ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 22 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 753

Aihe: Itä-Helsingin Mustavuoren cyclocross-lenkit

Ajettiin yllämainittu pitkä hiljainen lenkki kolmeen pekkaan. Ehdittiin myös piipahtaa pittoreskissa rantakahvilassa ja käydä katsomassa miten neljäs edusti kunniakkaasti mutta lyhytaikaisesti Mustavuoren värejä Hietsun cyclocrossradalla.

Huomenna Mustavuoresta klo 10 lisää hidasta ja helppoa cyclocrossailua vähän lyhyempänä (eli tarkoitus olla kotona ennen mahdollisen sateen alkua). Kiepataan Östersundomin Siwan kautta katsomassa tarttuuko klo 10.30 mukaan maantiepyörällä varustettuja ajajia; näin kuivilla keleillä pärjää todistetusti semmoisella ja tavallisilla maantienakeillakin.

Onko huomenna mahdollisesti lähtijöitä muutaman tunnin lenkille johonkin suuntaan klo 10? Itse lähdössä jos kurkkukipu ja nuha ei tästä pahene.

Huomenna ajetaan Toni&Toni Super Prestige cyclocross-kilpailu. Naisten ja juniorien lähtö on kello 11, miesten sarja starttaa 11:45. Tästä luokkaerottelusta ja kalustorajoituksesta (vain cyclocrossareilla voi lähteä mukaan) huolimatta kisa ymmärtääkseni liittyy ainakin löyhästi HEL CX -sarjaan. Menen ainakin katsomaan, tuskin kuitenkaan mukaan koheltamaan. Jos joku haluaa niin ikään lähteä Kuusijärvelle yhdeksitoista, voisimme tavata niissä merkeissä kymmeneltä Mustavuoressa?
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Jag tänkte cykla (cc) i morgon några timmar, men jag kör lugnt, kanske via Hanaböle träsk (Kuusijärvi).

Sounds like a plan, jos kymmeneltä lähtee ehtii ajaa vaikka Kantarnäsin-, Knutersin- ja Martiksentien kautta Kuusijärvelle. Tulen paikalle kunhan olo sallii.

Kiitos tämänpäiväisestä kannustuksesta ja erityisesti hanskojen lainasta R:lle. Näin se viime hetken kisajännitys oireilee: onnistuu hukkaamaan hanskat omaan taskuunsa.

Olisiko huomenna sunnuntaina kiinnostusta rauhalliselle cyclocross- tai hiekkatielenkille? Voisin palauttaa ne hanskat, pestyinä tietenkin.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Ajatuksenani oli lähteä huomenna Hakunilan Urheilupuiston parkkikselle klo 10:30 (Hepo:n yhteislenkkikeskustelu), mutta tämäkin käy. Monelta ja mistä?

Itse asiassa tuo Hakunilan urheilupuiston parkkipaikka 10:30 kuulostaa hyvältä. Luulenpa, että joko ajelen huomenna itsekseni palauttavan lenkin tai lähden tuonne mukaan, riippuen aamun fiiliksistä. R:lle voin viedä käsineet koska tahansa.

Yleensähän nämä Mustavuoren lenkit lähtevät lauantaisin ja sunnuntaisin kymmeneltä Mustavuoren parkkipaikalta, so. Uuden Porvoontien alittavan kevyen liikenteen alikulkusillan kohdalta jotakuinkin Mellunmäen ja Vuosaaren rajalta. Koordinaatitkin löytyvät jostain... nimittäin ylläolevasta viestistä #4.

Huomenna ajattelin kympiksi ilmaantua parkkipaikalle. Aatoksissa olisi 3-4h rauhallista ajoa suuntaan Ahjo ja Martinkylä.
    Vartioharjun Voigt

Toivottavasti parkkipaikalle ilmaantuu muitakin. Itse en tänään lauantaina kerkeä, huomisen sunnuntain suhteen on epävarmaa.

Lähetetty minun SM-G388F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trollberga Katso viesti
    Toivottavasti parkkipaikalle ilmaantuu muitakin. Itse en tänään lauantaina kerkeä, huomisen sunnuntain suhteen on epävarmaa.

Sain seuraa Ralfista, yllättävän hyvä reitti oli Talman ja Nikkilän välillä.

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    Samuli muokkasi tätä : 08.11.2015 at 20.21
    Vartioharjun Voigt

Strava-jäljestä päätellen teillä oli todella mielenkiintoinen reitti. Ihanko ajettavia polkuja tai pikkuteitä kaikki?

Strava-jäljestä päätellen teillä oli todella mielenkiintoinen reitti. Ihanko ajettavia polkuja tai pikkuteitä kaikki?

Kaikki oli ajettavissa, tosin pari kertaa joutu kantohommiin, lähinnä -95 Jukolamaastossa, kun jaloissa ei riittänyt potku ylämäkeen ja uskallus ei riittänyt ajaa metrin droppia alas.

Vartioharjun Voigt

Nå, somliga saknade lite mera av både mod och teknik, men det gick ändå överraskande bra. Och vi cyklade nog upp för Böleberget (i Jukolaterrängen?).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wadenstrom Katso viesti
    Nå, somliga saknade lite mera av både mod och teknik, men det gick ändå överraskande bra. Och vi cyklade nog upp för Böleberget (i Jukolaterrängen?).
    http://happymtb.org/forum/list.php/1

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Intresset för cyclocrossrundor i Sibbo storskog är kanske inte så stort i Sverige.
    wadenstrom muokkasi tätä : 08.11.2015 at 22.49

Cyclocrossista on moneksi ja Samulin perässä sinnittelemällä lenkistä tulee yleensä mieleenjäävämpi kuin monista muista (och om förhållandena tillåter fär ens CX ta ett dopp i leran).

PS Seuraavan kerran voitkin ajaa Pohjoiselle Boxintielle Uudelta Porvoontieltä ennen Kilpilahdentien risteystä eli muistaakseni heti "Pakastamo Fryseri" -kyltin jälkeen lähtevän nimettömän tienpätkän ja kartalla hyvin näkyvän kärrytien kautta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    PS Seuraavan kerran voitkin ajaa Pohjoiselle Boxintielle Uudelta Porvoontieltä ennen Kilpilahdentien risteystä eli muistaakseni heti "Pakastamo Fryseri" -kyltin jälkeen lähtevän nimettömän tienpätkän ja kartalla hyvin näkyvän kärrytien kautta...
    Tuostako? http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...412719&lang=fi
    Vartioharjun Voigt

Juuri se. Mutta ehdotus oli ehkä enemmän huono vitsi kuin vilpitön reittivihje. Kaksi (vai joko siitä on kolme?) vuotta sitten se oli lupaavasta alusta huolimatta jo sen verran pahasti umpeenkasvanut ettei sitä ollut erottaa maastosta ja loppupätkän ojanvartta meni upottavassa heinikossa kahlaten ja pyörää taluttaen. Oikealla asenteella sinne saa toki lähteä päivittämään tilannetta...

Lauantaina olisi tarjolla ajamattomia ja tuntemattomia teitä, ainakin minulle, idässä. Teema voisi olla maantielenkeistä tuttu "jalostamon kierto", paitsi nyt ei kierrettäisi jalostamoa.

Vartioharjun Voigt

Minähän en ajankohtaisia olosuhteita sattuneesta syystä tunne, mutta FWIW foorumiraportin mukaan Uuden Porvoontien kelvillä olisi jo avattu talvikausi eli sille olisi ehditty levittää sepeliä. No, eihän sen tarvitsee märällä kelilläkään vääjäämättä johtaa renkaanvaihtotaukoihin - eikä sopivalla reitinvalinnalla tarvinne monta kilometriä Uutta Porvoontietä ajella (ja nekin voi painella ajoradan reunaa). Ajakaa hyvä lenkki!

Kiitos, lenkistä muodostui todella hyvä ja hauska. Jokunen lyhyt poluton, ajokelvoton pätkä ei harmittanut, sillä ajokelpoiset, paikoin teknisetkin polut olivat todella hulppeita – mutaakin piisasi sopivasti lajinomaiseen harjoitukseen. Ja kiitos varoituksesta, josta huolimatta ajoin loppusiirtymää Uuden Porvoontien kelvillä. Tappajasepeli tarttui tilaisuuteen ja puhkaisi Grifon, mutta sisuri vaihtui yllättävänkin mukavasti, jopa ilman kaverin taskuun unohtuneita rengasmuoveja. Samulille kiitos reittimestaroinnista ja suvereenista kartanluvusta. Ja Ralfille kiitos tulkintatieteellis-filologis-filosofisesta keskustelusta, jota käytiin melko pitkään mm. sekä lyhyellä pikitiepätkällä että metsäniityllä, pyörät selässä tarpoen.
    Trollberga muokkasi tätä : 14.11.2015 at 19.01

Ajokelvoton on suhteelinen käsite, mutta siinä vaiheessa kun polkupyörä muuttuu maastopyöräksi, ollaan aika lähellä ajokelvotonta reittiä. Metsästysmajalta metsän poikki oikaisu ehkä viiden vuoden kuluttua uudestaan. Mutta metsätraktorin jälki jalostamon uudelle tiellä pitää ottaa vakioreitiksi.

Vartioharjun Voigt

Huomenna olisi taas ajopäivä. Muutama eri vaihtoehto löytyy riippuen säästä ja parkkipaikalle kokoontuvasta ajajajoukosta.

Vartioharjun Voigt

Porukan yksimielisellä päätöksellä suuntasin Malminkartanoon. Keli oli ihan jees, pukeutuminen ei. Tuli laitettua liikaa vaatetta päälle, kun aamulla säikähdin lumihiutaleita.

Vartioharjun Voigt

Lauantaina kello 10 olisi tarjolla tuommoinen lenkki Herttoniemestä: "Nyt lauantaina kevytvauhtinen ja epätekninen parin kolmen tunnin lenkki, kaikki pysyy mukana. Kaffepaussi. Lähtö Herttoniemen metroaseman pohjoisseinustalta klo 10 tasan." (K.E., HEL CX, Facebook) Näyttäisi vähän siltä, etten välttämättä itse ehdi mukaan, mutta menkää veikkoset ja veikkosettaret.

Hyvät joulut Mustavuoren poppoolle.
    Vartioharjun Voigt

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli Katso viesti
    Hyvät joulut Mustavuoren poppoolle.
    Kiitos, Samuli, ja hyvää joulua!

Hyvinkin lajinomaiset cyclocross-kelit jatkuvat ja jatkuvat. Harmi että aikataulut ja muut olosuhteet ovat minun osaltani ja ilmeisesti muidenkin osalta viime aikoina haitanneet yhteislenkkeihin osallistumista.

Mutta olisihan näissä joulujouleissa sulattelemista.

. Lauantaina sitten Dirty Sibbo 130.
    https://www.facebook.com/events/172406696518674/

https://www.facebook.com/events/549370811916115/

Ajelen cyclolla ja nappularenkailla tämän loppuviikon, mutta koska tämänpäiväinen lenkille lähtö jää illansuuhun, voisin pistäytyä 17:30 Mustavuoren parkkiksella. Jos jollakulla on kiinnostusta helppoon cyclocrossiin ja/tai hiekkatiekruisailuun tänä iltana (to 22.9.2016), tervetuloa kaveriksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •