ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 79 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 179 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.341 - 2.370 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #2341
    Mites rihtaamalla "keskittäminen"? Eli löysää toisen puolen pinnoja ja kiristä toisen puolen?

  2. #2342
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^Eikös Jukkis just sitä varten tätä oo pajalle viemässä?

  3. #2343
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421

    Whiten läskipyörät

    ^Just niin. Ei tuo nyt mitään rakettitiedettä olis itsekään tehdä, mutta kun ei ole oikein aikaa eikä hirveesti intoakaan itse ruuvailla. Eli taitaa tuo luonteenpiirteeni käydä ilmi tuosta allekirjoituksestanikin
    Vein paksun ilman ajanvarausta Bikelineen puoli yhdentoista pintaan ja erikseen vielä sanoin, että ei mitään hengenhätää eli tekevät kun ehtivät. Ajelen kapeekumisella Spessulla sillä välin ja nautin pitkästä aikaa höyhenenkevyestä etenemisestä. No, puol neljän tietämissä tuli tekstari, että pyörä on valmis Tosin nouto jäi huomiseen kun oli jo auton nokka kohti kotia tuossa vaiheessa päivää.


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  4. #2344
    Ok, joojoo. Mä jotenkin ajattelin että "ammattilaisilla" on joku vielä hienompi juttu, millä kiekkoja keskitetään... sorvi tai jotain.

  5. #2345
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Laukaa
    Viestit
    19
    Otin tänään illan ratoksi sitten kammet irti ja kurkkasin tuonne laakereihin. Olihan siellä melko kuivaa (vaseliinin osalta siis) muttei ehkä niin toivotonta kuin olisi voinut kuvitella.
    Vedellä taitaa kuitenkin olla joku reitti sisään koska molemmilta puolilta suojarenkaan poiston yhteydessä laakerista valahti vettä pihalle...
    Kaksi lenkkiä vaan ajettu pyörällä, tosin molemmat märissä olosuhteissa. Molempien lenkkien jälkeen vähän puutarhaletkulla pahimmat kurat pois ennen talliinlaittoa. Eli aika helpolla se vesi tuntuu sinne pääsevän...
    Noh, paineilmalla vesi pois ja reilusti rasvaa sisään ja nippuun... Katsotaan kuinka kestää...
    Ja vähän kuvia laakereista avauksen jälkeen:


    Jarrupuolen kuvassa ehkä näkyy vesitipat parhaiten...

  6. #2346
    Lähtikö ne suojat ruuvimeisselillä kampeamalla? Vai onko siinä joku muu systeemi?

  7. #2347
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    35
    Moro!

    Kävipä tuossa isänpäivän kunniaksi silleen kun lähdin ensimmäistä metsälenkkiä kokeilemaan uudella Proolla niin xxl:n esikasauksen jäljiltä renkaissa oli vähän liikaa paineita. Metsässä (ei pumppua mukana) päätin päästää ylimääräiset pois ja vähän tietysti liikaakin. Nilkutin alle sortuvalla renkaalla takaisin kotiin ja pumpatessa normi pumpulla onnistuin vääntämään ja lopuksi katkaisemaan prestan keskitapin. Tänään sitten naapurikaupungista ei löytynyt läskin sisuria. Menopelimarketin jannu myi mulle sitten Onzan 2.20-2.50 sisurit ja sanoi heidän käyttäneen niitä jopa 4,8" renkaiden kanssa. Äsken tuossa sitten eturenkaan vaihdoin ja tein samalla vannenauhamodin Gorilla-teipillä. Painoa lähti yhteensä 440 grammaa. Tuossapa nyt oli vain tuollaista yleistä, tylsää kerrontaa, mutta kysymys kuuluu onko kukaan vaikkapa tässä ketjussa laittanut tuollaista liian pientä sisuria läskiin? Myyjä sanoi ettei ole kuullut että kellään olisi tuollainen pieni sisuri mennyt helpommin rikki. Olihan se tosi pieni alkuperäiseen verrattuna mutta kummasti pullisti renkaan muotoonsa. Ilmeisesti läskirenkaat on aina keskimääräistä vaikeampi saada tasaisesti vanteelle mutta nyt ainakin oli tosi hankalaa. Mahtaako pienempi sisuri vaikuttaa? Muutaman kerran otin ilmat pois ja lopputulos näytti kohtuulliselta rengasta pyörittäen. Koeajolla huomasin että rengas jopa mutkitteli sivusuunnassa. Olisko tuohon kellään mitään hyviä asennusideoita?

  8. #2348
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Kysymykseen en osaa suoraan vastata kun ne vähät läskin renkaat joita oon tusannu paikalle on menny ok. Jos niissä sisurien prestoissa on itrotettavat sielut niin kokeile vaihtaa pikkasesta isompaan ja testaa vaikuttaako.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ride and Smile!

  9. #2349
    Hyvä raportti Yetiltä. Itse tilasin samaan aikaan tuon fätin, mutta posti on onnistunut sen hävittämään... Selvitelivät tänään missä on, mutta ei ainakaan vielä löytynyt niin jatkavat huomenna selvittelyä. Toivottavasti tulee ennen lumien tuloa

    Onko joku testannut tuota aikaisemmin linkitettyä https://www.youtube.com/watch?v=KUr5...ature=youtu.be vacuumipussi tubelesia?

  10. #2350
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    100
    Tätäkin varmaan käsitelty tuhanteen kertaan, mutta mikä sisäkumi 3FatLiteen alkuperäisen tilalle? Alkuperäinen kumi painanee n. 556g ja jos saisi yhteensä reilun puoli kiloa pois.
    2fat4u

  11. #2351
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aflakorppi Katso viesti
    Tätäkin varmaan käsitelty tuhanteen kertaan, mutta mikä sisäkumi 3FatLiteen alkuperäisen tilalle? Alkuperäinen kumi painanee n. 556g ja jos saisi yhteensä reilun puoli kiloa pois.

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...gas-keskustelu

    Plus Contin Freeride maasturin sisuri
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  12. #2352
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    No nyt on Walcon takakiekko keskitetty, homma sujui taas Bikelinessä perinteitä kunnioittaen todella mallikkaasti ja nopeasti.
    Toisaalta herää kysymys, olisko samantin kannattanut pyytää "keskittamään" tuon letkuperän kiekko täysin vasempaan laitaan, niin ei ainakaan satavarmaan surahtelis JJ chainstayhin nousuissa :lol:
    Jukkis muokkasi tätä : 10.11.2015 at 14.38
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  13. #2353
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SFK Katso viesti
    Vedellä taitaa kuitenkin olla joku reitti sisään koska molemmilta puolilta suojarenkaan poiston yhteydessä laakerista valahti vettä pihalle...
    Älä vaan sano, että kolmossarjaisessakaan ei ole vielä älytty tehtaalla porata kondenssiveden poistoreikää keskiön alapinnalle
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  14. #2354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smigi Katso viesti
    Moro!

    Kävipä tuossa isänpäivän kunniaksi silleen kun lähdin ensimmäistä metsälenkkiä kokeilemaan uudella Proolla niin xxl:n esikasauksen jäljiltä renkaissa oli vähän liikaa paineita. Metsässä (ei pumppua mukana) päätin päästää ylimääräiset pois ja vähän tietysti liikaakin. Nilkutin alle sortuvalla renkaalla takaisin kotiin ja pumpatessa normi pumpulla onnistuin vääntämään ja lopuksi katkaisemaan prestan keskitapin. Tänään sitten naapurikaupungista ei löytynyt läskin sisuria. Menopelimarketin jannu myi mulle sitten Onzan 2.20-2.50 sisurit ja sanoi heidän käyttäneen niitä jopa 4,8" renkaiden kanssa. Äsken tuossa sitten eturenkaan vaihdoin ja tein samalla vannenauhamodin Gorilla-teipillä. Painoa lähti yhteensä 440 grammaa. Tuossapa nyt oli vain tuollaista yleistä, tylsää kerrontaa, mutta kysymys kuuluu onko kukaan vaikkapa tässä ketjussa laittanut tuollaista liian pientä sisuria läskiin? Myyjä sanoi ettei ole kuullut että kellään olisi tuollainen pieni sisuri mennyt helpommin rikki. Olihan se tosi pieni alkuperäiseen verrattuna mutta kummasti pullisti renkaan muotoonsa. Ilmeisesti läskirenkaat on aina keskimääräistä vaikeampi saada tasaisesti vanteelle mutta nyt ainakin oli tosi hankalaa. Mahtaako pienempi sisuri vaikuttaa? Muutaman kerran otin ilmat pois ja lopputulos näytti kohtuulliselta rengasta pyörittäen. Koeajolla huomasin että rengas jopa mutkitteli sivusuunnassa. Olisko tuohon kellään mitään hyviä asennusideoita?

    Onzan sisurilla pitää käyttää kompuralla painetta n.2.5bar jotta rengas poksahtaa kunnolla vanteelle. Siitä sit päästää ilmaa pois oman maun mukaam (0.3-1.0bar paineet ajettavat)

  15. #2355
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Ja tarvittaessa talkkia väliin, ei jää sisuri "mutkalle".

  16. #2356
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    35
    Kiitos! Talkkivinkin sainkin myyjältä kaupan päälle mutta tuo painejuttu on varmaan toimiva. Ja siis myös tuollaista liian pientä sisuria käyttäessä toimii? Jotenkin hirvitti nostaa painetta edes kiloon kun sisuri oli niin pieni. Ilmeisesti se sitten kestää tuollaisen hetkellisen ylipaineen...

  17. #2357
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Laukaa
    Viestit
    19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ghostrider Katso viesti
    Lähtikö ne suojat ruuvimeisselillä kampeamalla? Vai onko siinä joku muu systeemi?
    Pienellä rautalanganpätkällä lähti irti. Kai ne jollain pienellä ruuvarillakin lähtee. Varovaisuus ja maltti taitaa olla se juju millä saa ehjänä pois.

  18. #2358
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Laukaa
    Viestit
    19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Älä vaan sano, että kolmossarjaisessakaan ei ole vielä älytty tehtaalla porata kondenssiveden poistoreikää keskiön alapinnalle
    On siellä reikä kondenssivedelle (näkyy jopa tuossa mun vetopuolen laakerikuvassa). Mutta laakerikupin rakenne tai vast. vaikuttaa sellaiselta, että sieltä ei kaikki vesi pääse valumaan pois...

  19. #2359
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    35
    Talkkia reilusti + kaks kiloa painetta ja niin oli renkaat paikoillaan. Kiitos Kipelle!

  20. #2360
    Eilen saapui postissa uusi White 3 Fat Lite, kasattu ja testilenkki ajettu. Hiukan oli pomppivaa ajo kovalla, pehmeällä ja metsässä oli hauska ajella. Perusasetuksilla mennään ja tällä testataan miten tuo läskipyöräily istuu itselle

    JarkkoR muokkasi tätä : 11.11.2015 at 09.04
    Jarkko / Cube Nutrail Pro

  21. #2361
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    No nyt on Walcon takakiekko keskitetty, homma sujui taas Bikelinessä perinteitä kunnioittaen todella mallikkaasti ja nopeasti.
    Toisaalta herää kysymys, olisko samantin kannattanut pyytää "keskittamään" tuon letkuperän kiekko täysin vasempaan laitaan, niin ei ainakaan satavarmaan surahtelis JJ chainstayhin nousuissa :lol:
    Käyty illalla testaamassa takametsän tiukimmat mahdolliset nousut ja todettu, että eipä enää surahtele JJ kiinni runkoon
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  22. #2362
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Liian liukkaat ovat nuo 3Fat liten Snowshoet ajella talven yli, joten tilasin SnoeShow XL:tä nastoilla. Jos nuo orkkis kumit olisi edes silica gummit tai 120tpi niin varmaan niillä voisi pärjätä paremmin liukkailla. Kunhan saapuvat BikeShopista ja tulee taas liukkaita niin laitan nuo XL:t alle.

    Täytyy kevääksi etsiä paremmat nastattomat kun JJ:t ei tunnu tulevan toimitukseen millään.
    45NRTH Hüsker Dü gummeja ajattelin, mutta vielä ehtii muuttaa mieltä ennen kuin niitä tarvitaan

    Jaa miten niin liian liukkaat - no parit lipat jo heitin - siten liian liukkaat
    mla muokkasi tätä : 11.11.2015 at 11.43
    Eh?

  23. #2363
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    3Fat litellä nyt joku 2000km takana ja huoltaa piti jo hieman.

    Vaihdoin takapakan, ketjun ja suuremman eturattaan. Ketju oli venyneet jo yli 0,75 - varmaan johtui siitä eturattaasta jonka olin johonkin 'muotoillut' uudelleen.
    Vapaarattaan laakerit tuntuivat ehjiltä, joten en sitä purkanut. Samoin kammissa ei tuntunut mitään normaalista poikkeavaan. Eturattaaksi löytyi Reversen 38T. Pienempi ratas oli kuin uusi kun taidan käyttää sitä liian vähän

    Kampia en käyttänyt irti kun en keksinyt miksei se oikea kampi lähde ulos siitä - vasen irtosi kuten tottunut Shimanon ja FSA:n kampien kanssa, mutta oikea ei liikkunut pienellä voimallakaan (kumivasaralla). No ei sitä tarvinnut irti saada, mutta olisin sormin tunnustellut laakerit varmuuden vuoksi ja rasvaa heittänyt niihin.

    Takavaihtajan vaijeri taitaa kyllä kaivata vaihtoa, mutta se jäi vielä tekemättä. Niin en jaksa käyttää pyörää vielä huollossa XXL:ssä näin pienien töiden vuoksi, jää sitten huolto keväälle kun sitä todennäköisesti talven jälkeen enemmän tarvitaan.

    Laitoin alle nyt nuo SnowShoe XL:t. Nekin oikeni reilulla ylipaineella. Tulee nyt ajettua ne sisään ennen kuin nastoja tarvitaan.
    Vähän pettymys oli nähdä mikä on Vee Tiren nastojen laatu - aika kehnon oloisia verrattuna Nokian tai Schwalben nastoihin. Mutta aika näyttää toimivatko.
    Eh?

  24. #2364
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Wanha laittoi pikkusisurin kun rihlasin tahavanteen ja samalla otin litkut pois, no muutama kilometri ja sisuri halkesi ja se siitä, oli juuri se jota aina suositellaan, en muista mikä se oli kun kaveri sen saksasta tilasi. Nyt on se orkkis sisuri taas paikallaan ja laiten eteenkin kun rihlaan etuvanteen. Keveys ei minulla ole fättärissä se juttu, sitä varten on toinen pyörä, huolettomuutta ja varmuutta haen fättiin joten isot sisurit ja pidän paikat mukana.

  25. #2365
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    ^Olisko joku terävä roska jäänyt sisurin ja renkaan väliin? Vai ihan omia aikojaanko halkesi?

  26. #2366
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mla Katso viesti
    3Fat litellä nyt joku 2000km takana ja huoltaa piti jo hieman.

    Eturattaaksi löytyi Reversen 38T. Pienempi ratas oli kuin uusi kun taidan käyttää sitä liian vähän
    Tällä pyörällä on taidettu ajaa muutakin kuin kunnon maasto jumppaa

  27. #2367
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Itse olen käyttänyt kymmenkunta 13F sisuria Bud&Lou renkaissa 100mm vanteilla, yksikään ei ole koskaan hajonnut. Sitä ennen olin käyttänyt 2 alkuperäistä Surlyn sisuria ja yksi niistä hajosi – kului lähes puhki ja halkesi.

    Erona on se, että Surlyn sisurit olivat pitkään paikalleen, mahdollisesti ilman talkkia ja renkaan sisältä löytyi paljon kumiroskaa, sekä hankauksesta että todennäköisesti alkuperäistä, lähes jokaisen renkaan sisällä olevaa roskaa. 13F sisureiden kanssa olen vaihtanut tai kääntänyt renkaita aika usein, joka kerta putsannut kaikki roskat sisältä ja joskus jopa pessyt, jos ei pyyhkimällä kaikki lähtenyt. Olen lisäksi levittänyt talkkia koko sisurin pinnalle, vanteen sisäpinnalle ja renkaan sisäpinnalle.

    Ai miksi olen käyttänyt näin monta 13F sisuria, jos yksikään ei ole koskaan hajonnut? Siksi, että kun olen usein vaihdellut tai käännellyt renkaita olen luonnollisesti tyhjentänyt ja täyttänyt sisureita. Tässä prosessissa sisuri venyy pituus-suunnassa liikaa. Uusi 13F sisuri on valmiiksi ”ylipitkä” ja täyttyy Bud&Lou:n sisällä yleensä kahdella makkarataitoksella. Kun sisuri venyy, makkarataitoksia tulee lisää. Olen yleensä vaihtanut sisuria uuteen, kun makkarataitoksia tuli yli 3.

    1,5 vuotta sitten tosin olen siirtynyt käyttämään parempia, 24x2,75” Q-tubes sisureita, mitkä täyttyvät ilman ensimmäistäkään makkarataitosta.

  28. #2368
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Itse olen käyttänyt kymmenkunta 13F sisuria Bud&Lou renkaissa 100mm vanteilla, yksikään ei ole koskaan hajonnut. Sitä ennen olin käyttänyt 2 alkuperäistä Surlyn sisuria ja yksi niistä hajosi – kului lähes puhki ja halkesi.

    1,5 vuotta sitten tosin olen siirtynyt käyttämään parempia, 24x2,75” Q-tubes sisureita, mitkä täyttyvät ilman ensimmäistäkään makkarataitosta.
    Sinä siis olet päätynyt käyttämään sisärenkaita, näemmä pitkäänkin, etkä ole viritellyt tubeless-systeemejä? Olen meinaan ymmärtänyt että ainoastaan epäoikeaoppiset läskikuskit, joihin itsekin kuulun, ajavat sisärenkaallisilla renkailla.

    Miten olet päätynyt sisärenkaiden käyttöön?

    Mistä kaupasta noita Q-tubesin sisärenkaita olet hankkinut? Vastaan itse itselleni: Kahlasin vähän nettiä ja asia taitaa olla kuten rengaskeskustelussa aiemmin sanoit että ei löydy tältä mantereelta.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 13.11.2015 at 11.52

  29. #2369
    Olisko sulla mla laittaa yhtään mittoja noista xl renkaista? Kuinka sopii taakse? Onko asioista enemmän tietävillä hajua 2fatin ja 3fatin takahaarukan leveyksistä? Haluaisi muhkumpaa, mutta en haluais sokkona tilailla gummeja. Eteen vissiin menis melkein mikä vaan?

  30. #2370
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    100
    Kellään kokemusta vielät tuosta xxl.n myyntiin tulleesta scottin big jonista?
    300 kalliimpi kun white pro3. Mahtaako olla sen väärti. Vai onko jonkun mielestä oleellisesti parempia palikoita yhdistelty.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •