Ostin joku vuosi sitten vähän murtuneen Metan rungon vararungoksi, siltä varalta että silloinen Metukka antautuu. Tuossa kaksi kesää ja talvi takaperin se vanha sitten otti mursi vaakaputkensa.
Vararunko oli tosi vähän ajettu ja murtunut pysty- ja vaakaputken saumasta, sen satulankiinnitystumpin juuresta.
Ajan TIGiä vallan sujuvasti, mutta en halunnut väsyttävälle rasitukselle alttiiseen paikkaan alkuperäistä pahempaa epäjatkuvuuskohtaa, piti siis keksiä jotain muuta.
Sahalla murtunut alue pois niin, että murtumaa ei jää rungon puolelle. Kaupasta halpa 31,6 satulatolppa ja sen sisäreikä sorvissa Ice V8:lle sopivaksi. Runkoputki sisäpuolelta teräsharjalla puhtaaksi, samoin 31,6 tolpan ulkopuoli, lopuksi puhdistus asetonilla. Sorvattu tolppa jonkun Teromix (valitettavasti en muista tarkemmin, koriliimaa kuitenkin. Pirun lujaa, muistan laskeneeni että tuo liitos kestää pystysuunnassa vanhakoppaisen Pasin noston. Toki pinta-alaakin on paljon.)liiman kanssa paikalleen.
Lovi sorvatun tolpan päähän ja hissitolpa kiinni kuten normaalisti.
Vajaa pari vuotta kovaa ajoa välillä 100 kg perse penkissä. Hyppyjä, kaatumisia ja ainakin yhden kerran pyörän heitto suutuspäissään pöpelikköön. Tämän jälkeen voitaneen todeta että runko varmaan hajoaa jostain muualta ensin. Tuo sisätolppa tulee jonkun reilu 200mm alkuperäisen pystyputken sisään.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/d...8613&mode=view