerin päältä pois tai sit vaan isontaan sitä reikää siitä mut kunhan saat jotain koko kaareen vaijerin alle niin toimii.
    Tai sit hommaat siihe shimanon 10spd vaihtajan joka toimii sramin kahvan kanssa 3,72 pitchillä
    Jukis muokkasi tätä : 06.01.2016 at 01.00

  6. #66
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukis Katso viesti
    Tai sit hommaat siihe shimanon 10spd vaihtajan joka toimii sramin kahvan kanssa 3,72 pitchillä
    Miksei sit vaikka 11spd saman sarjan vaihtajaa? Toimis vissiin noilla isommilla takarieskoilla paremmin? Noita Simppoja olis paljon helpompi passailla vetosuhteeltaan kohdalleen.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukis Katso viesti
    Shimanon vaihtajassahan tämä onnistuu laittamalla sopivan spacerin vaijerin kiinnityskohtaan näin:
    Viittiskö joku vahvistaa onko vaijerin pään kiinnitys kuvan kaltainen (ilman spaceriä) XT M8000 -vaihtajassa?

    Kokeilin tota X9:iä niin et laitoin vaijerin kulkemaan tuon sillan yli, en huomannu oikeestaan vaikutusta. Toisaalta se ei oo alussa sen laajemmalla kaarella mitä alunperinkään. Hankala saada just kohdalleen millään purkkapatentilla, eikä oikein mieli tekiskään.

  7. #67
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    11spd olis vaikeempi passata kohilleen sramin gripshifterin kanssa, menis pitch 3.41 ja sitä on paha korjata siitä ylöspäin, tietty lyhentämällä vipua onnistuu mut mitenkä se kestää lyhennöstä on taas eri juttu. se 11spd ketju varmaan helpottais tuota passaamista kyl, kun tuo leveämpi ketju haluaa vaihtaa herkemmin isommalle rattaalle.

  8. #68
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^Tänks, hyvä tieto. Mut 10-vaihteisen Simpan vaihtajako saattais olla semmosenaan liki just SRAMin triggerin/gripparin kanssa (3.72 vs. 3.74 = sama)?

  9. #69
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Joo no noita 10 spd vaihtajia ilman clutchia on vähän kaikilla joutilaana varastossa, jos jotai ajoporukoita tiedät niin kysäse saisitko testiin ennenkä ostat kytkimellistä uutta.

    https://www.youtube.com/watch?v=1I4WzYbOb4M tuolta tyypiltä löytyy videoita tuosta m8000 vaihtajasta jos se kiinnostaa.

  10. #70
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lievästi OT, mutta mulla oli viimetalvena One-up 42 ja XT10 mistä poistettu 15 ja 17 lisätty 16 One-up vaihtaja X9 medium griparilla. Noita en saanut koskaan toimimaan täydellisesti 16 piikkisen ympärillä. Johtuiko siitä, kun vaihtajan joutuu säätämään 42 takia B ruuvista, niin kauas, että muilla rattailla kulkee vaihtajan rissa aika kaukana pakasta. 11 taka vaihtajillahan tätä ongelmaa ei ole. One-up myy myös erimuotoisia häkkejä Shimanoon http://int.oneupcomponents.com/colle...ucts/rad-cages.

    Normi 10 XT 11-36 pakka toimii samoilla hiluilla täydellisesti.

    Nyt ollut harkinnassa sunracen 11-40 10speed pakka, koska en 42 ota enään normi 10 takavaihtajalle tai sitten suoraan Shimpan 11, kun ei kerran ole, kuin 1.4mm sisempänä ja sais kuitenkin pää möyrintä rattaan 37 ulommas, kuin 10 speedin 36.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  11. #71
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^ off topik, oman kokemukseni mukaan tuo oneupin 16 ei toiminut edes shimanon triggerillä ja vaihtajille hyvin.
    Viimekesäksi otin ennen syöte-mtb pois laitoin vain 42 laajennuksen ja 15 nakkasin mäkeen xt pakasta, pelasi nätististi ja välit kävivät omaan käyttöön.
    nykyisessä läskissä 11-40 xt8000 ja sen välit on tosiaan riittävät.-> jos siis olisin laittamassa 10 pakkaa laittaisin itselle 11-40 sunracen tai praxis pakan.

  12. #72
    IncBuff Guest
    Offia lisää, mutta itselläni tuo OneUpin 42t + 16t toimii oikein hyvin.

  13. #73
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Myykös kukaan irrallista 18t ratasta? Olis paremmin tasajaot sitten 11-13-15-18-21-24 vs. 11-13-16-19-21-24.

  14. #74
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Jos halutaan tosissaan muuttaa SRAM:n vaihtajan vetosuhdetta niin ei ole mahdoton tehtävä ottaa koko vaijerin kaarta pois, se on yhdellä niitillä päädystä kiinni ja niitatun linkun akselitapin alla.

    On nimittäin yksi firma joka kustomoi noita työkseen eri vaihdekahvoille ja vaihdemäärille.

    Itsellä on ollut X.9 10sp Type2 9-vaihteisena, kahvan vetosuhde sopi vaihtajalle kun kaaren päälle teki laajennuspalikan. Kuumaliimalla kaareen kiinni ja rautalankalenkillä kaaren vaijerin sillan alta jottei mene hukkaan.

    Paljon helpompi oli Shimano ZEE jossa vain vaijeri eri puolelle pulttia kiinni ja avot. Bonuksena helppo siirtyminen 11sp vaihteistoon joka mulla nyt on.

    Molemmat pakat 11-40 ja ZEE toimii hyvin ilman Rad-Cage tai Goat Link virityksiä. Varmaan M8000 tai M9000 toimisi paremmin mutta liian suolainen hinta ja ei lyhyttä häkkiä käsittääkseni ole tarjolla.

    Voin tarvittaessa kaivaa kuvia ja linkkejä jos tulee tarpeeseen näistä...

    Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  15. #75
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Jos halutaan tosissaan muuttaa SRAM:n vaihtajan vetosuhdetta niin ei ole mahdoton tehtävä ottaa koko vaijerin kaarta pois, se on yhdellä niitillä päädystä kiinni ja niitatun linkun akselitapin alla.
    Mites sen akselitapin puoleisen kiinnityksen sitten toteuttais?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    On nimittäin yksi firma joka kustomoi noita työkseen eri vaihdekahvoille ja vaihdemäärille.
    Kuka, missä?

  16. #76
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukis Katso viesti
    Tai sit hommaat siihe shimanon 10spd vaihtajan joka toimii sramin kahvan kanssa 3,72 pitchillä
    Jos vaan pitää nuo Art's Cyclery Blogin pullit ja ratiot paikkaansa niin 10-vaihteisella Simpalla homma olis hallussa. Löyty yks vaihtaja kokeiluun, pitää huomenissa kipaista niin pääsee kokeilemaan.

    Tuo selkeesti parhain vaihtoehto nyt, muuthan olis (kun Gripparin haluun pitää):
    • SRAMin 11-vaihteinen Gripshift ja sille 11-v. vaihtaja = ongelmana himpun eri rataspakan välitys
    • Shimanon 11-v. M8000 vaihtaja = ongelmana väärä suhde vaihtajassa SRAMin vaihteenvaihtajan kanssa
    • SRAMin 10-v. pakka takaisin 29-42 extenderillä = menettäisin viimeset 3 piikkiä isoimmassa takarattaassa

    Shimanon 10-vaihteisen vaihtajassa ongelmana se ettei se oo 42 yhteensopiva, eikä varsinkaan 45. Mut kaipa sekin tällä Garbarukin häkillä pelais: http://garbaruk.com/derailleur-cages...o-rd-cage.html

  17. #77
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Löyty yks vaihtaja kokeiluun, pitää huomenissa kipaista niin pääsee kokeilemaan.

    Shimanon 10-vaihteisen vaihtajassa ongelmana se ettei se oo 42 yhteensopiva, eikä varsinkaan 45.
    No niin, XT M781 vaihtajaa mallailtu. Ja taas uus pikku ongelma, ottaa tuo vetokorvake kiinni isoimpaan rattaaseen (42).


    Ei auta B-ruuvin kääntely, eikä auttais pidempi ruuvikaan. Tarviis pidemmän B-Linkin, niitäkin näemmä onneks on: http://www.bikerumor.com/2015/02/24/...o-derailleurs/

    Edit: otin pakan takaa spacerit (2.18 mm ja 1.85 mm) pois, nyt ei enää osu ja vaihteetkin löytyy kohalleen, mut ei tietenkään mee pienimmälle rattaalle kun on 11-lehtisenä. Vaihtajan asento kyllä hassu, ylemmän rissan ja rattaan välissä pienimmällä n. 35 mm. Mut joo, hommataan tämmönen kytkimellinen, siihen GoatLink ja modattu häkki. Eiköhän se siitä, onneks jako tuntuu toimivan. 😃
    Läskimasa muokkasi tätä : 08.01.2016 at 22.19

  18. #78
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Ihan ansiokasta kokeilua, mutta tuleeko noi virittelyt yhtään halvemmaksi kuin 11s GX grippari ja takavaihtaja (n.140€), varsinkin jos myy ne 10s osat veke?

  19. #79
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Eihän kyseessä ole halpuus vaan se ettei ketjulinja riitä 11 vaihteiseen joka menee sisempään(kyseessä levein markkinoilla oleva rengas). Hitsi kun saisit jostain testiin sen shimanon 11spd m8000 vaihtajan, Kun se toimii niin täydellisesti normaalissa shimanon 10spd systeemissä niin luulis kyl tuossakin. Siihen ei tarviis mitään erikoishäkkiä kun on valmiiksi offset pulley eikä myöskään erikoista b-linkkiä. En luottais yhtään niihin artscyclery spekuloituihin arvoihin 11spd kohdalla. muistahan ne on ihan valmistajien virallisesti ilmoittamat luvut ja näkyy täsmäävän.

  20. #80
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Ihan ansiokasta kokeilua, mutta tuleeko noi virittelyt yhtään halvemmaksi kuin 11s GX grippari ja takavaihtaja (n.140€), varsinkin jos myy ne 10s osat veke?
    No toistaseks ei oo muuta hutiostosta kun X9:n vaihtajan modattu häkki. Vaihtaja on lainassa kaverilta. Hintoihin tulee nuo viimeiset 3 hammasta takapakkaan (olishan tohon omaankin PG-1030 pakkaan saanu 42:een asti), mut katotaan nyt loppuun asti tämä.

    GX:n 11-spd vaihtajalla on himpun väärä suhde tolle M8000 pakalle, ei viitti sellasta. Ja se ketjulinja menee tosiaan liian sisään myös 11-lehtisenä, kun just ton ketjulinjan takia tähän leikkiin läksin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukis Katso viesti
    Hitsi kun saisit jostain testiin sen shimanon 11spd m8000 vaihtajan, Kun se toimii niin täydellisesti normaalissa shimanon 10spd systeemissä niin luulis kyl tuossakin.
    Mistäs tämä tieto?

  21. #81
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    No voihan sen 11s pakan laittaa 10 -lehtisenä kiinni ulommas spacerin kanssa, ja jättää yhden lehden pois välistä. Jää vaan yksi napsu kahvasta käyttämättä. Ei tarvitsisi miettiä toimiiko vetosuhteet tai riittääkö takavaihtajan nivelissä mitta 42/45 takarattaalle. Mutta kuten sanoin, ihan ansiokasta kokeilua ja jos saa noi toimimaan niin kyllähän siitä joku muukin hyötyy.

  22. #82
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^Ratasväli ei oo täysin identtinen SRAMin ja Shimanon 11-pakoissa.

    Vetosuhde on nyt oikea tuolle pakalle 0.02 mm tarkkuudella.

    Toisaalta mukava kokeilla, saa harrastaa ja oppii uutta koko ajan.

  23. #83
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Olen jäänyt kuitenkin siihen käsitykseen, että toimii ihan moitteetta samoin kuin maantieosien puolellakin? Mutta varmaan ihan hauskaa näpertelyä

  24. #84
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    https://www.youtube.com/watch?v=1I4WzYbOb4M Eli siis sama video minkä linkkasin aiemmin, Tuo jannu ainakin käyttää hyvinkin onnistuneesti tuota vaihtajaa 10 vaihteisena zee vivun kanssa. Mutta siis shimanossahan on 3.4 cable pull kun sulla 3.1. mutta sulla onkin pienempi pitch hakusessa. Mut myöskin se että noilla jotka on ajaneet m8000 11-40 pakkaa normaalilla 10spd shimanon vaihtajalla ja 11spd vivulla ei ole ollut ongelmia sen jaon suhteen kielii myös siitä et siinä ei ole mitään 10% eroa joka olisi niiden artscycleryn spekuloitujen arvojen perusteella.

  25. #85
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Olen jäänyt kuitenkin siihen käsitykseen, että toimii ihan moitteetta samoin kuin maantieosien puolellakin?
    Tuolla oli tarinaa ettei ihan pelais: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...71#post2471371
    Toisaalta joku toinen tuumaa ettei mitään ongelmaa.

  26. #86
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukis Katso viesti
    Mutta siis shimanossahan on 3.4 cable pull kun sulla 3.1.
    Olisko kellään Shimanon 11-speed vaihdeliipasinta ja viitsisi mitata vaikka vaijerin päästä montako milliä vaijeria tulee ulos 10:llä naksulla? Sillähän tuo selviis, 31 mm (SRAM) ja 36 mm (artscycleryn ilmoittama Simpan 11-v.) erottaa jo varmasti toisistaan.

    Edit: ei voi kyl noi Art's Cycleryn suhteetkaan pitää kutiaan 11-vaihteiston kanssa, niin moni nettikeskustelija on vaihtanut M8000 vaihtajan kymppipakkaan muitten osien pysyessä entisellään (paitsi toisinaan extender-ratas vaihdettu).

    Riittäisköhän medium-häkkinen XT M8000 -vaihtaja 45:n rattaan kanssa? Taidan varalta tilata ton WolfToothin GoatLinkin kaveriks. Jos sais vielä optimaalisempaan asentoon.
    Läskimasa muokkasi tätä : 09.01.2016 at 20.07

  27. #87
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521

    Garbaruk 32-45t


    Siinäpä olis nyt vihdoin haluumani 10-pakka nipussa (löyhästi), 11-13-16-19-21-24-28-32-38-45. Näyttää asettuvan tuo Garbarukin Xtender 0.5 mm sisemmäksi mitä M8000:n vastaava. Isoimman rieskan Ø on 185 mm. Painoa 216 g spacerin kanssa vs. 224 g huolimatta että kaikki rattaat on tässä terästä. Vapaarattaaseen kiinniottavan osan leveys on 6.25 mm vs. Shimanon 10.9 mm, mut tuskin tuo siihen kairaantuu.

    Tilasin eilen tuon XT M8000 -vaihtajan ja siihen varuilta GoatLinkin. Tuskin ainakaan huonommaksi muuttaa. Kallis pikku osan nysä tosin.

  28. #88
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Kysytäänpäs tässä etuvaihtajista. Yksi projekti on ollut tuossa suunnitteluasteella jo pidemmän aikaa. Eli vanhasta 3 x 9 maasturista on isoin 44 etulimppu lähtenyt kävelemään jo aikaa sitten, mutta se pitkä häkkinen etuvaihtaja on aika hassun näköinen kun se jää aika kauaksi siitä 32 piikkisestä eturattaasta.

    Ja nyt suunnittelin asentaa tuohon uuden SLX 2-lehtisen Dyna-sys etuvaihtajan. Niin että onkos sen vetosuhde sama kuin vanhoissa etuvaihtajissa, eli voinko vielä käyttää samaa vanhaa XT 3-vipua?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  29. #89
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Vetosuhde on nyt oikea tuolle pakalle 0.02 mm tarkkuudella.
    Ja pskat. Ei oo kohillaan ei, ei ees sinne päinkään. Vaijerista jää puuttumaan vetoa liki 5 mm että nousis isoimmalle ja jos säätää sinne nousemaan niin sit ei mee pienimmälle ennenkun höllää vaijeria 5 mm. Muuten pelais kyllä.

    Hankala se on tuostakin lyhyemmäks vipua muuttaa, vähintään vaijerin vetokulma menee vinoon = ei hyvä.

    Mitäs seuraavaks kokeiltais? SRAMin 11-spd gripparia? Sen pitäis kiskoo Artsin mukaan 3.48 mm vs. tuon 3.1 mm. 10x3.1=31, 10x3.48=35. Milli jäis vielä jos oikein mittailin. Toimis jo varmaan likimain, mut tavoite on just eikä melkein.

    Edit: näyttäis pelaavan: http://mtb.tools/cs/blog/13_Test-kom...imano-Deore-XT
    Guugle jeesaa
    Käyttöön, viritetty, testattu. Ajettaessa, se toimii erittäin hyvin. Muutos on tarkka ja kauniisti napsauttaa. Kun vaihdat pienemmälle vaihdevipu voimme GX procvaknutí läpi 4 asentoa, sitten alas pieni vipu yhden (peukalo, etusormi ei). Matkustaessaan ulomman ketjun siirtojen pieni kahina, mutta tämä on normaalia ja johtuu rajan ja hyökkää ketju kapea hampaat muunnin. Ketju pitää oikeaan paikkaan erilleen kapea hampaat myös Dynasys järjestelmä, joka käyttää Shimanon menestyksekkäästi useita vuosia. Dynasys on päällä, on kilpailukykyinen vipu ei ole ongelma.

    Koska kaikki toimii ilman ongelmia, se voi päätellä tämän kokemuksen, joka on yhteensopiva kaikkien MTB järjestelmien 1x11 Shimano, SRAM ja MicroShift. Nimittäin Shimano X9000, X8000, SRAM XX1, X01, GX.
    Läskimasa muokkasi tätä : 19.01.2016 at 09.51

  30. #90
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    No niin, SRAM X01 -gripperi löytyi Espoosta nopsaan, kiitokset Pertsa78:lle! Ja nyt pelaa mulla vihdoin vaihteetkin laidasta laitaan rutisematta.

    Hienosti vaihtaa läpi pakan, eikä tuota 11-vaihteisen gripparia huomaa 10-käytössä, se ei vaan mee enää viimeiselle. Ei oo mitään tyhjiä naksuja tai löysää vaijeria.

    Nyky-setup siis:
    • Shimano XT M8000 -pakka, josta karsittu 15, 17, 32-37-42 ja lisätty 16 ja Garbaruk Xtender 32-39-45
    • Wolf Tooth 28t eturatas (narrow wide) 5x94BCD
    • Shimano XT M8000 GS -vaihtaja
    • Wolf Tooth GoatLink 11 -vaihtajan korvake
    • SRAM X01 -gripshift
    • KMC X10 EPT -ketju

    Isoimmalla (45):

    Pienimmällä (11):

    Ketjuohjuri nyt vissiin aika turha, mut olkoot nyt kun tuli hommattua aiemmin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •