FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 6 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

Käykää koeajamassa Polea niin ei tiedätte tärkeimmän, miltä itseltä tuntuu.

Mulla on sen verran hyvä läski omaan käyttöön että en koe hankintaa tarpeelliseksi mutta jos olisin hankkimassa niin pyrkisin järjestämään kunnon kokeilusession.
    Voisin vielä tehdä sen, tai ainakin ehdottaa, niinkuin joku pyöräliikekin sitä tarjoaa eli maksua vastaan. Siis niin että minä maksan, ikäänkuin vuokraisin pyörän, jolloin ei muodostuisi mitään velvoitetta ostamiseen. Reilu peli puolin ja toisin.
    Ja näin voisi hyvin mielin ajaa pitkänkin lenkin jolloin jo oikeasti tulisi käsitys ominaisuuksista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    Sopivasti hinnoiteltu runkosetti ja voisin hyvinkin ruuvailla kamat Mondrakerista tuohon. Kiinnostaisi kyllä kokeilla... onko jkl seudulla L kokoista testipyörää?
    Runkosetti koitetaan saada ennen ilotulituksia sivuille. Loppuvuoden kiirettä pukkaa. Taistelemme tällä hetkellä TEKES:in loppuraportin ja tilinpäätöksen syövereissä. lisäksi Fillarilehden listauksiin täytyy listata mallit ja kuvat. Ei tämä yrittäminen pelkkää sissimarkkinointia ja pyörällä rälläilyä ole. Joskus joutuu väkisin katkaisemaan työt, että ei pääse totuus unohtumaan. Lenkille on siis päästävä säännöllisesti. Itselläni on esimerkiksi ensi kesälle Suomen enduroon tavoitteita

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    En epäile Polen geometriaa. Mutta kun Polen suunnittelija kertoo "keksineensä" tuon, niin ihmettelen vähän. Entäs Mondrakerin "Forward" geo, esitelty 2012?
    Polen ja Mondrakerin geometriassa on hiuksen hieno ero, joskin ratkaiseva. Mondraker tekee edelleen jyrkemmällä keulalla, lovemmalla satulaputkella ja pidemmällä chainstayllä. Filosofia natsaa aika kohdalleen, mutta väitän keksineeni Polen geometrian Chris Porterin ja Nikolain vehkeet ovat lähimpänä meidän geometriaa ja hänen kanssaan olemme aika lailla samoihin aikoihin olleet liikkeellä. Chris tuli kaapista ulos hieman ennemmin kuin Pole.

Ja kaikkiin näihin viesteihin vastaa Leo Kokkonen, joten polebicycles -nimierkin takana on itse suunnittelija. Kommentoin omalla tavallani ja virheitä voi sekaan sattua, koska onhan tämä foorumi eikä mikään virallinen tiedotusväline.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Runkosetti koitetaan saada ennen ilotulituksia sivuille.
    Hienoa. Moni Polen ostaja tuskin ostaa ensi läskiään. Omia vahvoja mieltymyksiä on jo läskin palikoista ja niitä on nurkat väärällään.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Mielenkiintoista keskustelua herättänyt tämä Polen Taiga. Itse ollut tässä Joulureissulla vähän nettipimennossa mutta kiva oli lukea mitä immeiset on pyörästä kirjoitelleet koska sellaisen olen meinannuut itse hankkia. Hankintaprosessiin liittyen kävin loppukesästä/syksyllä koeajamassa Surlyn ICT:tä, Trek:n Farley 5&6 ja Tuota Polen protoa mitä ne liikkeessä pitää esillä. Näistä Surlyn ja Trek:n kohdalla koeajot oli lyhyempiä sisältäen vähän parkkipaikkapyörittelyä ja lyhyttä polunpätkää. Polea pääsin koestamaan mielestäni oikein kunnolla kun Leo otti mukaan lenkille ja ajettiin vajaat 2h mettässä, iso kiitos siitä! Loppujen lopuksi kun ei Polen tuotantoversiota ollut mahdollista saada täksi talveksi, menin ostamaan Whiten 3FAT Liten, jotta pääsee tänä talvena edes vähän fättäileen. Sillä on nyt sen 700 km tullut survottua sekalaista ajoa maanteitä pitkin töihin sekä kunnon mettässä mönkimistä.
    Polesta jäi sellainen tuntuma muihin verrattuna (ja tämä on nyt ihan sitten minun omia fiiliksiä, omien kokemuksien pohjalta), että se tuntui kaikista vähiten läskipyörältä ja ennemmin trail-pyörältä. Olen maastoajoni viimeiset kaksi vuotta ajanut Yetin täysjousto SB95:lla ja ennen sitä CUBE:n hiilari jäykkäperä 29:llä. Polen ajotuntuma, siis minun mielestä, oli kaikista lähimpänä Yetiä kuin muita ajamiani pyöriä. Fiilis lenkillä oli, että tämähän tuntuu "oikealta maastopyörältä" eikä läskipyörältä. Muiden fat:ien kohdalla oli/on mielestäni selkeästi havaittavissa, että alla on fatbike. Tietenkin rengastukset jne. vaikuttaa asiaan mutta nämä oli mun täysin subjektiiviset fiilikset. Enkä mene missään nimessä sanomaan, että ne muut olisi huonoja, paljon hyviä ominaisuuksia niissäkin oli/on. Periaatteessa oli jo päättänyt ostaa Salsan Blackborrowin kun sitä oli netissä niin paljon kehuttu (valitettavasti en löytänyt sellaista koeajoon) mutta Pole-koeajon jälkeen muutin mieleni. Pole vastasi kaikkiin minun vaatimuksiini mutta sehän ei sinänsä kerro mitään. Jokainen joka on pyörää hankkimassa tekee omat päätöksensä mutta itse olen sitä mieltä, että aina kannattaa koeajaa muutamaa eri vaihtoehtoa ennen lopullista ostopäätöstä. Ja Polea ei missään nimessä kannata jättää pois vaihtoehdoista vain koska se näyttää paperilla erilaiselta kuin muut (muita syitä miksi ei olle itse kullekin juuri se oikea voi toki olla)
    Lisäksi (ja tämä on omalla kohdallani vaan bonusta hyvän pyörän lisäksi) on mukava tukea Suomalaista yrittäjää ja mielestäni Polen meiniki suunnitella pyöriään ennakkoluulottomasti ja viedä geometriat (vaikken niistä juuri itse mitään ymmärrä) tarvittaessa "laatikon ulkopuolelle" jotta saavat haluamansa tuotteen aikaiseksi on kunnioitettavaa. Eli "BUY" -nappia olisi tarkoitus painaa / ihan kivijalassa käydä tuossa loppiaisen jälkeen kunhan taas pääsen kotiin hääräämään...

Jokos se tuotiin julki mitä joku kysyi eli mistä tehtaasta nämä rungot syntyvät?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Pole on sellainen, mitä pitää päästä kokeilemaan. Pyörän vaihto kuumetta on täälläkin (ei läskin), eli bronson vaihtoon ja jotain tilalle. Nyt gen2 bronson cc on vahvoilla, polea pitäisi keväämmällä kokeilla ja vakuuttua sen paremmuudesta. Miellään tukisi suomalaista yritystä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Jokos se tuotiin julki mitä joku kysyi eli mistä tehtaasta nämä rungot syntyvät?
    Eiköhän tuo kuulu liikesalaisuuden piiriin.

Erittäin harva valmistaja, oli sitten kyseessä pyörä, auto, elektroniikka, ihan mikä tahansa, omassa tehtaassaan niitä valmistaa. Ja yleensä alihankkijaa ei ilmoiteta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Liekkö tuolla niin merkitystä, jos laatu on kohdillaan. Suurin osa alu/teräs rungoista on kuitenkin made in taiwan logolla, joten tokkopa sillä niin merkitystä. Kunhan laatu ja laadunhallinta on kohdillaaan. Jokin sopimusvalmistaja/t ne pyöräyttelee varmaan kasaan Astro, Ora, Apro, Kinesis jne

https://www.instagram.com/p/vGrqwYunbp/
    https://www.instagram.com/p/u__ypsOnVW/

Geometria on ihan mielenkiintoinen koko mallistosta, ja tekisi kyllä mieli päästä koittamaan. Onkohan Polelta tulossa edustusta/testipyöriä pääkaupungiseudulle? Lähinnä 27.5 täysjouston testaus kiinnostaisi.

Taiwanissa kaikki pyörät on tehty. Jos ne tehtäisiin mannerkiinassa, menisi kovempi tullimaksu. Tosin osa tehdään mannerkiinassa ja yöllä salakuljetetaan dzonkilla Taiwaniin ja myydään maailmalla Taiwanilaisina.

IncBuff Guest
    Minullapa on Kambodzassa tehty pyörä eli väittämäsi ei pidä paikkaansa.

Ainakin takuuajat ovat kunnossa paperilla, esimerkiksi:

LIFETIME

Frames for the lifetime of the original owner (except forks and the swing arms on all full suspension bicycles)
    5 years
    Non suspension bicycles front fork and swing arms on all full suspension bicycles

Lisää aiheesta:
    https://www.polebicycles.com/store-i...rranty-policy/

Mulla on kaikissa hiilikuituisissa Santa Cruzeissa ollu Made in China -tarra.

Tohon rungon valmistus asiaan vielä sen verran että jos mulla ois ESIM joku 6-7k€ merkki pyörä ja selviäis että se tulee samasta linjasta kuin satasen yosemite niin saattas hieman närää henk koht herättää.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

mutanaama Guest
    Mulla luki nikolaissa made in germany. Huijausta sanon minä!

Minunki fillareissa kusetuksen makua kun lukee että Made in Italy ja Handmade in USA!
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Kokonaispaino on kovasti riippuvainen renkaista läskeissä (kuten varmasti tiedät) omani painaa Bud/isoKnard kumeilla tubelessasennettuna ihan sikahyville (sissitystä) MCarbon kiekoille 13,7kg.. Ei ole keveä, mutta ei oo keveet kumitkaan..
    Paljonko se pyörä painaa sellaisena kuin se web-sivulla esitetään?

Onko siis pyörässä sellaisena kuin se web-sivulla esitetän nuo gummit ja kiekot sillä hinnalla mitä sivulla esitetään?
    Jos ei niin en ymmärrä mikä on viestisi tarkoitus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Paljonko se pyörä painaa sellaisena kuin se web-sivulla esitetään?

Onko siis pyörässä sellaisena kuin se web-sivulla esitetän nuo gummit ja kiekot sillä hinnalla mitä sivulla esitetään?
    Jos ei niin en ymmärrä mikä on viestisi tarkoitus.
    Web-sivuilla on Proton kuvia, tuotantomallin speksit on eri, minun yksilön punnitut speksit on eri, suurin ero kaikiss kolmessa on _renkaat_

Se oli pointti..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Web-sivuilla on Proton kuvia, tuotantomallin speksit on eri, minun yksilön punnitut speksit on eri, suurin ero kaikiss kolmessa on _renkaat_

Se oli pointti..
    Onko tuote siis pyörä vai pelkkä runko?

Sivulla oli käsittääkseni pyörän hinta. Mikä siis on kyseisen hintaisen pyörän paino?
    vai oliko se hinta hiilikuitukiekoilla ja valmiiksi litkutettuna? Jos oli nii silloin se on kyseisen pyörän paino.
    Rahalla voi aina keventää mutta johonkin pitää lyödä kiintopiste.

Sivuilla on speksien mukaisen (valmistaja varmaan pidättää oikeuden muutoksiin) hinta, mutta sellaista ei ole yhtäkään vielä koottu, joten vaikea punnita.. Voiko olla niin vaikea käsittää??

On juu älytöntä nillittämistä. Sivuilla kerrotaan suunnitteilla oleva kiekkosetti, joka kuuluisi tuohon hintaan.

DT SWISS BR 2250 Classic 26, 15/150 TA – 12/197 TA XD

Onko se nyt kamalan väärin, jos kemizi ilmoittaa proton painon ja kertoo vielä millä renkailla ja vanteilla se on mitattu?
    Ehkäpä painoa ei saisi kertoa lainkaan? Moni pyörävalmistajahan ei kerro painoja edes tuotannossa olevista pyöristä.

^ Ammattimaiset sissimarkkinamiehet ei vähästä hermostu.
    Tämä video ei kyllä vielä vakuuttanut: https://www.youtube.com/watch?v=GNHKkiqiCZs

Jos tämmöinen on Uudenmaan alueella testattavana niin ilmotelkaa.

EDIT. Toivon Polelle menestystä ja pitkää ikää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Onko tuote siis pyörä vai pelkkä runko?

Sivulla oli käsittääkseni pyörän hinta. Mikä siis on kyseisen hintaisen pyörän paino?
    vai oliko se hinta hiilikuitukiekoilla ja valmiiksi litkutettuna? Jos oli nii silloin se on kyseisen pyörän paino.
    Rahalla voi aina keventää mutta johonkin pitää lyödä kiintopiste.
    Siellä sivuilla on kyllä pyörän speksit, itseasiassa kahden version speksit. Joustokeulalla ja ilman. Kuvissa esiintyy vain joustokeulaversio. Kokonaisia pyöriä, alumiinivanteilla. DT swiss br 2250 kiekot.

Miten tulee mieleen kysymys onko tuote pyörä vai runko?

Rungon paino?
    mahtuuko 170 perän kampisetti pyörimään (esim RF Turbine 170)?
    q-factor tuolla listatulla 190 perän RF Turbinella näyttää olevan 233mm (linkki)

En oo irtona huomannu ees punnita, en usko että mahtuu, koska cs:t on meeelko leveällä..

Voin lähipäivinä koittaa muistaa mitata jollei Leo ehdi ilmoittaa aiemmin..

Pitäsikö järjestää fillarifoorumilaisille oma webinaari, niin säästys palstametrejä

Tehtaita en kerro, koska niiden hankkimiseen ollaan käytetty paljon vaivaa. Sen verran kerron, että teräs hitsataan toisessa ja alumiini toisessa tehtaassa. Homma toimii nyrkkisääntönä näin. High end alumiini ja teräs tehdään Taiwanissa ja hiilikuitu Kiinassa. Halpikset molemmista tehdään Vietnamissa ja Kiinassa. Hyvän ja huonon rungon erot tulevat laadunvalvonnasta ja prosessin puhtaudesta. Putkien laatu ratkaisee myös aika lailla.

Jäykän rungon tekeminen on huomattavasti helpompaa kuin täysjouston tekeminen. Jäykkäperän suunnitteluun kuuluu n. 98% vähemmän aikaa kuin täysjouston suunnitteluun.

Joku halusi tietää bisneslukuja: Numerot kertovat myyntiä ja kuluja. Ne eivät kerro aineetonta pääomaa. Numerot voi tilata sitten aikanaan asiakastiedosta, jos niihin haluaa pyörän hankintansa perustaa. Pole keskittyy suunnitelman mukaan hitaaseen alkutaipaleeseen, jotta saamme luotua luotettavan prosessin ja huipputuotteet. Haluamme olla yritys, jolla on sydämellä suunnitellut uniikit ja toimivat tuotteet. Käytämme paljon aikaa suunnitteluun, testukseen ja asiakkaiden kanssa toimimiseen. Edellä eräs oli tarina asiakaskokemuksesta.

Monet yritykset ovat sännänneet maailmalle rahan kiilto silmissä ja palanneet nopeasti takaisin tekemään kotiläksyt. Huonot tuotteet eivät myy! Maailmalla saa vain yhden mahdollisuuden ja oma tuote pitää olla tyylikäs, erilainen ja sillä täytyy olla tarina. Ei pidä siis hötkyillä niiden numeroiden kanssa. Menestys tulee vain kovalla työllä ja hyvillä pohjilla.

Polelle saa tull vierailemaan ja kysymään lisää. Kiitos kaikille kannustuksesta!

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Tämä video ei kyllä vielä vakuuttanut: https://www.youtube.com/watch?v=GNHKkiqiCZs

Jos tämmöinen on Uudenmaan alueella testattavana niin ilmotelkaa.

EDIT. Toivon Polelle menestystä ja pitkää ikää.
    Tämä video kertoo vain pienen osan totuudesta ja tosiaan tasaisella.

Mulla on paljom kypäräkameraa todella tiukoista switchbackeista, mutta kalansilmälinssillä nekin näyttävät perusbermeiltä.

Tuotetta täytyy ensin kokeilla. Ei näitä ominaisuuksia näköjään usko kukaan vaikka videon tekisi. Muistelkaa vielä joku vuosi takaperin kun fatbiken ensikertaa näitte? Uskoitteko? Ja uskooko kaverinne? Ei taida uskoa ennen kuin kokeilee

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

Tämä pätkä on parempi.
    https://www.facebook.com/polebicycle...1947955261224/

Tota Brillen linkkaamaa pätkää katselin jonkun aiemman viestin liitteenä ja vaikka em videossa onkin puikoissa varmasti tekijämies niin ei kyllä kömpelö voi Polen läskikään mitenkään olla, vaikka siinä onkin huomattavasti normipyörää pidempi akseliväli.

Joku tiedusteli Oulun seudulta protoa koeajoon. Täällä huutelee omistaja, mut tavoittaa parhaiten facesta jos haluaa sopia koeajon pyörälle. Ja M-kokoinen versio siis kyseessä.

Miksi ei? Omasta kokemuksesta allekirjoitan tuon videon sanoman täysin muihinkin tilanteisiin kuin kaupan lattialla pyörimiseen. Huomaan joka lenkillä läskin kanssa maastossa painiessa, että pitkän ohjaamon mukanaan tuoma tila on hyödyksi. Pyörä tuntuu pitkästä akselivälistä huolimatta ketterältä hitaassakin vauhdissa juuri tuon demonstroidun tangon käyttäytymisen takia. Lisäksi seisaaltaan tasapainottelu ja siitä esteen yli ryntäyttäminen on mukavampaa, kun paino ei siirry niin helposti etupyörän päälle vaan on tasaisemmin renkaiden välissä. Niin ja Polella en ole ajanut metriäkään, alla on Mondraker Panzer, jonka 69 asteen keulakulmaa olen loiventanut pidemmällä haarukalla (tämähän samalla lyhentää vähän reachia, mutta se on kyllä Mondrakerissakin riittävän pitkä, L-kokoisena 485mm, josta nyt hävisi ehkä 5mm). Mondrakerissa on lyhyt emäputki, joka tekee ajoasennosta matalamman. Panzer on vakiona läskiksi ajoasennoltaan erittäin XC-tyyppinen. Ajattelen Polen geometrian olevan hieman rennompi ajoasennon suhteen, mutta siinä silti säilyisi Mondrakerin hyvät puolet.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •