HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 22 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 1409

Aihe: 29+ semi

  1. #631
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    Niinhän se syö, se on hyvä puoli. Taakse sitten ei ainakaan vielä löydy kiekkoa ihan helposti/halvalla. Harmi on, että 29+ taitaa pysyä niin marginaalituotteena ettei kukaan valmistaja ala tekemään sille nastakumia.

  2. #632
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Tuo Stache 5 on mielenkiintoinen tapaus. Periaatteessa tuo olisi 29er nastoilla hyvä talvipyörä, tosin miten nuo 2,25" kumit menevät 50mm vanteilla. 3" nastoja ei taida olla tarjolla?
    Mulla oli 47mm leveillä kehillä ISP:t. yhden talven. En keksi mitään valitettavaa, päin vastoin talvella pito oli vieläkin parempaa kuin kapeammalla kehällä ja tukevuus sekä rullaus kohdillaan. Ehkä kivikossa voivat kyljet olla arat osumille, mutta en ajanut noilla muita kuin lumipolku- ja tielenkkejä. Peukutan.

  3. #633
    noniinno Guest
    Nyt olisi läskipyörään kiekkotarpeita.


  4. #634
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    98
    Milläs setillä SIMOJOKI teit sinkulaksi ja mitkä välitykset??

  5. #635
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    18 piikkisen heitin taakse ja alkuperänen 32 eessä. Kovin isoja rattaita tuohon ei muuten sinkulakäytössä mahdu, kun ketju alkaa ottaa kiinni nostettuun chainstayhin.

  6. #636
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Tämä 29+ ei ole kovin tuore keksintö, Harley Davidson museossa näyttä olevan 29+ renkaita yli 100v vanhoissa mopoissa, renkaassa lukee 28x3:


    Walmartissa taas oli hyllyssä parikin 29+ halpispyörää, Mongoose 229$ja Huffy 249$:

  7. #637
    noniinno Guest
    Oma 29+ valmistui mukavasti juuri jouluksi. Vain renkaat puuttuu. On muuten hieno otsikko tuo Semi...



    Kiekot:


  8. #638
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    noniinon hieno
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  9. #639
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    157
    http://45nrth.com/products/tires/nicotine

    Tossa vähän Ice Spikeriä leveämpää naastaa. Sopinee hyvin 29+ vanteisiin.

  10. #640
    noniinno Guest
    ^ On vaan hintsusti nastoja tuossa..

  11. #641
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti roadking Katso viesti
    http://45nrth.com/products/tires/nicotine

    Tossa vähän Ice Spikeriä leveämpää naastaa. Sopinee hyvin 29+ vanteisiin.
    En usko, että todellisuudessa olisi yhtään isompi, kuin ISP samalla vanteella. Lisäksi vain 4 riviä nastoja.

  12. #642
    noniinno Guest
    Tuossa ISP:t leveällä vanteella. Toimii.

  13. #643
    Mitkähän ne olennaisimmat erot olisivat, jos intoutuisin Kona Unitiani 29+:aan vaihtamaan? Täysjäykkä passaa itselleni, se ei ole ollut Unitinkaan kanssa ongelma - jouston kanssa varmaan kovempaa vauhtia uskaltaisi pitää, mutta sille ei ole tarvetta. Trek Stache 5 tuntuisi lähinnä sopivimmalta vaihtoehdolta, mutta hintaahan sillä on. Kuten näyttää muillakin isopyöräisillä olevan. Saisikohan Stachella olennaista eroa Unitiin verrattuna?

  14. #644
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    98
    En osaa sanoa tuosta Unitista, mutta olen ajanut toista jäykkää (giant) 29er maastossa ja sitä jos vertaa taas tuohon Stacheen niin meno on plussakoon renkailla kyllä eri smoothia + toi on oikeesti tosi ketterä esim. mutkasella singetrackillä. Ite aika kevyt kuski n.75kg ja tubelessinä kestää ajaa aika matalilla paineilla 0.7 ilman mitään ongelmaa... Mulla pikku modauksilla nyt tuo stache 5 ollu pari lenkkiä alla oon kyllä tykänny, ku hullu puurosta tosta... Eli bontragerin lyhyempi stemmi, samanmerkin kevyt alumiini satulatolppa, tubeless ja sinkulaksi duunattu. Ei voi kun suositella... ja Oulussa pääsee kyllä tuota mun pyörää testaamaan jos tahtoo.

  15. #645
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    98

  16. #646
    Ok, hyvä kuulla (eli siis vettä myllyyn... ��). Olemme näköjään samaa painoluokkaa, joten vastaavilla paineilla menisi itsellänikin. Oletko, Ferguson, kuinka pitkä ja mitä runkokokoa Stachesi on? Lahdessa oon itse, joten kiitos testimahdollsuudesta, mutta jätän nyt käyttämättä.
    Fättikuumotuksiahan tässä on ollut myös, mutta mietin, että kun tuo täysjäykkä 29 viehättää myös ja kaikkeen ei ole mahdollisuutta, olisiko tuosta 29+:sta jonkinlaiseksi välimuodoksi? Stachen taitaa helposti vääntää sinkulaksi, jos niin haluaa? Unit on sinkulana ja sinällään ss on mieleen myös, mutta tasaisille ja alamäkiin välillä vauhtia kaipailen lisää. Halvimmallahan tästä selviäisi, kun ajelisi Konalla ja laittaisi siihen halutessaan 1x10:n, mutta, mutta...

  17. #647
    Tuo taitaa sinkulanakin kiivetä hyvin..?

  18. #648
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    98
    Oon 179cm ja mulla tuo stache on kokoa 18,5. Joo siis tossahan on säädettävät dropoutit, niin sinkulaksi teko tosi helppoo ja halpaa. Toihan on nuilla muutoksilla aika kevyt (10.7 näytti mun vaaka) niin uskon, että kiipeää kyllä ku sherpa!

  19. #649
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    335
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Mikä keula tulossa? Onko jo muita kuin Magnumi?
    Itellä on fattystä taipunut on onen 26" peruskeula rakelta 40 > n5mm... Eli taitaa mennä vaihtoon. CRC:llä olis foxin 110mm 29er keulaa n 400€ hintaan, ainakin amerikkalaisilla siihen sopii 29+ joten varmaan täälläkin. Ite taidan päätyä kuitenki surlyn jäykkään keulaan kun hyvin harvoin tulee ajettua niin lujaa että chronicle alkas lipsua. Oikeestaan ei ole vielä koskaan ollut joustolle tarvetta, hissillä jos mennään ylös niin sitten varmasti olisi. Tiedä sitten kuinka paljon keula on rasittunut, on se ottanut hyvin osumaakin josta varmaan taittunut. 29+ mulla siis vain edessä ja takana läski.
    https://raumamtb.sporttisaitti.com/

  20. #650
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bulkkaaja Katso viesti
    29+ mulla siis vain edessä ja takana läski.
    Noin näppituntumalta, miten Chronicle toimisi molemmissa päissä?

    Osaako joku verrata Chroniclea ja Chupacabraa? Olisiko muita hyvin rullaavia plussakumeja tiedossa? Surlyn kumit olen testannut, niistä ei sen enemepää.

  21. #651
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Chroniclet olivat hyvät surlyn jälkeen. Rullaa hyvin ja aika hyvin puhdistuu.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  22. #652
    noniinno Guest
    Tilasin Panaracerin Fat Nimblet. Ovat inasen kapeammat kuin Chroniclet, mutta sopivat luultavasti meikäläisen ajotapaan paremmin. Alltricksissä Chroniclet ovat alessa, 54€ / rengas kylkisuojattuna ei ihan hirveän kallis ole.

  23. #653
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Chroniclella tullut nyt jonkin verran ajettua ja pitoa vähän paremmin kuin 120tpi Knardissa mutta selfsteeriä selkeästi enemmän. Korostuu varmaan meikäläisen ajoissa koska poluille osuu off camber kalliota suht paljon. Aika paljon jämympi kumi ylipäätään mutta ei todellakaan mitenkään absoluuttisesti ylivertainen Knardiin nähden, ainakin jos puhutaan maastosta jossa joutuu polkemaan pitääkseen vauhdin yllä. Itse ainakin joudun itse asiassa ajamaan Chroniclea korkeammilla paineilla kuin Knardia jotta ajo-ominanaisuudet ovat ok. Chroniclen isommista sivunappuloista olisi varmaan enemmän iloa jos joutuisi kanttailemaan enemmän. Chupacabraa en valitettavasti ole päässyt koittamaan.

  24. #654
    noniinno Guest
    ^Millä paineilla ajelet?

  25. #655
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Juu.. Oishan senkin voinut mainita :-) Chronicleilla n. 0,8bar (edessä ehkä vähän alle, takana vähän yli). Knardeilla matalimmillaan oli n. 0,65bar. Noilla vielä ohjaustuntuma on ollut mun mielestä ok kallioillakin. Toki Knardilla ja noilla paineilla piti vähän kattoa miten ajaa ja kevennellä maaston mukaan ettei lyö pahasti vanteelle.

  26. #656
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Olen tässä uteliaana lukenut näitä plus-juttuja. Mutta jos ihan kokeilumielessä haluaisi testata tällaista leveämpää kumia, niin kuinkas leveän renkaan uskaltaa turvallisesti asentaa tavalliselle Mavicin 29" kiekolle? Nyt jäykkäperän etupäässä on jäykän keulan kanssa 2.4" Ardent.

    Jos vaikka Chroniclea kokeilisi?
    http://www.maxxis.com/catalog/tire-495-chronicle-m335
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  27. #657
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Riippuu vähän että kuinka leveä se Mavic on. Kyllä sen nyt varmaan asennettua saa mutta ihan oikeaa kuvaa ominaisuuksista tuskin tulee. Joutunet ajamaan kovemmilla paineilla kuin leveämällä kehällä ja kumin profiili on aika paljon pyöreämpi. Panaracerin Fat B Nimble on kaiketi pienin noista plussakumeista, eli se varmaan olisi paras tuohon kokeiluun. Itse ajelin alkuun sisäleveydeltä 30mm kehillä ja niillä Knard 3.0 tomi ihan hyvin. Se taitaa olla kapein sisäleveys mitä noihin plussiin suositellaan.

    Sinänsä plussakumit on kyllä rutkasti 2.4 Ardentia leveämpiä. Tossa alla Chronicle 3.0, 50mm kehällä ja Ardent 2.4, Arc Ex:llä vierekkäin.

  28. #658
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Kun flunssa alkaa helpottaa niin täytyy sovitella Stacheen uutta keulaa paikalleen. Täytyy laittaa kuvia tulemaan kun vaihto on tehty ja pyörä säädetty.

    PS: Vielä on varastossa yksi käyttämätön 34 plussaystävällinen Foxi

  29. #659
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    37
    Vaatiiko 3" kumi leveämmän vanteen, istuuko vakiota leveämpi kumi mitenkään normi 29 vanteelle

  30. #660
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalu78 Katso viesti
    Vaatiiko 3" kumi leveämmän vanteen, istuuko vakiota leveämpi kumi mitenkään normi 29 vanteelle
    Eilen juuri testailin sisämitaltaan 25mm vanteelle Panaraceria, joka on about 2,8". Kai sillä ajelee, mutta näytti hassulta ja olettaisin, että on piirun verran tarkempi paineistaan. Jos itse pitäisi valintoja tehdä, niin ennemmin leveä vanne ja kapeampi kumi kuin leveä kumi kapialla vanteella.

    Kapealle kehälle voisi juuri tuo Panaracerin Fat Nimble olla leveytensä puolesta hyvä kokeilu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •