GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 314 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 214 264 304 312 313 314 315 316 324 364 414 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.391 - 9.420 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

https://www.xxl.fi/magicshine-ms-616...114078_1_style

onko jollain jotain kokemusta ja mielipiteitä aika edullisesti saisi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Tuli sitten verrattua Lumonite navigator 2500 lamppua ja XXL:stä ostettua Magicshinen "5000lm" lamppua.

Alempi täplä on lumonite täysteholla ja ylempi Magicshine täysteholla. Vaikka täplä on laajempi, niin en silti jaksa uskoa että lampusta tulisi lähellekkään 5000 lumenia. On tuo alempi 2500 lm täplä sentään niin paljon kirkkaampi. Ihan papereista ja tehonkulutuksista arvioitunakin 2500 lm olisi realistisempi arvo.

Mutta joo täplän muoto ja valokeilan tasaisuus yllätti positiivisesti.

Nyt on kypärässä Magicshine, tangossa lumonite. Ei tarvii pimessä synkässä mettässäkään ihan täysteholla polttaa tuota yhdistelmää
    Tuossa aiemmalla sivulla oli juttua ainakin jostakin Magicshinen 5000lmn lampusta.
    Itse olen ihmetellyt miksi esim yli 200e lamppuja ostetaan? Onko niissä jotain, jota näissä halvemmissa ei ole? Minusta tuolla omalla 50e 1600lumenin Biltemalla pärjää pilkkopimeässä vallan hyvin.

Tosi kätevä kiinnityspaikka akulle muuten stemmin alapuolella putken pätkässä. Mahtuu juuri ja juuri siihen, eikä pääsee liikkumaan, eikä ole missään määrin tiellä. Pysyy kyydissä rymistellessäkin kun tarrat laittaa tiukalle.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

No. Samahan se on autojen suhteen. Opelillakin pärjäisi, mutta moni ostaa silti mersun.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    aloittelevatriathtleetti.blogspot.fi

Syksy tulee, valoa!

Mä oon viime aikoina ostanut kaks lamppua, Magicshine MS-610 (~60€) ja Solarstorm X2 (Kiinasta tilattuna jotain 15€ + akkukotelo 10€, akkuja oli ennestään). Näiden valoteho on melkeinpä identtinen. Metsässä oon nyt käyttänyt näitä molempia yhtä aikaa täysteholla. Vähän lisätehoa vielä kaipaisin. Mieluiten ajaisin kuitenkin vaan yks lamppu tangossa, joten tehokkaampaa on haussa. Kypärässä vois sitten olla jompi kumpi noista nykyisistä. Ajattelin kans hommata seuraavaksi Bilteman 50€ lampun, jos ei nyt XXL:n Black friday -kamppikseen tule jotain supertarjousta esim. siitä tehokkaimmasta Magicshinesta. Saas nähdä miten käy, kyllähän sitä rahaa kuluu näihin halpiksiinkin kun aina pitää uutta ostaa

Juu, ymmärrän toki miksi porukka sijoittaa esim. hiilikuituun pyörissä, kiekoissa tms, keveyttä ja lujuutta, mutta lamppujen osalta mietin vaan juurikin tuota, että nouseeko se laatu tuolla yli 200e samaa tahtia kuin hinta, eli toteutuuko ne luvatut valaisutehot, kestääkö akut pidempään kuin edullisemmat jne jne.
    Mulla nyt ei ole kokemusta kuin tuosta omasta Biltsusta, siinä ainakin hinta ja laatu tuntuisi olevan hyvä.
    -team Söpöshox

En usko että 400 e lamppu ois kahta kertaa parempi kuin 200 e lamppu, harvassa asiassa se niin meneekään. Mutta on se varmaan silti puolitoista kertaa parempi, ja se riittää jo monelle jos on rahaa mitä harrastukseen tai mihin vaan käyttääkään. Mutta näissä lampuitsa, esim lupine lla olen kuullut todella hyvistä takuutarinoista.

Tähän asti kun olen laittanut kirkkaampaa valoa niin paluuta ei ole ollut. 200 euroa kuulostaa kalliilta mutta sillä saa huippu lampun ja eihän se ole loppujen lopuksi kauhean monen renkaan hinta.

Tosin ei mulla itelläkään ole kuin kaksi tuollaista 60 eur lamppua ja yksi vara-akku. Yhteensä mennyt rahaa sen 140 eur. Enkä samalla kertaa kaikkia hankkinut.

E: Suomessa on niin paljon pimeää vuodenaikaa että valoista on harvinaisen paljon iloa täällä.

Mitä tulee tuohon Lumilight Biker 2500 hankintaani niin vakuutuin lopullisesti lampusta katsottuani Velogin tekemän video testin kyseisestä lampusta. Tietysti myös kun katsoo toiminta aikoja niin on se aika vakuuttavaa kun tehokkaimmalla asetuksella eli 2500 lumenilla akku kestää kaksi tuntia, 1900 lumenilla 3 tuntia 30 minuuttia, 1200 lumenilla mennään jo päälle kuusi tuntia. Se mihin kukakin panostaa rahaa on tietysti jokaisen oma asia, mutta itse en ostele mitään no name Kiinan juttuja. Sama juttu pyörän lukkojenkin kanssa jos olet tyytyväinen Bilteman U-Lukkoon niin hyvä juttu, mutta mulle käy vaan Kryptonite ja Abus ja vieläpä ne kalliimman pään mallit kummaltakin valmistajalta. Se mitä minä en ymmärrä ollenkaan on nämä renkaiden litkuttelut, mutta ei kait siinä mitään jos diggaa sellaisesta itse en diggaile.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti teemui Katso viesti
    Mä oon viime aikoina ostanut kaks lamppua, Magicshine MS-610 (~60€) ja Solarstorm X2 (Kiinasta tilattuna jotain 15€ + akkukotelo 10€, akkuja oli ennestään). Näiden valoteho on melkeinpä identtinen. Metsässä oon nyt käyttänyt näitä molempia yhtä aikaa täysteholla. Vähän lisätehoa vielä kaipaisin. Mieluiten ajaisin kuitenkin vaan yks lamppu tangossa, joten tehokkaampaa on haussa. Kypärässä vois sitten olla jompi kumpi noista nykyisistä. Ajattelin kans hommata seuraavaksi Bilteman 50€ lampun, jos ei nyt XXL:n Black friday -kamppikseen tule jotain supertarjousta esim. siitä tehokkaimmasta Magicshinesta. Saas nähdä miten käy, kyllähän sitä rahaa kuluu näihin halpiksiinkin kun aina pitää uutta ostaa
    Itse ostin tuon MS-616 80€ ja on kyllä pätevä valo tangossa. Akkukesto on noin 3h täysteholla. Kypärässä on mulla tuo MS-608 ja toimii mukavana spottina ja akku on tarpeeksi kevyt kannettavaksi kypärän päällä.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Itse ostin tuon MS-616 80€
    Hitsi, tuohon hintaan kieltämättä hyvä hankinta...

Toki, jos ne valaisee sen, mitä sanovatkin, eli valoteho ja mieluiten myös laatu on parempaa kuin edullisemmissa niin silloin tänne pimeään pohjolaan kyllä ihan fiksuja hankintoja. Itse noiden kalliimpien osalta tutustuisin kyllä etukäteen mahd. hyvin valotehojen toteutumiseen yms. Toi 1600 on kyllä ollut jo varsin riittävä, en tiedä mikä sen todellinen teho on, mutta ei se ainakaan huonompi voi olla, sillä kaverin kanssa kun ajettiin, hänellä tehokkaampi lamppu, samaan tapaan tuntuivat valaisevan.

Mikähän siinä muuten on, että kun näin naisena yksikseen painelee pitkin metsiä pilkkopimeällä niin valonkin kera toisinaan olettaa jonkun hörhön hyppäävän pusikosta?
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Tuossa aiemmalla sivulla oli juttua ainakin jostakin Magicshinen 5000lmn lampusta.
    Itse olen ihmetellyt miksi esim yli 200e lamppuja ostetaan? Onko niissä jotain, jota näissä halvemmissa ei ole? Minusta tuolla omalla 50e 1600lumenin Biltemalla pärjää pilkkopimeässä vallan hyvin.

Tosi kätevä kiinnityspaikka akulle muuten stemmin alapuolella putken pätkässä. Mahtuu juuri ja juuri siihen, eikä pääsee liikkumaan, eikä ole missään määrin tiellä. Pysyy kyydissä rymistellessäkin kun tarrat laittaa tiukalle.
    Mulla oli pari erilaista kiinalamppua, mutta ei ne kovin pitkään kestäneet lähes päivittäisessä käytössä. Nyt mennään Lupinella ja siinä ainakin kaikki johdot/liittimet ja akku vaikuttaa aika paljon laadukkaammalta. Odotan tälle hieman pidempää ikää mun käytössä. Lumenet tässä myös mitattu aikalailla sen mitä luvattukin. Plussaa myös bluetoothilla toimivasta kauko-ohjaimesta.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Mihin sitä kauko-ohjainta käytetään? Tai siis mulla on ohjaustangossa lamppu ja siinä painikkeet. ja tietty jos se olisi kypärässä niin sieltä, mutta eikö sen kauko-ohjaimenkin joudu johonkin kiinnittämään?
    On varmasti osa tyyriimmistä ihan oikeasti laadukkaampia, mutta lienee ihan hyvä tehdä pientä nettiselailua ennen ostoa, että mihin kannattaa sijoittaa.
    Mä ostaisin varmaan toistaiseksi toisen samanlaisen jos tarttisin vielä lisää valoa johonkin, olin niin positiivisesti yllättynyt tuon tehosta. Jotenkin oletin, että Biltsun tavarat olis jotain "kakkoslaatua", mutta kaipa sieltä ihan kunnon tavaraakin saa.
    -team Söpöshox

Kauko-ohjaimella ohjataan valoa kun käytän tuota kypärävalona ja se tulee tankoon kiinni. Tankovalo mulla on erikseen ja sen virkaa hoitaa nykyään Fenix BC30.

Ihan samanlaiselta Magicshinen lampulta tuo Bilteman myymä lamppukin näyttää, ku ne mitä voi ebaysta tilata kiinasta. Näyttää ainakin aika vastaavalta mikä mullakin on joskus ollut. Ihan hyvä lamppu tuohon hintaan, mutta aika näyttää kauanko se kestää. Aina voi tietty ostaa uuden, mutta itse kyllästyin siihen säätämiseen.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Okei, mulla jäisi varmaan kotiin kaket. Juu, aika näyttää miten pitkäikäinen on, mutta tähän hintaan tuntuu oikein hyvältä jos nyt ei ihan kohta hajoa. Etenkin akunvarausilmaisin on omaan mieleen ja tietty näppärä koko ja pitävä kiinnike.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    No yksi mikä tuossa alesta ~100€ "5000 lm" Magishinessa nyppii on tehoportaat. Yhdessä leveän keilan kanssa käyttökelvoton tankovalo kelveille. Tuossa kalliimmassa lumilightissa on kapeampi spotti ja huomattavasti pienempi pienin teho. Sellainen yhdistelmä, että kun sitä pyöräyttää vähän alas, niin kehtaa ajella kelveilläkin ilman että vastaantulijat häikäistyy. Lippaakaan valoaukoltaan noin isoon lampuun ei voi järkevästi laittaa.

Positiivinen yllätys oli yllättävän tasainen ja laadukas valokeila (maastoon). Mutta edelleen jos jompi kumpi pitäisi ilmaiseksi valita, niin kyllä se tuo Lumilight olisi. Rahaa jos olisi määrättömästi, niin sitten luultavasti tulisi kypärään lupine kaukosäätimellä ja tankoon DIY lamppu, jossa pikät, lyhyet, maasto ja niiden yhdistelmät valittavissa.

Nyt olisi tarjolla kuva siitä Solarstormin lipasta, jota kyseltiin joskus. Tuolla mitalla ja muodolla saa jo aika kelvollisen varjostuksen aikaiseksi. Lippa tehty siis rosterisesta pyörän lokarista muokkaamalla. Pituussuunnassa paikka pystyy säätämään, mutta pituudeksi on vakiintunut paikka, jossa kärki lampun pituuden verran etupinnan edessä. Vastaa mitaltaan suurinpiirtein 2xvaloaukon halkaisijaa. Alapinta heijastaa kohtuu hyvin valon tiehen tarjoten aika tasaista valoa renkaan etureunasta valokeilan loppuun saakka. Valaisee myös pyörän keulan, renkaan ja etuhaarukan, joten pyörän näkyvyys edestä ja sivulta on erinomainen. Maatieajossa ko konstruktio hakkaa 5000 lm magicshinen ja lumilightin navigator 2500 lampun mennen tullen. Johtuen siitä, että valaistaan tietä eikä puita, pensaita ja vastaantulijan silmiä. Hajavaloa tulee kuitenkin juuri sen verran, että heijastimet ja liikennemerkit näkyy ja maastossakin näkee mennä paremmin kuin kummallakaan edellämainituista yksinään. Yhdistelmä kypärä+tanko on kuitenkin aika lyömätön maastossa minun mielestä ja siihen käyttöön tuo tarjoilee vähän vääränlaista keilaa.

Laadusta, onko mulla ollut muuten vaan hyvä tuuri, kun yhtään kiinanlamppua ei ole hajonnut. Akkuja on mennyt, mutat lamput valaisee edelleen.

noniinno Guest
    Omassa Magigshinessani jurppii varausilmaisimen puute. Myös lampun totaalipimeneminen varauksen laskiessa liikaa aiheuttaa sydämen muljahtelua. Voisi edes hetkeksi siirtyä alemmalle teholla ennen blackouttia mutta ei, kaikki pois laakista.

Livenä kun pääsen vertaamaan laatua magicshine vs. Lupine niin helppo oli todeta että kun ei nykyään ole enää peltoa niin mitä minä paskallaan enää tekisin.
    Kypärä valossa kaukosäädin aivan loistava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Laadusta, onko mulla ollut muuten vaan hyvä tuuri, kun yhtään kiinanlamppua ei ole hajonnut. Akkuja on mennyt, mutat lamput valaisee edelleen.
    Sama tilanne. Mulla on vanhin "kiinan lamppu" ollut kolme vuotta ihan kohtuullisen kovassa käytössä. Toinen on kaksi vuotta. Molemmissa on orkkis akut mutta yhden extra akun olen ostanut lisää. Kahdella kaverilla on mennyt lampuista orkkis akut mutta lamput toimii. En ole kuullut ketään jolla itse lamppu hajoaisi.

Akku menee ilman turhia varoittamatta (jos on esim pitkään tyhjänä lataamatta yms) joten melkein kannattaa tilata extra akku ebaysta kun ne sen alle 20 euroa maksaa postikuluineen ja ainut harmi on pitkä toimitusaika. Eipähän tule kiirettä ostaa uutta lamppua jos akku menee ja toisaalta voi ottaa taskuun vara-akun pitemmille lenkeille.

Juuri pari iltaa sitten vertasin oman kiinan lampun ja kaverin ostaman 70 euron led lensserin tehoa. Kyllä vielä tuossa hintaluokassa kiinan lamppu hakkaa täysin mennen tullen laatu lampun.

Noissa kiinan valoissa usein nuo akut on se heikko lenkki. Itse arvioin teho/paino/paloaika yhdistelmää. Noiden kiinan 6x18650 akkupakettien kapasiteetti on vastaava kuin laadukkaiden 2kpl 18650 akun. Noiden huonojen akkujen takia turhaa painoa tulee 200-250g

Mitä ne akut sitten paremmissa painaa? Toistaiseksi kaikki kaupassa kokeilemani akut on painaneet suunnilleen samanverran, myös kalliimpien lamppujen akut.
    -team Söpöshox

Minulla on vanhimmat käytössä olevat lamput 6-7v vanhoja Dinotteja joissa kaikki pelaa vielä kuin uutena, mitä nyt tietysti akut alkaa olla aika väsyneitä. Sitten on pari tuoreempaa Lupinea joihin on myös täysi luotto eikä tunnu että rahat olisi menneet hukkaan.

LedLenser ei kai oikein koskaan pärjännyt valotehossa mutta väärinkäyttöä tuttujen työhommissa ovat kestäneet erittäin hyvin. Se on sitten isompi pohdinta että olisko ne 2-3 kiinanvaloa parempi ostos (kahvirahat taitaa vielä vaatia ennenkuin ollaan LL hinnoissa).

Yksi laatuvaloja puolustava seikka on nuo akut, laturit ja niiden turvallisuus, eihän tuosta kauaa ole kun niitä halpislatureita kärysi useampiakin.

^^Ei ne kiinan akut sen painavampia olekkaan, mutta 2kpl laadukkaita 3400mAh 18650 akkuja pitää sisällään yhtä paljon sähköä, kuin 6kpl vastaavia halpoja kiinan akkuja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    ^^Ei ne kiinan akut sen painavampia olekkaan, mutta 2kpl laadukkaita 3400mAh 18650 akkuja pitää sisällään yhtä paljon sähköä, kuin 6kpl vastaavia halpoja kiinan akkuja.
    Ja maksaa enemmän mutta ovat sen väärtejä. Tuolla on mitattuja (Real kap.)
    http://www.dampfakkus.de/akku_liste-...php?size=18650
    Toki lisäksi tarvitaan laturi, akkupussi ja kotelo...

Lisäys
    ...tai runkoon kiinnitettävä akkukotelo+ laturi, hintaluokkaa 10+5€, (eBay). Akkuina käyttänyt
    4x Panasonicin ncr 18650B, (suojaamaton), hinnaltaan luokkaa 10€/kpl.

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SvaR Katso viesti
    Livenä kun pääsen vertaamaan laatua magicshine vs. Lupine niin helppo oli todeta että kun ei nykyään ole enää peltoa niin mitä minä paskallaan enää tekisin.
    Kypärä valossa kaukosäädin aivan loistava.
    Mitä Magigshinen laadussa on niin huonoa? Lupinehan on tietty hyvä, mutta onpa se kalliskin. En minä tuon Magigshinen laadusta keksi valitettavaa muuten kun onpahan vaan vitsimäinen ominaisuus tuo äkkipimeneminen varauksen loputtua. Valokuvio on tasainen ja lamppu on tehokas, akku ja valaisinosa liittimineen ja kiinnityksineen on tukeva, laturi asiallinen. Mulla siis tuo MS-610C, maksoinhan siitä peräti 49€. Metsäajelussa verraton valaisin, tielle löytyy megasti parempia vaihtoehtoja. Vai oliko tarkoitus vaan leveillä rahoilla?

Koetin aikani googletella mutta en aivan selvää vastausta löytänyt, siksipä kysynkin.

Tarkoituksena on päivittää vanha työmatkavalo polkupyörään ja harkinnassa on ollut kypärävalo. Tämä siitä syystä, että voisi sitten ruveta myöhemmin temuamaan vaikka tuolla maastossakin. Mutta toisaalta työmatka on lyhentynyt muutamaan kilometriin eli onko kypärävalo mitenkään käytännöllinen? Saako esimerkiksi Lumonite Air 1500 settiä akkuineen pelkän kypärän varaan vai onko se käytännössä niin raskas että akut on pidettävä repussa tai taskussa? Kannattaisiko ennemmin hankkia kaksi eri tuotetta - toinen maastoon ja toinen työmatkalle?

^ Kuvissa ne näytti itsestäkin hyville ja semmosta suunnittelin, mutta sitten kun kävin hypistelemässä tarkemmin niin iski kaikinpuolin rihkama fiilis ja en päässy edes lamppuosasta akkuun kun hylkäsin ajatuksen. Samassa kaupassa kun sitten tarkastelin Lupinen Pikoa niin olin myyty.
    Tullu vaan tapa että jos ostaa jotain mitä oikeesti tarvii paljon niin sama vaikka säästää rahaa ja ostaa sit hyvä.
    Juu täällä niin paljon köyhiä että tuttuja ei oikeastaan ole...nii ja tuo aikaisempi vinkki oli just köyhille.

Onhan nuo Lupinet varmaan hyviä lamppuja. Itse en periaatteesta maksaisi tollaisia summia valosta. Joku lupine oli mm. pyöreesti 800e. Minusta se on vaan ihan ylimitoitettu hinta vaikka valo olisi miten hieno tahansa. Mutta ihan hyvä, että on erilaisia/hintaisia, jokainen sijoittakoon niin paljon tai vähän kuin haluaa.
    -team Söpöshox

OT, ei tällä foorumilla kannata nuukaksi heittäytyä. Kaikki maksaa se on vain omasta massista kiinni onko se paljon vai vähän. Eiköhän se vanha totuus ole että hyvillä vehkeillä on aina kivempi harrastaa.

Tässä oma lamppuviritykseni. Kaverin ideaa lainaten. Kuitutanko ja kumilenkkikiinnitykset eivät ole tukevin vaihtoehto. Tuntuu, että kuitutanko on paljon "liukkaampi" mitä joku anodisoitu alutanko. Lamppu Magicshine MS-620 ja akuksi tulee vähän samanlainen kuin tämä, mutta noin 28 000mAh. Pitäisi riittää täydellä teholla noin 8h, kun originaali akulla kestää noin 2h. http://bikelightreviewforum.forumoti...tems-batteries

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •