GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 29 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Viime viikolla meni käyttöpyörästä molemmat renkaat puhki sepelisepon yllätysiskun vuoksi. Meni hermot ja laitoin sisureiden sisälle litkut. Pyörä kun muutenkin painaa tonniin ja funkiona on vain muutaman kilometrin kauppamatkat. Tänään Meni maasturista GC:stä lasin siru läpi. Muutaman sekunnin pulppusi notubesin litku ja sitten tiivistyi. Paine tippui kolmesta baarista noin 2,7 ennen kuin tiivistyi. Ei voi kuin hymyillä kun tuo litkutus on niin kivaa
    Näitä juttuja kun lukee niin ihmettelen itsekkin, että miksi porukka ei lyö ihan suosiolla noita Stanin tms. litkuja renkaaseen. Tubeless-renkaan kanssahan noi on tietysti ihan omiaan, mutta kyllä sen 50-100ml voi myös tuuttasta sinne sisurin sisäänkin. Aikanaanhan osa tuosta litkusta jämähtää renkaaseen/sisuriin, mikä voi olla pieni ongelma, mutta jos sisurissa on irroitettava sielu niin voihan sitä sisäkumia yrittää huuhdella sisältä keväällä ja syksyllä.

Mä oon nyt ajanut kai 5 talvea putkeen ja kerran on mennyt kumi, kun oli perus sisuri alla ja kerran kun isompi nuolenkärjen muotoinen sepeli teki pistosuojaamattomaan ja kuluneeseen maastorenkaaseen reijän, jota litku ei pystynyt paikkaamaan. Ajettua tulee lähes joka päivä ja sepeliä on aina joka paikassa, joten väittäisin että litkut ovat tässä se THE RATKAISU.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Mul on aika kova luotto noiden uusien Suomi Renkaiden W106 sepelinkestävyyteen. Sen verran matala TPI (22), ja rouhea pintakuvio, että on ihme jos tosta jotain menee läpi. On nimittäin niin hitaatkin, että kai tässä kompromissina jotain pitäisi saada?
    Vai onko nastarenkaat aina ihan jäätävän hitaita?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Marathon Winter rullaa minusta jollakin lailla, vaikka se on kova tuntumaltaan.

Eilen porukkalenkillä meni yksi litkutettu 29-maasturitubeless puhki tappajasepeliin. Litku paikkasi reiän osittain, mutta ei siellä ilma pysynyt pitkään, vaan piti pysähtyä pumppaamaan muutaman kilometrin välein. Pyörä kyllä oli sellaisen valkoisen roiskeen peitossa. Toivottavasti lähtee pesemällä.

Gravdallit+latexit rullaa cyclossa omasta mielestäni paremmin, mitä normi cyclo renkaat butyyli sisurilla. Noilla jaksaa kyllä helposti ajaa talven läpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Näitä juttuja kun lukee niin ihmettelen itsekkin, että miksi porukka ei lyö ihan suosiolla noita Stanin tms. litkuja renkaaseen. Tubeless-renkaan kanssahan noi on tietysti ihan omiaan, mutta kyllä sen 50-100ml voi myös tuuttasta sinne sisurin sisäänkin. Aikanaanhan osa tuosta litkusta jämähtää renkaaseen/sisuriin, mikä voi olla pieni ongelma, mutta jos sisurissa on irroitettava sielu niin voihan sitä sisäkumia yrittää huuhdella sisältä keväällä ja syksyllä.

Mä oon nyt ajanut kai 5 talvea putkeen ja kerran on mennyt kumi, kun oli perus sisuri alla ja kerran kun isompi nuolenkärjen muotoinen sepeli teki pistosuojaamattomaan ja kuluneeseen maastorenkaaseen reijän, jota litku ei pystynyt paikkaamaan. Ajettua tulee lähes joka päivä ja sepeliä on aina joka paikassa, joten väittäisin että litkut ovat tässä se THE RATKAISU.
    Minullakin pelkkiä hyviä kokemuksia litkutetuista renkaista syys- ja kevätkäytössä. Tokihan aina löytyy jostain se keihäänkärki, joka tyhjentää myös tuollaisen renkaan, mutta noita tapahtuu erittäin harvoin.

Kilpurin kapeassa sisurissa aika pienikin määrä litkua riittää, crossarin isompaan kumiin hiukan enemmän. Itse vaihdan yleensä litkutetut sisäkumit uusiin kauden vaihtuessa. Hyviäkin sisäkumeja saa kuitenkin muutamalla eurolla.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Gravdallit+latexit rullaa cyclossa omasta mielestäni paremmin, mitä normi cyclo renkaat butyyli sisurilla. Noilla jaksaa kyllä helposti ajaa talven läpi.
    Komppaan tätä kyllä ihan täysin. Mulla on Gravdalit nyt asennettuna tubelessina ja 30min työmatka mee samantuntuisella rasituksella ihan samassa ajassa (+/- 30sec), kun hyvin rullaavalla matala nappulaisella crossikumilla.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Ajettua tulee lähes joka päivä ja sepeliä on aina joka paikassa, joten väittäisin että litkut ovat tässä se THE RATKAISU.
    Tuo voisi olla kuin minun suustani paitsi että korvaan eilisen jälkeen tuon sanan "the" sanalla "a". Minulla Sessun trigger prot litkutettuina. Aamulla paineet aina samat kuin edellisenä iltana, mutta liian usein juuri työstäpaluureissulla alkaa perä tuntumaan löysältä. Päättelyni on tämä: litkutus kyllä toimii, mutta reikiä tulee jatkuvalla syötöllä. Eilen tuli sitten oikein helvetinmoinen villto. Toinen päättelyni: Spessun kyseinen rengas ei yksinkertaisesti sovellu meikäläiselle tappajasepelille.

Mistä päästäänkin varsinaisiin kysymyksiini:

1.) varastossa on uudehkot Continentalin Grand sport racet. Tekeekö ko. firman NyTechBraker-suojauksella oikeasti mitään pääkaupunkiseudun kevleillä...

2.)...vai menenkö suosiosta johonkin pääkaupunkiseudun kivijalkakauppaan? Nyt ei ole aikaa tilailla netistä vaan tarve on polttava. Ei tarvitse olla litkutettava, kunhan vain pitää pistot poissa. Ei tarvitse olla tubeless, sillä kokeilen nyt laittaa litkut sisuriin. Eli jos jossain täällä suositeltuja (kuten Duranot plussa tai Marathonit) renkahia löytyy pääkaupunkiseudun hyllyistä just tänään, niin saa suositella. Ja tarve ei ole siis nastarenkaille.

Nyt ehkä hieman harmittaa nuo Suomi renkulat. Eihän ne kalliit olleet, mutta vaan niin pirun raskaat ajaa... Toisaalta hyvänä puolena niiden nastat on kyllä todella hyvät. Nastat on paljon rouheammat ja pitävämmät kuin mara winttereissä, vaikka niitä on puolet vähemmän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    2.)...vai menenkö suosiosta johonkin pääkaupunkiseudun kivijalkakauppaan? Nyt ei ole aikaa tilailla netistä vaan tarve on polttava. Ei tarvitse olla litkutettava, kunhan vain pitää pistot poissa. Ei tarvitse olla tubeless, sillä kokeilen nyt laittaa litkut sisuriin. Eli jos jossain täällä suositeltuja (kuten Duranot plussa tai Marathonit) renkahia löytyy pääkaupunkiseudun hyllyistä just tänään, niin saa suositella. Ja tarve ei ole siis nastarenkaille.
    Jos olisin tilanteessasi, hakisin hätäpäissäni tuollaiset Michelinit. Ei tiedä toimisinko viisaasti vai tyhmästi.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

En kyllä itse oikein usko sisurin litkuttamista terävää sepeliä vastaan. Sisurihan repeää kunnon viillosta, mitä päälykumi ei tee litkun kanssa.

Durano Plussia luulisi löytyvän hyllystäkin kaikissa Schwalbea myyvissä liikkeissä (esim.Velosport, Velobiia, Velo & Oxygen) tai pikkupajoissa (kuten Itis Bike, Kari's Bike), mutta päivän tilannehan tunnetusti vaihtelee...

Hieman yllätti se että Marathon Plussaa on olemassa myös 25-millisenä, pidin sitä niin puhtaana touring-renkaana ja olisin kuvitellut että Schwalben mallistossa kapeampien huippupistosuojattujen renkaiden segmentin täyttää Durano Plus yksinään. On myös jotenkin vaikeasti hahmotettavissa mitä noin kapeassa renkaassa tekee kuvioinnilla ja mitä lisäarvoa 150-250 grammaa ylimääräistä kumia antaa edes sepelöidyillä kelveillämme.

Yllälinkattu Michelin Protek Cross Max oli ainakin itselleni täysi uutuus. On se ainakin edullisempi vaihtoehto samankokoisille Marathon Plussille ja pikaisella haulla löytyy arvosteluja joissa sen pitoa pidetään parempana, Jään uteliaana odottamaan foorumilaisten kokemuksia...

En kyllä itse oikein usko sisurin litkuttamista terävää sepeliä vastaan. Sisurihan repeää kunnon viillosta, mitä päälykumi ei tee litkun kanssa.
    Tuo sisurin litkuttaminen on vielä kokeilematta, mutta kaikki keinot taistelussa tappajasepeliä vastaan ovat sallittuja. Sen sijaan päälykumi repeää ihan nätisti litkujenkin kanssa. Eilen viimeksi. Se olikin vasta toinen kerta tänä vuonna. On tietysti eri asia johtuivatko nämä kaksi kertaa sepelistä, mutta kun tulee tarpeeksi pitkä viilto niin alkavat litkut olla koetuksella. Näitä sitten yritetään paikkailla kumiliimoilla ja rukouksen voimalla. En tiedä, jotenkin tällä hetkellä tuntuu siltä, että paras suojaus olisi riittävän hyvin suojattu kumi litkutettuna.

Mitä taas tulee noihin Misukoihin, niin 850 g. Huh huh. Rohkenen epäillä kevyttä rullaavuutta. Kiitän kuitenkin vinkistä, joka oli minullekin aivan uusi tuttavuus. Samoin kiitti noista Kuovipolun mainitsemista puljuista. Olin unohtanut mm. V & On olemassaolon. Vielä täsmäkysymys Kuovipolulle. Vihjasit jossain viestissäsi, että Durano plussat olisivat kelvot. Mikähän kokoluokka sinulla on käytössäsi? Minua kiinnostaisi 28 mm mutta se taitaa olla ainoa jäykkäkylkinen.

No ei tuo marathonikaan ollut 25e hintaan arvokas. Onko Durano Plussa samanlaisella pistosuojauksella?

Edit: No onhan se. Tämähän se olisi pitänyt ottaa...

Velosportin sivuilta:

Durano Plus -renkaan SmartGuard-vyö suojaa äärimmäisen tehokkaasti lävistysrengasrikoilta. Vahva, erittäin kimmoisa erikoiskumikerros on ohuempi kuin Marathon Plus -renkaassa. Siitä huolimatta sen suojaus on ainutlaatuisen hyvä kilpapyörän renkaaksi.

Kyllä ainakin omalle kohdalle ja lähipiiriin osuneet sisurin sepeli puhkeamiset on ollut juuri niitä nuojenkärjen muotoisia sepelisiruja, jotka ovat ajan kanssa painuneet päälikumista läpi ja tehneet sisuriin pienen reijän. Itse en ole koskaan nähnyt, että sisuri jotenkin repeäisi sepelin seurauksena, mutta kai sekin on sitten mahdollista. Noihin pienehköihin reikiin litku kyllä toimii todella hyvin tai ainakin niin hyvin, että pääsee polkemaan kotiin asti, jossa tilannetta pääsee sitten tutkimaan paremmin lämpimässä ja valoisassa.

Oma suositus on siis se, että päälirenkaassa on laadukas ja kevyt pistosuojaus ja sitten litkut sisällä joko tubelessina tai sisurilla. Tää on toiminut mulla erittäin hyvin, mitään umpikumisia renkaita en ottaisi, kun vaihtoehtoisia ja kevyempiä tapoja tässä sodassa on vielä tarjolla.
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Mitä taas tulee noihin Misukoihin, niin 850 g. Huh huh. Rohkenen epäillä kevyttä rullaavuutta. Kiitän kuitenkin vinkistä, joka oli minullekin aivan uusi tuttavuus. Samoin kiitti noista Kuovipolun mainitsemista puljuista. Olin unohtanut mm. V & On olemassaolon. Vielä täsmäkysymys Kuovipolulle. Vihjasit jossain viestissäsi, että Durano plussat olisivat kelvot. Mikähän kokoluokka sinulla on käytössäsi? Minua kiinnostaisi 28 mm mutta se taitaa olla ainoa jäykkäkylkinen.
    Ollos hyvä vaan. Melkeinpä voin luvata, etteivät ole kovin rullaavat. Omassa käytössäni melko vastaavat Continental Touring Plussat ovat ainakin sangen ankeat. Yllättävän mukavat, mutta eivät rullaa mitenkään. Mutta tappajasepeliä ovat hyvin kestäneet.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

Oma suositus on siis se, että päälirenkaassa on laadukas ja kevyt pistosuojaus ja sitten litkut sisällä joko tubelessina tai sisurilla. Tää on toiminut mulla erittäin hyvin, mitään umpikumisia renkaita en ottaisi, kun vaihtoehtoisia ja kevyempiä tapoja tässä sodassa on vielä tarjolla.
    Hmmh... Olisikohan fourseasoni riittänyt sitten litkun kanssa...

Tuota neljää vuodenaikaa minäkin mietin, mutta tällä hetkellä olen päätynyt sellaiseen ratkaisuun, että menen töiden jälkeen Motonettiin ja ostan Contin Gatorskinit 28-millisinä. Niitä kun näyttäisi olevan hyllyssä. Sitten sisurit litkuilla sisään ellei täältä tule sitten jotain hyvää vihjettä vielä...

Vielä täsmäkysymys Kuovipolulle. Vihjasit jossain viestissäsi, että Durano plussat olisivat kelvot. Mikähän kokoluokka sinulla on käytössäsi? Minua kiinnostaisi 28 mm mutta se taitaa olla ainoa jäykkäkylkinen.
    25 mm. Ajoin kyllä yhdet 23-milliset loppuun silloin kun niitä vielä löytyi Stelvio-nimisinä enkä saanut mitään ahaa-elämystä suuremman ilmatilan eduista, mutta vika saattoi piillä käyttämissäni turhan korkeissa paineissa. 28-millisellä en usko saavani merkittävää hyötyä irti hiekkateillä, joten painoero ratkaisee kevyemmän eduksi - ja uskon että taittuva rengas on ajotuntumaltaan aina parempi kuin vastaava teräslankainen.

Pitää tosin huomata että ajan niillä vain ne syksyn ja kevään viikot jolloin sepeliä on jo levitetty tai vielä suurelta osin poistamatta, mutta ei kuitenkaan niin paljon että joutuisi ajamaan "asfalttipohjaisilla hiekkateillä" tai muuten yhtenään varomaan paikkoja joissa hiekkaa on niin paljon ettei kapeaan slicksiin uskalla luottaa. (Silloin on vaihdettava joko nappulat+pistosuojanauha tai se saakutin nastarengas.)

Kiitti. Minä tosiaan etsin rengasta juuri tähän sepelikauteen, joka voi parhaimmillaan kestää kuukausikaupalla. Kieltämättä tuo 28-millinen on osoittautunut jokapäiväiseen käyttööni painoni ja käyttötarpeeni huomioiden erittäin sopivaksi kooksi. Mutta että maantiellekin kehtaa kakskasilla lähteä rospuuttoaikaan. Varsinaisen maantiesesongin olen mennyt jo viime kaudesta lähtien 25-millisillä. Ehkä juuri tämän takia tekee mieli astetta leveämpää vaihtoehtoa. Mutta joo, nuo jäykkäkylkiset ovat aina olleet aivan järkyttäviä ajettavuuden kannalta. Ja ihan vielä ei viitsisi vaihtaa maasturipuolelle kun tuota tanan soraa on levitetty vain kertaalleen.

Nyt ehkä hieman harmittaa nuo Suomi renkulat. Eihän ne kalliit olleet, mutta vaan niin pirun raskaat ajaa... Toisaalta hyvänä puolena niiden nastat on kyllä todella hyvät. Nastat on paljon rouheammat ja pitävämmät kuin mara winttereissä, vaikka niitä on puolet vähemmän.
    Mulla oli viime talven Suomi Tyres W240, eli 240 nastaiset rinkulat Kona Rovessa ja nyt taas laitoin ne alle kun tuli kivensiru läpi Marathon Racereistä. Hyvin on kestäneet pk-seudun sepeleissä ja pito on melkoisen hyvä jäällä. Gravdaleista ei kokemusta mutta hinta niissä ainakin näyttäisi olevan sellainen että olisi syytäkin olla superhyvät.

Mulla on 23mm Duranoplussista nyt viime vuodelta muutaman sadan kilometrin kokemus. Ajettu huolellisesti sepelöidyillä pks kelveillä, ei ole mitään läpi mennyt. Pintakerroksestakaan en ole vielä nyppinyt kuin muutaman sirun. Toisaalta kumit on sen verran vähän ajetut, että tuo pintakerroksen kestävyys ei ole vielä ehkä oikein avautunut. Kapeat renkaat, on liukkaat kun on sepeliä kerros asvaltin päällä. Ajotuntuma minusta jokseenkin tunnottoman oloinen ja hidastaa menoa rengas kyllä minusta. Nyt syksyllä ja keväällä tullee hiukan kokemusta eri pyörällä käyttäytymisestä kuin vuosi sitten. Kelpaavat minulle kyllä hyvin, jos vain jatkossakin pitävät sepelin renkaan paremmalla puolella. Mutta kiva niistä on sitten keväällä päästä eroon.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aali Katso viesti
    ... Gravdaleista ei kokemusta mutta hinta niissä ainakin näyttäisi olevan sellainen että olisi syytäkin olla superhyvät.
    Noihan maksaa jotain 130-140€ per 2 kpl, jos jaksaa itse askarrella vaikka isp nastat nastoittamattomaan Gravdallin. Ei nyt ihan ilmaset noinkaan, mutta ihan ok hinta kunnon kumeissa. Lisää tarinaa asiaan liityen täällä.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Helsingissä liukkaudenesto on ollut kyllä hienosti hoidettua, ainakin viikinmäki-heikinlaakso välillä. En ole huomannut vielä yhtään sepeliä reitillä. Tänä aamunakin staran auto levitti todennäköisesti suolaliuosta kelville, niinkuin pitikin.

Piti alunperin ostaa Motonetistä 28 milliset Continentalin Gatorskinit. Kolmen myyjän kanssa tehdyn etsinnän jälkeen kumit vihdoin löytyivät, ja ne olivatkin sitten jäykkäkylkiset, joita en millään huoli. Jokin päätös piti tehdä ja otin sitten hyllystä saman firman 28 milliset 4seasonit. Continentalin mukaan kyseisen gummin suojaus eli Vectran breaker tarjoaisi sekä puhkeamissuojaa että nopeutta. Ja minä tyhmä uskoin. Ja ostin. Asennuksen yhteydessä jo silmä sanoi, että leveys ei ole ikinä 28 mm, mikä sitten varmistui kun otin mauserin käteeni: 26 mm. Muutenkin gummi oli hieman liian "maantiemäinen" työmatkailutarpeisiini. Ilmeisen hyvä rengas sitten kun kevät koittaa ja maantie kutsuu.

Joku täällä kyseli, että kuinka asentamallani setillä pärjäisi (siis 4season ja litkut sisuriin). Voin sanoa 19 kilometrin perusteella, että kaikki meni hyvin...

Seasonit on minullakin vielä alla. Hyvät renkaat, mutten usko noiden kestoon terävää sepeliä vastaan.

Testailehan toimintaa litkun kanssa pidempäänkin. En haluaisi jäädyttää omia näppejäni

Pitää yrittää ainakin sisurin litkutusta kun suosituksia on näin paljon. Kuinka saatte kotioloissa tubeleksen vanteelle ja vielä pysymään sillä? Mikä venttiili ja miten? Linkit hyviin ketjuihin ja ohjeisiin otetaan nöyränä vastaan.

Sähän voit toimia ihan normaalisti jos kerran sisurin laitat.

Jos sielu ei ole irroitettavaa mallia niin pieni reikä sisuriin, litkut sisään ja paikkaus normaalisti.

Kiinnostaa myös tietää kuinka se tehdään ilman sisäkumia.

Taistelu tappajasepeliä vastaan

Siis kuinka tehdään tubeless? Siitä on aika monta ketjua tälläkin alustalla. Ei ollenkaan vaikeaa, jos vain on tubelesskehät ja -renkaat. Stans no tubesilla on myös settejä, joilla saa tubeless-soveltuvuuden melkein kiekolle kuin kiekolle..

Samanlaisia aiheita

1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään