ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 161

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästa fillarifoorumilla sissimarkkinoinnin keskellä.

Minäkin olen kehunut Canyonin Dudea ja varsinkin Unlimited 9.0:aa ja olen saanut etua joutumatta maksamatta siitä. Jonkun hoodin lähettivät. Tämä etuhan on voitu saada em kehumisen perusteella. Täysin mahdollistahan se on. Canyonilaisillahan on tunnukset ja varmaan lukevat foorumia, joten voinko minäkin saada "Sissimarkkinoija" -tittelin? (vaikka tuo edellä kuvallisesti esitetty tissi-vai oliko se sissimarkkinointi, olikin paljon kiinnostavampaa)

Ai niin, toivottavasti en ole johdattanut ketään yksinkertaista ja hyväuskoista foorumilaista harhaan niin että hän katuu katkerasti mielestään huijattuna ja silmäänvirtsattuna tekemiään kauppoja.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Kohta varmaan jo vituttaa niin paljon että menet kirjoittamaan sinne...
    Jos tosiaan luet viestini niin huomaat etten ole sitä mieltä että tuo olisi mitenkään väärin, mutta olisi ihan kohteliasta kertoa heti alkuun ja selvästi tuosta kytköksestä.
    Mutta jos se kytkös on jo monen tiedossa, eikä sitä ole koskaan salailtu, niin mikä on foorumilla hyväksytty ilmoitustaajuus omista kytköksistä?..

Eiku nyt mä keksinkin, jokainen sissimarkkinoija voi laittaa omat kytköksensä omalle sivulleen, sieltä voi sitten kaikki käydä erikseen katsomassa.

Jos ei kytköksestä mainitse, niin silloin on turha ihmetellä meitä nillittäjiä. Polen ilmoittaman sitoutumisen perusteella en itse ainakaan olisi protosta maksanut kuin ½ tulevasta listahinnasta. Onhan myynninedistäjä hoitanut asiat verottajan suuntaan kuntoon .
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    No jos oletetaan, että jokainen meistä osaa ajatella itse(mä uskon näin, en aliarvioi kanssaihmisten älykkyyttä); kun henkilö ajaa esim. pyörällä joka on tietyn merkkinen, mutta malli ei ole vielä tuotannossa, mistähän hän on sen saanut käsiinsä?
    Tarviaako "kytköksestä" erikseen mainita?
    Niin joo, otsikossa ei tosiaan lukenut että tässä ketjussa on kyse jostain tietystä tapauksesta. Ehkä HC voi editoida ekaan viestiin tarkat speksit ja sit voidaan märistä onko se oikein vai ei.

On se ihan hyvä mainita jos on jotain soppareita tms, mutta tosiasia on, että osaa nämä häiritsisi varmaan silti ja tulisi ehkä kommentteja tyyliin ei sun kommenteilla nyt mitään painoa ole kun sullahan on se diili. Toisaalta samaan aikaan täällä voi olla moniakin, joilla eri tavoin kytköksiä valmistajiin tai myyjiin, jopa siten, että se vaikuttaa heidän pyörä- ym valintoihin paljonkin, muttei mitään selvää "sopimusta", ainakaan sanallista sellaista. Jos esim jonkun vaimolla/miehellä/veljellä/tyttöystävällä jne on pyöräliike ja hän saa sieltä aina pyörät ja tarvikkeet spesiaalihintaan. Ei varmaan kaikki tilitä kaikkia kytköksiään, vaikutti ne valintoihin tai ei. Siksi täällä on melkein pakko vaan käyttää omaa harkintaansa viestejä/suosituksia yms lukiessaan.

Jos on pienehköjä firmoja uusine tuotteineen niin yleensä markkinointikapasiteetti ei yllä lähellekään suurimpien firmojen vastaavaa. Tuote pitää kuitenkin jotenkin saattaa asiakkaiden tietoisuuteen. Tällöin tällaiset lähettiläät lienevät melkoisen tärkeässä osassa antaessaan tuotetta koeajoon ja ylipäätään kertoessaan kokemuksiaan siitä ja laittaessaan kuvia.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Minäkin olen kehunut Canyonin Dudea ja varsinkin Unlimited 9.0:aa ja olen saanut etua joutumatta maksamatta siitä. Jonkun hoodin lähettivät. Tämä etuhan on voitu saada em kehumisen perusteella. Täysin mahdollistahan se on. Canyonilaisillahan on tunnukset ja varmaan lukevat foorumia, joten voinko minäkin saada "Sissimarkkinoija" -tittelin? (vaikka tuo edellä kuvallisesti esitetty tissi-vai oliko se sissimarkkinointi, olikin paljon kiinnostavampaa)

Ai niin, toivottavasti en ole johdattanut ketään yksinkertaista ja hyväuskoista foorumilaista harhaan niin että hän katuu katkerasti mielestään huijattuna ja silmäänvirtsattuna tekemiään kauppoja.
    Onko kiva nillittää?

mutanaama Guest
    Hyvin sä pysyt asiassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Onko kiva nillittää?
    Niin. Kukakohan tämän kitinän näistä Sissimarkkinamiehistä aloitti? Muistatko vielä? Jos et niin voin neuvoa mistä näitä valitusvirsiä löytyy. Samalla löytyy se ketä tämä on eniten närästänyt.
    Ja mun puolesta voidaan kyllä lopettaa jos esimerkiksi sinäkin pystyt ymmärtämään että aina on maailmassa kaupantekoa ja sitä edesauttamassa on markkinointia ja mainostusta jne. Tämä foorimikaan ei ole näistä ilmiöistä mitenkään irrallinen saareke.

IncBuff Guest
    Niin. Kukakohan tämän kitinän näistä Sissimarkkinamiehistä aloitti? Muistatko vielä? Jos et niin voin neuvoa mistä näitä valitusvirsiä löytyy. Samalla löytyy se ketä tämä on eniten närästänyt.
    Ja mun puolesta voidaan kyllä lopettaa jos esimerkiksi sinäkin pystyt ymmärtämään että aina on maailmassa kaupantekoa ja sitä edesauttamassa on markkinointia ja mainostusta jne. Tämä foorimikaan ei ole näistä ilmiöistä mitenkään irrallinen saareke.
    Miten tämä diipa daapa liittyy kysymykseeni johon et vastannut?

Ja mun puolesta voidaan kyllä lopettaa jos esimerkiksi sinäkin pystyt ymmärtämään että aina on maailmassa kaupantekoa ja sitä edesauttamassa on markkinointia ja mainostusta jne.
    Tarkoititko, että olet valmis lopettamaan, kun muut ovat samaa mieltä kanssasi tai lopettaneet keskustelun omalta osaltaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mutta jos se kytkös on jo monen tiedossa, eikä sitä ole koskaan salailtu, niin mikä on foorumilla hyväksytty ilmoitustaajuus omista kytköksistä?..

Eiku nyt mä keksinkin, jokainen sissimarkkinoija voi laittaa omat kytköksensä omalle sivulleen, sieltä voi sitten kaikki käydä erikseen katsomassa.
    Niin, siis enhän minä kuulu siihen porukkaan joka ei kytköksestä tiennyt. Ymmärrän vaan mistä joku on hermostunut. En mä nyt niin innoissani ole että mitään puolia valkkaisin ja kaivelisin poteroita...

Itsehän olen ihan varauksetta markkinoinut mm. mutiscarbonia ja monia muitakin asiallisia liikkeitä. Enkä oo hyötynyt muuten kun että oon lenkillä saanu katella mutiksen hanuria. Mut siinä se ero onkin, mä mielelläni kerron sitten erikseen jos joku liike on mua erikseen pyytänyt markkinoimaan. Nää on näitä juttuja jotka tietäjät tietää ja vihaajat vihaa, mut mielellään sillai hyvän maun puolella oli sitten tietäjä tai vihaaja. (tällä en siis viittaa mihinkään tiettyyn tapaukseen, vaan ihan muuten vaan sellanen kiva tapa toimia)

Kannatan hihamerkkejä ja mustia listoja joista asian voi tarkistaa. Ehkä voisi olla joku sellanen otsaan laitettava merkki josta näkee onko joku sissimarkkinoija vai ei?

Tuota.. Mitenkähän se pitäis vielä kertoa että mä nyt olen saanut tämän pyörän erityisen halvalla ja en ole puolueeton kun mainitaan että tässä on kuva prototyypistä ja nämä on kokemuksia prototyypistä? Tuskin tuosta kukaan olettaa olevan kyseessä jonkun erikoisen puolueettoman testiajajan jolle eri valmistajat toimittavat prototyyppejä ajettavaksi vaan kaikille pitäisi olla selkeää että prototyyppejä testaavat henkilöt ovat jotenkin kytköksissä tuotteen myyntiin/valmistajaan.

Enemmän kyllä näkee kehuja ja suosituksia annettavan ihan ulkomaisille pyörille vaikka kyseessä on täysin kopioituja geometrioita omaavat postimyyntipyörät, Eikä kukaan siitä mussuta vaikka isompi ongelma se kopiointi on kuin sissimarkkinointi. Nykyaikana aika monen tuotteen hinnasta suurin osa on suunnittelukuluja.

Mulle vois kyllä lähetellä heijastimia, renkaita ja tissejä. Lupaan käyttää ja polkea mitään puhumatta!

-Garth

Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Onhan Kemizti kertonut suhteestaan Poleen ja vieläpä omasta aloitteestaan. Toistan sissikauppiaan kysymyksen: Mikä on hyväksytty ilmoitustaajuus?

Verottajan suhteen asiat kunnossa..?! Töttöröö! Oletan -korostan, oletan- asian toimivan laskutusperiaatteella. Herrat sissimarkkinoijat saavat sissikauppiaalta laskun, jossa on määritelty tuotteelle hinta. Maksettu lasku siirtynee sissikauppiaan kirjanpitoon ja aikanaan tositteet verottajalle. Moniko teistä nillittäjistä on kiinnostunut vaikkapa On Onen, Canyonin tai Santa Cruzin tilinpäätöksistä?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

On täällä saatana ongelmat. Valmistaja käy aktiivista keskustelua palstalla, joku testaa ja se on sitten hirveä ongelma. Eikö se ole hienoa että valmistaja käy täällä aktiivista keskustelua. Soisin että muidenkin pyörämerkkien edustajat kertoisivat avoimesti miksi erilaisia valintoja on tehty.

Pitäis varmaan kieltää kaikki keskustelut koska kukaan ei tiedä kenenkään motiiveista. Taidan seuraavaksi ostaa Polen ihan periaatteesta. Ja postaan sitä ihan helvetisti ja kehun. Mutta hei, niillähän oli se osakeanti. Entäs jos oonkin omistaja ?!? Fuck.

Suomi on kyllä itkijöiden paratiisi. Tai sitten jotku valittaa vain ajankulukseen. Aikuiset ihmiset.

mutanaama Guest
    Helppoa, jokainen vain laittaa oheisen kuvan sissimarkkinoinnin perään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Onhan Kemizti kertonut suhteestaan Poleen ja vieläpä omasta aloitteestaan. Toistan sissikauppiaan kysymyksen: Mikä on hyväksytty ilmoitustaajuus?
    Virallinen "Hyväksytty" -leimasin ei ole hallussani, mutta voisin ajatella että riittäisi että tekee sen hiivatin full disclosuren (1) kun ensimmäisen kerran esittelee tai kommentoi pyörää/liikettä/muuta johon on sitoumussuhteessa ja (2) kun tekee niin uudessa ketjussa eli kun on otettava huomioon että joku viaton ja herkkäsieluinen ei välttämättä ole seurannut aikaisempaa ketjua eikä tämän vuoksi ole perillä ko suhteesta.

Siis jos haluaa ehtiä foorumin ns nillittäjien edellle.(Eli kuten ennen sanottiin eli silloin kun ruotsi oli vielä yleinen keskustelukieli paremmisssa piireissä: "Bättre förekomma än förekommas.")

Täällä on sitte ihan jokaisella hukassa se mitä sissimarkkinointi on.

Sissimarkkinointi on kaikkea tavanomaisesta poikkeavaa markkinointia. Heikastinten jakelu on tavallista markkinointia. Omista tuotteista kertominen foorumilla myös. Lehtimainokset. Fillarijoukkueen sponssaaminen. Jne.

Mistä nyt lienee kyse on astroturffaus. Tai mitä tästä luen niin normaalin sponsorointimarkkinoinnin luuleminen astroiluksi. Astroturffaus siis on tekaistun kansanliikkeen muodostaminen. Eli tehään kasa tavallisen käyttäjän näköisiä tunnareita, joilla kilpaa ylistetään jotain tuotetta tekaistuilla käyttäjäkokemuksilla.

Yksi ekoja sissimarkkinointitempuista suomessa taisi olla tuulilasinpyyhkijöiden alle laitetut mainokset kampanjasta 120km/h rajoituksen nostamisesta. Se oli mainostoimiston mainos...

Tämänkertainen sissimarkkinajupakkahan sai alkunsa niin että ao foorumilainen ja yhteistyökumppani rehellisesti kertoivat yhteistyöstään. Tällainen rehellisyys on ainakin minusta arvostettavaa.

Esille on tuotu erilaisia keinoja ilmoittaa sidonnaisuuksistaan muille keskustelijoille. Varmasti ihan asiallisia ja toimivia menettelytapoja kaikki.

Mutta kaikki nämä vaativat tekijälleen sen ominaisuuden, josta metakka on aina tähän mennessä alkanut:

Rehellisyyden

Oletteko miettineet että entä semmoinen tilanne jossa joku foorumilla tuotteita kehuva ei salakavalasti sano mitään suhteistaan tai sidonnaisuuksistaan.
    Siis luikkii takaoven kautta liikkeen sulkemisajan jälkeen sisään Edenhattu silmille vedettynä ja työntää riihikuivia euroja sisältävän pullean kuoren tiukasti vyötetyn popliinitakin käänteiden välistä syvälle povitaskuun ja saa kehut kauppiaalta hyvästä sissimarkkinoinnista ja sen myötä mojovasta lisästä liikevaihtoon ja toivomuksen jatkaa samaan malliin, poistuu samaa tietä ja joka asiasta kysyttäessä olisi KRP:n tiukimmassakin kuulustelussa yhtä vähäpuheinen kuin eräs hiihtovalmentaja.

Tuskinpa foorumilaistenkaan käytössä olevilla keinoilla tällaista saataisiin paljastettua. Eikä ainakaan todistettua.

Olisiko siis pyydettävä ylläpitoa lisäämään sellainen Amerikkalaistyylinen tuotevastuulaiseke jokaisen keskustelun aloitukseen.
    Siis jotain sellaista että:

"Seuraava keskustelu saattaa sisältää jonkin tuotteen myyntiä edistävää informaatiota, mainostusta, tai muuta vastaavaa sellaista toimintaasi vaikuttavaa asialliseksi tiedoksi naamioitua manipulaatiota jonka seurauksena voit menettää rahasi. Jos epäilet olevasi hyväuskoinen tai tietämätön tai muuten vaan helposti vedätettävä niin älä jatka lukemista pidemmälle vaan sulje tämä sivusto välittömästi."

Mielensäpahoittajia. Ei vastaus kellekään. Jotain rajaa haha.

onko fillarista mihinkään?

edit: relevantti kysymys
    Edit2: eipä taida ulkomailta parempaa löytyä
    Saa haastaa.
    putki muokkasi tätä : 29.12.2015 at 20.16 Syy: hauska keskustella

IncBuff, pointtisi on tullut selväksi, mutta vannon ja vakuutan, että tuotetestaajasopimuksen päätyttyä (ilmoitan kyllä sitten, älä huoli) kuvaspämmi ja vuolas kehuminen tulee saletisti lisääntymään, ihan sinun iloksesi !!
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Lisää poppareita!!

P.S. Mielennepahoittajat: älkää vaan hankkiko Elämää
    Festina lente

Sanoo mies joka ajaa Canyonilla. Hah. Jos olet kotimaisista yrittäjistä noin huolissasi niin kai nekin kuituläskejä myy. Ai maksaa enemmän. No elämä on..
    En tiedä maksoiko enemmän vai vähemmän kuin kotimaisten toimijoiden koska en maksanut siitä mitään. Lahjaksi sain. Elämä on laiffia.
    Mutta sen tiedän että Canyonin uudet 2016-mallit maksaa huomattavasti enemmän kuin 2015-mallit.

Eiköhän olisi helpoin perustaa mtbr:n tyyliin valmistajakohtaisia alifoorumeita, joissa voi fanit ja merkin edustajat (ja sissimarkkinoijat) keskustella ja kilpaa kehua tuotteita. Sinne ei sitten itkupillitkään eksy niin helposti...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Wanha mutta sopii ketjuun:

Tosi hyvähän ton Polen täytyy oikeasti olla kun sen mainostaminen näin suuren huomion saa. Vaikka, kuten olen todennut, en ole läskiä hankkimassa niin kyllä koeajolle täytyy jossain vaiheessa päästä.
    Voi sitten kehua sitä kun tietää mistä puhuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Katila Katso viesti
    Lisää poppareita!!

P.S. Mielennepahoittajat: älkää vaan hankkiko Elämää
    Ei kai jostain fillarin kehuista nyt kukaan oikeasti pahoita mieltään? Ei kai nämä nyt niin vakavia asioita ole että näistä mitään lämpöjä kannattaa ottaa.
    Lämmöt kannattaa ottaa lenkillä. Tänäänkään ei ollut yhtään kylmä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Eiköhän olisi helpoin perustaa mtbr:n tyyliin valmistajakohtaisia alifoorumeita, joissa voi fanit ja merkin edustajat (ja sissimarkkinoijat) keskustella ja kilpaa kehua tuotteita. Sinne ei sitten itkupillitkään eksy niin helposti...
    MTBR:n ja Fillari-lehden tulonhankkimistavat poikkeavat toisistaan jonkin verran. Siksi saitteja ei voi suoraan verrata toisiinsa.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Pyörä-Suvala, Cannondale, TREK Farley, TREK Boone 7, MCarbon 65mm Black Eagle, AbsoluteBlack ovals, Shelby Oulussa, Shimano XT, Bontrager OMW, Bontrager Gnarwhal, Bio Racer Spitfire Jacket, Merinokalsari kaikenmerkkiset, Norrona, Scarpa-telemark varusteet, Black Crows sukset (ei oo mutta tykkään), Rottefella Cobra Telemark siteet, Saab Aero, Chianti viini, Mozzarella juusto, Pecorino juusto, Vin Santo, Akkutalo Oulussa, Suutari Raittinen Porvoo, Tykkyläinen Kari, Iso-Syöte, Hotelli Iso-Syöte, Syötteen Kansallispuisto, Tunturi-Market Syöte, Syötteen Eräpalvelut.

Sanoo mies joka ajaa Canyonilla. Hah. Jos olet kotimaisista yrittäjistä noin huolissasi niin kai nekin kuituläskejä myy. Ai maksaa enemmän. No elämä on.
    Sinähän ymmärtääkseni ajat Whitellä. Eikö se ole halvemman pään läskejä? Eli viittaa alhaisemman sosioekonomisen statuksensa kautta kustannusten säästöön?

Vai oletko verrannut sitä kaikkiin muihin Suomesta saatavilla oleviin ja päätynyt siihen että se on paras? En mä muuten kysy mutta jos saa ystäviä ja sukulaisia innostumaan niin voi vinkata mistä saa laatua halvalla.

Vai saitko säkin läskin synttärilahjaksi?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •