FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 72 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 62 70 71 72 73 74 82 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.131 - 2.160 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Uhkaavalta näyttää jotta joutunen Bontragerit laittamaan, sikäli kuin kokoa löytyy. Oletuksella että samaan aikaan myös mulla rahaa. Tuosta sisäkengästä Uskon kokeilujen innoittamana muistan Alico Doublen. Vankka nahkainen mono. Kaverini korvasi sisäkengän hyvin nopeaan Nokian kumisaappaitten huopavuorilla, koki normivaellushiihdon sillain mukavammaksi. Omat Alicot on hyvässä tallessa Oulussa mutta muistelen että mulla on vintillä noita Nokian huopasia...
    I väntan på ännu dåligare tidet

Ajelin tossa 0-1 asteen tietämillä 1h 15min ensiksi Varustelekaan ja puolessa välissä alkoi varmaat jäätyä vähän Wölveillä ja merinosukalla. 30min tepastelua Lekassa, takaisinpäin ei ongelmia ollenkaan vaikka lämmöt samat. Johtuneeko tuosta jaloittelusta? Mielenkiintoinen talvi tulossa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Viikolla tilasin XXL:stä Diadoran Polarex Plussat, kun sai 20% alennusta. Tänään ne tulivat Postiin ja hetihän ne piti lähteä testaamaan. Olin käynyt aikaisemmin Kluuvissa näitä kokeilemassa niin tiesin tilata oikean koon. Koko on 44 (norm. mulla 43), johon mahtuu suhteellisen paksu sukka muttei villasukkaa. Kengän sai hyvin kiristettyä niin, jottei se nouse kantapäästä ja oli kaikin puolin mukava mun jalassa. Tunnin ja vartin lenkin heitin tänään lämpötilan ollessa +1. Hieman varpaat olivat viileät lenkin jälkeen, kun suht ohut sukka oli jalassa. Lenkin pienet roiskeet kengät kestivät hyvin. Ekan lenkin jälkeen olen ostokseeni tyytyväinen ja uskon, että nuo ovat mun lenkeille hyvät kengät kun en ole menossa kaikista märimpiin paikkoihin enkä ajele kovilla pakkasilla. Hintaahan noille jäi 135€.

Kellään kokemusta miten Wölvhammerin kokopolitiikka pitää kutinsa kun on rintava jalkapöytä.Taulukoidensa mukaan 45:n
    ois käypänen,mut oisko 46 sittekin parempi ? Kesä maastokenkä simpa 225 kok 44,rospuutto northwave celcius 45 ja maantie simpat 131 44.Celciuksen ku ois aikanaan ottanu 46 ni ois parempi.

IncBuff Guest
    46 NW Celsius Arcticit ja 47 Wölvhammerit löytyy täältä. 46 Wölvhammer olisi ehkä juuri ja juuri mennyt, mutta tennissukkaa kummempaa ei olisi mahtunut.

Tänään 3h OMWllä -10 - -15C ja hyvin meni. Vasemman eli mun herkemmän jalan varpelit hieman alko kylmettyyn, tai huomasin vasta kuumassa suihkussa.

Cycle Centeristä Annankadulta kävin Laken MXZ303 hakemassa. Hyvä palvelu ja hinta. Viikonloppuna pääsen testaamaan kenkien ominaisuuksia. Molemmista jaloista on iän myötä kadonnut kyky sietää kylmää, joten odotukset on korkealla. Lake MX145 eivät ole enää viimeisillä lenkeillä pitäneet varpaita lämpiminä.

kokopolitiikkaa omalta kohdaltani: Shimanon mtb kesäkenkä 47 ok, wölvhammer 50 juuri sopiva, Lake 303 kokoa 50 piti laittaa takaisin koska puristivat pelkällä ohuella sukallakin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    kokopolitiikkaa omalta kohdaltani: Shimanon mtb kesäkenkä 47 ok, wölvhammer 50 juuri sopiva, Lake 303 kokoa 50 piti laittaa takaisin koska puristivat pelkällä ohuella sukallakin...
    Kokeilehan vielä uudestaan..

Kesä-Shimano mallia MTB 47, Wölvhammer kahdella sukalla 46. Molemmat ok.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Pahoittelu: Shimanot on mt43 kokoa 48. Ajettu varmaan 5000km.. yhtään pienemmät ei joka tapauksessa nuo wölvhammerit voi olla..normaalin villasukan kanssa ei ole yhtään ylimääräistä tilaa.

Uudet kengät tekisi mieli hankkia työmatkakäyttöön ja maastoon. Nykyiset Laken 301:t tavallisella lestillä ovat turhan ahtaat ja kapeat.

Tyypillinen kengän koko 45-46, Laket 47 ja niihin mahtuu mukavasti vain yksi paksu sukka. Varpaat (ja sormet) minulla ovat mallia jäätyvät aina ja varmasti vaikka ei olisi edes pakkasta.

Kävin Cycle Centerissä kokeilemassa Laken 303, mutta ainakaan Kluuvissa ei ollut kuin normilestillä, joka koossa 47 tuntui ahtaammalta kuin nykyinen 301. Wide-mallia pitäisi kokeilla, näyttäisi ainakin Hi5bikesissä olevan.

Wölvhammer on myös kokeiltavien listalla, näitä näyttäisi olevan useammassakin liikkeessä saatavilla.

Myös Bontrager OMW kiinnostaisi kokeilla. Mahtaako näitä olla pk-seudulla missään esillä?

Näyttäisi 45nrth wØlfgarien hinta asettuvan 500e molemmin puolin, eli tuskin tarvitsee harkitakaan noiden hankkimista, sikäli kun niitä nyt edes saa vielä mistään.

Kiinnostaisi kyllä kuulla jonkun huonommalla ääreisverenkierrolla varustetun kommentin OMW:stä.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

Wölvit on hyvät, tiettyyn pisteeseen ja hyvillä sukilla.
    OMWt on vähintään yhtä hyvät, vaikkakin ei niin muhkut.
    Kummissakaan ei sais olla kosteutta sukissa tai varpaissa ennen pakkaseen lähtöä.
    Sukista riippuu kans tosi paljon.
    Suosittelen molempia, en Lakeja (omalla kokemuksella).
    Jos on pitkällä (>2h) mahdollisuus pysähtyä ja käyttää jalat pois ja päästää kosteus pois, voi mennä kauankin hyvin (riippuu päivästä, energiasta, pohkeista etc)
    Mulle paras on ollu ne tarralla sukkiin varpaiden alle liimattavat Hand/ToeWarmers joita saa jostain 2€ pari. Niillä pääsee pitkään. Ainakin 6h.

Tää on vähä sama ku suositella hyvää Fatbike rengasta.

ja siis OMWeillä nyt ajettu koko joulu, ja kuukausi työmatkaa Oulun joulukuun kosteissa ja välillä kylmissä keleissä.
    Kertaakaan ei oo varpaat ollu jäässä, että kipiää tekis.
    Wölvit on ollu hyllyllä paitsi iltalenkillä tänään 1,5h lenkillä, ja pikkasen -16C pääsi pureutuun sisälle.... Lähin kyllä päivän jalassa olleilla villasukilla vähä suorilta liikkeelle.,,,

Five Ten Freerider Elements + prisman 60 ja 30 merinovillasukat päällekkäin piti riittävän lämpimänä ensimmäiset 1.5h. viimeinen puoli tuntia alkoi mennä viileäksi. ulkona -6C, täysin kuivaa ja läskilenkki. alussa 10min siirtymä ja lopussa se noin puoli tuntia. Seuraavaksi prisman 90 sukka testiin. Ehkä välillä voisi myös jaloitella.

joulun lumilenkeillä ei käynyt noin kylmänä vaikka lenkki hiukan pidempi ja kenkä oli ihan lumessa (toisella lenkillä loskassa). Silloin oli sealskinin sukka päällä ja sisällä mavicin merinovilla. pakkasta ei tosin ollut kuin pari astetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tema Katso viesti

Wölvhammer on myös kokeiltavien listalla, näitä näyttäisi olevan useammassakin liikkeessä saatavilla.

Myös Bontrager OMW kiinnostaisi kokeilla. Mahtaako näitä olla pk-seudulla missään esillä?
    Keravan Lundbergillä ainakin näytti olevan sekä Bontrageria että Wölviä hyllyssä, kokoja en nyt tähän hätään muista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Five Ten Freerider Elements + prisman 60 ja 30 merinovillasukat päällekkäin piti riittävän lämpimänä ensimmäiset 1.5h. viimeinen puoli tuntia alkoi mennä viileäksi. ulkona -6C, täysin kuivaa ja läskilenkki. alussa 10min siirtymä ja lopussa se noin puoli tuntia. Seuraavaksi prisman 90 sukka testiin. Ehkä välillä voisi myös jaloitella.

joulun lumilenkeillä ei käynyt noin kylmänä vaikka lenkki hiukan pidempi ja kenkä oli ihan lumessa (toisella lenkillä loskassa). Silloin oli sealskinin sukka päällä ja sisällä mavicin merinovilla. pakkasta ei tosin ollut kuin pari astetta.
    Itselläni on sekä Impact High:t että Freerider VXi Elementsit, ja nuo Impactit on todella paljon lämpöisemmät pakkasella kuin nuo Freeriderit. Toki Impacteillakin tarvii kunnon sukkaa että kovemmilla pakkasilla pärjää, mutta omia varpaitani alkaa palella noissa Freeridereissa jo ihan pikkupakkasillakin vaikka olis mikä sukka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gilberto Katso viesti
    Keravan Lundbergillä ainakin näytti olevan sekä Bontrageria että Wölviä hyllyssä, kokoja en nyt tähän hätään muista.
    Eilen oli ainakin kokoja 44-45 jäljellä, saattoi olla ja 42-43 myös.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Hi5bikes Lake 303 inventaarioalessa 185€, löytyy myös wide lestillä

http://www.hi5bikes.fi/~itYRx0000001...Y104=LAKE-303-

Diadora Polarex Plus kengät koeajettu 2h lenkillä -10c lämpötilassa.

Varpaat jäätyivät jalkautumistilaan 40 min kohdalla. Kymmenen minuutin hölkän jälkeen uudelleen liikkeelle.

Riittävän suuria kengänsuojia etsitään.

Edit: Maantie keskinopeus 20km/h

Kengänsuojat voi ommella itse. Mulla on toisessa pink pantherin karvaa, toisessa leopardia.

5h tänään Bontragerin OMW kengillä pakkasen vaihdellessa -18 plus miinus 2 astetta.
    Kahdesti kävin matkalla sisällä tuvassa (toinen kylmä, toinen lämmin) ja loppumatka meni oikein mainiosti.
    Säärystimet oli jalassa.
    Metsässä enimmäkseen ajelin 10 keskarilla.

Jos fläteillä polkee niin Sorelin 1964 PAC Nylonit kannattaa koeponnistaa. Tänään -13 ja ohuella sukalla täysin lämmin olo.
    Kengän mukavuushan on aivan omaa luokkaansa. Ja pohjan ote pedaalista lähellä FiveTeniä. Kyllä mä alan suhteeseen noiden kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Kengänsuojat voi ommella itse. Mulla on toisessa pink pantherin karvaa, toisessa leopardia.
    Oon suunnitellut juurii jotain tuollaista. Foto olis kiva tai linkkiä aiheesta

Omiin kylmiin jalkoihin OMW:t oli kyllä paha pettymys. tämän päivän -7:ssä alkoi jo 30min jälkeen tuntua kylmyys varpaissa ja olisi ollut taukojumpan paikka. Kylmyys tulee kärjestä läpi huomattavasti herkemmin kun esim wölveissä. Tuntuvat kyllä lestiltään hieman korkeammilta kuin wölvit ja siten enemmän tilaa varpaissa, eli sähköpohjalliset mahtunee kengään hyvin.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

Tänään kävin hakemassa kenkää talven arkiajoihin ja yleiskäyttöön. Päädyin lopulta noin 20 kokeilun jälkeen salomonin x ultra winttereihin. Kokeilussa oli myös sorelin caribout ja paskempaa kenkää saa kyllä hakea. Se on kyllä lämmin jalkakuori, mutta kengäksi en viittis kutsua. Niin leveä ja lonksuva ettei kävelystä tullut yhtään mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Omiin kylmiin jalkoihin OMW:t oli kyllä paha pettymys. tämän päivän -7:ssä alkoi jo 30min jälkeen tuntua kylmyys varpaissa ja olisi ollut taukojumpan paikka. Kylmyys tulee kärjestä läpi huomattavasti herkemmin kun esim wölveissä. Tuntuvat kyllä lestiltään hieman korkeammilta kuin wölvit ja siten enemmän tilaa varpaissa, eli sähköpohjalliset mahtunee kengään hyvin.
    Näin ne tuntemukset vaihtelee. Mulla tänään Wölvit -8C ja paleli enemmän ku eilen OMWllä -22C

Ihana talvi !

Wölvit ei mulla lunastaneet lupaustaan, ihan liian kylmät suhteessa miten möhköt ja varsinkin painavat. Varpaat paleli -10 asteessa kahdella sukalla parin tunnin ajon jälkeen. Siis ainoastaan varpaat, muualta mun jalat ei juuri palelekaan. Isompi koko olisi varmaan auttanut tuohon, mutta ajotuntuma olisi hävinnyt sitten jo täysin, nytkin turhan epämääräinen.
    Sidin 1,5 nro:a kesäkenkää isommat "talvi"kengät on samoilla sukilla jopa lämpimämmät (en olis uskonut enkä ymmärrä; ehkä hivenen enemmän tilaa kärjessä). Paino ja tuntuma sitten omaa luokkaansa tässä vertailussa.

Tänään jalassa yks semipaksu merinovillasukka ja 2,5h metässä noin -8 asteessa Wölveillä. Ei pahasti hikoillut jalat Tuntuu etten niin kylmässä viitti muista syistä ajaa etteikö noilla pärjää. Saas nähä. Eikä noi minulle liian möhköt ole talviseen taivallukseen. Niin olemme erilaisia.

Mulla on jotkut Sorel Nylonit pakkasulkoiluun, en ole siis pyöräillessä käyttänyt. Onhan ne "mukavat" kun lähinnä muistuttaa villasukan ja huopavuoren yhdistelmää Pohjat yllättävän ohuet, olenkin lisännyt huopapohjallisen.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Mulla tänään kuten viime keväästä jalassa Northwave Extreme GTX popot. Pakkasta oli -8°C paikkeilla kun polokasin Oulunsaloon 16 kilsaa jota päästään läskien kanssa tutustumaan paikallisiin polokuihin, siellä menikin noin 30 kilsaa ja 3.5 tuntia. Kun ei kehtaa sama reittiä ajaa kotiin niin sitten sivu- ja vastatuuleen Kempeleen ja Madekosken kautta kotiin. Jotain reipas päälle viisituntinen tuli ulkona vietettyä, kotona näytti -9°C ja tuuli oli yltymään päin.

Vasta ihan viimeisellä puolituntisella alkoi varpaita kylmätä vähän enemmän. Housut oli lämpimät ja Seal Skins sukat pelkästään jalassa.

Metsässä piti pari kertaa jakautua, siitä varpaat tykkää. Nopeampi pyörätieajo vaikkakin kovemmilla tehoilla kylmettää enemmän.

Nuo sukat on ihan loistavat, hiki ei karkaa kengän sisään ja jos varpaat viilenee niin lyhyt jaloittelu palauttaa lämmöt.

Ensi viikolla on sitten vähän reippaammin ennustettu pakkasia joten pääsee työmatkalla testaamaan muitakin ratkaisuja.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Mulla tänään kuten viime keväästä jalassa Northwave Extreme GTX popot. Pakkasta oli -8°C paikkeilla kun polokasin Oulunsaloon 16 kilsaa jota päästään läskien kanssa tutustumaan paikallisiin polokuihin, siellä menikin noin 30 kilsaa ja 3.5 tuntia. Kun ei kehtaa sama reittiä ajaa kotiin niin sitten sivu- ja vastatuuleen Kempeleen ja Madekosken kautta kotiin. Jotain reipas päälle viisituntinen tuli ulkona vietettyä, kotona näytti -9°C ja tuuli oli yltymään päin.

Vasta ihan viimeisellä puolituntisella alkoi varpaita kylmätä vähän enemmän. Housut oli lämpimät ja Seal Skins sukat pelkästään jalassa.

Metsässä piti pari kertaa jakautua, siitä varpaat tykkää. Nopeampi pyörätieajo vaikkakin kovemmilla tehoilla kylmettää enemmän.

Nuo sukat on ihan loistavat, hiki ei karkaa kengän sisään ja jos varpaat viilenee niin lyhyt jaloittelu palauttaa lämmöt.

Ensi viikolla on sitten vähän reippaammin ennustettu pakkasia joten pääsee työmatkalla testaamaan muitakin ratkaisuja.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    Minulla on kanssa sealskinit. Onko sinulla ne lämpimimmät tight versiot, vai keskipitkät ja keskilämpimät, kuten itselläni?

Kengät ovat vain yksinkertaisesti kylmät kovempaan vauhtiin. Ensimmäisenä kovassa vauhdissa alkoikin palelemaan kantapäänseutua, mikä tuntui aika oudolta.
    No, maantielle laitetaan seuraavaksi päälle goren thermo suojat ja kokeilen, josko sealskinejen alle mahtuisi vielä ohuet laadukkaat merinot.

Minulla siis northwave celsius arctic 2 mallit, joilla ajelin tänään 4.5h lenkin 8 asteen pakkasessa.
    15km kelviajelun jälkeen varpaita alkoi jäätämään maastossa. Kenkien pois käyttäminen ja varpaiden lämmittely rukkasten sisällä auttoi. Loppu lenkkin tarkeni hyvin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •