ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 11 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #301
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Mahtuuko johonkin cx keulaan 2'25 isp evo?
    Tuo isp-kumi on kyllä sen verran muhku myös korkeussuunnassa, että kannattaa cx-keulojen sijaan katsella matalia mtb-keuloja, niissäkin taitaa tosin A-C-mitta kasvaa ylinperus cyclomittojen. Minkälaisella A-C mitalla olevaa keulaa etsit? Taperoitua vai suoraa?

    edit: ei tossa kyllä oo oikein järkee, A-C mitta kasvaa tossa väkisinkin useamman sentin, mikä tekee kyllä varmasti cyclon ajattavuudesta melko mielenkiintoisen.
    Kalle H muokkasi tätä : 17.11.2015 at 20.36
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  2. #302
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lateksi sisuria vai tubelesta gravdaliin tappajasepelille?

  3. #303
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    ^eikö tuosta ole täälläkin todettu, ettei toimis tubelessina?


  4. #304
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^eikö tuosta ole täälläkin todettu, ettei toimis tubelessina?
    No sitten laitetaan sisurilla. Äkkiä googlailin, että olisi ollut tubeless rengas.

  5. #305
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Tiedän, että on laitettu Gravdal tubeless ja toiminutkin, mutta en suosittele... Toimii loistavasti lateksisisureilla.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  6. #306
    IncBuff Guest
    http://bicycle.kendatire.com/en-us/f...-skinny-cross/

    Kellään noista kokemuksia? Rullaako miten? 35e paikallisessa romumarketissa, joten ei kauhean kalliit.

  7. #307
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sisu Katso viesti
    Tiedän, että on laitettu Gravdal tubeless ja toiminutkin, mutta en suosittele... Toimii loistavasti lateksisisureilla.
    Mistä tästä löytyy juttua? Mielestäni selasin tämän foorumin kaikki Gravdal-aiheet läpi, mutta en moista löytänyt.

    Itse siirsin eilen Gravdalin 29erin Flow Ex -vanteelta crossarin Novatec 30 Disc TL-ready -vanteelle.
    Toi kumi on niin löysä noilla molemmilla vanteilla, että se tippuu TL-vanteen "hyllyiltä" heti kun paineet tiputtaa pois. Kaikki TL-renkaat joita on käyttänyt tubelessina on istunut aina vanteelle niin kireästi, että niitä on joutunut hieman painamaan pois vanteen hyllyltä rengasta irroittaessa. Pitääkö tälläisissä tapauksissa siis vanteen hyllyä korottaa Gorilla teipillä vai millä kikalla renkaan saa istumaan napakasti? Näin löysänä tuo ei kyllä varmasti tule toimimaan tubelessina.

    Toi on nyt edessä paikallaan Schwalben hyvin talkitulla Extralight-sisurilla (~100g) 2,4bar paineilla. Tämän aamuisen työmatkan perusteella tuokin tuntui kyllä jo yllättävän rullaavalta, mukavalta ja notkealta. Jopa huonommalla hiekkatiepätkällä rengas oli kyllä todella mukava. Luntahan täällä ei vielä ole, mutta pakko oli päästä noita jo testailemaan.

    Onko nykyisin jo sellaisia lateksisisureita, jotka pitävät ilmaan kunnolla? Käyttöpyörän kanssa en rupea kumeja jatkuvasti pumppaamaan.

    BikeRumorissa oli tuossa hetki sitten juttua Schwalben Evo -sisäkumeista, joilla säästäisi vielä joitakin kymmeniä grammoja. Näitä pitää kanssa päästä heti testaamaan, kunhan tulevat saataville. Bike24 näitä jos listaa, mutta toimitusaika on vielä avoin.
    Kalle H muokkasi tätä : 20.11.2015 at 10.31 Syy: Schwalbe Evo juttua lisätty
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  8. #308
    Ei tietääkseni mitkään lateksisisurit pidä ilmaa kovin kauaa. Materiaalin ominaisuus, että päästää hieman ilmaa läpi.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  9. #309
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    166
    Klondikella ajettu 2 talvea eturenkaana, kyllähän sillä pärjäilee mutta ei-kovin-yllättäen jäisissä urissa aika haastava ajettava kun on kapea. Ei silti yhtään kaatumista joten ei se nyt ihan paskakaan ole. Katselen silti itse leveämpää alle tälle talvelle:

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/38211...as-47-622-W106

    Noi pitäis just mahtua kun hankkii uudet lokarit...

  10. #310
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LauriA Katso viesti
    Klondikella ajettu 2 talvea eturenkaana, kyllähän sillä pärjäilee mutta ei-kovin-yllättäen jäisissä urissa aika haastava ajettava kun on kapea. Ei silti yhtään kaatumista joten ei se nyt ihan paskakaan ole. Katselen silti itse leveämpää alle tälle talvelle:
    Miten se rullaa? 42 millistä suunnittelin. Nyt Nordic Spiket ja rullaavuus on niin hanurista, että ei jaksais ajaa noilla.

  11. #311
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    166
    No mulla on ollut takana juurikin 42-622 Nordic Spike 240, saman painoiselta ja yhtä jäykältä ne tuntuu, en odottaisi suurta eroa.

  12. #312
    IncBuff Guest
    Kiitos. Enpä sitten turhaan vaivaudu.

  13. #313
    jarit Guest
    Suomi Tyres 622-37:t Motonetista hankittu. Naapurin XXL:stä olisi saanut kävelymatkan päästä Schwalben Mara Winterit, mutta nyt oli ihan periaatekysymys ajaa toiselle laidalle kaupunkia hankkimaa made in Lieksa -renkaat. Suomi Nousuun jne....

  14. #314
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Gravdall pysyy kyllä sunringlen vanteissa hyllyllä kuin tauti. Tosi veemäinen asentaa. Jos sisuri hajoaa edes kerran, niin testaan takuulla tubelesta.

  15. #315
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Gravdall pysyy kyllä sunringlen vanteissa hyllyllä kuin tauti. Tosi veemäinen asentaa. Jos sisuri hajoaa edes kerran, niin testaan takuulla tubelesta.
    Tänään itseasiassa just vaihdoin ton takakuminkin flow ex vanteelta crossaariin ja toi olikin hyvin napakasti paikallaan. Taisin aikanaan vetää tohon pari kierrosta gorilla teippiä, joten kyllä tota vois testata tubelessinä nyt crossarissa, jos hyllyä vähän korottaa teipillä.

    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  16. #316
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Spämmätään nyt tänne vielä vähän lisää. Nykäsin gravdalin alta nyt vielä kuitenkin sisurin pois, kun rupes noi sepelipuheet pelottamaan. Lisäsin aluski kerroksen gorilla teippiä vanteelle. Sitten vaan perus tubeless-kikat ja *bam* gravdali nousi tubelessina vanteelle ja piti paineet saman tien, edes kyljistä ei tuu mitään läpi. Pitää nyt sitten vielä katsoa, että miten toi toimii ajossa, mutta ihan hyvältä toi ainakin vielä vaikuttaa.

    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  17. #317
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Näköjään spike ready Gravdalit on Hibikessä "20 days or more" -tilassa. Porukat vissiin huomannu ISP-nastatoittamisen ja kustannussäästön, ja tilannu varastot loppuun.

  18. #318
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Bike24:ssa noita oli vähän aikaa sitten hyllyssä.

  19. #319
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Nyt on kertynyt jo hieman kokemusta Gravdal vs. sepeli -aiheesta

    Uudella takarenkaalla ja uudella sisäkumilla ehdin ajaa amulla täydet 4km ennen rengasrikkoa. Nuolenkärjen muotoiseksi teroitettu tappajaseli pukkasi takarenkaasta läpi, niin että heilahti. Edessä ollu tubelessitettu gravdal toimi puolestaan täysin moitteetta 2,4bar paineilla tuossa työmatka-ajossa, pitää nyt testailla miten toi toimii sporttisemmassa ajossa, jos toimii niin lähtee kyllä takaakin tuo sisuri hyvin nopeasti.

    Edellisestä rengasrikosta taitaakin olla jo yli 10tkm, joten kyllä tubeless-homma ja kunnon pistosuojatut kumit (maantiellä) toimivat todella hyvin, näissä Gravdaleissa ei taida kovin kummoista pistosuojaa olla, tai sitten tuo kohdalle osunut sepeli on vain liika.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  20. #320
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Bike24:ssa noita oli vähän aikaa sitten hyllyssä.
    No ei ole enää. Prkl.

    Löytyisköhän markkinoilta jotain n. 42mm nappulakumia, jossa olisi riittävän isot nappulat nastoittamista varten. Nyppii ajaa noilla Nordic Spikeillä kun kävelemälläkin on yhtä nopeasti perillä, jos ei halua hikoilla.

    E:
    Mitenhän nuo Spessun Icebreakerit? Hinta kyllä liki perseen räjäyttämistä http://www.bike24.com/p298847.html
    IncBuff muokkasi tätä : 23.11.2015 at 13.00

  21. #321
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Eli viiltosuojanauha+sisuri tai tubeless sepeliä vastaan. Litku varmaankin paikkaa sen verran reikiä, ettei rengasta tarvitse edes pumppailla 10km työmatkalla?

  22. #322
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eli viiltosuojanauha+sisuri tai tubeless sepeliä vastaan. Litku varmaankin paikkaa sen verran reikiä, ettei rengasta tarvitse edes pumppailla 10km työmatkalla?
    Mulla on ainakin litkut toimiut maasturin renkaissa juuri siten, että renkaan paikkailut ja pumppailut on voinut unohtaa käytännössä ihan täysin. Juuri tuollaista sepeli reikää vasten litkut toimivat erinomaisesti, kun reijät ovat tyypisesti melko pieniä halkaisijaltaan. Kovasti tekis mieli laittaa heti toi toinenkin rengas tubelessiksi, mutta hieman epäilyttää tuo väljä sovitus crossarin TL-vanteilla, pitää varmaan löydä lisää gorillaa väliin.

    Viiltosuojanauhan kanssa ei kyllä huvita ruveta askartelemaan (tosin eipä ole meisesta nauhasta edes kokemuksia), eikä kyllä toisaalta kiinnosta yhtään paikkailla renkaitakaan etenkään talvisin, joten TL-kokeilut jatkuvat.

    Voihan tää mun renkaan puhkeeminen tietysti olla ihan törkeen huonoa säkääkin, mutta jotenkin en usko huonoon tuuriin, kun tää homma tapahtui juuri renkaan vaihdon jälkeen.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  23. #323
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Huonolla tuurilla mikään ei kestä tappajasepeliä vastaan. Viime talvi meni Gravdaleilla ja sisureilla ongelmitta ja nytkin laitoin lateksisisurit. TL-viritystä ei noista uskalla tehdä, vaikko jotkut on onnistuneesti sitäkin kokeilleet.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  24. #324
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ok. Litkutan suosiolla omat renkaat. Katsotaan miten käy.

  25. #325
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Itse vaihtelin sunnuntaina Continentalin Nordic Spike 240 nastaiset crossariin alle, vaikka Helsingissä asustelenkin. Ihan hyvän tuntuinen rengas ja pitää kyllä jäällä todella hyvin, eilenkin oli työpaikka-koti välillä tuomarinkylän pitkä suora jäässä ja ihan hyvin pystyi posottamaan ns. täysiä eteen päin. Eihän rengas tietenkään rullaa samalla lailla, kuin nastattomat renkaat, mutta mielestäni pitoon nähden rullaa ihan riittävän hyvin ja loput otetaan omista reisistä. Ihmeellistä valitusta aina, että nastat ei rullaa ja nää on ihan paskat renkaat, mutta se nyt on vaan mahdoton yhtälö saada hyvä pito nastoilla ja kesäkumin rullaavuus. Itse ainakin olen tyytyväinen noihin renkaisiin ja mielestäni paremman tuntuiset kuin schwalben marathon winterit mitkä oli viime talvena alla. Ehkä en kärsi tuosta rullaavuusongelmasta niin paljon kuin muut, koska ajelen työmatkaa silloin tällöin myös fatbikella. Kaikki työmatkat on silti mukavampi viettää pyörän selässä, kuin auton ratin ja penkin välissä. Itse siis voin suositella myös noita Continentalin Nordic Spikeja rohkeasti vaan crossarin alle, niin pysyy ainakin pystyssä.

  26. #326
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Itse vaihtelin sunnuntaina Continentalin Nordic Spike 240 nastaiset crossariin alle, vaikka Helsingissä asustelenkin. Ihan hyvän tuntuinen rengas ja pitää kyllä jäällä todella hyvin, eilenkin oli työpaikka-koti välillä tuomarinkylän pitkä suora jäässä ja ihan hyvin pystyi posottamaan ns. täysiä eteen päin. Eihän rengas tietenkään rullaa samalla lailla, kuin nastattomat renkaat, mutta mielestäni pitoon nähden rullaa ihan riittävän hyvin ja loput otetaan omista reisistä. Ihmeellistä valitusta aina, että nastat ei rullaa ja nää on ihan paskat renkaat, mutta se nyt on vaan mahdoton yhtälö saada hyvä pito nastoilla ja kesäkumin rullaavuus. Itse ainakin olen tyytyväinen noihin renkaisiin ja mielestäni paremman tuntuiset kuin schwalben marathon winterit mitkä oli viime talvena alla. Ehkä en kärsi tuosta rullaavuusongelmasta niin paljon kuin muut, koska ajelen työmatkaa silloin tällöin myös fatbikella. Kaikki työmatkat on silti mukavampi viettää pyörän selässä, kuin auton ratin ja penkin välissä. Itse siis voin suositella myös noita Continentalin Nordic Spikeja rohkeasti vaan crossarin alle, niin pysyy ainakin pystyssä.
    Kiitos kokemuksista! Täytyypä laittaa nuo ostoon.

    Teitkö suositeltua 50km sisäänajoa noille?

  27. #327
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Itse vaihtelin sunnuntaina Continentalin Nordic Spike 240 nastaiset crossariin alle, vaikka Helsingissä asustelenkin. Ihan hyvän tuntuinen rengas ja pitää kyllä jäällä todella hyvin, eilenkin oli työpaikka-koti välillä tuomarinkylän pitkä suora jäässä ja ihan hyvin pystyi posottamaan ns. täysiä eteen päin. Eihän rengas tietenkään rullaa samalla lailla, kuin nastattomat renkaat, mutta mielestäni pitoon nähden rullaa ihan riittävän hyvin ja loput otetaan omista reisistä. Ihmeellistä valitusta aina, että nastat ei rullaa ja nää on ihan paskat renkaat, mutta se nyt on vaan mahdoton yhtälö saada hyvä pito nastoilla ja kesäkumin rullaavuus. Itse ainakin olen tyytyväinen noihin renkaisiin ja mielestäni paremman tuntuiset kuin schwalben marathon winterit mitkä oli viime talvena alla. Ehkä en kärsi tuosta rullaavuusongelmasta niin paljon kuin muut, koska ajelen työmatkaa silloin tällöin myös fatbikella. Kaikki työmatkat on silti mukavampi viettää pyörän selässä, kuin auton ratin ja penkin välissä. Itse siis voin suositella myös noita Continentalin Nordic Spikeja rohkeasti vaan crossarin alle, niin pysyy ainakin pystyssä.
    Täällähän on perä kipeytynyt. Oliko vääränlaiset housut jalassa lenkillä? Eikö enää mistään saa keskustella, että joku tulee avautumaan. Olet väärässä. Kukaan ei ole hakenutkaan kesärenkaan rullaavuutta, mutta on se kumma, että maastureihin tehdään aivan asiallisesti rullaava ja pidossa moninkertaisesti nuo Nordic Spiket pätkiviä kumeja, mutta ei crossari koossa.

  28. #328
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti d33b0 Katso viesti
    Kiitos kokemuksista! Täytyypä laittaa nuo ostoon.

    Teitkö suositeltua 50km sisäänajoa noille?
    Ostin valmiiksi sisäänajettuna. Se on kai ihan suositeltavaa kaikille nastarenkaille, että nastat asettuvat paikoilleen hyvin ja pysyvät sitten jatkossakin kiinni.

    IncBuffille: Ei ole kipeytynyt mikään paikka ja tottakai keskustelufoorumilla saa keskustella, siksi itsekin tuon viestin laitoin. Ei siinä mitään, jos ei joku tykkää. Itse tykkään koirista, joku toinen kissoista..

  29. #329
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Mulla oli alla noi Nordic Spiket viime vuonna. Oli niin tahmeat renkaat ettei tehnyt edes mieli ajaa krossarilla, vaan meni mielummin maasturilla. Tuntumahan noissa on ihan kuin kokokumirenkailla ajaisi.

    Tälle vuodelle päätin kokeilla Nicetrac taittuvakylkistä nastarengasta, ja ovat ihan positiivinen yllätys ainakin tuohon hintaluokkaan. Rullaa ihan kivasti, tuntuma tiehen on hyvä ja pito vaikutti olevan ihan ok, mitä nyt jäällä joutui ajelemaan. Jos nyt jotain valitusta keksii, niin siinä keskinappulassa saisi olla kanssa nastat. Saa nähdä mikä on kestävyyden laita, ja alkavatko nastat menemään huonoksi paljaalla asfaltilla ajaessa.

  30. #330
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    88
    Samoilla linjoilla Aakoo:n kanssa ollaan. Yhden talven ajelin cyclolla Nordic Spikeilla ja aina tympäsi, kun verrokkina oli maasturin Ice Spikerit ~400 nastaisena. Viime talveksi vaihdoin sitten cycloon Nicetracit ja meno parani. Ei kyllä vieläkään olla lähelläkään Ice Spikeria, mutta huomattavasti parempi kuin Nordic Spike.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •