Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
Niin mun taktiikkanihan on aina ollut alusta asti täysillä, ja jos saa hyvän turvallisen etumatkan, sitten vauhtia tulee vielä lisää kun ei tarvitse enää jännittää sijoitusta ja kukaan ei häiritse.
Tässä nyt täytyy vaarin muistella ...
Oli joskus kaaauan sitten, kun satuin seisoskelemaan (Längelmäellä, Pälkäneellä?) piirin maastojen reitin varrella. Lähtöpaikka oli metsäsaarekkeen takana, ja kuulutuksista kuuli, koska ja mikä porukka starttasi. Lähdöstä kului muutama minuutti, kunnes porukkaa alkoi lappaa metsästä esiin.

Ilmoitettiin tyttöjen (jotain 10-14v?) lähtö, ja laukaus pamahti. Vähän ajan kuluttua metsästä kirmaisikin yksinäinen hontelo tyttönen.
Odottelin muita tulevaksi, vaan eipä näkynyt. Arvelin, että olipa vähän osallistujia tuossa sarjassa.

Olin jo lähdössä muualla, kun viimein sitten pääporukka "löntysteli" esiin. Ällistelin johtaneen juoksijan moista etumatkaa, ja arvelin, että oli porukan ainoa treenannut.
Pistin nimen mieleen, joten "kehitystä" tuli sitten seurailtua vuosien mittaan. Nyt olen viimein saanut lukea selityksetkin uralennon katkeamiselle.
(Tyhmä pää, liikaa intoa?)