GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 84 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 74 82 83 84 85 86 94 134 184 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.491 - 2.520 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #2491
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Eipä tosiaan pysty enää ketjun ensimmäistä viestiä muokkaamaan. Mitä ihmeen järkeä tässä hommassa oikein on? Ok, en maksa foorumin käytöstä, mutta toiminnallisuus kärsii, jos "tietopankkia" ei voi pitää yllä.

    https://www.youtube.com/watch?v=KUr5LDjBi_s

    Tämä superkeveän vannenauhan teko-ohje olisi pitänyt ensimmäiseen viestiini laittaa.

  2. #2492
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari71 Katso viesti
    Tänne tämä postaus piti tulla ;-)

    Moi, Myös 2Fat Interceptorin Sun Ringle FBR 80 SL MULEFÜT vanteissa on selkeä rako kehän liitoskohdassa,Vrt. kuva:





    Ollut muuten vaikeuksia litkutettujen rankaiden kanssa nyt pakkasten tultua. Ei tunnu Gorilla viritelmä pitävän Snowshoe XL:n nastoitettujen renkaiden kanssa. Laitoin tänään Ghetto-tubelessin gorilla teippausten kanssa tämän linkin ohjeiden mukaisesti (24" tuuman sisuireilla, joissa irrotettavat nielut).


    http://fat-bike.fi/sisarenkaille-kyytia/

    Tosin Snowshoe XL ei tarvinnut mitään solumuoveja vaan meni ihan suoraan ja tuntui ilmat pysyvän jopa ilman litkuja... katsotaan nyt miten toimii
    Alexrimskin käyttää moista "pin jointtia", löytyypi esimerkiksi tuosta Blizzerk90stä mitkä oman läskini alla pyörii. Sitä en oo kattonu, meneekö saumasta valo läpi.

  3. #2493


    3FAT Liten paino nyt noin 12,6kg (M-koko).

    Etuvaihtaja lähti tänään pois (yhteensä 403g) ja eturattaaksi asensin 26t nw absolute blackin. Taakse 11-36 XT 10spd pakka ja XT plus medium vaihtaja. kiekkoina Dudesta kierrätetty BR2250 ja renkaina 4" jumbojim.

    takana on vielä 13F sisuri ja polkimet on motonetistä.

  4. #2494
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Ihmettelin eilen pyörää huoltaessani, että miksi edelleen vaijerien vaihdonkin jälkeen takavaihtajan toiminta on epämääräistä.
    Puhtaita ketjuja kun pujottelin takavaihtajan läpi niin rissat oli melkein jumissa. No syyksi paljastui joku mystinen lanka jota oli kertynyt molempien rissojen ympärille reilusti ruuvin 'juureen'. Rissojen pyöriminen oli todella vaivanloista. Ja ylempi rissa heilui niin paljon, että vaihtaminen oli epätarkkaa. En tiedä mistä tuonkin olen saanut jo 'rikki', mutta alkoi vaihtaminen taas toimia kunnolla kun narut sai pois välistä ja ylempi rissa vaihtui vanhasta Ultegra vaihtajasta otettuun varaosaan. Heiluminen pieneni normaaliksi tuolla osalla.
    Narujen alkuperä on mysteeri kun olivat kestävää narua aivan kuten vanhemmista Ultremoista lähti aikoinaan. Naruja ei nähnyt kuin vasta purkamalla rissat irti vaihtajasta. Oli muuten ihan kuivat rissojen 'laakerien' virkaa hoitavat rullat.
    Eh?

  5. #2495
    Nyt taas xxl:ssä prota ja liteä tarjolla. Huomisen voimassa vielä 20% joulutarjouskin !!!

  6. #2496
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Outokumpu
    Viestit
    11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timoso Katso viesti
    Nyt taas xxl:ssä prota ja liteä tarjolla. Huomisen voimassa vielä 20% joulutarjouskin !!!

    Tarjousta tuli hyväksi käytettyä ja Pro:ta kotiin odotellaan...

  7. #2497
    Nyt on tullut jonkun verran ajeltua 3Fat litellä ja tullut ajatus että etuvaihtaja on turha. Minkälaisia ratkaisuja olette käyttänyt 1x9:llä?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #2498
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Tuli tänään tilattua 3fat lite niin kannattaako mitään rasvauksia tehdä mihinkään ku jostain olin lukevani että rasvat ois aika huonot tai vähissä kammen laakereissa?
    Muita toimenpiteitä mitä kannattaa tehdä ennen ajoa,tyyppi viat onko?
    Tulikos tossa polkimet mukaan jos ei niin mitä suosittelisitte? (ei lukkopolkimia)

  9. #2499
    Sivuille tullut laskuri -> uudet mallit julkistetaan 12.2.2016

    http://whitebikes.fi/

  10. #2500
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vuti Katso viesti
    Sivuille tullut laskuri -> uudet mallit julkistetaan 12.2.2016

    http://whitebikes.fi/
    27,5+ ?
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  11. #2501
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    163
    Paljokos nuo 3fat pron sisäkumit painoikaan? Kukaan punninnut?

  12. #2502
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    556g on ollut liten sisurit. Tieto löytyy ensimmäisestä viestistä, JOTA EI ENÄÄ PYSTY MUOKKAAMAAN. Miksi?

  13. #2503
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vuti Katso viesti
    Sivuille tullut laskuri -> uudet mallit julkistetaan 12.2.2016

    http://whitebikes.fi/
    Nonii, olisikohan siinä sitte itselleni myöhäinen joululahjat ku nyt lompakko huutaa tyhjyyttä kun kaikki vehkeet hajoo samaan aikaan mutta palkka pysyy samana..

  14. #2504
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Nyt kun on päässyt enemmän ajamaan liukkailla noilla nastoitetuilla Snowshoe XL:llä niin ei voi kuin hymyillä niiden pitoa Liten alla
    Paljon parempi ajaa Litellä Lempäälän kelveillä kun niitä ei koskaan aurata - kun vertaa siis viime talven ajoihin cyclolla. Ja talvihan ei ole vielä edes alkanut oikeasti. Lempäälän kelvejä kun ylläpitää Ely niin niitä ei aurata juuri koskaan - eron huomaa kun tulee rajan yli Tampereen puolelle.

    Nuo aiemmin parjaamani White kuraläpätkin ovat nyt pysyneet ehjinä asennuksen jälkeen ja hoitavat asiansa kohtuu hyvin. Minulla on lisäksi pullotelineen alla roiskesuojana yksi 'lisäläppä' joka estää juomapullon kuraantumisen aika hyvin. Toki nyt pakkasilla ja liukkailla tuota kuraa ei lennä niin, mutta eilen kyllä taas sai kura kyytiä ihan kelvillä.
    Eh?

  15. #2505
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    Omat kokemukset White Lite3:
    - maastokilsat reilu 600km / 1,5kk
    - etuvaihtaja poistettu turhana
    - isompi eturatas poistettu turhana
    - taakse vaihdettu Jumbo Jim4" rengas,parempi rullaavuus
    - kevennyssisurit vaihdettu
    - takarataspakka vaihdettu 11-32 > 11-34
    - takavaihtaja vaihdettu lyhyt häkkiseen Deore XT:hen
    - ketjut vaihdettu XT-ketjuiksi
    - jarrut päivitetty> Sram DB5
    - Riser stonga, jossa nousua jonkin verran
    - vapaaratas vaihdettu 1 kerran takuuseen

    Päivityspalikoihin mennyt ~140e ja se on kannattanut.

    Pyörä on kiva ajaa ja moitteita ei ole vielä pahemmin tullut mieleen.

  16. #2506
    moi. Juuri tuli ilmoitus että fat3 pro olisi lähetetty ruotsista. Yritin kahlailla tätä ketjua läpi mutta noin yhteenvetona, mitkä olisivat ensimmäiset päivitykset joita tähän suositellaan?
    - kevyemmät sisurit vs litkutus (taitaa olla snow shoe 4,5" vakiorenkaina)
    - eturattaan pienentäminen, vaikuttaa aika hapokkaalta ainakin ensi alkuun -> mikä pulttijako tässä on?
    - muita suosituksia? kuraläpät? Whitea parjattu vähän, minkä saa kiinni hiilarihaarukkaan?

    Onko jotain erityishuomioita kasauksesta, extra-rasvaa jonnekin? keskiö, navat? Muuta mihin kannattaa kiinnittää huomiota heti ettei töpeksi takuiden tms kanssa?

    Innolla odottelen ekaa fättistä saapuvaksi. Olin jo katselemassa kalliimpiakin vaihtoehtoja mutta ketjun perusteella rohkaistuin tähän budjettimalliin ja kun vielä sai 20% alen niin se oli nopee päätös vaikken ole kokeillut enkä edes nähnyt livenä koko kapistusta. Voi olla että vaihtelen kevyempiä osia (satulaa, tolppaa, stemmiä) muista pyöristä mut ans kattoo.

  17. #2507
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Onko sulla Fillarihemmo siis alkuperäinen pieni eturatas vain käytössä?
    Laitoitko jonkun ketjun ohjurin tai bashringin?
    Hyvinkö on ketju pysynyt?

  18. #2508
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Onko raati katsellut tarkemmin näitten 3fat sarjan pyörien kiekkoja? Olenko ainut, jolla pinnaus on mennyt ihan vitulleen vai pitääkö tässä uudessa sarjassa hyväksyä että kiekot on tehnyt joku kuluneempi robotti? Otin asiasta yhteyttä XXL firmaan ja heidän huollon mielestä noissa pinneissä ja nipoissa ei ole mitään vikaa Muutamat kymmenet kiekot kasanneena olen aika vahvasti eri mieltä...






  19. #2509
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Unohtui mainita että 70% on tuon keskimmäisen kuvan kaltaisessa kunnossa ja pinnitkin on katkottu sopivaan mittaan varmaan sivuleikkurilla jäljistä päätellen.. entisessä 2fatissa oli kiekot edes kunnossa. Näissä pitäisi vähintään nippelit uusia kaikki ja etsiä sopivan mittaiset pinnit tilalle. En vaan ole uusissa pyörissä ennen törmännyt moiseen pas...n. XXL firma ei tietysti halua ottaa vastuuta näistäkään.

  20. #2510
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    Onko sulla Fillarihemmo siis alkuperäinen pieni eturatas vain käytössä?
    Laitoitko jonkun ketjun ohjurin tai bashringin?
    Hyvinkö on ketju pysynyt?
    Jep, vain pienempi eturatas käytössä. Ketjut hyppi vauhdikkailla ryminä-pätkillä pois paikoiltaan sen verran useesti, että zekkasin eturattaan kondiksen, se olikin kulunut ihan piikeille jo reilussa500kmssa (ilmeisesti jotain ihmeen pehmeetä matskua). Ostin teräksisen vastaavan kokoisen Sramin eturattaan, sen jälkeen ei ole hyppinyt ketjut pois kertaakaan.

    Yhden ketjuohjurinkin tilasin BDstä,mutta se ei "ylettänyt" takahaarukan ympäri,joten se jäi koristeeksi.

  21. #2511
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    Minkä standardin keskiö ja ohjainlaakeri on tuossa 3Fat Pro mallissa?

  22. #2512
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^^^ .Vaeltaja. Ei ollut Fat1 Prossa työnlaatu tuollaista. On tainnut ahneus iskeä norjalaisiin ja tehdään kiireessä kuraa kun jengi haluu näitä paksuja ihan hulluna


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  23. #2513
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    266
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarihemmo Katso viesti
    Jep, vain pienempi eturatas käytössä. Ketjut hyppi vauhdikkailla ryminä-pätkillä pois paikoiltaan sen verran useesti, että zekkasin eturattaan kondiksen, se olikin kulunut ihan piikeille jo reilussa500kmssa (ilmeisesti jotain ihmeen pehmeetä matskua). Ostin teräksisen vastaavan kokoisen Sramin eturattaan, sen jälkeen ei ole hyppinyt ketjut pois kertaakaan.

    Yhden ketjuohjurinkin tilasin BDstä,mutta se ei "ylettänyt" takahaarukan ympäri,joten se jäi koristeeksi.
    Itsekin huomannut tämän. Pienempi eturatas alkaa olemaan vaihtokunnossa, vaikka sillä on ajettu vain noin 600km. Kova speksaaminen voimansiirron päivittämisestä käynnissä ja samalla itseruoskinta pyörävalinnasta. Olisi sittenkin pitänyt satsata hieman enemmän ja ottaa Pro-malli... :/

  24. #2514
    Ku kattoo Fat2 Pro ja Fat3 Lite speksejä niin onko noilla juurikaan eroa - siis tuo Fat2 Pro ei näytä kovinkaan olevan kummosempi kun uusi Lite - siis osasarja on SLX tasoa mutta silti 2x10 ja alumiini etuhaarukka. Ja Fat2 Pro:ssa on navat leveemmät ku Fat2 Lite mutta silti samat ku Fat3.
    Eli jos kattoo käytettyjen markkinoita, niin onko mitään syytä miks maksais ~600€ Fat2 Pro kun kohta taas saa 700€ uuden Fat2 Liten?

  25. #2515
    Pahoittelen kuvaspämmiä mutta laitetaan yksi vielä kun tämä pyörä on nyt nähdäkseni valmis. Alkuperäisiä osia jäi runko, vaihtajan korvake, ohjain- ja keskiölaakerit ja kammet.
    Muut osat kierrätetty Dudesta (kiekot, jarrut, vaihteet), vaihtokaupattu (renkaat) tai ostettu halvalla (whiten kuitutanko, ritchey kuitutolppa, interceptor kuituhaarukka).

    Paino nyt 12,2 ja 12,3kg välissä. Takajarrun letkua pitää vielä hiukan lyhentää. Q-factorille voisi myös yrittää tehdä jotain - aivan tarpeettoman leveä.



    edit: lisätty eturataskuvat

    macci muokkasi tätä : 18.12.2015 at 13.12

  26. #2516
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Pahoittelen kuvaspämmiä mutta laitetaan yksi vielä kun tämä pyörä on nyt nähdäkseni valmis. Alkuperäisiä osia jäi runko, vaihtajan korvake, ohjain- ja keskiölaakerit ja kammet.
    Muut osat kierrätetty Dudesta (kiekot, jarrut, vaihteet), vaihtokaupattu (renkaat) tai ostettu halvalla (whiten kuitutanko, ritchey kuitutolppa, interceptor kuituhaarukka).

    Paino nyt 12,2 ja 12,3kg välissä. Takajarrun letkua pitää vielä hiukan lyhentää. Q-factorille voisi myös yrittää tehdä jotain - aivan tarpeettoman leveä.
    Spämmää vielä lähikuva tuosta eturattaasta! Menivätkö kiinnitysruuvit/mutterit myös vaihtoon?

  27. #2517
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    15
    Yksi varteenotettava syy voisi olla Fat2 Pro:n kiekkosetti. Mulefut kehät on erinomaiset ainakin omien kokemuksieni perusteella.

  28. #2518
    Pakko kysyä, että oletko muuta tehnyt kun vaihtanut eturattaan? Onko esim takavaihtaja, pakka yms. Alkuperäisiä? Jossain viestissä mainittiin, että pitäisi vaihtaa eturattaan lisäksi ketjut, takapakka, takavaihtaja sekä liipaisimet.. XXL:ään vein pyörän ensihuoltoon ja kysyin samalla riittääkö pelkkä rallinaaman NW vai pitääkö takavaihtajalle tehdä jotain niin meinasi, että ei tarvi muutakun laittaa eturatas paikoilleen

    Fillarihemmolle siis osoitettu viesti

  29. #2519
    hikinihkis, kuvat lisätty. eturatas siis 64bcd ja menee alkuperäisillä pulteilla kiinni

    rockverb, jos 1x9 setupin teet niin ketju vaan poikki, etuvaihtaja irti, ketju kiinni ja nw ratas eteen. Toiminee ihan OK. Takavaihtajassa vaan ei ole kitkalukkoa eli riski ketjun putoamiseen on olemassa (se miten suuri riski on riippuu tietysti ajotyylistä, tuurista yms).

    1x10 setuppiin (johon saa kitkavaihtajan) sitten joutuu vaihtamaan takapakan, ketjun, triggerin ja takavaihtajan.

  30. #2520
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Tmo: 2Fat pron ja 3fat pron välillä on joitain eroja. Merkittävin on kehän ja renkaan yhteensopivuus. Tubeless-asennus 2fat pro-malliin on helppoa kuin myötätuuleen kuseminen. Kolmosversiossa tuulensuuntaa voit kuvitella vastaiseksi. Kovin vaikeata.

    Onnistuuu, mutta vaatii kylän komeimmaan kompuran, kaksi miestä ja kaksimetrisen irtohihnan. Lisäksi aikaa ja kärsivällisyyttä. Aihe on käsitelty tässä ketjussa jo pari kertaa. Ja kyllä, molempia malleja olen ollut litkuttamassa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •