HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 125 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 75 115 123 124 125 126 127 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.721 - 3.750 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #3721
    iso-Knard + 100mm vanne ei tässä setupissa (dude 8.0) mahdu pyörimään 64bcd eturattaan kanssa. 32t siis pienin 104bcd eturatas jolla ketjulinja tulee tarpeeksi ulos. 32/42 (13-42 pakka) vs. 32/36 (11-36 pakka) siis se hyöty omassa tapauksessa.

    10spd XT pakan toki olisi voinut modata noilla one-up yms lisärattailla mutta niiden hinta about sama kuin 11spd XT 11-42 pakan. Nykyiset 10spd XT komponentit oli muutenkin tarkoitus kierrättää toiseen läskiin.

  2. #3722
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Pointini onkin, että 10s 11-36 pakkaa ei tarvitse mitenkään modata ja silti olisi laajemmat vaihteet, kuin 13-42 pakassa. Ketjulinjakin 64bcd rattaalla olisi täsmälleen sama, kuin 13-42 setupin kanssa.

    p.s. nyt vasta tajusin, että olet laittamassa 104bcd ratasta 13-42 pakan kanssa...
    ealex muokkasi tätä : 30.11.2015 at 16.48

  3. #3723
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Bilteman tarakka istutettu Fatboyhin. Ei toi asemoiminen nyt juossu ihan kuin kusi laudalla, mutta valmista tuli kuitenkin.
    Jarrusatulan letkun pultti ja itse satula oli tietysti sopivasti linjalla. Sen puolen kiinnitysrauta tarttis tehdä uusiksi.
    En saanu tarakkaa ihan niin alas kuin olisin halunnu, ja jäi hiukan sivuun keskilinjalta.

    Mutta jämäkän oloisesti istuu ja korjataan köpöt myöhemmin, jos satun sille päälle.

    EDIT: Ja kokonaiskustannushan oli huimat 14.99e

    brilleaux muokkasi tätä : 01.12.2015 at 08.38

  4. #3724
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Mää käytin väkivaltaa sen satulanpuoleisen kannakkeen ja keskittämisen kanssa, jäi jarrusatulaan väliä n.2mm.
    On lokari tuossa alla niin tarvitsi saada keskelle.
    Jarruletkua piti vähän kääntää että sai kannakkeen paikoilleen.
    Laittaisin kuvan mutta kun ei jaksa veivata näitten vehkeitten kanssa,saan töissä siitä hommasta ihan tarpeeksi.

  5. #3725
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Jokohan tuo täällä oli? 160mm jyystöä ja näyttäisi mahtuvan vähän leveämpikin gummi/vanne -yhdistelmä.

  6. #3726
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Mites toi välitys yhellä eturattaalla? Takana 11-36, ja x5 kammet hommattu. 29 pyörissä on 30 ja 32 rattaat edessä niin kivaa on ollut nollakokemus läskillä maastoajosta, niin ei oikein osaa suhteuttaa... Ajatuksissa ollut 28 tai 30.. Jos joku voisi antaa näkemyksiä niin olis tosi jees!
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  7. #3727
    ^^ Tuon on pakko olla huono kun ei mahdu 2XL 5.05..

  8. #3728
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^28 ovaali olis valintani, mutta menee vain pikkurattaan paikalle ja mulla ei ketjulinja toimi enään. Siksi ajan 32 ovaalilla kesät, nyt haikailis talveksi taas pykälää löysempääkin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  9. #3729
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Eikös se 30-piikkinen oo pienin, mikä menee ison paikalle? Mites, näettekö bässille tarvetta perus polkuajelussa? Kiitos Antzalle🏻!
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  10. #3730
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Onkos täällä käyty jollain 125:stä sivusta keskustelua talvikengistä flättipolkimille? Mä oon nyt ajanu läskiä fläteillä ihan perus vaelluskengillä, mutta niiden pohjakuvio ja polkimien piikit ei oikein toimi. Välillä piikit osuu just sinne kuvion väleihin ja toisinaan taas tuntuu et ne kantaa toisista kohdista ja toisista ei. Joku aika tasapohjainen, kevyt, joustava ja lämmin kenkä ois kiikarissa.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  11. #3731
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti groovyholmes Katso viesti
    Mites toi välitys yhellä eturattaalla? Takana 11-36, ja x5 kammet hommattu. 29 pyörissä on 30 ja 32 rattaat edessä niin kivaa on ollut nollakokemus läskillä maastoajosta, niin ei oikein osaa suhteuttaa... Ajatuksissa ollut 28 tai 30.. Jos joku voisi antaa näkemyksiä niin olis tosi jees!
    Laita 28. Ei ne välitykset sieltä nopeesta päästä kesken lopu.

  12. #3732
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    Onkos täällä käyty jollain 125:stä sivusta keskustelua talvikengistä flättipolkimille? Mä oon nyt ajanu läskiä fläteillä ihan perus vaelluskengillä, mutta niiden pohjakuvio ja polkimien piikit ei oikein toimi. Välillä piikit osuu just sinne kuvion väleihin ja toisinaan taas tuntuu et ne kantaa toisista kohdista ja toisista ei. Joku aika tasapohjainen, kevyt, joustava ja lämmin kenkä ois kiikarissa.
    Turvakengissä on suht sileää pohjaa verrattuna vaelluskenkiin ja silti suht jäykkä pohja fättäröintiä varten. Ite ajelin viime talven jalaksen turvasaappailla, nyt pohjat rupes murenee, mut ne onkin jo 10v vanhat..! :-)

  13. #3733
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti groovyholmes Katso viesti
    Mites toi välitys yhellä eturattaalla? Takana 11-36, ja x5 kammet hommattu. 29 pyörissä on 30 ja 32 rattaat edessä niin kivaa on ollut nollakokemus läskillä maastoajosta, niin ei oikein osaa suhteuttaa... Ajatuksissa ollut 28 tai 30.. Jos joku voisi antaa näkemyksiä niin olis tosi jees!
    Riippuu hiukan siitäkin, minkäkokoiset renkaat sinulla on. Jos n. 4” niin ne ovat pienemmät, kuin 29” eli isommallakin eturattaalla pärjää samoissa tilanteissa. Jos 4,8” (tuskin x5 kampien kanssa), niin ne ovat hiukan isompia, kuin 29”.

    64bcd eturatas + 104bcd bash ring olisi aika toimiva yhdistelmä x5 kampien kanssa, mikäli ketjulinja on pyörään sopiva…

  14. #3734
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Fläteillä ajanut ja nyt ekat jäykkä pohjaiset flättikengät ollu käytössä. En tykkää kyllä yhtään. Katoaa tuntuma ja jalka ei elä tilanteiden mukaan polkimella. Plussana jäykkä pohja suojaa varpaita.
    Talvikengissä taasen väkisellään pohja on paksumpi mutta toisaalta meno on hiljaisempaa ja kiperiä tilanteita tulee vähemmän vastaan, että sikäli ei niin paljon ahdista.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  15. #3735
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Vinkkejä mistä johtunee Fatboyn APS:n jatkuva löystyminen? Työmatkareissu riittää.
    Laakerit lienee taasen peeaskana?
    Onhan aps:n ja kammen välissä oleva ohut jousilevy oikeinpäin? Kiiltävä puoli aps:ää kohti.

  16. #3736
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    Onkos täällä käyty jollain 125:stä sivusta keskustelua talvikengistä flättipolkimille? Mä oon nyt ajanu läskiä fläteillä ihan perus vaelluskengillä, mutta niiden pohjakuvio ja polkimien piikit ei oikein toimi. Välillä piikit osuu just sinne kuvion väleihin ja toisinaan taas tuntuu et ne kantaa toisista kohdista ja toisista ei. Joku aika tasapohjainen, kevyt, joustava ja lämmin kenkä ois kiikarissa.
    Jalaksen Drylock turvakenkä miellyttää mua. Pito polkimella on lähes FiveTenin luokkaa.
    Lisäksi pirun mukava kenkä omaan jalkaan. Pohjakaan ei ole liian jäykkä.
    Ja pitää kohtalaisesti veden ulkona.
    Toki ei noi kovilla pakkasilla lämpöisimmät ole. Niille keleille ostin Sorelin saappaat. Mukavuus huippuluokkaa. Imo.




    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Onhan aps:n ja kammen välissä oleva ohut jousilevy oikeinpäin? Kiiltävä puoli aps:ää kohti.
    Kiitos vinkistä, tarkastetaan samalla kun kohta laakerit vaihdetaan. (y)

  17. #3737
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Riippuu hiukan siitäkin, minkäkokoiset renkaat sinulla on. Jos n. 4” niin ne ovat pienemmät, kuin 29” eli isommallakin eturattaalla pärjää samoissa tilanteissa. Jos 4,8” (tuskin x5 kampien kanssa), niin ne ovat hiukan isompia, kuin 29”.
    Kannattaa muistaa, että pienillä paineilla ajettaessa rengas painuu läjään ja renkaan efektiivinen halkaisija/ympärysmitta pienenee.

  18. #3738
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Renkaan keskikuvion kokonaispituus taas ei muutu miksikään, joten kuljettu matka per kierros ei muutu läheskään niin paljon, kuin efektiivinen halkaisija antaisi ymmärtää. Muuten keskikuvio sutisi koko ajan.

    Tämän ilmiön näkee, kun kalibroi matkamittarin. 4,8” renkaan per kierros kuljettu matka on vaan isompi, kuin 29” renkaan, pienilläkin ajopaineilla.

  19. #3739
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Nyt jätkät oikeesti...

  20. #3740
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    266
    Jalaksen Drylockit itsekin hankin muutama viikko sitten yleisulkoilukengiksi. Toimii flättien kanssa todella hyvin ja lisäksi on hyvin lähellä lenkkarin mukavuutta käveltäessä. Jos ei kestävyydessä ilmene tulevaisuudessa ongelmia, niin sanoisin että hinta kohtaa laadun harvinaisenkin hyvin.

  21. #3741
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti groovyholmes Katso viesti
    Eikös se 30-piikkinen oo pienin, mikä menee ison paikalle? Mites, näettekö bässille tarvetta perus polkuajelussa? Kiitos Antzalle!
    Jep 30 on pienin pyöreä ja 32 pienin ovaali mikä on todellisuudessa vain hitusen jäykempi, kuin pyöreä 30. Pienempi 28 ilman muuta jos 64bcd käy.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #3742
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Renkaan keskikuvion kokonaispituus taas ei muutu miksikään, joten kuljettu matka per kierros ei muutu läheskään niin paljon, kuin efektiivinen halkaisija antaisi ymmärtää. Muuten keskikuvio sutisi koko ajan.

    Tämän ilmiön näkee, kun kalibroi matkamittarin. 4,8” renkaan per kierros kuljettu matka on vaan isompi, kuin 29” renkaan, pienilläkin ajopaineilla.
    Myöskään reunakuvion kokonaispituus ei muutu, mutta maahan piirtyy pienellä paineella myös reunanappuloiden jälki keskikuvion lisäksi. Joku tässä nyt väkisinkin sutii.

  23. #3743
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Se, missä on vähemmän painetta sutii, eli enimmäkseen reunakuvio.

  24. #3744
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Hyviä kenkävinkkejä tuli, en osannutkaan ajatella vaihtoehtoja tuolta työkenkien puolelta.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  25. #3745
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Suurimmassa osassa työkenkiä on vaan haittana alumiininen varvassuoja, sekun rupeaa hehkaamaan, niin on jalat kylmät.

    Nimimerkillä, kyl mää. Tiiän

  26. #3746
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Yhtä kylmä se on teräksinenkin varvaskuppi. Sitä voi kyllä jonkun verran kompensoida ottamalla tarpeeksi ison viulukotelon johon mahtuu sit monta villasukkaa .... :-D

  27. #3747
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Juu. Niitä on komposiittikärjilläkin, ei kieli tarttuis.

  28. #3748
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    [ootee] Kylmenee se komposiittikin jos kaivinkoneen lämppäri ei toimi ja pakkasta on tarpeeksi. [/ootee]
    Shimaani muokkasi tätä : 02.12.2015 at 14.24 Syy: parenteesit

  29. #3749
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    [ootee] Kylmenee se komposiittikin jos kaivinkoneen lämppäri ei toimi ja pakkasta on tarpeeksi. [/ootee]
    Ottaa sit kengät pois ni tarkenee paremmin? jos se kerran niiden turvakärkien vika on materiaalista riippumatta... :-)

  30. #3750
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Toi varvassuojan haitta on kyllä todellinen.
    Ehkä siksi ei ihan "talvikengäksi". Mut välikeleille aivan mainiot.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •