ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 77 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 67 75 76 77 78 79 87 127 177 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.281 - 2.310 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #2281
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Lou otti runkoon kiinni putkelta tai reilumpaa vauhtia rymistelllessä. Muutaman kosketuksen jälkeen oli jo näpsäkät vekit maalipinnassa. Ja ajot oli kesällä kuivalla kelillä. Tuonne vielä väliin mutaa ja loskaa...
    Mulefutit vanteina.

    Vaihdoin taakse takaisin Bulldozerin. Mikään muu ei harmita paitsi että haastavaa saada pitkäaikaisesti toimimaan tubeleksena...
    Arhipoff muokkasi tätä : 01.11.2015 at 14.02 Syy: autocorrect tapatalk sekoilu

  2. #2282
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Ei se Loukaan ole kuin 117-118 mm leveä 90 mm kehällä eli just just sopis hipsumatta ketjuun jos ei kumi lieputa jos tilaa on muuten. Saisko kammen väliin mitään spaceriä/ketjulinjaa himpun ulommas?

  3. #2283
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    35
    Tervehdys!

    Kertokaapas tietäväisemmät, kuinka hiilarikeulat ja -rungot noin niinku keskimäärin kestää? Näkyy sattuneen joillekin noita runkorikkoja Whiten kohdalla. Onko kyse vain huonosta laadusta vai yleisemmästäkin ongelmasta? Itse siis odottelen Pro-mallia saapuvaksi ehkä viikon sisään. Siinähän on hiilarikeula. Onko nyt sitten niin että koko ajan saa pelätä koska haarukka pettää alta... Oon kyllä kivasti päässy läskeilyyn sisälle. Aikanaan 90-luvulla tuli hyvinkin paljon ajeltua maastossa (seinällä roikkuu odottamassa vieläkin vanha luottopeli Raleigh m400 entisöimistä). Välillä innostus maastoon oli pitkään poissa mutta elokuussa sain inspiraation kokeilla budjettiläskiä. Ostin Fatbikes.fi:n Fat Ramblerin sillä ajatuksella että jos ei innosta niin eroon pääsee eikä tule suurta rahallista menetystä. Oon kyllä löytäny metsissä samoilemisen todellaki uudelleen ja kun työkaveri innostui ostamaan Ramblerin ja xxl:n viikonloppuale osui kohdilleen niin ei auttanut kuin laittaa pro tilaukseen. Eturatas ja sisurit on vissiin ihan pakko vaihtaa aivan heti...

  4. #2284
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    2-3 runkoahan on täällä napsahtanut poikki ilmeisesti paskan tsägän takia, ei yhtäkään keulaa muistaakseni. Kovaa ajoa suu auki vain hymy suussa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  5. #2285
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    No Rola
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smigi Katso viesti
    Tervehdys!

    Kertokaapas tietäväisemmät, kuinka hiilarikeulat ja -rungot noin niinku keskimäärin kestää? Näkyy sattuneen joillekin noita runkorikkoja Whiten kohdalla. Onko kyse vain huonosta laadusta vai yleisemmästäkin ongelmasta? Itse siis odottelen Pro-mallia saapuvaksi ehkä viikon sisään. Siinähän on hiilarikeula.
    Ajelen vissiin liian varovaisesti, mutta Interceptorilla tuli juuri 3 tkm täyteen eikä näy rungossa, sen enempi kuin keulassakaan mitään repeämiä. Ohjainlaakeria rasvatessani vilkaisin rungon sisäpuolelle eikä tuo työnjälki siellä ihan S-Worksin luokkaa ole, mutta määrä(?) korvannee laadun. Ei tuo runko kuitenkaan mikään ankkuri ole ja keula kelpaa kuulemma muihinkin merkkeihin.

    Ihan hyvä se on; ainakin neljällä eri nimellä maailmalla myynnissä. Maanantaikappaleita lienee sattunut muutama ja niiden rikkoutuminen on tuotu vahvasti julkisuuteen.
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

  6. #2286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Ei se Loukaan ole kuin 117-118 mm leveä 90 mm kehällä eli just just sopis hipsumatta ketjuun jos ei kumi lieputa jos tilaa on muuten. Saisko kammen väliin mitään spaceriä/ketjulinjaa himpun ulommas?
    Päädyin etsimään Dillinger 5sta, sen saa sitten näppärimmin nastoitettuakin ja on ilmeisesti inan BudLouta kapeampi ja rullavampi. Jahka sopiva tarjous tulee kohdalle, niin ostan pois.

  7. #2287
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    105
    Tuli laitettua XXL:n viikonlopun tarjouksista kuituläski tilaukseen ja sen pitäisi olla parin päivän sisään perillä. Kysellääs täältä jos tietoa löytyy, että mitä päivityksiä tuohon kannattaisi heti alkuun tehdä? Viestiketjua luettuani selvisi että eturatas kannattaisi ainakin vaihtaa pienempään, onkohan jossain ohjetta tuohon operaatioon? Ja pitäisikö se pienempi eturatas tulla paketissa mukana vai pitääkö se ostaa erikseen?

    Lisäksi mukana tulevat Snowshoe-renkaat taitaa olla aika raskaat, mutta ilmeisesti ainakin lumella ne on myös hyvin pitävät. Aattelinkin että josko päivittelisi vasta ensi kesäksi kevyemmät renkaat alle. Vai onko pyörä kunnon kivireki niillä mukana tulevilla renkailla ja päivitys kannattaisi tehdä heti?

  8. #2288
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Ainakin vakio sisurit kannattaa heittää heti mäkeen. Eikös tän vuoden kuituläskissä ole mulefut-vanteet? Jos on niin noi toimivat loistavasti tubeleksina jolloin painoa lähtee noin kilo noin 60€ hintaan rengaista, eli siittä kannattaa nyt ainakin aloittaa.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  9. #2289
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    105
    Mulefutithan tuossa pitäisi olla. Onko jossain helppoa tutoriaalia tms tuohon tubeless konversioon ja siihen mitä (60€?) ostoksia se vaatii? Tubeless kuulostais ihan mielenkiintoiselta mutta mietityttää että onko toi sittenkin liian hankala homma heti alkuun ja lähtisikö läskipyöräily käyntiin helpommin jos vaan vaihtaisi sisurit ja ulkorenkaat alkuperäisiä kevyempiin.

  10. #2290
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jopoaja Katso viesti
    Mulefutithan tuossa pitäisi olla. Onko jossain helppoa tutoriaalia tms tuohon tubeless konversioon ja siihen mitä (60€?) ostoksia se vaatii? Tubeless kuulostais ihan mielenkiintoiselta mutta mietityttää että onko toi sittenkin liian hankala homma heti alkuun ja lähtisikö läskipyöräily käyntiin helpommin jos vaan vaihtaisi sisurit ja ulkorenkaat alkuperäisiä kevyempiin.
    Suurin osa käyttäjistä taitaa ajaa ihan alkuperäisellä kokoonpanolla tietämättöminä tubeleksista. Kyllähän toimenpiteestä hyötyä on mutta ilmankin voi ajaa vallan mainiosti. Massimies vie kauppaan ja sanoo tubeless.

  11. #2291
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Suurin osa käyttäjistä taitaa ajaa ihan alkuperäisellä kokoonpanolla tietämättöminä tubeleksista. Kyllähän toimenpiteestä hyötyä on mutta ilmankin voi ajaa vallan mainiosti. Massimies vie kauppaan ja sanoo tubeless.
    Massimies ei osta läskipyöräänsä XXL:n alennusmyynnistä ..Eli kyllä mulla tubelessikin DIY hommiksi menee.

  12. #2292
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Rulla tubelessteippiä, venttiilit ja litkua, siinä se ~60e

  13. #2293
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Tässä mun tubeless-ohjeet mitä on joskus tullut naputeltua Mulefut+Bulldozer -yhdistelmää varten.

    Tarvikkeet mitä oisi hyvä olla:

    73mm leveää Gorilla-teippiä
    Notubes 35mm tubeless-venttiilit
    Notubes litkua 946ml
    Notubes injektori (tällä on kätevä työntää litkut venttiilin läpi)
    Notubes prestaventtiilin sielunirroitustyökalu (tähän riittää kyllä ohuet kärkipihditkin)
    Puupala
    Ämpäri
    Saippuavettä
    Kompura
    Presta-adapteri
    Denaturoitua alkoholia puhdistamiseen
    Sakset
    Ohutta pakkausteippiä
    Hiekkapaperia (>200 karkeudella?)

    Näin se homma sitten etenee kai...

    Ekaksi pitää tapella renkaat irti vanteelta. Mikä ei olekaan ihan helppo homma. Kannattaa laittaa tennarit jalkaan, kiekko matolle kyljelleen siten että ohut puupala on akselin alla. Sitten ei muuta kuin renkaan kyljen päälle pomppimaan jotta saa renkaan irti. Kyllä se sieltä lähtee vaikka usko meinaa mennä. Jos ei meinaa lähteä niin saippuavettä liukasteeksi.

    Sitten kun rengas on irti niin pitää saksia vannenauhat kapeammiksi. Käytännössä niin kapeiksi että kaikki reiät vielä peittyy. Sitten tulee putsata vanne kaikesta liasta. Hiekkapaperilla voinee karhentaa vielä niin auttaa teippiä kiinnittymään vieläkin paremmin, itse en tosin tehnyt. Jos karhentaa niin karhentaa vaan sen alueen mihin teippi tulee, eikä sinne renkaan uraan saakka.

    Sitten vaan vannenauhat paikoilleen ja teippaamaan. Aloittaa teippaamisen venttiilin kohdalta ja jatkaa toista kierrosta vielä 10cm alimmaisen päälle. Vanteen reuna-urassa on parit pienet reiät joihin kannattanee laittaa vaikka pakkausteippiä tai vastaavaa ohutta teippiä, itse en laittanut mitään. Sitten kuumennetulla pinnillä kannattaa tehdä reikä tubeless-venttiiliä varten. Ja venttiili sitten paikoilleen. Ja sitten rengas paikoilleen. Kannattaa kattoa että tulee oikein päin! Sitten venttiilistä sielu irti ja kompuralla niin paljon ilmaa että napsahtaa kyljet paikoilleen.

    Lopuksi litkua sisään 150ml per rengas, sielu takaisin paikoilleen ja ilmaa renkaaseen. Sitten heiluttelua että litku kulkeutuu kaikkialle. Saippuavesi auttaa näkemään että mistä vuotaa ja kuplii. Sitten vaan heiluttelua siihen suuntaan. Ja sitten rengas vaakatasoon ämpärin päälle 10min per puoli.

    Noilla ohjeilla pitäisi alkaa pitämään. Painetta voi joutua lisäämään mutta kannattaa tarkistaa että mistä vuotaa. Sitten vaan heiluttelua siihen suuntaan taas.

  14. #2294
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jopoaja Katso viesti
    lähtisikö läskipyöräily käyntiin helpommin jos vaan vaihtaisi sisurit.
    Ite menin liten kanssa tuolla kaavalla alkuun. Snowshoet on kyllä mulle ihan hyvät renkaat kun en muita oo kokeillu. Vannenauhojen tilalle laitoin heijastinteipin ja pari kierrosta ilmastointiteippi. Keveni ja ennenkaikkea renkaan käyttäytyminen parani pikkupaineilla huomattavasti

    Toki toi litkutus ja renkaanvaihto varmasti tulee jossainkohtaa kokeiltua kanssa.

  15. #2295
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jopoaja Katso viesti
    lähtisikö läskipyöräily käyntiin helpommin jos vaan
    Ei tekis mitään ja lähtis ajelemaan?

    Helpompi niitä muutoksien hyötyjäkin sitten huomata, jos on ehtinyt ajella.
    (no se eturatas kyllä kannattanee vaihtaa ennen ku poistut tieltä)

  16. #2296
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    100
    Eiköhän tuo kuituinenkin tule jo valmiina pienemmällä eturattaalla samoin kuin Pro-malleissakin on raportoitu. Ja whiten sivuillakin lukee että 2nd tuotantaerä tulee 32-piikkisellä rattaalla joka pitäisi riittää jo paremmin metsäänkiin.

  17. #2297
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Meillä on kaksi läskiä perheessä (molemmat muuten pirkkaläskejä), itsellä on tubeleksit ja vaimolla kevennys sisurit ja vaikka painossa ei ehkä hirveää eroa ole niin muuten eron kyllä huomaa. Tubeless on paljon "notkeampi" samoilla rengaspaineilla ja vielä kun voit ajaa tubeless kumeja pienemmillä paineilla ilman että sisurit puhkeavat jos vanne vähän lyö läpi jossain kohtaa, niin mielestäni vaivannäkö kyllä palkitaan. Ehkä jos rullailee lähinnä talvella tasaisia lumipolkuja pitkin ja viihtyy muutenkin pahimpien juurakoiden ja kivikoiden ulkopuolella niin sisureilla pärjää ihan siinä missä tubeleksina.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  18. #2298
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Mitä jos tubeless renkaaseen tulee reikä, niin onko teillä varalitkua mukana vai miten sen saa helpoiten korjattua?

  19. #2299
    IncBuff Guest
    Sisurilla kuten normaalisti.

  20. #2300
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Jos kumiin tulee reikä, se normaalisti paikkautuu parissa sekunnissa. Jos ei niin sitten on sisurin vuoro. Eilen petti vannenauha tubelessilla. Sisurilla kotiin. Oli protomalli tyhjiöputkesta. Huonosti tehty ja rääkätty. Huomenna silitän uuden paremman. Fatbikerengaskeskustelussa viesti numero 4702 on se, jossa menetelmå selostetaan tarkkaan. Näin se tehdään oikein ja nykyaikaisesti. Tubelessin voi tehdä myös teippaamalla, mutta teippi voi vuotaa ja se on painavampa kuin muovikalvo. Tubeless Mulefuteille on helppo, jos vaan löytyy napsautin tai pieni kompura. Näin ainakin Bulldoxer-renkaan kanssa.

  21. #2301
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Näyttäs M- ja L-kokoa olevan 699 hintaan xxl-nettikaupassa.

  22. #2302
    Huomattu ja lähti M-koko tilaukseen. Tuolla sitten testataan miten läskipyöräily iskee ja pysyykö pyörä tallissa vai lähteekö kiertoon

  23. #2303
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Ei näköjään onnistu millään Jumbo Jimien hankinta. Kaikki tahot jotka sitä lupasi toimittaa vielä 'syksyn aikana' ovat nyt ilmoittaneet, että tulee vasta keväällä lisää ja ilmeisesti vasta kesällä osalle.

    Pitänee harkita jotain muuta rengasta. Aluksi olin hankkimassa 4" Jimejä, mutta nyt aloin katsella enemmän 4.8" perään. Osaisi vain valita


    Btw: Äkkiä meni XXL:n verkkokaupasta 3litet ilmeisesti kaupaksi kun hävisi myynnistä
    Eh?

  24. #2304
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^ Minä ostin omat JJ Liteskinit 80 eurolla pari kun edellinen omistaja havitteli paksuunsa leveämpää alle ja myi nuo ajamattomat ensiasennusrenkaat pois 😀
    Pelottelusta huolimatta elokuusta asti ajettu kevytsisureilla ja hyvin ovat kestäneet. Rullaavat, mukavat ja kevyet. Olen ERITTÄIN tyytyväinen. Talveksi sitten maaseudun polkuja varten Surly Lou ja Nate alle, koska en usko noiden mietojen nappuloiden tehoon auraamattomilla teillä. Jos sitä lunta nyt ylipäätään sataa,,,

  25. #2305
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Minäkin sorruin XXL:n viikonlopputarjoukseen. Tilaus sisään lauantaina iltapäivällä ja paketti Turussa torstaina iltapäivällä.


    Vielä täytyy vaihtaa jotkut omat komponentit alkuperäisten tilalle, mutta ensimmäinen vaikutelma on erittäin positiivinen. Viikonloppuna sitten kunnon koeajo.

    Yritin myös katsoa miten paljon on renkaille tilaa. Clownshoe ja Big Fat Larry näytti mahtuvan hyvin (vanhassa talvikiekossa on 170 mm napa, joten pientä epätarkkuutta voi olla), Clownshoe ja Lou olisi mahdollisesti/todennäköisesti liian ahdas, mutta ajan toisaalta mieluummin BFL:llä. Sitten tarttis vaan rakentaa Clownshoe-kiekot uudelleen...

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  26. #2306
    Onnistuuko 3fat liten vanteet litkuttaa jos renkaat vaihtaa snowshoesta johonkin järkevään? Ground control, jumbo jim tms.

  27. #2307
    Vanne tekee tuosta haastavaa (ei rengas). Onnistuu varmaan mutta ei järin helposti. Renkaan vaihto ei juuri muuta tilannetta.

    Snowshoe rengas itsessään taisi olla peräti tubeless ready.

  28. #2308
    No voiko tolle vanteelle kiskasta kuitenkin 4.6 ground controlin onzan sisurilla?

  29. #2309
    Kyllä voi ja jos haluat hieman painoa pois niin alkuperäisten vannenauhojen (200g per kiekko) tilalle vaikka heijastinteippi + pakkausteippi (~50g) viritys.

  30. #2310
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Tai tämä. Kevenee rutkasti. Laitat sitten sisuria tai ei.
    http://youtu.be/KUr5LDjBi_s

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •