HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 9 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 59 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

  1. #241
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Tarkoitin omaa pyörääni, mitä kokeilin Kemiztin pyörää seuran pikkujouluissa niin se tuntu varsin passelin kokoiselta.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  2. #242
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Anteeks nyt vaan mutta kuvan perusteella tolppa on aika äärimmillään vaikka minimi inserttiin olisikin matkaa vielä. Itselle noin ylhäällä olevasta tolpasta herää kuva että ettei olisi totuttu ajamaan inasen pienellä rungolla?

    Esim itselle M kokoisessa saisi kiinteän tolpan vetää melkosen ylös, ainakin salsassa.

    Mutta mutta. Käyttäkää hissitolppaa . Ei ainakaan alamäessä tule momenttia jos vaan muistatte sen painaa alas mäen päällä.

    Trekin f8 painoi reverbillä ja kuitusella sissitakakiekolla alle 14kg, L koossa, litkuilla ja bfl kumeilla. Ei paha.
    Joo tolppa on tapissa tässä nykyisessä M missä seat tube 432mm ja stemmi ollut 60 ja 70mm joo ja jos luet ketjun, niin löydät viestini missä kerron kokemuksistani L ja M välillä. Ps. Muklukin 16 malleissa on pidemmät seat tubet M 457mm mutta muuten koko sama. Fattyssä oli pitkä seat tube ja runko hajos. Ajoin taas väärin

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Tuossa varmaan sen porukan edustaja, joka tykkää ajaa liian pienellä rungolla tolppa "huulilla" ja maantiepyörän mitoissa olevalla 10cm+ stemmillä. Mutta ei se mitään kun kääntösäde on kaks senttiä pienempi kun vetää joka päivä siksakkia siellä tiheäkasvuisessa metässä puiden välissä. Nii ja kun samanlaisella mitoituksella sekä geometrialla on ajettu jo 80-luvulta asti, niin miksi kokeilla mitään uutta? </sarcasm>
    Lue yltä tarinani.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikkupoika Katso viesti
    Antza ajo minun tietääkseni aikaisemmin L-koon muklukilla ja vaihto sitten tuohon M-kokoseen , koska se sopi hänelle paremmin. Lisäksi se rullailee aika "paljon", osallistui kesällä esim. Norjassa OffRoad Finnmarkkiin ja selvitti sen pitkän matkan läpi. Johon pystyi vain muutama suomalainen viime kesänä, joten vähän kunnioitusta jos saan pyytää. Netin ihmeellisessä maailmassa voi tutustua Antzan mahtaviin ja upeisiin suorituksiin, ennen kuin alkaa solvata häntä julkisesti. Ois monella maastopyöräilijällä mallin ottamisen paikka!
    En tiedä Antza saavutuksista. Olen Antza44. Tuo runkokokemus on juurikin minun tarinaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  3. #243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Ei pidä unohtaa sitä faktaa, että keulalle tulee painoa kun satulakulma on jyrkempi ja cainstay pidempi. Lisäksi suosittelen kokeilemaan erilaisia pyöriä, koska saattaa oppia jotain muutakin uutta.
    Erittäin totta! Ja nythän erilaisia läskejä alkaa jo riittää koeajettaviksi, täällä meidänkin paikkakunnalla lähemmäs 10 erilaista jo.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Pitkä stemmi korostaa sitäpaitsi itseohjaavuutta ja saattaa hämätä tässä sinun ajatelmassa keulalle tarvittavaa painoa. Tästä on lisää asiaa toisessa fatbiketopicissa.
    En ole koskaan pitänyt itseohjautuvuutta häiritsevänä vaan pikemminkin ominaisuutena, joka riippuu renkaista, rengaspaineista ja ajoalustastakin. Pyörä nelisen vuotta vanha Salsa.

    - Tomi

  4. #244
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Anna sille isommalle pyörälle mahdollisuus.
    Annoin jo tosiaan Salsasta. Innolla odotan Polen M koe-ajoa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    En taida, ei riitä standover korkeus retkivarusteilla, lisäksi olen kokeilut m-kokoista joka on mielestäni kankee ja korkee. Pointtini oli että Ritcheyn Comp tolpat on paskoja, toiset tolpat kestää kyllä.
    Minulla juuri sama fiilis L koosta ja olen juuri M ja L välistä. Paska joo on comppi. Takuu toimi hyvin ja uusi paketissa varalta, jos ajan taas väärin ja Syntacen P6 Hiflex carbon katkee. Joustaa muuten kivasti, kun on kilometri esissä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  5. #245
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Onko Taigan satulatolpan halkaisija 31.6mm? 34.9 clampista voisi näin päätellä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  6. #246
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Onko Taigan satulatolpan halkaisija 31.6mm? 34.9 clampista voisi näin päätellä.
    Kyllä.

    Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  7. #247
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Onko Taigan suunnittelussa huomioitu keulan sagin vaikutus emäputken kulmaan? Tämä tietysti koskee vielä enemmän kiinteää haarukkaa. Mietin siis onko keulakulma 66 astetta sagi huomioiden? Pitäisikö sitten kiinteän haarukan axle to crown olla 486 eli sama mitta kuin 100mm Bluto 25% sagilla? Onko kulma 66 astetta 511mm atc mitalla vai 486mm:llä? Miten nää yleensä ilmoitetaan, kun en ole aiemmin omistanu pyörää, jossa potentiaalisesti olisi molemmista haarukoista hyötyä...?
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  8. #248
    zipo Guest
    Tarkoitatko tämän tyypistä?

  9. #249
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    Onko Taigan suunnittelussa huomioitu keulan sagin vaikutus emäputken kulmaan? Tämä tietysti koskee vielä enemmän kiinteää haarukkaa. Mietin siis onko keulakulma 66 astetta sagi huomioiden? Pitäisikö sitten kiinteän haarukan axle to crown olla 486 eli sama mitta kuin 100mm Bluto 25% sagilla? Onko kulma 66 astetta 511mm atc mitalla vai 486mm:llä? Miten nää yleensä ilmoitetaan, kun en ole aiemmin omistanu pyörää, jossa potentiaalisesti olisi molemmista haarukoista hyötyä...?
    Mitat ilmoitetaan ilman sagia ja jäykkä keula on täyden joustokeulan mittainen. Axle to crown on se mitta, jolla mennään.

    Sagi ei vaikuta näin pienissä joustomatkoissa kovin paljon. Eri asia olisi jos keula joustaa 180mm. Tuolloin ohjainkulma muuttuu sagin kohdalla noin asteen verran jyrkempään suuntaan. Suurin vaikutus on keulan pohjatessa, jolloin ohjainkulma jyrkentyy todella radikaalisti.

    Noin asteen ohjainkulman muutoksella en ole huomannut käytännössä olevan isoa merkitystä. Läskipyörässä enemmän merkitystä on stackillä ja keskiön korkeudella. Stack vaikuttaa ajoasentoon ja sitä kautta ajamisen mielekkyyteen. Keskiön korkeus vaikuttaa esteiden ylityksiin ja kivikossa polkemiseen.
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  10. #250
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Voisiko Pole kertoa mihin perustuu väittämä että pidempi CS vähentää yliohjautuvuutta (Oversteering loppukaneetti tuolla videolla)? Luulisi että pidempi/kevyempi perä lähtee helpommin sivulle mutkassa.
    Vastaat itse kysymykseesi. Yliohjaavuus on juuri sitä, että perä lähtee sivulle. Aliohjaavuus puolestaan on sitä, että keula luistaa alta.

  11. #251
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Kyhättiin peruslenkillä lyhyt videoklippi. Videon ei itsessään ole tarkoitus todistaa mitään. Videolla allekirjoittanut ajelee Taigalla ja kommentoi fiiliksiä. Pääsin ensimmäistä kertaa lumille Veetiren Snowshoella. On muuten aika jäätävän hyvät renkaat. Rullaus pikkuisen kovemmilla paineilla vastaa miltei 29 2.3" trailirenkaan rullaavuutta. Läskipaineilla rullaavuus sitten katoaa luonnollisesti. Rengas oli todella miellyttävä ajaa pyöreän muodon ansiosta. Alla olevassa pyörässä on 68° ohjauskulma ja loivempaa kaipaan alle, mutta headsetti on toisessa pyörässä kiinni. Ajeltiin tänään ensilumilla ja oli tosi hauskaa



    Nousupätkä on tältä osuudelta https://www.strava.com/segments/11139143

  12. #252
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Ihan mielenkiinnosta, mutta asiasta kukkaseen niin mikä ns huomiovärinen takki sulla on päällä Polen edustaja? Oon itse just etsinyt oranssia talvitakkia.

  13. #253
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Katselin itse samaa onko evoc. ?

    Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

  14. #254
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    163
    eikös sekä takki että housut ole yokoa?
    Ei matka tapa vaan seura.

  15. #255
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta, mutta asiasta kukkaseen niin mikä ns huomiovärinen takki sulla on päällä Polen edustaja? Oon itse just etsinyt oranssia talvitakkia.
    Takki on tämä: http://yoko.fi/products/yxc-10-1-jacket-men/
    Housut on prototyypit tästä XC housuista: http://yoko.fi/products/mtb-windstopper-pants/

    Minulla on Yokon MTB takkikin, mutta hiihtotakki toimii paremmin vähän viileämmällä kelillä.

    Kuski on allekirjoittanut, eli Leo Kokkonen. Voinen sanoa edustavani Polea

  16. #256
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mielenkiinnolla odotan kuinka syvälle läski imaisee maailmaansa itse suunnittelijan.
    Pikkusormi on annettu jo.

  17. #257
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mielenkiinnolla odotan kuinka syvälle läski imaisee maailmaansa itse suunnittelijan.
    Toivottavasti ei niin syvälle että hän menettää rauhallisuutensa ja asiallisen käytöksensä.

    Tuon joku viesti aiemmin olleen videon perusteella ei ainakaan kömpelöksi tai vaikeasti käsiteltäväksi voi Polen läskiä sanoa.
    Tietysti jos ostoa suunnittelee, pitäisi koeajaa joku pätkä niin että vertaisi vaikka omaan läskiin tai johonkin toiseen niin silloin selviäisi enemmän. Mutta kyllä minusta näyttäisi siltä että tolla erilaisella mitoituksella saa enemmän hyötyjä kuin mitä haitat on.

  18. #258
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    229
    Onkos Polella suunnitteilla muita fatbike malleja kuin tämä Taiga?

  19. #259
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bensakeuhko Katso viesti
    Onkos Polella suunnitteilla muita fatbike malleja kuin tämä Taiga?
    Jos on, niin Tundra olisi hyvä nimi. Ellei jo ole käytössä.

  20. #260
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bensakeuhko Katso viesti
    Onkos Polella suunnitteilla muita fatbike malleja kuin tämä Taiga?
    Mallit juuri tuplaantuivat kun jaettiin keulaversiot kahteen eri tuotteeseen verkkokaupassa

    Minkälaista olisi mielessä? Polen EVOLINK toimisi fatbikessäkin mainiosti. Pientä tuotekehitystä tarvitsisi tehdä, mutta aihio on aika lailla valmiina.

    Jatkossa teemme varmaankin uudet erikoismallit Kickstarter -pohjalta, niin näemme heti kysynnän ja voimme arvioida menekin.

  21. #261
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.856

  22. #262
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Polen EVOLINK toimisi fatbikessäkin mainiosti. Pientä tuotekehitystä tarvitsisi tehdä, mutta aihio on aika lailla valmiina.
    Ei helevetti... tää tulee vielä kalliks! :-) no koeajetaan ensin tuo jäykkä fättis 14.1. koeajopäivillä.

  23. #263
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Mallit juuri tuplaantuivat kun jaettiin keulaversiot kahteen eri tuotteeseen verkkokaupassa

    Minkälaista olisi mielessä? Polen EVOLINK toimisi fatbikessäkin mainiosti. Pientä tuotekehitystä tarvitsisi tehdä, mutta aihio on aika lailla valmiina.

    Jatkossa teemme varmaankin uudet erikoismallit Kickstarter -pohjalta, niin näemme heti kysynnän ja voimme arvioida menekin.
    Juu, lähinnä mietin jotain kisakireää kuitukilpuria, mutta oishan täysjuusto läski mahdottoman hieno.

  24. #264
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bensakeuhko Katso viesti
    Juu, lähinnä mietin jotain kisakireää kuitukilpuria, mutta oishan täysjuusto läski mahdottoman hieno.
    Arvelin tuossa, että poluilla saisi ylimääräistä pompotusta iskarilla tapettua. Voisi kesällä pitää suurempia paineita renkaissa. Rullaus on miltei 29:n enskarenkaan luokkaa Veen Snowshoessa pure silicalla kun paine on 0.6bar takana ja 0.5bar edessä. Ihme juttu, koska rengas on vahvemmalla sivuvallilla varustettu. Pito olisi aivan jäätävä ja vauhtia saisi pidettyä Suomen loivissa rinteissä tosi hyvin.

    Painoa tosin rungolle tulisi hieman lisää ja hinta nousee reippaasti. Liekkö tällaiselle miten paljon kysyntää.
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  25. #265
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Liekkö tällaiselle miten paljon kysyntää.
    Jos se todistetaan jossain nopeaksi, ja se raportoidaan täällä foorumilla, niin kysyntä on valmis

  26. #266
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Jos se todistetaan jossain nopeaksi, ja se raportoidaan täällä foorumilla, niin kysyntä on valmis
    Vaatii vatia testata kuinka kovaa sillä oikeasti pääsee. Pito on kuitenkin jotain niin kammottavaa, että saattaa hetki mennä ennen kuin kukaan löytää maksimivauhdit. Erot tehdään nimenomaan mutkien ulostulonopeuksilla, koska suorilla ei fatti tule pärjäämään trailipyörälle. Kiipeämisessä fatti voittanee pidon puolesta, mutta paino tekee rajotteita. Toistaiseksi EVOLINK 140 on voittanut Taigan teknisissä nousuissa. Epäilemättä jousituksensa vuoksi. Jäykkä perä isoilla ryijyillä pompottaa väkisin. Pyörät ovat kuitenkin niin lähellä toistensa painoja.

    Todisteiden siemen on olemassa. Täytyy saada ensin ryhmä hurjia, jotka uskaltavat sokkona tällaisen tilata. Näin me olemme muutkin hankkeet osittain rahoittaneet.

    Nyt on tosin sanottava, että aika ei riitä ihan heti uuden pyörän suunnitteluun. Osa on varmasti hokannut, että kehitämme niin suurta laivastoa, että resurssit ovat kortilla. Teemme koko ajan liiketoiminnan sähköistämishanketta, joka mahdollistaa tulevaisuudessa modernin jälleenmyyntiverkoston haalimisen pienillä henkilöresursseilla. Fillariosan kanssa pilotoidaan systeemiä toivottavasti tänä keväänä.
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  27. #267
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Runkosetti koitetaan saada ennen ilotulituksia sivuille. Loppuvuoden kiirettä pukkaa. Taistelemme tällä hetkellä TEKES:in loppuraportin ja tilinpäätöksen syövereissä. lisäksi Fillarilehden listauksiin täytyy listata mallit ja kuvat. Ei tämä yrittäminen pelkkää sissimarkkinointia ja pyörällä rälläilyä ole. Joskus joutuu väkisin katkaisemaan työt, että ei pääse totuus unohtumaan. Lenkille on siis päästävä säännöllisesti. Itselläni on esimerkiksi ensi kesälle Suomen enduroon tavoitteita
    Kiirettä varmaan pukkaa monellakin sektorilla, mutta mitäs tuolle runkosetin julkistamiselle kuuluu, sitä on ainakin tuossa keskustelun lomassa moni kysellyt...
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  28. #268
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    [QUOTE=tompula;2478788]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Runkosetti koitetaan saada ennen ilotulituksia sivuille. Loppuvuoden kiirettä pukkaa. Taistelemme tällä hetkellä TEKES:in loppuraportin ja tilinpäätöksen syövereissä. lisäksi Fillarilehden listauksiin täytyy listata mallit ja kuvat. Ei tämä yrittäminen pelkkää sissimarkkinointia ja pyörällä rälläilyä ole. Joskus joutuu väkisin katkaisemaan työt, että ei pääse totuus unohtumaan. Lenkille on siis päästävä säännöllisesti. Itselläni on esimerkiksi ensi kesälle Suomen enduroon tavoitteita

    Kiirettä varmaan pukkaa monella sektorilla, mutta mitäs tuolle runkosetin julkistukselle kuuluu, sitä tuossa foorumilla on kysellyt aika monikin...
    Work in progress. Sählättiin kirjanpitohommien ja TEKESin hankkeen raportoinnin kanssa uuden vuoden aattoon asti.

    Se on sitä yrittäjän arkea. En tingi pyörälenkeistä, koska sitten tämä homma alkaa maistua puulta ja siinä katoaa koko homman ajatus.

    Olen nähnyt, miten jotkut kauppiaat hautautuvat töiden alle ja ajelu hiipuu tai loppuu kokonaan.

    Mielestäni jokainen kilometri pyörän päällä on suunnittelijalle kokemusta. Mitä paremmaksi pyöräilijäksi tulen, sitä parempia pyöriä voin suunnitella.
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  29. #269
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^ Noi kaksi viimeistä lausetta kertoo hienosta lähestymistavasta pyörän tekemisessä. Ainakin minun mielestäni.

  30. #270
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    115
    Hei, mitenkä noissa pyörän kooissa, olen 182cm ja sisämitta 87cm niin meneekö se L kokoon suorilta niinkuin taulukosta voi lukea? Sitä kun tuntuu että aina on tuossa M ja L välissä. Ajatko Leo tuossa videossa minkä kokoisella pyörällä ja oletko minkä pituinen?

    Sekä minua kiinnostanut tuo Lauf:in lehtijousikeula ( http://www.laufforks.com/lauf-carbonara/ ) niin käykö se Taigaan ja onko keulakulman loivuudella jotain vaikutusta keulan käytökseen?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •