MPMessutGiantGarminElectrobike
Sivu 8 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 279

Aihe: B.O.B.:in kärryt (Yak, Ibex)

  1. #211
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hassipo Katso viesti
    http://www.huuto.net/kohteet/polkupy...uusi/164134541

    Tuon linkin takaa löytyy B.O.B:in kopiota ja hinta on melko paljon halvempi kuin aidon. Onkohan kellään kokemusta moisesta? Halpa hinta houkuttaisi kokeilemaan.
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=40874
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  2. #212
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    hki
    Viestit
    629
    Ois tarkotuksena hommata tuo Bob Yak. Mites jos on tarkotus ottaa yhdet satulalaukut kärryn lisäksi, niin olisiko painonjakautumisen kannalta parempi olla etulaukut kuin tarakkalaukut? Vai kummin olisi ajotuntuman kannalta parempi? Edit: tarkoitus olisi siis maantiepyöräillä maantiepyörällä.

  3. #213
    Liittynyt
    02/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    371
    Onko joku kokeillut Weberiä? Bikestation näemmä tuo sitä maahan, mutta en muista että siitä olisi juurikaan keskusteltu palstoilla.

    http://www.bikestation.fi/shop/perak...noporter-hopea

    Tuolla tuntuisi olevan pari hyvää puolta Yak/Ibex ratkaisuun: suurempi rengaskoko ja kokoontaitettavuus (ts. ei lisämaksua junassa/bussissa)
    *** The Goat ***

  4. #214
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yogibiker Katso viesti
    Ois tarkotuksena hommata tuo Bob Yak. Mites jos on tarkotus ottaa yhdet satulalaukut kärryn lisäksi, niin olisiko painonjakautumisen kannalta parempi olla etulaukut kuin tarakkalaukut? Vai kummin olisi ajotuntuman kannalta parempi? Edit: tarkoitus olisi siis maantiepyöräillä maantiepyörällä.
    Etulaukut tasapainottaa mielestäni paremmin. Takalaukkuja en kieltämättä ole testannut mutta kun vertaa etulaukut vs ilman laukkuja oli etulaukujen kanssa ajaminen vakaampaa.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

    -- mtbSeikkailu 2016 --

  5. #215
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Speedgoat Katso viesti
    Onko joku kokeillut Weberiä? Bikestation näemmä tuo sitä maahan, mutta en muista että siitä olisi juurikaan keskusteltu palstoilla.

    http://www.bikestation.fi/shop/perak...noporter-hopea

    Tuolla tuntuisi olevan pari hyvää puolta Yak/Ibex ratkaisuun: suurempi rengaskoko ja kokoontaitettavuus (ts. ei lisämaksua junassa/bussissa)
    Itekkin kattellu että tuo monoporter on näppärän oloinen kapistus. Jos tuo yak joskus luovuttaa voisin harkita tuota weberiä.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

    -- mtbSeikkailu 2016 --

  6. #216
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Speedgoat Katso viesti
    Onko joku kokeillut Weberiä? Bikestation näemmä tuo sitä maahan, mutta en muista että siitä olisi juurikaan keskusteltu palstoilla.

    http://www.bikestation.fi/shop/perak...noporter-hopea

    Tuolla tuntuisi olevan pari hyvää puolta Yak/Ibex ratkaisuun: suurempi rengaskoko ja kokoontaitettavuus (ts. ei lisämaksua junassa/bussissa)
    Katselin tota fillarimessuilla tänävuonna. ihan näppärän näköinen kapistus. menee taiteltuna melko pieneen tilaan. Huomio kuitenkin, että linkin hintaan ei kuulu tavarankuljetuskassi eikä reelinki joka pitää sen paikallaan. niistä tulee vielä reilusti lisämaksua. kts. "suosittelemme myös" siitä tuotetiedoista.
    Edit. Kassi 120e ja reelinki 85e + 540e kärry = about 750e
    Ens kesää odotellessa!

  7. #217
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    360
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LosJormas Katso viesti
    Katselin tota fillarimessuilla tänävuonna. ihan näppärän näköinen kapistus. menee taiteltuna melko pieneen tilaan.
    Weberin kaksipyöräisten kärryjen bajonettikiinnityskin on erittäin näppärä, ihan toista luokkaa kuin Bilteman tai Carry Freedomin kärryjen kytkimet. Minulla on BoB Coz (vähän niin kuin Yak, mutta kannellinen laatikko säkin paikalla) ja Carry Freedom City. Jälkimmäistä olen käyttänyt muutaman kerran jalkaisin ja pari kertaa hyvällä säällä pyöräillen.

    Kärryt sopivat mielestäni paremmin isojen kuormien hyötyajoon kuin pitkille retkille. Yleensä 4 sivulaukkua riittävät. Itse asiassa usein riittää 2 Ortlieb Front Roller Classic -sivulaukkua takana (tai edessä, jos on lapsen turvaistuin takana). Ennätykseni on noin 24 km × 80 kg tavaraa neljässä sivulaukussa ja Carry Freedom City -kärryssä, jonka päälle olin vielä pinonnut Bob Cozin laatikon. Kaksipyöräinen kärry oli paljon vakaampi kuin samalla matkalla vuotta aiemmin tekemäni 70 kg:n kuljetus Bob Cozin ja sivulaukkujen avulla. Pienemmillä kuormilla ja nopeassa ajossa yksipyöräinen kärry on kaksipyöräistä parempi, koska kärryä voi kallistaa mutkissa.

  8. #218
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti
    Itekkin kattellu että tuo monoporter on näppärän oloinen kapistus. Jos tuo yak joskus luovuttaa voisin harkita tuota weberiä.
    Jos haluut päästä Yakista eroon, pistä yv:tä
    Ens kesää odotellessa!

  9. #219
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LosJormas Katso viesti
    Jos haluut päästä Yakista eroon, pistä yv:tä
    Muotoillaanko asia nyt vaikka näin, tuon weberin hinta ks edellä on melkonen joten YAK:sta revittävä hinta on oltava luokkaa riisto notta saisin itselleni perusteltua vaihdon
    ,
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

    -- mtbSeikkailu 2016 --

  10. #220
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    360
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti
    Muotoillaanko asia nyt vaikka näin, tuon weberin hinta ks edellä on melkonen joten YAK:sta revittävä hinta on oltava luokkaa riisto notta saisin itselleni perusteltua vaihdon
    Miten olisi riisto-25%, koska messuilla esillä olleet tavarat näyttävät olevan sen verran alennuksessa?

    En minäkään noista nykyisistä kärryistäni ole luopumassa. Vaikka tuossa edellä vähän ihmettelin peräkärryn hyötyjä pyöräretkillä, niin tarkemmin ajatellen jousitettu yksipyöräinen kärry voisi olla poluilla tai huonoilla teillä parempi kuin pyörään kiinnitetyt sivulaukut.

  11. #221
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Kertokaapa että mistä saa Yakin parhaaseen hintaan pk-seudulta tai lähistöltä? Varuste.net myy 349e, lähteekö jostain halvemmalla?
    Ens kesää odotellessa!

  12. #222
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Onko kuinka kiire saada? Käyppä tuolla vilkasemassa http://www.kareisenpyorakorjaamo.net

    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  13. #223
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Korpi
    Viestit
    145

    Yakin käyttö hiilikuiturunkoisessa cc- pyörässä

    Mikä on mielipiteenne/varoituksenne/tuomionne Yakin vetämisestä hiilikuiturungolla (Cannondale Super X)?
    Ajattelin selvitä mahdollisiman kevyellä kuormalla tulevista pyöräreissuista, mutta pakostikin tarvitsee joskus teltan, makuupussin ym. roinaa mukaan eikä hyvää vaihtoehtoa yksipyöräiselle kärrylle tule mieleen.
    Kaikki valittelee hiilikuiturunkojen rikkoutumisherkkydestä, mutta mites Yakin vedossa, miten arvioisitte rungon kestävän siihen kohdistuvia voimia? Hiilikuitu kun tuppaa murtumaan terävistä iskuista, vääntöä sen LUULISI kestävän kärrynvedossa vähintään siinä minkä ohuehko alumiinirunkokin. Oletteko kuulleet rikkoutumistapauksista/muiden kokemuksia tai ongelmia "keveiden" runkojen keston suhteen vetopuuhissa?
    Olispa aikaa alkaa suunnittelemaan ja väsäilemään mahdollisimman kevyttä (ja samalla tietty aerodynaamista --> kuomullista siis) aramidi/hiilikuitukärryä jonka käytöstä aiheutuvat voimavaikutukset runkoon olis mahdollisimman pienet. "Kevytmatkailu" suosioon...
    jusba_84 muokkasi tätä : 21.07.2011 at 13.23

  14. #224
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Kyllä se kuitu kärrynvetoa kestää siinä missä muutkin materiaalit. Löysäperäiset pyörät spöijaavat ikävästi alamäissä ja putkelta kärryn kanssa, mutta SuperX:n pitäisi olla jäykkä sivusuunnassa.

    Hiporungon kanssa ongelmaksi muodostuu kärrykäyttö yleensä. Aisat tuntuvat aina kolisevan chainstayhin kun niitä asettelee kohdalleen. Aina se yhdistelmä kaatuu vaikka parkkeeraa nätisti linkkuun. Ja pannuttaessa tulee tosi outoja osumia. Riski teräviin iskuihin on aika iso, ja teräsrungon kanssa selviäisi lommoilla.

    Mutta mieti vielä sitä kärryä jos haluat keveyttä. Jakki painaa ja maksaa paljon. Luottokortti on kevyt.

  15. #225
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Korpi
    Viestit
    145
    Kiitoksia vastauksesta, tätä mä vähän pelkäsinkin. Ei taida iskuja runko kestää, vaikka muuten varmasti vetoa kestäisikin. Täytyy käydä jossain ihmettelemässä/kokeilemassa kärryä ennen hankintaa. Jos keksin paremman ratkaisun niin väsään itse. Myös muut "rungolle ystävälliset" kevyehköt mallit kiinnostaa jos teiltä kokemuksia löytyy.
    Ei taidakkaan yhdestä pyörästä olla kaikkeen, entisellä Cross Checkillä olis vetohommat onnistunut varmasti...
    Luottokortti muuten olis keveydessään ja helppoudessaan kiva mutta erämaa-alueella sillä ei niin paljoa ole virkaa...

  16. #226
    Suunnitelmissa olisi rakentaa itse Yakin tyyppinen kärry tässä lähiaikoina. Lähinnä mietityttää mitat ja kaikenlainen geometria. Tietääkö kukaan mitään sivustoa jossa olisi piirustukset tai jonkinlaista geometriakuvaa Yakille tai jollekkin muulle samantyyliselle kärrylle?

  17. #227
    Kärryn teko on nyt aloitettu ja hyvin on sujunut. Pyöräänkiinnityssysteemi vaan vähän mietityttää. Voisko joku Yakin omistaja vähän kertoa miten tuo on siinä toteutettu. Kuvista olisin erittäin kiitollinen.

  18. #228
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Takapyörän pikalukkoakseli korvataan kärryn mukana tulevalla, josta kuva alla. Aisan päässä on koukut, jotka nostetaan akselin päihin ja sokalla alapuolelta varmistus.

    -

  19. #229
    Fonz Guest
    Millaisia kokemuksia muilla on Bob yakin kuljettamisesta lentokoneessa? Olin ilmeisesti hieman lapsellisesti ajatellut, että se automaattisesti onnistuu.

    Tarkoitus oli siis ottaa kärrystä aisa ja kiekko pois. Sitten laukku kärryyn ja maksimi tavaraa kyytiin, loput käsimatkatavarana. Nyt alkoi kuitenkin huolestuttamaan, että ongelmaksi muodostuu kärryn mitat. Mites homma muilla on sujunut?

  20. #230
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Pitäisi onnistua ihan matkatavarana. Itse olen lähdössä toukokuussa Italiaan ja kärry lähtee mukaan. Juttelin lentoyhtiön edustajan kanssa ja onnistuu ainakin minulla. Pakkaustyyli aisa irti, takahaarukka irti (Ibex) kamat kassiin, kassi kärryyn ja pientä suojausta ympärille ja ylimääräiset pyöräkassiin, painokysymys, matkatavara max 20 kg ja pyörälaukku max 30 kg, joten punnitaan tarkkaan.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  21. #231
    Voiskohan joku Yakin omistaja kertoa seuraavat mitat tuosta pikalinkusta. Eli omaa kärryä varten tarttis tietää:

    -Kiinnityskohtien etäisyys toisistaan
    -Kiinnityskohtien putken paksuus
    -Kinnityskohtien leveys. Tai vaihtoehtoisesti kärryn aisan pään leveys.

    Kiinnityskohdilla tarkoitan siis niitä paikkoja pikalinkusta joihin kärry kiinnitetään.

    Kiitos paljon sille avuliaalle joka jaksaa mitata nuo.

  22. #232
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Pistetääs tähän kun vanha ketju löytyi. Onko kokemuksia Yakin kuljettamisesta junassa? Voiko tuon pakata "itseensä" niin että jättää pyörän junan pyöräpaikalle ja tuon kärryn sitten matkalaukkupaikalle? Ja onnistuuko ilman minkään suuren laukun hankkimista, kun se pitäisi sitten olla aina matkassa mukana painona.
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  23. #233
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Ei oo kokemusta junassa viemisessä, mutta lentokoneeseen sai matkatavarana siten että otti kaiken irti lähtevän ja laitto laukkuun ja laukun kärryyn, sitten kassi tiukasti kiinni kärryyn, viola. Reissukamat ja kärry yhtä pakettia.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  24. #234
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    656
    Hyvin kulki pikajunan kyydissä, kun nosti konduktoorin vaunuun. Ei tarvinut purkaa lastia mitenkään. Kulki muistaakseni pyörän lipulla, en kuitenvaan mene vannomaan.
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

  25. #235
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Joo, jos toi aisakin tosta lähtee ja rengas irti niin sittenhän sen saa aika suorakulmion muotoiseksi kaiketi. Noita Ruotsin ja Norjan junia mietin, kun kerran Oslo -> Bergen pitäisi olla niitä hienompia välejä mitä junalla voi mennä niin mitä turhaan lennellä Ehkä ottaa vaan sen jätesäkin mukaan ja sulloo siihen ja teippaa ympäri niin menee ihan matkalaukusta.

    Tuollaista laukkua myytiin missä oli sisällä sivutasku pyörällä ja johon muuten sai purettua sen Yakin, mutta tuosta tulee kyllä turhaa painoa kun sitä joutuu sitten koko reissun kantamaan mukana. Ei se kyllä kallis tainnut olla, olisinko jossain nähnyt 99 usd:llä

    Edit: turha haaveilla, Ruotsin Juna ei kuskaa fillareita. Swebussilla menee jos pakkaa pahveihin jne sen pyörän. Eli lentämiseksi menee.
    snowfake muokkasi tätä : 09.04.2014 at 17.04
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  26. #236
    Nostetaanpas aihetta.

    Nythän on niin että läpiakseli takanakin tekee vahvasti tuloaan. Ja minullakin on se 12mm läpiakseli maasturissa, ja eihän tuo Bobin oma kiinnityssysteemi enää siihen mene. Nyt kysynkin tässä siis arvon lukijoilta, voiko asian korjata? Vai tilaanko seuraavan jäykkäperäisen vanhanmallisella pikalinkkuperällä (en kyllä haluaisi)?
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  27. #237
    Nostetaanpas aihetta.

    Nythän on niin että läpiakseli takanakin tekee vahvasti tuloaan. Ja minullakin on se 12mm läpiakseli maasturissa, ja eihän tuo Bobin oma kiinnityssysteemi enää siihen mene. Nyt kysynkin tässä siis arvon lukijoilta, voiko asian korjata? Vai tilaanko seuraavan jäykkäperäisen vanhanmallisella pikalinkkuperällä (en kyllä haluaisi)?

    "BOB Nutz are not compatible with SRAM Dual Drive hub or single speed bolt-on hubs or 12mm rear through-axles."
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  28. #238
    Bobista en tiedä, mutta Farleyn taka-akselin korvasin lastenkärryn vedossa ihan vaan piiiitkällä 12mm pultilla. Sen kun voi vetää läpi niin saa sitten bobinkin kiinni myös vaihteistonpuolelta mutterilla


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #239
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Nythän on niin että läpiakseli takanakin tekee vahvasti tuloaan. Ja minullakin on se 12mm läpiakseli maasturissa, ja eihän tuo Bobin oma kiinnityssysteemi enää siihen mene. Nyt kysynkin tässä siis arvon lukijoilta, voiko asian korjata? Vai tilaanko seuraavan jäykkäperäisen vanhanmallisella pikalinkkuperällä (en kyllä haluaisi)?
    Et sitten käynyt katsomassa Bobin sivuilta? Siellä kerrotaan, että ovat hyväksyneet Robert Axle Projectin tuotteen ihan virallisesti kärryjensä kanssa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  30. #240
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Mulla oli viime kesänä BOB Yak kärry lainassa ja siinä oli omistajan hommaama 12mm akseli, joka toimi hyvin. Just toi Rober Axle Project. Hyvin toimi. On vaan aika suolaisen hintainen Suomeen postitettuna...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •