HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 74 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 64 72 73 74 75 76 84 124 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.191 - 2.220 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Äsken -16 ja yhdellä sukalla 303:set jalassa tarkeni parin tunnin lenkin hyvin. Mutta kuten monesti sanottu, niin hyvin yksilöllistä on tarkeneminen.
    Samoin täällä. Pakkasta oli -13 astetta Garminin mukaan. Viimaindeksi huomioiden pakkanen tuntui -20 asteelta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bianchi-bööna Katso viesti
    2) Laket + joku todella paksu kenkäsuoja, mikä estäisi kengän kärjen kylmettymisen. Voiko toimia?
    Itsellä on alunperin Shimanon MW80 -kenkiä varten Urheiluareeenassa teetetyt Sportfire-kengänsuojat, joiden tajusin vasta viikko sitten sopivan myös Lake 303:ten päälle.

Testasin yhdistelmää aiemmin tänään noin -16 asteessa ja arvioisin, että itsellä suojat vähintään tuplaavat käyttökelpoisen ajan. Kaapista löytyy myös 45nrth Wölvhammerit ja pitääkin joskus testata kumpi on parempi.

jpf - Lämpöisen näköiset kerrassaan. Täytyy pitää mielessä.

Olen zanderin kanssa samassa merinokultissa, joten tää neopreenijuttu on aika perverssi ajatus - mutta voisi toimiakin. Kävin tonkimassa omia sukkavarastojani ja neopreenitöppösten lisäksi ne toiset sukat joista mainitsin, ovat DexShellin, ilmeisesti joku SealSkinsia vastaava. Täytyy testata, kunhan saa housuosaston ym. kuntoon.
    "White bar tape is so pro."

Vaihdoin wölveihin XXL:n paksut (lämpö)pohjalliset, hieman parani tilanne. Itselläkin on nuo sportfiren päälliset, mahtuvat nippa nappa wölvien päälle, joilloin wölveilläkin kyllä tuplaantuu käyttöaika, mutten vain rasite käyttää niitä normi metsälenkeillä, ei tunnu kovinkaan kestävältä päällimmäinen materiaali.

Näille -15 keleille on sitten sähköpohjalliset tai motonetin kertakäyttöiset lämmittimet.

Pitänee koeponnistaa OMW:t noilla sportfiren päällisillä, en kyllä tajua miten omille koiville OMW:t on ilman mitään päällisiä miltei käyttökelvottomat.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Vaihdoin wölveihin XXL:n paksut (lämpö)pohjalliset, hieman parani tilanne. Itselläkin on nuo sportfiren päälliset, mahtuvat nippa nappa wölvien päälle, joilloin wölveilläkin kyllä tuplaantuu käyttöaika, mutten vain rasite käyttää niitä normi metsälenkeillä, ei tunnu kovinkaan kestävältä päällimmäinen materiaali.

Näille -15 keleille on sitten sähköpohjalliset tai motonetin kertakäyttöiset lämmittimet.

Pitänee koeponnistaa OMW:t noilla sportfiren päällisillä, en kyllä tajua miten omille koiville OMW:t on ilman mitään päällisiä miltei käyttökelvottomat.
    Voiko mennä tuuli kengän kärjen saumoista sisään? OMW ulkokengässä kun laittaa lampun kenkään ni valo paistaa kaikista kärjen saumoista. normaalia?

Kyllä kait noilla wölveillä pärjää, toki tietysti ääreis verenkierrosta ynnä muusta vaatetuksesta kiinni.
    eilen 4h lenkkiä->jalassa wölvit ja kaks ohutta merinovilla sukkaa. Garminin ja puhelimen mittarit näytti kovimmillaan -22 pakkasta.
    Käsissä (oikeassa eli liipasin kädessä) enemminkin meinasi kylmä vaivata , kun tanko rukkaset unohtu joulunaikaan reissun päälle.

Lähdin eilen Lundbergiltä hakemaan joko Wolveja tai OMW:ta hakemaan mut niin vain Lake oli paras mun jalkaan. Toivottavasti noilla tarkenis ees vähän paremmin kuin Shimpan GoreTexllä jotka kyllä ovat mainiot välikausikengät. Kannattaako noihin Lakeihin vetää sitä mehiläisvahaa heti uutuuttaan?

Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juppo Katso viesti
    Voiko mennä tuuli kengän kärjen saumoista sisään? OMW ulkokengässä kun laittaa lampun kenkään ni valo paistaa kaikista kärjen saumoista. normaalia?
    Pitääpä tarkistaa omista kengistä tilanne. Jotenkin jäänyt parin lenkin perusteella tuntuma, että kaipaisivat jonkun kengänpäällisen pitämään viiman loitolla.

Kokeilin tänään Laken MX145 välikausikenkiä, tai niin niitä ainakin mainostetaan. Joku ohut bambu urheilusukka ja ohut villainen alussukka ja nilkan kohdalla pätkä villasukan vartta. Pakkasta oli -18C ja 50min lenkin lopussa alkoi kylmä tuntua. Ei tosin vielä pahasti.
    Kokeillaan huomenna XXL:n lämpöpohjallisen ja bambusukan vaihdolla perinteiseen villasukkaan. Luulen että voi 1-1/2h mennä samoilla lämpötiloilla.
    Rospuuttoajalle noi MX145:t on hyvät. Vielä jos olisi vesitiiviit vähän ylemmäksi, voisi niitä sanoa jopa erittäin hyviksi.

Onko kelläään kokemusta tälläisestä sukasta? Onko hintansa väärti? http://kauppa.kestavyysurheilu.fi/pr...id-length-sock

Pitääpä tarkistaa omista kengistä tilanne. Jotenkin jäänyt parin lenkin perusteella tuntuma, että kaipaisivat jonkun kengänpäällisen pitämään viiman loitolla.
    Kaikkien saumojen neulanreijistä paistaa kyllä valo läpi kuin naantalin aurinko.

Onko kellään muulla wölvien ja eggbeaterien kanssa ongelmaa, ettei lukko tahdo välillä oikein irrota kunnolla? Ihan kuin tarraisi kengänpohjaan kiinni. OWM:llä ei mitään ongelmia. Polkimet ja klossit on uudet. Klossien kanssa on myös metalliset suoja/korotin/tms palat.

noinhan se kenkä testataan Suodatinkaffin juojat voi tehdä kaffipussista ihanantuoksusen suojan sinne päälykengän ja sisäkengän väliin.

Onko kellään muulla wölvien ja eggbeaterien kanssa ongelmaa, ettei lukko tahdo välillä oikein irrota kunnolla? Ihan kuin tarraisi kengänpohjaan kiinni. OWM:llä ei mitään ongelmia. Polkimet ja klossit on uudet.
    Sama homma ihan Shimanon polkimilla mulla. Jostain syystä OMW irtoaa ja kiinnittyy paremmin, kuin Wölwit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Sama homma ihan Shimanon polkimilla mulla. Jostain syystä OMW irtoaa ja kiinnittyy paremmin, kuin Wölwit.
    Nokun ainakaan XT:n polkimilla ei ollut mitään vastaavia ongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    noinhan se kenkä testataan Suodatinkaffin juojat voi tehdä kaffipussista ihanantuoksusen suojan sinne päälykengän ja sisäkengän väliin.
    Meillä on laadunvarmistusprosessit vielä alkutekijöissään, ainoa mihin oli varaa oli taskulamppu...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Kokeilin tänään Laken MX145 välikausikenkiä, tai niin niitä ainakin mainostetaan. ... klipklip... Rospuuttoajalle noi MX145:t on hyvät. Vielä jos olisi vesitiiviit vähän ylemmäksi, voisi niitä sanoa jopa erittäin hyviksi.
    MX145sta sekä vanhemmasta MX140stä muutaman vuoden kokemukset - kolme paria noita ollut (1x MX140, 2xMX145). Vedenpitävyys on vitsi; neopreenista vesi tulee aina läpi, ennemmin tai myöhemmin - ei noi sillä tavalla oo vesitiivit kun vaikkapa Fasterkatit. Mulle tolla ei juuri oo ollu väliä, silloin kun noilla ajaa jalassa on eniveis siilskinssit ja/tai goresukat. Boa-systeemit on muuten jees, mut noissa se lankaa ohjaavat muoviklipsut ovat löysiä - kiristyslanka pitää välillä manuaalisesti ohjata sinne loviinsa. Lesti soveltuu mun kavioon ok. Suurin miinus on pohjan kestävyys; kaksi paria on mennyt vaihtoon siks kun pohja on jommastakummasta kengästä katkennut noin 10mm klossin reikien takaa. Molemmilla kerroilla saatu uusi pari takuuvaihtona, tuolla uusimmalla ajoa tuskin yhtään. Muuten rakenne on kestävä, ei muita kestävyysonkelmia.

Fasterkatit on itseäkin kiinnostaneet. Miten vertaisit niitä?

Tänään tuli MX145:a testattua ja vaihdoin pohjalliset Forcia-merkkisiin XXL:n myymin ja sukkina oli jotku villaiset alussukat ja normivillasukat. Puolitoistatuntinen lenkki meni ihan hyvin ja loppumatkasta vähän tuntui viileä varpaissa. Muu osa jalkaa oli ihan lämmin. Lähtiessä -21,6C ja palatessa -23C. Aika tyyntä.
    Ilmeisesti noi lämpöpohjalliset joissa on joku lämpöä heijastava alumiinipinta tjsp on hyvät. Ei ollu edes kalliit. Sanoisin että kannattaa kokeilla.

Tein tänään erittäin epätieteellisen testin, josta lienee hyötyä vain itselleni. Ajoin kaksi tunnin lenkkiä Tampereen Pehkusuolla ja sen poluilla sekä Lahdesjärven, Särkijärven ja Suolijärven jäillä. Pakkasta oli 24 - 25 astetta.

Ensimmäisen lenkin ajoin Völvhammerit jaloissa ja tunnin jälkeen varpaiden palelukynnys oli selkeästi ylitetty.

Lämmittelytauon jälkeen laitoin jalkaan Lake 303:t ja päälle Urheiluareenan Sportfire-kengänpäälliset. Tällä setupilla pystyi jatkamaan vielä tunninkin jälkeen ja palelukynnys ylittyi noin puolentoista tunnin paikkeilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Fasterkatit on itseäkin kiinnostaneet. Miten vertaisit niitä?
    Fasterkatteja mulla on toiset menossa nyt. Sen orkkismallin vetoketju oli istutettu siten et se ei kestäny kiinni kun jalka taipu eteen,
    sain ekana uuden järeemmän vetskarin "takuuseen" ja koska sille kävi samoin, uuden mallin parin sit kun ne tuli saataville. Toi on kestäny.
    Lesti sopii mulle, hyvinnii paljon samanlainen lesti kun mx140/145.ssa. Fasterkat ehken jalkarinnan päältä hiukan matalampi.

Käy talvikengästä mulla yhdellä paksulla sukalla, kylmimmät ajot noilla >30cdeg/>4h. Vedenpitävin kenkä mitä oon käyttäny,
    fasterkat + siilskinssin sukka + PI:n amfib tight-pöksy- yhdistelmällä oon käyny useemman kerran polveen / puolireiteen vedessä jään
    pettäessä ja varasukkia ei tarvinnu käyttää kertaakaan. Pohja noissa on korkea, penkkiä pitää nostaa sentti kun flätit vaihtaa lukkoihin.
    MXt on vesikelin kenkiä, Fasterkatilla pärjää talvellakin. Mullon ollu pari vuotta pari laken 303:sia, kerran tainnu käyttää kun fasterkateilla
    on pärjänny sikäli kun lukoilla on ajanu. Vuosi vuodelta enempi talviajoista(kin) on menny fläteillä.

^Hyvät tiedot. Toi samankaltainen lesti MX145:n kanssa on olennainen juttu. Ja se että käy talvikenkänäkin. Shocktherapy varmaan paras paikka mennä hankkimaan ni voi sovittaakin.

Osaako kukaan suositella kengänsuojia, jotka mahtuvat 45 koon Laken päälle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Osaako kukaan suositella kengänsuojia, jotka mahtuvat 45 koon Laken päälle?
    Itse ostin neopreeni suojat ja leikkasin takaa sekä pohjasta auki ja ompelin lisätarranauhat. En onnistunut löytämään suojia mitkä olisivat olleet tarpeeksi suuret. Ja mulla on vaan 43 leveällä lestillä.

Mulla on ollu talvikenkänä 2011 vuodesta lähtien Shimanon MW81 popot, jotka ovat palvelleet ihan hyvin. Näissä tosin on pienenä suunnitteluvirheenä tuo kaulus, joka a) ei ole vesitiivis vaan päästää veden sisään melko nopeasti b) on sen verran ohutta kangasta, että tuo paksu Shimano-logolla varustetun tarranauhan ylärauna kuluttaa siihen reijän melko nopeasti. Mä sain jo kertaalleen vaihdettua nämä kengät uusiin (vähän takuuajan jälkeen) tuon virheen takia, mutta nyt tuon sama ongelma tuli taas esille. Kauluksessa oli taas läpi reikä ja sen neopreeni-kangas (?) oli pitkältä matkalta "ohentunut". Oon tota yrittänyt jo aikaisemmin suojata mm. teipillä, mutta ei tossa meinaa edes gorilla teippi pysyä siististi kiinni.

Ratkaisin ongelman nyt niin, että ompelin tuohon kaistaleen n. 2cm leveästä nylon-nauhasta, joka ottaa nyt tuon kiristystarranauhan hankauksen vastaan. Pitää nyt sitten katsoa, että miten nämä toimivan käytönnössä, mutta kyllä tuon pitäisi perjaatteessa kestää aikankin alkuperäistä paremmin.

Mennään näillä nyt vielä jonkun aikaa, oon tosin kaipaillut vähän lämpösempiä kenkiä, jotta pärjäis vähän pidemmälle ilman kengänsuojia ja että olis kengät johon mahtuisi oikeasti reilusti sukkaa sisään. Nää nykyset shimanot on kyllä ihan näppärät 0... -15 keleissä, mutta sen jälkeen joutuu jo kikkailemaan, jos haluaa pitkään pysyä lämpösenä. Otin nämä ainakaan tarkoituksella sellaisella koossa, että keskipaksu merino sukka istuu sisään sopivasti, jotta myös välikeleillä kenkiä on mukava ja tukeva käyttää. Bontrager OMW -mallit vaikuttaa kyllä erittäin mielenkiitoisilta, pitää varmaan hommata sellaset sitten seuraavaksi.

OneDriven kuvalinkitys systeemi on niin hanurista, että tässä linkki albumiin.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

IncBuff Guest
    Tähän asti ei ole palellut varpaita tänä talvena. Aamulla sitten nähdään tai oikeastaan tunnetaan kun -30 paukkuu taulussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tähän asti ei ole palellut varpaita tänä talvena. Aamulla sitten nähdään tai oikeastaan tunnetaan kun -30 paukkuu taulussa.
    Minä lämmitän kengät kiertoilmauunissa sataan asteeseen... Täysillä kun polkee, niin ei ne kerkeä tuolla 10km matkalla edes viilentyä

-27 pakkasta, työmatka Sorelleilla+ohuehkolla sukalla. Ei mitään kylmään viittaavaa aistimusta.

^Hehkutit noita aijemminkin niin hyviksi että kävin kaupassa katsomassa. En uskaltanut, pohja vaikuttaa niin ohkaiselta. Jatkoin motonetin pilkkimonoilla jotka on kyllä kehnot sainttien päällä, kuten kaikki karkeapohjaiset. Eilen tuo -27C villasukin ja tunnin jälkeen niissä aisti pientä vilua. Mää luulen että kuulun varpaat helpoten kohmettavaan kastiin.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei päästy edes -30:een. Vain 29.5 oli taulussa kun läksin työmatkalle. Laitoin poikkeuksellisesti kahdet sukat. Ei kylmänaistimuksia reilun puolen tunnin ajolla. Tämä riittää mulle.

Joskus olen saattanut kehua Salomonin Toundra-kenkiä tälläkin foorumilla näille keleille joissa klossillisilla ei enää pärjää, ovat siis aerogelillä osittain eristetyt bootsimalliset kengät. Eristys ei pakkaudu käytön myötä läjään ja muutenkin ovat tosi kevyet lämpimyyteensä nähden, suosittelen. Käyvät metsäsuksien ja lumikenkien siteisiinkin, ja pohjassa on jonkin verran jäykkyyttä joka on hyvä fillarointiakin ajatellen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •