En oikein itse ymmärrä keskustelua valikoimien ja hintojen muuttumisesta erilaisten alekampanjoiden yhteydessä. XXL on ainakin itselleni ollut ylivoimaisesti paras juttu Suomen urheilukauppamarkkinoilla saapumisensa jälkeen.

Webkaupassa dynaaminen hinnoittelu ja valikoima on ollut esim. Amazonilla vuosikausia ihan normihommaa ja sitähän XXL tässä tekee myös. Ainoa asia johon kuluttajansuojan kannalta kiinnittäisin huomiota on ns. OVH hintojen muuttelut tarjousprosenttien kasvattamiseksi. Toisaalta vastuu on mielestäni myös kuluttajalla, eihän niistä tuotteista makseta alennusprosentteja vaan euroja.

Kauppa saa valita vapaasti mitä tuotteita laittaa -25% tarjoukseen ja peli on mielestä ihan selvä silloin, jos kaupassa ei tarjouksen voimassaollessa ole tiettyja tuotteita (virtuaali)hyllyssä. Kuluttaja voi sitten valita ostaako tarjotulla alennushinnalla valikoimasta. Jos kuluttajaa ei miellytä, niin ei sitten osta.

Mulla on viimeisen vuoden aikana tarttunut erittäin edullisesti haaviin mm. yksi maastopyörä, kajakki, yhdet tellu- ja yhdet randositeet, yhdet randosukset, pyörien renkaita, Garminin Virb Elite ja Lupinen Wilma + parit pyöräilykengät + lukematon määrä vaatteita + juoksukenkiä. Tohon kasaan olen kuluttanut XXL:n ansiosta vähemmän kuin mitä olisi mennyt halvimpia ulkomaisia webkauppojakaan käyttäen. Hintalupauksen ansiosta olen käynyt hakemassa palautuksia -25% kampanjoiden aikana (lähinnä kengistä ja vaatteista) noin 150€ edestä. Mikään Intersport tai ulkkari webkauppa ei vastaavaa tarjoa ellei tee joskus hankalaa tuotteen palautus + uudelleen osto-operaatiota.