^ en usko että "tyhmä pää", tuohan on jo loukkaus. Ihminen, ja varsinkin nuori ihminen, - ja kuka ei? - tekee päätöksiä senhetkisen tilantee mukaan, mikä tuntuu parhaalta ratkaisulta.
Olet nuori juoksija, jota media hehkuttaa ja ite tuntuu että jaksat - joten miksi ei sitten juoksisi. Ei ne vammat tule kello kaulassa. Kuka tietää mikä on optimaalista ja mikä liikaa? Ei kukaan.
Ihminen on 17-vuotiaana aika eri kun 47-vuotiaana ( tai yleisesti ikäero). Ratkaisu, jota pidät nuorena hienona, ei ehkä ole yhtään hieno enää 30 vuoden kuluttua.
Ala, jolle olit täysin sopimaton ylioppilaana---- sopii sulle just hyvin 30v myöhemmin, tai päinvastoin.
Ei näitä voi jälkiviisastella. Harva meistä osaa tehdä aina oikeita ja järkeviä kauaskantoisia päätöksiä 17-vuoden iässä.
Ja typeryyksistä joutuu maksamaan joskus todella kalliisti, tai ei ole varaa maksaa ollenkaan vaan joutuu elämään nuoruuden hömpötyksiensä kanssa.
"Kokemuksen koulu on kova - mutta tyhmät ei muuten opi".
( lainauksesta saattaisi päätellä että viittaat minuun, mutta näin ei siis ole, mutta kiinnostaisi että kuka? Olen aina tiennyt että mulla ei ole kirikykyä, joten ainut mahdollisuus - juoksu, tempo, maantie - on yrittää jättää mahdollisimman paljon kilpasiskoja pois pelistä jo matkan alkuvaiheilla - ja usein se onnistuikin).

Lainaa viestiä vastauksessa
Sinikka sai, mutta mulle lentoemäntä antoi vain paperinukkeja. Vähänkö harmitti. 

Kirjanmerkit