Tarkoitin omaa pyörääni, mitä kokeilin Kemiztin pyörää seuran pikkujouluissa niin se tuntu varsin passelin kokoiselta.
Tarkoitin omaa pyörääni, mitä kokeilin Kemiztin pyörää seuran pikkujouluissa niin se tuntu varsin passelin kokoiselta.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Joo tolppa on tapissa tässä nykyisessä M missä seat tube 432mm ja stemmi ollut 60 ja 70mm joo ja jos luet ketjun, niin löydät viestini missä kerron kokemuksistani L ja M välillä. Ps. Muklukin 16 malleissa on pidemmät seat tubet M 457mm mutta muuten koko sama. Fattyssä oli pitkä seat tube ja runko hajos. Ajoin taas väärin
Lue yltä tarinani.
En tiedä Antza saavutuksista. Olen Antza44. Tuo runkokokemus on juurikin minun tarinaa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Erittäin totta! Ja nythän erilaisia läskejä alkaa jo riittää koeajettaviksi, täällä meidänkin paikkakunnalla lähemmäs 10 erilaista jo.
En ole koskaan pitänyt itseohjautuvuutta häiritsevänä vaan pikemminkin ominaisuutena, joka riippuu renkaista, rengaspaineista ja ajoalustastakin. Pyörä nelisen vuotta vanha Salsa.
- Tomi
Annoin jo tosiaan Salsasta. Innolla odotan Polen M koe-ajoa.
Minulla juuri sama fiilis L koosta ja olen juuri M ja L välistä. Paska joo on comppi. Takuu toimi hyvin ja uusi paketissa varalta, jos ajan taas väärin ja Syntacen P6 Hiflex carbon katkee. Joustaa muuten kivasti, kun on kilometri esissä
.
Onko Taigan satulatolpan halkaisija 31.6mm? 34.9 clampista voisi näin päätellä.
Onko Taigan suunnittelussa huomioitu keulan sagin vaikutus emäputken kulmaan? Tämä tietysti koskee vielä enemmän kiinteää haarukkaa. Mietin siis onko keulakulma 66 astetta sagi huomioiden? Pitäisikö sitten kiinteän haarukan axle to crown olla 486 eli sama mitta kuin 100mm Bluto 25% sagilla? Onko kulma 66 astetta 511mm atc mitalla vai 486mm:llä? Miten nää yleensä ilmoitetaan, kun en ole aiemmin omistanu pyörää, jossa potentiaalisesti olisi molemmista haarukoista hyötyä...?
https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä
Tarkoitatko tämän tyypistä?
![]()
Mitat ilmoitetaan ilman sagia ja jäykkä keula on täyden joustokeulan mittainen. Axle to crown on se mitta, jolla mennään.
Sagi ei vaikuta näin pienissä joustomatkoissa kovin paljon. Eri asia olisi jos keula joustaa 180mm. Tuolloin ohjainkulma muuttuu sagin kohdalla noin asteen verran jyrkempään suuntaan. Suurin vaikutus on keulan pohjatessa, jolloin ohjainkulma jyrkentyy todella radikaalisti.
Noin asteen ohjainkulman muutoksella en ole huomannut käytännössä olevan isoa merkitystä. Läskipyörässä enemmän merkitystä on stackillä ja keskiön korkeudella. Stack vaikuttaa ajoasentoon ja sitä kautta ajamisen mielekkyyteen. Keskiön korkeus vaikuttaa esteiden ylityksiin ja kivikossa polkemiseen.
For all cycles of life - www.polebicycles.com
Kyhättiin peruslenkillä lyhyt videoklippi. Videon ei itsessään ole tarkoitus todistaa mitään. Videolla allekirjoittanut ajelee Taigalla ja kommentoi fiiliksiä. Pääsin ensimmäistä kertaa lumille Veetiren Snowshoella. On muuten aika jäätävän hyvät renkaat. Rullaus pikkuisen kovemmilla paineilla vastaa miltei 29 2.3" trailirenkaan rullaavuutta. Läskipaineilla rullaavuus sitten katoaa luonnollisesti. Rengas oli todella miellyttävä ajaa pyöreän muodon ansiosta. Alla olevassa pyörässä on 68° ohjauskulma ja loivempaa kaipaan alle, mutta headsetti on toisessa pyörässä kiinni. Ajeltiin tänään ensilumilla ja oli tosi hauskaa
Nousupätkä on tältä osuudelta https://www.strava.com/segments/11139143
Ihan mielenkiinnosta, mutta asiasta kukkaseen niin mikä ns huomiovärinen takki sulla on päällä Polen edustaja? Oon itse just etsinyt oranssia talvitakkia.
Katselin itse samaa onko evoc. ?
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
eikös sekä takki että housut ole yokoa?
Ei matka tapa vaan seura.
Takki on tämä: http://yoko.fi/products/yxc-10-1-jacket-men/
Housut on prototyypit tästä XC housuista: http://yoko.fi/products/mtb-windstopper-pants/
Minulla on Yokon MTB takkikin, mutta hiihtotakki toimii paremmin vähän viileämmällä kelillä.
Kuski on allekirjoittanut, eli Leo Kokkonen. Voinen sanoa edustavani Polea![]()
Mielenkiinnolla odotan kuinka syvälle läski imaisee maailmaansa itse suunnittelijan.
Pikkusormi on annettu jo.
Toivottavasti ei niin syvälle että hän menettää rauhallisuutensa ja asiallisen käytöksensä.
Tuon joku viesti aiemmin olleen videon perusteella ei ainakaan kömpelöksi tai vaikeasti käsiteltäväksi voi Polen läskiä sanoa.
Tietysti jos ostoa suunnittelee, pitäisi koeajaa joku pätkä niin että vertaisi vaikka omaan läskiin tai johonkin toiseen niin silloin selviäisi enemmän. Mutta kyllä minusta näyttäisi siltä että tolla erilaisella mitoituksella saa enemmän hyötyjä kuin mitä haitat on.
Onkos Polella suunnitteilla muita fatbike malleja kuin tämä Taiga?
Mallit juuri tuplaantuivat kun jaettiin keulaversiot kahteen eri tuotteeseen verkkokaupassa
Minkälaista olisi mielessä? Polen EVOLINK toimisi fatbikessäkin mainiosti. Pientä tuotekehitystä tarvitsisi tehdä, mutta aihio on aika lailla valmiina.
Jatkossa teemme varmaankin uudet erikoismallit Kickstarter -pohjalta, niin näemme heti kysynnän ja voimme arvioida menekin.
Pole koeajo 14.1 Fillariosa:ssa http://www.fillariosa.fi/news/suuri-...a-141?tm=blogi
Arvelin tuossa, että poluilla saisi ylimääräistä pompotusta iskarilla tapettua. Voisi kesällä pitää suurempia paineita renkaissa. Rullaus on miltei 29:n enskarenkaan luokkaa Veen Snowshoessa pure silicalla kun paine on 0.6bar takana ja 0.5bar edessä. Ihme juttu, koska rengas on vahvemmalla sivuvallilla varustettu. Pito olisi aivan jäätävä ja vauhtia saisi pidettyä Suomen loivissa rinteissä tosi hyvin.
Painoa tosin rungolle tulisi hieman lisää ja hinta nousee reippaasti. Liekkö tällaiselle miten paljon kysyntää.
Vaatii vatia testata kuinka kovaa sillä oikeasti pääsee. Pito on kuitenkin jotain niin kammottavaa, että saattaa hetki mennä ennen kuin kukaan löytää maksimivauhdit. Erot tehdään nimenomaan mutkien ulostulonopeuksilla, koska suorilla ei fatti tule pärjäämään trailipyörälle. Kiipeämisessä fatti voittanee pidon puolesta, mutta paino tekee rajotteita. Toistaiseksi EVOLINK 140 on voittanut Taigan teknisissä nousuissa. Epäilemättä jousituksensa vuoksi. Jäykkä perä isoilla ryijyillä pompottaa väkisin. Pyörät ovat kuitenkin niin lähellä toistensa painoja.
Todisteiden siemen on olemassa. Täytyy saada ensin ryhmä hurjia, jotka uskaltavat sokkona tällaisen tilata. Näin me olemme muutkin hankkeet osittain rahoittaneet.
Nyt on tosin sanottava, että aika ei riitä ihan heti uuden pyörän suunnitteluun. Osa on varmasti hokannut, että kehitämme niin suurta laivastoa, että resurssit ovat kortilla. Teemme koko ajan liiketoiminnan sähköistämishanketta, joka mahdollistaa tulevaisuudessa modernin jälleenmyyntiverkoston haalimisen pienillä henkilöresursseilla. Fillariosan kanssa pilotoidaan systeemiä toivottavasti tänä keväänä.
[QUOTE=tompula;2478788] Work in progress. Sählättiin kirjanpitohommien ja TEKESin hankkeen raportoinnin kanssa uuden vuoden aattoon asti.
Se on sitä yrittäjän arkea. En tingi pyörälenkeistä, koska sitten tämä homma alkaa maistua puulta ja siinä katoaa koko homman ajatus.
Olen nähnyt, miten jotkut kauppiaat hautautuvat töiden alle ja ajelu hiipuu tai loppuu kokonaan.
Mielestäni jokainen kilometri pyörän päällä on suunnittelijalle kokemusta. Mitä paremmaksi pyöräilijäksi tulen, sitä parempia pyöriä voin suunnitella.
^ Noi kaksi viimeistä lausetta kertoo hienosta lähestymistavasta pyörän tekemisessä. Ainakin minun mielestäni.
Hei, mitenkä noissa pyörän kooissa, olen 182cm ja sisämitta 87cm niin meneekö se L kokoon suorilta niinkuin taulukosta voi lukea? Sitä kun tuntuu että aina on tuossa M ja L välissä. Ajatko Leo tuossa videossa minkä kokoisella pyörällä ja oletko minkä pituinen?
Sekä minua kiinnostanut tuo Lauf:in lehtijousikeula ( http://www.laufforks.com/lauf-carbonara/ ) niin käykö se Taigaan ja onko keulakulman loivuudella jotain vaikutusta keulan käytökseen?
Kirjanmerkit