HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 264 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 164 214 254 262 263 264 265 266 274 314 364 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.891 - 7.920 / 15291

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #7891
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Magicshinenkin saa käännettyä alaspäin. On vaan käännettävä todella paljon, jos ei vastaantulijaa halua häikäistä. (Tiedän kokemuksesta, kun sattuu yksi MS löytymään. Hyvä lamppu maastossa, mutta varsinkin kelveillä luokaton muiden tielläliikujien kannalta). Pimeä vastaantulilija ja häikäisijä ovat molemmat onnettomuuden potentiaalisia aiheuttajia...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  2. #7892
    IncBuff Guest
    Eilen oli kyllä lähellä. Keskityin katsomaan ettei vastaantuleva auto käänny päälle niin vastaantuleva hybridi-idiootti katsoo ettei sen tarvitse väistää vasemmalle kääntyessään vastaantulijoita ja vetää aivan nokan edestä. Ilman valoja tottakai.

  3. #7893
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    En voi kuin ihmetellä tota hyvin yleistä ilman valoja ajamista. Ei mullakaan maasturissa, jolla ajan jos olen yleisillä teillä pimeällä liikkeellä, ole mitään megavalonheitintä vaan vaatimaton Lidlin valo. Ei sillä tien pintaa hyvin näe mutta muut näkee hyvin sen valon. Ja se on se terveellisin puoli asiassa. Eikä ollut kallis.

  4. #7894
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Lidlin valolla pärjää katuvaloissa oikein hyvin. Muistaakseni stvzo hyväksyttykin.

  5. #7895
    IncBuff Guest
    Ei siellä tosiaan tarvi eikä pidäkään mitää Magicshineä tai muuten kallista valoa olla. Riittää ihan nuo muutaman euron tuikut, mutta kun ei niin ei. Rikesakkohan muuten tuplaantui tuossa syyskuun alussa eli se 40 euroa nykyään valoitta ajamisesta. Sillä saa jo hyvän valon.

  6. #7896
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    70
    Tuossa nyt ajanut kirkkaammalla valolla myös taajamissa pimeän aikaan / aamu-/iltahämärissä ja selvästi on havaittavissa "jännäkertomen" lasku autoilijoiden kanssa, verrattuna yhden LEDin tuikkuun. Sivuliittymistä tulevat, liikenneympyrästä kääntyvät autoilijat ottavat huomattavasti paremmin huomioon fillaristit kun ajaa kirkkaammalla valolla. Valo kannattaa tietenkin rajata yäosastaan pienellä lipalla, jos sellasta ei lampussa ole, niin helpottaa hiukan kanssaeläjien tuskaa.

  7. #7897
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Mopopoju veti virimopolla/prätkällä Espoolle tyypillisesti hihaa hipoen vauhdilla ohi alle parimetrin levyistä yhdistettyä mutkakevliä .. ja ohi myös liikennevaloista ja neljänkympin alueella viittäkymnppiä matelevasta autojonosta

  8. #7898
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Minä olen niille väärää puolta vastaan pyöräileville hyvissä ajoin ennen kohtaamista osoittanut kädellä sitä heidän kannaltaan oikeaa reunaa ja katsonut kohti. Tähän asti ainakin ovat ymmärtäneet siirtyä.

  9. #7899
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Capu Katso viesti
    Tuossa nyt ajanut kirkkaammalla valolla myös taajamissa pimeän aikaan / aamu-/iltahämärissä ja selvästi on havaittavissa "jännäkertomen" lasku autoilijoiden kanssa, verrattuna yhden LEDin tuikkuun. Sivuliittymistä tulevat, liikenneympyrästä kääntyvät autoilijat ottavat huomattavasti paremmin huomioon fillaristit kun ajaa kirkkaammalla valolla. Valo kannattaa tietenkin rajata yäosastaan pienellä lipalla, jos sellasta ei lampussa ole, niin helpottaa hiukan kanssaeläjien tuskaa.
    Jep, uskoisin sen johtuvan siitä, että nekin mieltävät asiallisesti varustetun fillarin ajoneuvoksi. Ja täytyy sekin muistaa, että fillaristin vauhti on useimmiten niin kova, että yllätyksenä pimeästä sukeltavan koirankusettajan reagoimiseen ei vaan jää aikaa.

  10. #7900
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Täältä selkeä vaatimus oikeanpuoleisesta liikenteestä. Pidän fillarien kohtaamisessa reunani jatkossa tiukasti. Tämän päivän lenkillä kuuppa kypsyi isotehoisiin (todennäköisesti Magicshine) vastaantulijoiden valoihin.
    Ehdottomasti oikeanpuoleista liikennettä, hemmetin vaarallisia semmoset ämpyilijät. Kohtaamistörmäyksessä voi jo sattua kovempaakin, niin en ymmärrä, miksei kaikkialla ole kelveillä keskellä katkoviivaa, kuten joissain paikoissa. Vähän herättelisi ajattelemaan, kun joillekin muuten tuntuu olevan kovin hankalaa.

    Samoin itsellä tullut vastaan normaalia enemmän noita häikäisijöitä. Tehnyt mieli kysyä, eikö olisi vähän parempi, että se valo näyttäisi tietäkin - katso vaikka. Mutta positiivista sentään, että valoja alkaa jo löytyä aika hyvällä prosentilla. Alkuun oli syyspimeiden alettua paljon vaikeampaa. Noita kirkkaita päin näköä suunnattuja on muuten myös todella vaikea arvioida, kuinka kaukana ja kuinka lujaa liikkuvat. Menee osittain se näkymishyötykin hukkaan sillä tekniikalla.

    Tänään meni kyllä kuppi nurin Larun läpäisyn suhteen. Seuraavaksi etsin sen mutaisen rantaraitin. Voi vi**n tietyöt ja Päälykäisten väliaikaisratkaisut. Laskettelin Lauttasaarentietä kohti keskustaa Särkiniementien risteykseen. Siinä on tällä hetkellä uusi noin sadan metrin (jipii) pätkä pyöräkaistaa molemmin puolin. Aiemmin oli klv, joka jatkui yhtenäisesti vasenta puolta koko Larun läpi, nyt tuolla sadan metrin pätkällä on jalkakäytävä ja parkkipaikat. Pitäisi siis ylittää vauhdikkaan alamäen lopuksi vilkkaahko Lauttasaarentie, ajaa noin sata metriä oikeanpuoleista pyöräkaistaa ja palata vielä vilkkaammassa liikenteessä risteyksen jälkeen takaisin vasemmalle puolelle. Paluu, miten se edes risteyksessä pitäisi sääntöjen mukaan suorittaa? Ja tällä hetkellä on vähän epäselvää, missä kohtaa edes saisi palata sinne, kun on ristiriitaisia merkintöjä.

    No tänään en noista syistä edes yrittänyt, vaan päätin olla suurrikollinen ja polkaista hitaasti sen 100m jalkakäytävää, kun Länsiväylällä olleen kolarin vuoksi tuossa oli läpipääsemätön jono autoja. Totta kai heti tuli vastaan se ainoa jalankulkija, joka osoitti viereistä vastaantulijoiden pyöräkaistaa ja sanoi, että tuossa vieressä on pyörätie. Sen verran nousi tatti otsaan, että osoitin samaa ja sanoin, että tuossa vieressä en muuten saa nyt ajaa. V**un väärässä olevat pätijät.

    Taidan jatkossa ajaa aina tuosta, ja kun vuonna 2034 Larun läpäisy saadaan vihdoin ehkä valmiiksi, vaihdan rantaraitille. Tasokas infra saa tasoisensa käyttäjät. Ihan suoraa vitt**luahan tuo rakentelupuuhastelu tuolla nyt on.

  11. #7901
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Minulla on Blackburnin "high output safety light", siis joku 75 lumenia on paketin mukaan valoteho, itselle ei paljon sano lumenit. Ihan hyvin tuolla kelveillä pärjää.
    Siinä ei ole valmiina mitään lippaa päällä, olen aina kääntänyt sen alaviistoon, ettei osuisi suoraan vastaantulijoiden silmiin.
    Riittääköhän tämä vai häikäiseekö silti muita? Yhdeltä kysäisin jo ja hän oli sitä mieltä, ettei häikäissyt.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  12. #7902
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Herwood
    Viestit
    195
    Normaalisti ajaessani huolehdin siitä, että en osoita kypärässäni olevalla magicshinelläni suoraan kohti vastaantulijan naamaa. Mutta heti kun vastaantulija tai muu liikenteessäolija tekee jotain tyhmää tai potentiaalisesti vaarallista (kuten esim. auto lähestyy risteystä kolmion takaa tai meinaa kääntyä eteeni) osoitan suoraan kohti.

    Tämä tekee pimeällä risteyksissä ajamisesta ehkä jopa turvallisempaa kuin valoisalla ajamisesta, koska pimeässä tuo magishine suoraan auton ikkunasta sisään herättää autoilijan huomion paljon paremmin kuin mikään mitä voi valoisalla tehdä.

  13. #7903
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hkultala Katso viesti
    Normaalisti ajaessani huolehdin siitä, että en osoita kypärässäni olevalla magicshinelläni suoraan kohti vastaantulijan naamaa. Mutta heti kun vastaantulija tai muu liikenteessäolija tekee jotain tyhmää tai potentiaalisesti vaarallista (kuten esim. auto lähestyy risteystä kolmion takaa tai meinaa kääntyä eteeni) osoitan suoraan kohti.

    Tämä tekee pimeällä risteyksissä ajamisesta ehkä jopa turvallisempaa kuin valoisalla ajamisesta, koska pimeässä tuo magishine suoraan auton ikkunasta sisään herättää autoilijan huomion paljon paremmin kuin mikään mitä voi valoisalla tehdä.
    Muiden tiellä liikkujien sokaiseminen onkin ihan helvetin fiksua. Kaikkea tuolla liikkuu...

  14. #7904
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Muiden tiellä liikkujien sokaiseminen onkin ihan helvetin fiksua. Kaikkea tuolla liikkuu...
    Eipä tuommoinen perus kiinatuikku sen enempää autoilijaa häikäise kuin normaalin auton ajovalot. En sit tuosta magicshinestä tiedä, mutta eikai nekään auton valoja vastaa?

    Hyvähän olisi joku rekkatorvi jolla voisi töräyttää aina kun joku tulee kolmion takaa eteen (kuten autolla ajaessa tulee tehtyä jos noin käy) mutta siinä pitäisi vissiin raahata jotain kompressori/aggregaatti yhdistelmää peräkärryssä mukana.

  15. #7905
    ^Mä ehdotan sellaista maailmansodanaikaista ilmahyökkäysvaroitusräikkää. Painaa todennäköisesti 2 kertaa pyörän painon verran!

  16. #7906
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Eipä tuommoinen perus kiinatuikku sen enempää autoilijaa häikäise kuin normaalin auton ajovalot. En sit tuosta magicshinestä tiedä, mutta eikai nekään auton valoja vastaa?
    Ennen kaikkea ne eivät suuntaukseltaan vastaa autonvaloja - tehomääriä voi vertailla lukemalla mikä on maksimi keulavalo autoilla.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  17. #7907
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Eipä tuommoinen perus kiinatuikku sen enempää autoilijaa häikäise kuin normaalin auton ajovalot. En sit tuosta magicshinestä tiedä, mutta eikai nekään auton valoja vastaa?
    Tiedä häntä kiinatuikuista, mutta muutaman kerran on pyörätiellä tullut vastaani aivan helkkarin ärsyttävästi häikäisevällä valolla varustettu fillaristi.

    Voisi syntyä pientä nettiraivoa, jos autolla pimeällä tiellä ajaessani pistäisin päälle pitkät valot aina, kun pyöräilijä tulee vastaan - ihan vain parantaakseni kaikinpuolista turvallisuutta kohtaustilanteessa.

  18. #7908
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Eipä tuommoinen perus kiinatuikku sen enempää autoilijaa häikäise kuin normaalin auton ajovalot. En sit tuosta magicshinestä tiedä, mutta eikai nekään auton valoja vastaa?
    En tiedä millainen pygmi olet, mutta autojen valot ei keiku suoraan silmien korkeudella ja todellakin tuollainen magicshine suoraan naamaan suunnattuna häikäisee enemmän.

  19. #7909
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    En tiedä millainen pygmi olet, mutta autojen valot ei keiku suoraan silmien korkeudella ja todellakin tuollainen magicshine suoraan naamaan suunnattuna häikäisee enemmän.
    kaksmetrisenä kyllä auton valot paikoittain häiritsee, erityisesti kun autokuskeilla ei pääsääntöisesti ole tapana maantiellä vaihtaa pitkiä pois fillarin kohdatessaan.

    Mä en toisaalta tiedä valoista hirveästi, mutta sellainen systeemi olisi näppärä, jossa on normituikku valaisemassa etualaa niin, ettei ketään häiritse ja sit sellainen pidemmälle keilalle säädetty 2000 lumeninen valonheitin jonka saa päälle ohjaustangosta nappia painamalla ja pysyy päällä vain painalluksen ajan. Jos vaikka tarvii 'nähdä tilanne paremmin' esim. jos pitää arvioida jarrutustarpeita ja talvisen kelvin jäätilannetta paremmalla valaistuksella tilanteissa, joissa auto on tullut kolmion takaa eteen ja pakottaa jarruttamaan

  20. #7910
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    En voi kuin ihmetellä tota hyvin yleistä ilman valoja ajamista.
    Juu, valitettavan yleistä tämä varsinkin teinit jopoillaan näyttää harrastavan tätä. Ihmettelen millä taikasilmillä nämä edes näkevät ajaessaan vai liikkuvatko vain katuvalojen alueella ja kuvittelevat näkyvänsä ilman valoja ja heijastimia. Valitettavasti myös kävelijät tuntuvat "unohtavan" heijastimien käytön ja myös nämä saattavat kelvillä maantiepyöräillessä tulla ikävinä yllätyksinä pimeiden keskeltä esiin osuessaan valokeilaan. Pahimpana tapauksena tässä viime viikkoina lähes ninjana liikkunut äiti lastenvaunujen kanssa, onneksi edes lastenvaunuissa riippui heijastin joka sattui heilahtamaan äidin takaa esiin niin havaitsin nämä ja kerkesin väistämään, vauhti oli risteystä lähestyessäni jo muutenkin hiljenemässä ja kädet kevyesti jarruilla.

    Valot niin eteen kuin taakse lisää kummasti näkyvyyttä, eikä satsauksen luulisi olevan kenellekään liian kallis. Ja eikö omaan (ja muiden liikkujien) turvallisuuteen kannattaisi panostaa?

    Kirkkaiden valojen tarpeellisuudesta maantiellä sen verran että kun vastaan tulee auto niin jos oma valo on erittäin pienitehoinen niin käytännössä sen vastaantulijan valot peittää omat valosi alleen ja valosi ei näytä mitään eteen. Toinen seikka on se että nämä vastaantulijat tulee vastaan yleensä vielä pitkät päällä eivätkä vaihda pitkiä pois jos ajaa vain pienitehoisella valolla (kokemusta on). Itse ajan nykyisin tästä syystä isompitehoisella valolla, tosin valon pienimmällä käytettävissä olevalla teholla. Tämä siis ainakin täällä pääkaupunkiseudun ulkopuolella pyöräillessä.
    Jabadabado muokkasi tätä : 29.10.2015 at 13.55 Syy: Lisäys
    - Just a lonesome rider -

  21. #7911
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    kaksmetrisenä kyllä auton valot paikoittain häiritsee, erityisesti kun autokuskeilla ei pääsääntöisesti ole tapana maantiellä vaihtaa pitkiä pois fillarin kohdatessaan.
    Aha noniin eli kyse oli taas vaihteeksi jostain ihan muusta kuin normaalista taajama-ajamisesta. Pääsääntöisesti noita pitkiä valoja ei pahemmin taajamassa muun liikenteen seassa käytetä.

  22. #7912
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Kyllā noi häikäsee Mökillä testailin

  23. #7913
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Aha noniin eli kyse oli taas vaihteeksi jostain ihan muusta kuin normaalista taajama-ajamisesta. Pääsääntöisesti noita pitkiä valoja ei pahemmin taajamassa muun liikenteen seassa käytetä.
    Täältä sivulta vieraisiin pöytiin huudellen pieni toteamus, niin mikä sitten on normaalia ajamista, jos vähän pienemmässä kaupungissa pyöräilee niin jos jäisi vain taajama-alueelle ajelemaan niin jäisi ympyrät aika pieniksi. Ja taajama-alueen ulkopuolella ainakin täällä suunnalla valtaosa teistä on ilman katuvaloja ja autoilijat käyttävät pitkiä joten näin pyöräillessä isompi tehoiset valot auttaa ilmeisesti autoilijoita noteeraamaan pyöräilijän ja ymmärtämään vaihtamaan lähivaloille. Ja ei tarvitse olla kaksimetrinen (en ole edes lähelle) häikäistyäkseen vastaantulevan auton pitkistä valoista.
    - Just a lonesome rider -

  24. #7914
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jabadabado Katso viesti
    Täältä sivulta vieraisiin pöytiin huudellen pieni toteamus, niin mikä sitten on normaalia ajamista, jos vähän pienemmässä kaupungissa pyöräilee niin jos jäisi vain taajama-alueelle ajelemaan niin jäisi ympyrät aika pieniksi. Ja taajama-alueen ulkopuolella ainakin täällä suunnalla valtaosa teistä on ilman katuvaloja ja autoilijat käyttävät pitkiä joten näin pyöräillessä isompi tehoiset valot auttaa ilmeisesti autoilijoita noteeraamaan pyöräilijän ja ymmärtämään vaihtamaan lähivaloille. Ja ei tarvitse olla kaksimetrinen (en ole edes lähelle) häikäistyäkseen vastaantulevan auton pitkistä valoista.
    No se jos ei jää taajama-alueelle ajamaan niin se ei ainakaan ole normaalia taajama-ajamista.

  25. #7915
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    No se jos ei jää taajama-alueelle ajamaan niin se ei ainakaan ole normaalia taajama-ajamista.
    Totta. Enemmän pointtina oli kuitenkin se että valtaosa pyöräilystä saattaa pienemmissä kaupungeissa tapahtua taajama-alueen ulkopuolella, ilman katuvaloja, kevyen liikenteen väylillä liikkuen.
    - Just a lonesome rider -

  26. #7916
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jabadabado Katso viesti
    Totta. Enemmän pointtina oli kuitenkin se että valtaosa pyöräilystä saattaa pienemmissä kaupungeissa tapahtua taajama-alueen ulkopuolella, ilman katuvaloja, kevyen liikenteen väylillä liikkuen.
    Ihan mielenkiinnosta niin missä on kelvejä, mutta ei ole katuvaloja?

    Väitän että valtaosa kelvillä pyöräilystä kyllä tapahtuu taajamissa, joissa on myös katuvalaistus ja autot ei käytä pitkiä valoja.

  27. #7917
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta niin missä on kelvejä, mutta ei ole katuvaloja?
    Kun kerran kysyt niin ainakin Riihimäki-Hyvinkää välillä löytyy, Arolammintien vieressä kulkee kelvi ja kyseisellä tieosuudella ei ole katuvaloja ja autot ajavat pitkillä. Samoin Hyvinkään ja Hikiän väliltä löytyy kelviä jonka vieressä kulkevalla tiellä ei ole katuvaloja. Nämä taajama-alueen ulkopuoliset kelvithän luonnollisesti on ilman valaistusta, maantienpuolella saattaa olla jossain paikoissa katuvaloja mutta kelvin etäisyys maantiehen on muutamista metreistä noin viiteen metriin ja se katuvalo on suunnattu maantielle joten kelvi on pimeä, tosin autojen ei tietenkään näillä valaistuilla alueilla tarvitse käyttää pitkiä. Sen lisäksi ainakin Hyvinkää säästää katuvalojen polttamisessa ja sieltä löytyy pimeitä alueita myös taajamasta.
    Jabadabado muokkasi tätä : 29.10.2015 at 16.41
    - Just a lonesome rider -

  28. #7918
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    312
    Valojen (auto vs. fillari) saa vähän osviittaa tuolta. Vertailukohtina on pari Bettyä ja BMW:n Xenon-valot.
    Toki Betty on omaa luokkaansa, mutta ei nuo tehokkaimmat Magicshinet ihan valtavasti häviä ja valokeila lienee samankaltainen. auton ajovalot taas on rajattu yläsuuntaan eli eivät häikäise.
    https://www.youtube.com/watch?v=5J3IB37OeCk


    Viime vuonna valitin häikäisevistä fillarin valoista ja pääsin valituksella ei niin kovin mairittelevan otsikon alle. Hyvä, että en ole ainoa joita ne häiritsevät.

    Se mikä itseäni ihmetyttää ja huolestuttaa on se miten harvoin lastenpyörissä näkee valoja. Lapset jotka eivät ole vielä kouluiässä pyöräilevät pimeässä ilman valoja ja se ei ole kovin turvallinen yhtälö.

  29. #7919
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jabadabado Katso viesti
    ...Valitettavasti myös kävelijät tuntuvat "unohtavan" heijastimien käytön ja myös nämä saattavat kelvillä maantiepyöräillessä tulla ikävinä yllätyksinä pimeiden keskeltä esiin osuessaan valokeilaan..
    Heijastinkin voi olla autoilijan mielestä vain jotain valon välähdyksiä. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015...71434_uu.shtml

  30. #7920
    mutanaama Guest
    Mä modasin joskus kaaaaauan sitten yhden ledin kiinanlampun valokeilaa, ja siitä tuli oikeastaan aika hyvä. Nyt mulla on wilmassa 20/40 asteinen linssi, jolla valokeilan sai leveämmäksi ja matalammaksi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •