ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 79 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 179 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.341 - 2.370 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Mites rihtaamalla "keskittäminen"? Eli löysää toisen puolen pinnoja ja kiristä toisen puolen?

^Eikös Jukkis just sitä varten tätä oo pajalle viemässä?

Whiten läskipyörät

^Just niin. Ei tuo nyt mitään rakettitiedettä olis itsekään tehdä, mutta kun ei ole oikein aikaa eikä hirveesti intoakaan itse ruuvailla. Eli taitaa tuo luonteenpiirteeni käydä ilmi tuosta allekirjoituksestanikin
    Vein paksun ilman ajanvarausta Bikelineen puoli yhdentoista pintaan ja erikseen vielä sanoin, että ei mitään hengenhätää eli tekevät kun ehtivät. Ajelen kapeekumisella Spessulla sillä välin ja nautin pitkästä aikaa höyhenenkevyestä etenemisestä. No, puol neljän tietämissä tuli tekstari, että pyörä on valmis Tosin nouto jäi huomiseen kun oli jo auton nokka kohti kotia tuossa vaiheessa päivää.

Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Ok, joojoo. Mä jotenkin ajattelin että "ammattilaisilla" on joku vielä hienompi juttu, millä kiekkoja keskitetään... sorvi tai jotain.

Otin tänään illan ratoksi sitten kammet irti ja kurkkasin tuonne laakereihin. Olihan siellä melko kuivaa (vaseliinin osalta siis) muttei ehkä niin toivotonta kuin olisi voinut kuvitella.
    Vedellä taitaa kuitenkin olla joku reitti sisään koska molemmilta puolilta suojarenkaan poiston yhteydessä laakerista valahti vettä pihalle...
    Kaksi lenkkiä vaan ajettu pyörällä, tosin molemmat märissä olosuhteissa. Molempien lenkkien jälkeen vähän puutarhaletkulla pahimmat kurat pois ennen talliinlaittoa. Eli aika helpolla se vesi tuntuu sinne pääsevän...
    Noh, paineilmalla vesi pois ja reilusti rasvaa sisään ja nippuun... Katsotaan kuinka kestää...
    Ja vähän kuvia laakereista avauksen jälkeen:

Jarrupuolen kuvassa ehkä näkyy vesitipat parhaiten...

Lähtikö ne suojat ruuvimeisselillä kampeamalla? Vai onko siinä joku muu systeemi?

Moro!

Kävipä tuossa isänpäivän kunniaksi silleen kun lähdin ensimmäistä metsälenkkiä kokeilemaan uudella Proolla niin xxl:n esikasauksen jäljiltä renkaissa oli vähän liikaa paineita. Metsässä (ei pumppua mukana) päätin päästää ylimääräiset pois ja vähän tietysti liikaakin. Nilkutin alle sortuvalla renkaalla takaisin kotiin ja pumpatessa normi pumpulla onnistuin vääntämään ja lopuksi katkaisemaan prestan keskitapin. Tänään sitten naapurikaupungista ei löytynyt läskin sisuria. Menopelimarketin jannu myi mulle sitten Onzan 2.20-2.50 sisurit ja sanoi heidän käyttäneen niitä jopa 4,8" renkaiden kanssa. Äsken tuossa sitten eturenkaan vaihdoin ja tein samalla vannenauhamodin Gorilla-teipillä. Painoa lähti yhteensä 440 grammaa. Tuossapa nyt oli vain tuollaista yleistä, tylsää kerrontaa, mutta kysymys kuuluu onko kukaan vaikkapa tässä ketjussa laittanut tuollaista liian pientä sisuria läskiin? Myyjä sanoi ettei ole kuullut että kellään olisi tuollainen pieni sisuri mennyt helpommin rikki. Olihan se tosi pieni alkuperäiseen verrattuna mutta kummasti pullisti renkaan muotoonsa. Ilmeisesti läskirenkaat on aina keskimääräistä vaikeampi saada tasaisesti vanteelle mutta nyt ainakin oli tosi hankalaa. Mahtaako pienempi sisuri vaikuttaa? Muutaman kerran otin ilmat pois ja lopputulos näytti kohtuulliselta rengasta pyörittäen. Koeajolla huomasin että rengas jopa mutkitteli sivusuunnassa. Olisko tuohon kellään mitään hyviä asennusideoita?

Kysymykseen en osaa suoraan vastata kun ne vähät läskin renkaat joita oon tusannu paikalle on menny ok. Jos niissä sisurien prestoissa on itrotettavat sielut niin kokeile vaihtaa pikkasesta isompaan ja testaa vaikuttaako.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ride and Smile!

Hyvä raportti Yetiltä. Itse tilasin samaan aikaan tuon fätin, mutta posti on onnistunut sen hävittämään... Selvitelivät tänään missä on, mutta ei ainakaan vielä löytynyt niin jatkavat huomenna selvittelyä. Toivottavasti tulee ennen lumien tuloa

Onko joku testannut tuota aikaisemmin linkitettyä https://www.youtube.com/watch?v=KUr5...ature=youtu.be vacuumipussi tubelesia?

Tätäkin varmaan käsitelty tuhanteen kertaan, mutta mikä sisäkumi 3FatLiteen alkuperäisen tilalle? Alkuperäinen kumi painanee n. 556g ja jos saisi yhteensä reilun puoli kiloa pois.
    2fat4u

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aflakorppi Katso viesti
    Tätäkin varmaan käsitelty tuhanteen kertaan, mutta mikä sisäkumi 3FatLiteen alkuperäisen tilalle? Alkuperäinen kumi painanee n. 556g ja jos saisi yhteensä reilun puoli kiloa pois.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...gas-keskustelu

Plus Contin Freeride maasturin sisuri

No nyt on Walcon takakiekko keskitetty, homma sujui taas Bikelinessä perinteitä kunnioittaen todella mallikkaasti ja nopeasti.
    Toisaalta herää kysymys, olisko samantin kannattanut pyytää "keskittamään" tuon letkuperän kiekko täysin vasempaan laitaan, niin ei ainakaan satavarmaan surahtelis JJ chainstayhin nousuissa :lol:
    Jukkis muokkasi tätä : 10.11.2015 at 14.38

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SFK Katso viesti
    Vedellä taitaa kuitenkin olla joku reitti sisään koska molemmilta puolilta suojarenkaan poiston yhteydessä laakerista valahti vettä pihalle...
    Älä vaan sano, että kolmossarjaisessakaan ei ole vielä älytty tehtaalla porata kondenssiveden poistoreikää keskiön alapinnalle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smigi Katso viesti
    Moro!

Kävipä tuossa isänpäivän kunniaksi silleen kun lähdin ensimmäistä metsälenkkiä kokeilemaan uudella Proolla niin xxl:n esikasauksen jäljiltä renkaissa oli vähän liikaa paineita. Metsässä (ei pumppua mukana) päätin päästää ylimääräiset pois ja vähän tietysti liikaakin. Nilkutin alle sortuvalla renkaalla takaisin kotiin ja pumpatessa normi pumpulla onnistuin vääntämään ja lopuksi katkaisemaan prestan keskitapin. Tänään sitten naapurikaupungista ei löytynyt läskin sisuria. Menopelimarketin jannu myi mulle sitten Onzan 2.20-2.50 sisurit ja sanoi heidän käyttäneen niitä jopa 4,8" renkaiden kanssa. Äsken tuossa sitten eturenkaan vaihdoin ja tein samalla vannenauhamodin Gorilla-teipillä. Painoa lähti yhteensä 440 grammaa. Tuossapa nyt oli vain tuollaista yleistä, tylsää kerrontaa, mutta kysymys kuuluu onko kukaan vaikkapa tässä ketjussa laittanut tuollaista liian pientä sisuria läskiin? Myyjä sanoi ettei ole kuullut että kellään olisi tuollainen pieni sisuri mennyt helpommin rikki. Olihan se tosi pieni alkuperäiseen verrattuna mutta kummasti pullisti renkaan muotoonsa. Ilmeisesti läskirenkaat on aina keskimääräistä vaikeampi saada tasaisesti vanteelle mutta nyt ainakin oli tosi hankalaa. Mahtaako pienempi sisuri vaikuttaa? Muutaman kerran otin ilmat pois ja lopputulos näytti kohtuulliselta rengasta pyörittäen. Koeajolla huomasin että rengas jopa mutkitteli sivusuunnassa. Olisko tuohon kellään mitään hyviä asennusideoita?

Onzan sisurilla pitää käyttää kompuralla painetta n.2.5bar jotta rengas poksahtaa kunnolla vanteelle. Siitä sit päästää ilmaa pois oman maun mukaam (0.3-1.0bar paineet ajettavat)

Ja tarvittaessa talkkia väliin, ei jää sisuri "mutkalle".

Kiitos! Talkkivinkin sainkin myyjältä kaupan päälle mutta tuo painejuttu on varmaan toimiva. Ja siis myös tuollaista liian pientä sisuria käyttäessä toimii? Jotenkin hirvitti nostaa painetta edes kiloon kun sisuri oli niin pieni. Ilmeisesti se sitten kestää tuollaisen hetkellisen ylipaineen...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ghostrider Katso viesti
    Lähtikö ne suojat ruuvimeisselillä kampeamalla? Vai onko siinä joku muu systeemi?
    Pienellä rautalanganpätkällä lähti irti. Kai ne jollain pienellä ruuvarillakin lähtee. Varovaisuus ja maltti taitaa olla se juju millä saa ehjänä pois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Älä vaan sano, että kolmossarjaisessakaan ei ole vielä älytty tehtaalla porata kondenssiveden poistoreikää keskiön alapinnalle
    On siellä reikä kondenssivedelle (näkyy jopa tuossa mun vetopuolen laakerikuvassa). Mutta laakerikupin rakenne tai vast. vaikuttaa sellaiselta, että sieltä ei kaikki vesi pääse valumaan pois...

Talkkia reilusti + kaks kiloa painetta ja niin oli renkaat paikoillaan. Kiitos Kipelle!

Eilen saapui postissa uusi White 3 Fat Lite, kasattu ja testilenkki ajettu. Hiukan oli pomppivaa ajo kovalla, pehmeällä ja metsässä oli hauska ajella. Perusasetuksilla mennään ja tällä testataan miten tuo läskipyöräily istuu itselle

JarkkoR muokkasi tätä : 11.11.2015 at 09.04
    Jarkko / Cube Nutrail Pro

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    No nyt on Walcon takakiekko keskitetty, homma sujui taas Bikelinessä perinteitä kunnioittaen todella mallikkaasti ja nopeasti.
    Toisaalta herää kysymys, olisko samantin kannattanut pyytää "keskittamään" tuon letkuperän kiekko täysin vasempaan laitaan, niin ei ainakaan satavarmaan surahtelis JJ chainstayhin nousuissa :lol:
    Käyty illalla testaamassa takametsän tiukimmat mahdolliset nousut ja todettu, että eipä enää surahtele JJ kiinni runkoon

Liian liukkaat ovat nuo 3Fat liten Snowshoet ajella talven yli, joten tilasin SnoeShow XL:tä nastoilla. Jos nuo orkkis kumit olisi edes silica gummit tai 120tpi niin varmaan niillä voisi pärjätä paremmin liukkailla. Kunhan saapuvat BikeShopista ja tulee taas liukkaita niin laitan nuo XL:t alle.

Täytyy kevääksi etsiä paremmat nastattomat kun JJ:t ei tunnu tulevan toimitukseen millään.
    45NRTH Hüsker Dü gummeja ajattelin, mutta vielä ehtii muuttaa mieltä ennen kuin niitä tarvitaan

Jaa miten niin liian liukkaat - no parit lipat jo heitin - siten liian liukkaat
    mla muokkasi tätä : 11.11.2015 at 11.43
    Eh?

3Fat litellä nyt joku 2000km takana ja huoltaa piti jo hieman.

Vaihdoin takapakan, ketjun ja suuremman eturattaan. Ketju oli venyneet jo yli 0,75 - varmaan johtui siitä eturattaasta jonka olin johonkin 'muotoillut' uudelleen.
    Vapaarattaan laakerit tuntuivat ehjiltä, joten en sitä purkanut. Samoin kammissa ei tuntunut mitään normaalista poikkeavaan. Eturattaaksi löytyi Reversen 38T. Pienempi ratas oli kuin uusi kun taidan käyttää sitä liian vähän

Kampia en käyttänyt irti kun en keksinyt miksei se oikea kampi lähde ulos siitä - vasen irtosi kuten tottunut Shimanon ja FSA:n kampien kanssa, mutta oikea ei liikkunut pienellä voimallakaan (kumivasaralla). No ei sitä tarvinnut irti saada, mutta olisin sormin tunnustellut laakerit varmuuden vuoksi ja rasvaa heittänyt niihin.

Takavaihtajan vaijeri taitaa kyllä kaivata vaihtoa, mutta se jäi vielä tekemättä. Niin en jaksa käyttää pyörää vielä huollossa XXL:ssä näin pienien töiden vuoksi, jää sitten huolto keväälle kun sitä todennäköisesti talven jälkeen enemmän tarvitaan.

Laitoin alle nyt nuo SnowShoe XL:t. Nekin oikeni reilulla ylipaineella. Tulee nyt ajettua ne sisään ennen kuin nastoja tarvitaan.
    Vähän pettymys oli nähdä mikä on Vee Tiren nastojen laatu - aika kehnon oloisia verrattuna Nokian tai Schwalben nastoihin. Mutta aika näyttää toimivatko.
    Eh?

Wanha laittoi pikkusisurin kun rihlasin tahavanteen ja samalla otin litkut pois, no muutama kilometri ja sisuri halkesi ja se siitä, oli juuri se jota aina suositellaan, en muista mikä se oli kun kaveri sen saksasta tilasi. Nyt on se orkkis sisuri taas paikallaan ja laiten eteenkin kun rihlaan etuvanteen. Keveys ei minulla ole fättärissä se juttu, sitä varten on toinen pyörä, huolettomuutta ja varmuutta haen fättiin joten isot sisurit ja pidän paikat mukana.

^Olisko joku terävä roska jäänyt sisurin ja renkaan väliin? Vai ihan omia aikojaanko halkesi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mla Katso viesti
    3Fat litellä nyt joku 2000km takana ja huoltaa piti jo hieman.

Eturattaaksi löytyi Reversen 38T. Pienempi ratas oli kuin uusi kun taidan käyttää sitä liian vähän
    Tällä pyörällä on taidettu ajaa muutakin kuin kunnon maasto jumppaa

Itse olen käyttänyt kymmenkunta 13F sisuria Bud&Lou renkaissa 100mm vanteilla, yksikään ei ole koskaan hajonnut. Sitä ennen olin käyttänyt 2 alkuperäistä Surlyn sisuria ja yksi niistä hajosi – kului lähes puhki ja halkesi.

Erona on se, että Surlyn sisurit olivat pitkään paikalleen, mahdollisesti ilman talkkia ja renkaan sisältä löytyi paljon kumiroskaa, sekä hankauksesta että todennäköisesti alkuperäistä, lähes jokaisen renkaan sisällä olevaa roskaa. 13F sisureiden kanssa olen vaihtanut tai kääntänyt renkaita aika usein, joka kerta putsannut kaikki roskat sisältä ja joskus jopa pessyt, jos ei pyyhkimällä kaikki lähtenyt. Olen lisäksi levittänyt talkkia koko sisurin pinnalle, vanteen sisäpinnalle ja renkaan sisäpinnalle.

Ai miksi olen käyttänyt näin monta 13F sisuria, jos yksikään ei ole koskaan hajonnut? Siksi, että kun olen usein vaihdellut tai käännellyt renkaita olen luonnollisesti tyhjentänyt ja täyttänyt sisureita. Tässä prosessissa sisuri venyy pituus-suunnassa liikaa. Uusi 13F sisuri on valmiiksi ”ylipitkä” ja täyttyy Bud&Lou:n sisällä yleensä kahdella makkarataitoksella. Kun sisuri venyy, makkarataitoksia tulee lisää. Olen yleensä vaihtanut sisuria uuteen, kun makkarataitoksia tuli yli 3.

1,5 vuotta sitten tosin olen siirtynyt käyttämään parempia, 24x2,75” Q-tubes sisureita, mitkä täyttyvät ilman ensimmäistäkään makkarataitosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Itse olen käyttänyt kymmenkunta 13F sisuria Bud&Lou renkaissa 100mm vanteilla, yksikään ei ole koskaan hajonnut. Sitä ennen olin käyttänyt 2 alkuperäistä Surlyn sisuria ja yksi niistä hajosi – kului lähes puhki ja halkesi.

1,5 vuotta sitten tosin olen siirtynyt käyttämään parempia, 24x2,75” Q-tubes sisureita, mitkä täyttyvät ilman ensimmäistäkään makkarataitosta.
    Sinä siis olet päätynyt käyttämään sisärenkaita, näemmä pitkäänkin, etkä ole viritellyt tubeless-systeemejä? Olen meinaan ymmärtänyt että ainoastaan epäoikeaoppiset läskikuskit, joihin itsekin kuulun, ajavat sisärenkaallisilla renkailla.

Miten olet päätynyt sisärenkaiden käyttöön?

Mistä kaupasta noita Q-tubesin sisärenkaita olet hankkinut? Vastaan itse itselleni: Kahlasin vähän nettiä ja asia taitaa olla kuten rengaskeskustelussa aiemmin sanoit että ei löydy tältä mantereelta.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 13.11.2015 at 11.52

Olisko sulla mla laittaa yhtään mittoja noista xl renkaista? Kuinka sopii taakse? Onko asioista enemmän tietävillä hajua 2fatin ja 3fatin takahaarukan leveyksistä? Haluaisi muhkumpaa, mutta en haluais sokkona tilailla gummeja. Eteen vissiin menis melkein mikä vaan?

Kellään kokemusta vielät tuosta xxl.n myyntiin tulleesta scottin big jonista?
    300 kalliimpi kun white pro3. Mahtaako olla sen väärti. Vai onko jonkun mielestä oleellisesti parempia palikoita yhdistelty.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •