GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 307 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 207 257 297 305 306 307 308 309 317 357 407 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.181 - 9.210 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti perunasalaatti Katso viesti
    Pitkään oon lukenu juttui, mut nyt ekaa kertaa kirjotan! Hyviä keskusteluja on ollu lampuista, mutta itse etsiskelen noin 20-30 e lamppua, ja niistä nyt ei tietenkään löydy mitään arvosteluja tms. Oon tälläsiä harkinnu:

RCP power pro
    Halo Alfa
    Moon Meteor 100

Onko noissa kauheesti eroa? Moon meteor ilmeisesti varmasti laadukas, mut myös tyyris. En tarvii mitään kirkasta, ku tulee lähinnä kaupunkiajoon. Oon tähän mennessä ostanu mitäsattuu lamppuja ja nyt haluun sellasen lampun joka ei ihan heti hajoo.
    Cateye HL-EL135 tai ehkä sen jokin aikaisempi versio on toiminut minulla huomiovalona todella hyvin pari vuotta. Fiksu kompakti rakenne, hyvä kiinnitysmekanismi, toimii kahdella AA-paristolla tai vastaavilla ladattavilla akuilla. Huomiovaloksi aivan riittävän kirkas, pitkä toiminta-aika. Muistaakseni maksoi Prismassa 19,90 €.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Millainen Ixonin valoteho on, jos sitä vertaa Fenixin BC30:een (100, 200, 500, 1200 lumenia)? Ixonissa on kaksi asentoa, 50 lux ja 12 lux. Onko 50 lux turhan kirkas kaupungissa ja 12 lux liian himmeä huonosti valaistuilla tieosuuksilla? Valotehon arvuuttelu on hankalaa, kun Fenixin lumeneista on jonkinlainen käsitys, mutta luxeista ei mitään.

B&M:llä on myös 30, 40 ja 80 luxin valaisimet. Osaako joku kertoa, millaisia nuo tehot käytännössä on. Kaikissa on vain kaksi asetusta, em. kirkas ja himmeämpi vaihtoehto 10-15 luxia.
    Häikäisy johtuu ennemminkin valokeilan laadusta kuin valon määrästä. StVZO-hyväksyttyjen lamppujen taika on, että ne voi suunnata vain miedosti alaspäin, koska valokeila on tarkasti rajattu. Moon X-Power 300, jossa on vai hieman yläosastaan leikattu keila, häikäisee jo 50 lm teholla enemmän kuin vaikkapa B&M IXON Core täysillä, eikä sillä oikein näe edes täydellä (300 lm) teholla, koska keila pitää suunnata maahan. Magicshine MJ-858 on jo ihan painajainen tuon häikäisyn suhteen. Tiekäytössä B&M IXON Coren isompi teho (50 lux) riittää jo ihan kohtuullisesti valaisemattomalle tielle. Pienempi teho (12 lux) riittää mainiosti valaistuille osuuksille.

Metsäajot ovat tietenkin asia erikseen. Siihen nuo pyöreäkeilaiset tehovalot ovat hyviä.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

Hommasin vuosi sitten B&M IQ Premiumin ja nyt laturin punavalo ei syty eikä lataamista tapahdu. Onko jotain kikkaa jolla selviää onko vika laturissa, akuissa, tai laitteessa?
    Niin näin alamäessä, ylämäessä ei ollenkaan

Moro

Kun multa meni se magicshine-tarjous ohi niin vanha hullu ajatus pääsi taas valloille. Eli sain töistä oikein sopivasti tuollaisen työvalon valaisin pään, tarkoitettu raskaan sarjan autoihin työvaloksi. Siinä on diffusori itsessään, niin toivon että sen valokenttä olisi aika tasainen. Niitä oli useampaa eri kokoa, mutta hintaero oli lopulta niin pieni itselle, niin tuli otettua ehkö kohtuullista isompi tuikku. Sen lupailemat speksit:

38W
    IP68 eli jonkin sortin sääsuojaus
    Lumen 4000 theoretical, 3300 actual
    Operating voltage 10-33V

Omaan silmään toi teho näyttää jotenkin suurelta lumeneihin nähden, mutta ehkä vielä ratkaisevampi ominaisuus on paino eli 900 grammaa. Tulee siis varmasti tangon keskelle, ei kypärään...

Nyt oon koittanut speksata sille akkua, rc jutuista lipo akut on tuttuja ja laturi löytyy ennestään niin sellaisen ajattelin tilata hobbykingistä (kiinasta). Kovakuorinen akku on varmasti sopivasti turvallisempi maastopyöräilyyn kuin kuoreton/pehmeä kuorinen, niin sellainen siis. Sitten kennomääräksi speksailin 4s, sen jännite 14,8 V olis sopivasti lampun toiminta-alueella. Sitä en sitten tiedä että vaikuttaako jännite lampun tehoon, toivottavasti ei (?). Noissa akuissa isompi purkuteho maksaa aina enemmän, mutta toisin kuin rc-autossa, lampun virranotto on tasaista niin voi ostaa halvimman akun kun c eli purkuarvolla ei pitäisi olla niin väliä (?).

Akun kokoa olen koittanut laskeskella, tuollainen halvin (22 e) vaihtoehto oli 5000 mah, eli kun se jännite on noin 15 V niin 5 amp x 15 V olis 75 kw/h (?). Eli sillä sitten polttelis tota lamppua noin pari tuntia (75 kW/h / 38 W = 2 h). Eli yhdellä ajelisi noin yhden lenkin.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ase_Pack.html*

Jonkinlaisen palikan tarvitsen akkuun kiinni varoittamaan siitä että se ei tyhjene liikaa = mene pilalle. Tuollainen voisi toimia siihen *(?)

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...m_2s_6s_.html*

Sitten jonkinlainen virtakytkin ja tehonsäädin akun ja lampun väliin olisi kiva, mutta tässä kohtaa en osaa sanoa että mikä tuote, esim tuolta hobbykingistä, toimisi hommaan. Toisaalta aluksi voi yhdistellä vaan johtoja irti /auki jolloin saa on/off "kytkimen", mutta eihän se optimi ole ja joskus siirtymiä ajellessa pienempi teho voisi olla kivempi kuin täysi teho / ei valoa vaihtoehdot. RC-autossa hommaa hoitaa Speed controller (ESC), mutta eihän siinä mitään nappuloita ole kun sitä radio-ohjaimella käytetään niin sellaisella tekeminen menis jo liian kaukaa kiertämiseks.

Akun olen suunnitellut laittavani reppuun / runkoon kiinni, ja valaisinpäähän tarvii askarrella jonkin sortin tankokiinnike.*

Lampun pää on IP68 vesitiivis, akku ja johtojen liitännät eivät ollenkaan ainakaan näillä ideoilla, mutta kai tolla silti pakkaskelillä / pienessä ei jatkuvassa tihkussa ajelee.

Eihän tää mikään optimiviritys oo, mutta tolla valoteholla tulee kyllä kalliiksi jos meinaa valmiin ostaa. Ja nyt kun itse lampusta ei tarvinnut maksaa juuri mitään ja akun saa halvalla, niin sen sitten kompensoi toivottavasti virityksen kömpelyyttä ja painoa.

Kaikki neuvot otetaan vastaan projektista ja varsinkin siitä virtakytkinhommasta ois kiva saada vinkkiä. Ja tietty jos joku osaa sanoa menikö laskemiset mettään yms. Kiitos etukäteen!!

Loppuun koitan liittää kuvia lampusta, mutta jos ei onnistu niin tarvii laittaa linkkiä pilveen myöhemmin..

Roope[IMG]

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roko Katso viesti
    Moro

Kun multa meni se magicshine-tarjous ohi niin vanha hullu ajatus pääsi taas valloille. Eli sain töistä oikein sopivasti tuollaisen työvalon valaisin pään, tarkoitettu raskaan sarjan autoihin työvaloksi. Siinä on diffusori itsessään, niin toivon että sen valokenttä olisi aika tasainen. Niitä oli useampaa eri kokoa, mutta hintaero oli lopulta niin pieni itselle, niin tuli otettua ehkö kohtuullista isompi tuikku. Sen lupailemat speksit:

38W
    IP68 eli jonkin sortin sääsuojaus
    Lumen 4000 theoretical, 3300 actual
    Operating voltage 10-33V

Omaan silmään toi teho näyttää jotenkin suurelta lumeneihin nähden, mutta ehkä vielä ratkaisevampi ominaisuus on paino eli 900 grammaa. Tulee siis varmasti tangon keskelle, ei kypärään...

Nyt oon koittanut speksata sille akkua, rc jutuista lipo akut on tuttuja ja laturi löytyy ennestään niin sellaisen ajattelin tilata hobbykingistä (kiinasta). Kovakuorinen akku on varmasti sopivasti turvallisempi maastopyöräilyyn kuin kuoreton/pehmeä kuorinen, niin sellainen siis. Sitten kennomääräksi speksailin 4s, sen jännite 14,8 V olis sopivasti lampun toiminta-alueella. Sitä en sitten tiedä että vaikuttaako jännite lampun tehoon, toivottavasti ei (?). Noissa akuissa isompi purkuteho maksaa aina enemmän, mutta toisin kuin rc-autossa, lampun virranotto on tasaista niin voi ostaa halvimman akun kun c eli purkuarvolla ei pitäisi olla niin väliä (?).

Akun kokoa olen koittanut laskeskella, tuollainen halvin (22 e) vaihtoehto oli 5000 mah, eli kun se jännite on noin 15 V niin 5 amp x 15 V olis 75 kw/h (?). Eli sillä sitten polttelis tota lamppua noin pari tuntia (75 kW/h / 38 W = 2 h). Eli yhdellä ajelisi noin yhden lenkin.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ase_Pack.html*

Jonkinlaisen palikan tarvitsen akkuun kiinni varoittamaan siitä että se ei tyhjene liikaa = mene pilalle. Tuollainen voisi toimia siihen *(?)

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...m_2s_6s_.html*

Sitten jonkinlainen virtakytkin ja tehonsäädin akun ja lampun väliin olisi kiva, mutta tässä kohtaa en osaa sanoa että mikä tuote, esim tuolta hobbykingistä, toimisi hommaan. Toisaalta aluksi voi yhdistellä vaan johtoja irti /auki jolloin saa on/off "kytkimen", mutta eihän se optimi ole ja joskus siirtymiä ajellessa pienempi teho voisi olla kivempi kuin täysi teho / ei valoa vaihtoehdot. RC-autossa hommaa hoitaa Speed controller (ESC), mutta eihän siinä mitään nappuloita ole kun sitä radio-ohjaimella käytetään niin sellaisella tekeminen menis jo liian kaukaa kiertämiseks.

Akun olen suunnitellut laittavani reppuun / runkoon kiinni, ja valaisinpäähän tarvii askarrella jonkin sortin tankokiinnike.*

Lampun pää on IP68 vesitiivis, akku ja johtojen liitännät eivät ollenkaan ainakaan näillä ideoilla, mutta kai tolla silti pakkaskelillä / pienessä ei jatkuvassa tihkussa ajelee.

Eihän tää mikään optimiviritys oo, mutta tolla valoteholla tulee kyllä kalliiksi jos meinaa valmiin ostaa. Ja nyt kun itse lampusta ei tarvinnut maksaa juuri mitään ja akun saa halvalla, niin sen sitten kompensoi toivottavasti virityksen kömpelyyttä ja painoa.

Kaikki neuvot otetaan vastaan projektista ja varsinkin siitä virtakytkinhommasta ois kiva saada vinkkiä. Ja tietty jos joku osaa sanoa menikö laskemiset mettään yms. Kiitos etukäteen!!

Loppuun koitan liittää kuvia lampusta, mutta jos ei onnistu niin tarvii laittaa linkkiä pilveen myöhemmin..

Roope
    Käyttöajaksi sanoisin pikemminkin 1:30 tuntia, varsinkin jos et halua sen tyhjentyvän kokonaan.

Eri tehojen hallintaan ehkä tarvitset konkun virtapiirin jossa on yksinkertainen ohjelma joka toimii kiertona -> [ON] -> [TÄYSTEHO] -> [75%] -> [50%] -> [OFF] (välitehot on vapaasti valittavissa). jos olet omistanut jonkun led fillaruilampun jossa on eritoimintoja jotka toimii kiertona, voisit kokeila sen ohjain sirua ja kattoo miten se toimii lampun kanssa (varo strobotoimintojen kanssa!), toinen vaihtoehto on tarkistaa mikä on valikoima ja vaihtoehdot jostain sähköhommiin erikoistuneesta liikkeestä ja kysellä onko niillä mitään jolla sellasen hallinta systeemin voisi saada aikaan, edullisesti (jos ei, ehkä kannattaa tyytyä vain ON/OFF vaihtoehtoihin).

Akun vesisuojaksi kokeilisin jonkun kotelon johon se mahtuu ja kuumaa liimaa johtojen sisään- ja ulosaukoissa (kannattaa hyödyntää myös kumitulppia saatavilla perusrautakaupoissa.

Eikös se ole vähän niin jotta ne tehot pitäisi säätää lampun sisältä, ledien "ajurista". Eli noihin työvaloihin ei oikein saa tehonsäätöä helposti itse rakennettua. Toimintajännitevälillä valoteho kutakuinkin vakio?

Akun koteloksi olisi mainio juomapullo, sopisi telineeseen näppärästi.

Minäkin aion kokeilla itse viriteltyä lamppua mutta valoksi näin alkuun huomattavasti vaatimattomampi Polariksen mönkijöihin joitakin vuosia sitten myymä lisävalo. Olisiko 3x3W. Sillä on aikanaan ajettu enduropyörällä (mootoroidulla &#128552 kilpaa kun ei silloin paremmasta tiennyt. 😆

markettipyörämies Guest
    Mullakin on joku työvalo, mutta en ottanut fillarikäyttöön, koska on painava ja valoteho heikko. En ole jaksanut avata ja kattoa miten virranrajoitus on tehty.

Tuossa olis säädettävä ajuri omiin virityksiin:
    http://www.ebay.com.au/itm/141153544...%3AMEBIDX%3AIT

Mulla on tällänen ja sekin toimii hyvin:
    http://www.ebay.com.au/itm/400692001800?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageNa me=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Tervehdys,

Topiccia selattu ristiin ja rastiin, mutta vielä en ole sitä "oikeaa" valoa löytänyt.
    Hakusessa hyvä kypärävalo pääasiassa metsään, hintaluokassa ~100€, max 150€.

Onko kokemuksia Radonin valoista?
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...0299/wg_id-304
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...0392/wg_id-304

https://www.xxl.fi/magicshine-ms-610...114076_1_style Tämä näytti tulevan tarjoukseen XXL:ssä, hinta huomisesta alkaen 59,90€.
    https://www.xxl.fi/magicshine-ms-616...114078_1_style

Akku olisi tarkoitus sijoittaa Foxin juomareppuun jos mahtuu, tai kypärään mikäli niskat kestää.

Suosituksia?

markettipyörämies Guest
    Jos jaksaa väsätä niin kiinan 9-ledisestä saa ihan OK:n. Pitää vaan syöttää vähän enemmän virtaa, mulla nyt 1.5A ja se riittää kyllä aika pitkälle. Ledit kytketty rinnan kolmen ledin sarjoissa eli 0.5A per kolme lediä.

Ensimmäinen pimeän maastolenkki Magicshinen MS-608 kypärässä kiinni tehty. Täysteholla lampussa riitti valoteho omasta mielestäni kohtalaisesti, valokeilan kirkas osa on tosin melko kapea. Renkaan eteen olisin ehkä kaivannut lisää valoa jota varten pitänee viritellä joku lamppu tankoon kiinni. Reilun tunnin rymistelyn jälkeen polulta takaisin tielle päästyäni valo sammui kerrasta. Ilmeisesti akun kesto ei ihan tuota luvattua kahta tuntia ollut. Pitänee koittaa ajella ensi kerralla himmeämmällä ja varustautua kahdella lampulla ettei täyspimeys tulisi ainakaan polulla. Jos tuo MS-610 on tuloillaan tarjoukseen, niin pitää harkita kävisikö lampun kuitenkin vaihtamassa isomman akun perässä tuohon malliin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Jos jaksaa väsätä niin kiinan 9-ledisestä saa ihan OK:n. Pitää vaan syöttää vähän enemmän virtaa, mulla nyt 1.5A ja se riittää kyllä aika pitkälle. Ledit kytketty rinnan kolmen ledin sarjoissa eli 0.5A per kolme lediä.
    Mielenkiintoista että oli noin pienellä virralla alkujaan.
    Oikein piti kaivaa omia mittaustuloksia
    Mulla 7-ledinen otti tuon 1,5 A jo tuoreeltaan ja sillä kyllä näki ihan riittävästi, mutta epätasainen valokeila häiritsi hieman.
    ja lisää kuvia valokeiloista.

Noiden mittaustulosten ja kokemuksen perusteella sanoisin, että 1,2A...1,5A 8V jännitteellä riittää pitkälle ja loppu näkeminen tehdään valokeilan laadulla ja usemmalla lampulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Minkä verran voltteja?

Mitä lamppua foorumin valoasiantuntijat suosittelevat maastokäyttöön hintaluokassa 100€-150€?

Vaihtoehtoina olen lähinnä katsonut Magicshinen MS-616:ta: https://www.xxl.fi/magicshine-ms-616...114079_1_style
    tai Fenixin BC30R:ää: http://www.valostore.fi/tuote/fenix_bc30r/

Tällä hetkellä löytyy tangosta 70 Luxin Trelockin LS950: http://www.trelock.de/web/en/produkt...LS_950_ION.php, mutta se ei kuitenkaan maastokäyttöön oikein tahdo riittää.

Lähinnä olen pohtinut, jos korvaisin tuon Trelockin Fenixillä tai sitten pitäisin Trelockin jatkossakin tangossa kiinni ja hankkisin lisävaloksi kypärään tuon "5000Lumenin" Magicshinen.

Mitä muita varteenotettavia lamppuvaihtoehtoja tuossa hintaluokassa on?
    Gaastra muokkasi tätä : 22.10.2015 at 11.29 Syy: Linkki korjattu

Nyt minäkin vasta heräsin näihin XXL:n Magicshine lamppuihin.

Minua kiinnostaa nuo edulliset MS-608 ja MS-610 mallit. Eli kuinkas paljon noista oikein lähtee tehoa? Tuollahan puhutaan ihan tonniluokan lumeneista, mutta pitääkö se paikkaansa? Tähän asti olen pärjännyt sillä vanhalla "perinteisellä" kiina-ihmeellä, oliko se jotain 700 lumenin luokkaa?

Ja sitten millaiset noiden akut oikein ovat? Onko noissa irralliset 18650 Li-ion akut? Eli näitä vaan taskuun, niin ei jää lenkki kesken.
    http://www.akkula.fi/epages/vilkas02...Ion_akut/18650
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Nyt minäkin vasta heräsin näihin XXL:n Magicshine lamppuihin.
    Mulla on pari perinteistä kiinasta tilattua 900lm magicshine -kopiota ollut käytössä 4 vuotta, ja hyvin toimivat edelleen. Toinen akku on jossain hukassa niin ajattelin tilata uuden akun + lampun.

Onko joku noista erityisen hyväksi todettu?
    http://www.dx.com/p/singfire-sf-607-...2#.ViitJZccBGo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Ja sitten millaiset noiden akut oikein ovat? Onko noissa irralliset 18650 Li-ion akut?
    Noiden akut ovat tuollaisia 4 tai 6 pötkön paketteja.

Suomessa 4400 mAh 44€: http://www.valostore.fi/tuote/biker_...ilonkotelolla/

Kiinassa 6600 mAh 15.8€: http://www.dx.com/p/8-4v-6600mah-rec...4#.Vii0-5ccBGo

Edellinen kiinasta tilattu akku ollut siis 4 vuotta käytössä, kesät talvet jukolan viestistä useiden tuntien talvilenkkeihin, että kai ne 15€ arvoiset ovat. Kiina-akun laturi toimii myös bilteman töpseliadapterilla, jos ei muista adapteria tilata kiinasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Minkä verran voltteja?
    Markettipyörämies puhuu käsittääkseni ledin virrasta, minä koko lampun mukaanlukien liitäntälaite. Valkoisen ledin kynnysjännite on yleensä ledistä ja ajovirrasta riippuen 2,5...3,5 V välillä, joten mun arvaus on, että markettipyörämiehellä on n. 9V@1,5A ledeille, mulla lamppu ottaa 8V jännitelähteestä 1,5 A, jolloin ledeille menee jännite-eron+liitäntlaitteen hyötysuhteen verran vähemmän.

Pillkku on kuitenkin samassa kohtaa, kun jännittee osuu lähelle ja nykyhakkureiden hyötysuhteetkin on korkeita. Ei tää niin tarkkaa ole, kun enemmän hajontaa valomäärään tekee se, että minkälaatuista lediä on sattunut lamppuun päätymään ja mikä on heijastimen ja muun optiikan hyötysuhde.

Jahka saadaan markettipyörämiehen kommentti, niin katotaan kuinka lähelle osuin kiinanledin kynnysjännitearvauksessa

markettipyörämies Guest
    Mulla on 12V akku ja sillä maksimi mitä tuolla mun driverilla saa syötettyä on noin 1.5A. Jos haluais enemmän virtaa pitäs nostaa käyttistä tai laittaa ledejä kahden sarjoihin ja kytkeä ne sitten rinnan (joutus tiputtaan yhden ledin pois). Ledit ei lämpene juuri yhtään tolla virralla.

Akku on muistaakseni tämä:
    http://www.banggood.com/DC12V-9800mA...-p-963254.html

Laturina iMax B6.

Postissa on nyt iso kasa ledejä, linssejä ja drivereita. Kohta aletaan säätää ihan tosissaan Ajattelin tehdä samalla idealla kun mulla on ikivanha DIY-lamppukin. Laitan kolme lediä hivenen kaarelle taivutettuun alumiinikiskoon jolloin saa levitettyä keilaa. Linsseillä pelaamalla sitten optimoi vielä kuvion. Keskelle kapeakeilainenlinssi ja reunoille vähän laajempaa kuviota.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    Mulla on pari perinteistä kiinasta tilattua 900lm magicshine -kopiota ollut käytössä 4 vuotta, ja hyvin toimivat edelleen. Toinen akku on jossain hukassa niin ajattelin tilata uuden akun + lampun.

Onko joku noista erityisen hyväksi todettu?
    http://www.dx.com/p/singfire-sf-607-...2#.ViitJZccBGo
    Mulla on tuo sama (tai ainakin samoilla spekseillä oleva singfire), ja ihan tyytyväinen olen ollut. Valokuvio on melko leveä, joten sopii hyvin tankoon, verrattuna toiseen kiinanlamppuun, jossa on tosi kapea spotti. Ensimmäinen tilaamani kappale tosin oli susi, eikä dx suostunut lähettämään uutta veloituksetta, mutta pienten neuvottelujen jälkeen maksoin 6 dollaria uudesta, mikä oli mielestäni hyvä hinta toisesta akusta, joka rikkinäisestä valosta minulle jäi.

Minulla kävi noiden valojen kanssa kuitenkin niin, että toiseen niistä käy vain sen mukana tullut akku, kun taas toiseen molempien valojen akut. Liittimet ovat siis hieman erilaiset, vaikka näyttävätkin samalta. Sellainen mahdollisuus on siis olemassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkkakahva Katso viesti
    Hommasin vuosi sitten B&M IQ Premiumin ja nyt laturin punavalo ei syty eikä lataamista tapahdu. Onko jotain kikkaa jolla selviää onko vika laturissa, akuissa, tai laitteessa?
    Itse tulin aika nopeasti siihen tulokseen, että tuo B&M:n laturi on paska, kun tuntui siltä, että lampussa ladattujen akkujen teho ei kuitenkaan kauhean pitkälle riitä. Joten rupesin sitten suosiolla lataamaan erillisellä Lidlistä ostetulla laturilla akkuja, vaikka IQ Premiumin kannen kestävyys epäilyttääkin. Huomattavasti parempaan tulokseen pääsin samoilla akuilla, kun latasin ne erillisellä akkulaturilla. Toista vuotta jo mennään tällä valolla ja todella paljon pidän B&M IQ Premiumin tarjoamasta valokuviosta, joka ei tosiaan vastaantulijoita juuri sokaise ja valotehokin on varsin kohtuullinen, vaikka voisi olla kirkkaampikin. Toki kirkkaampikin vaihtoehto on olemassa, joka tosin sitten käyttää erillistä akkupakettia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti InsaneFinn Katso viesti
    Itse tulin aika nopeasti siihen tulokseen, että tuo B&M:n laturi on paska, kun tuntui siltä, että lampussa ladattujen akkujen teho ei kuitenkaan kauhean pitkälle riitä. Joten rupesin sitten suosiolla lataamaan erillisellä Lidlistä ostetulla laturilla akkuja, vaikka IQ Premiumin kannen kestävyys epäilyttääkin. Huomattavasti parempaan tulokseen pääsin samoilla akuilla, kun latasin ne erillisellä akkulaturilla. Toista vuotta jo mennään tällä valolla ja todella paljon pidän B&M IQ Premiumin tarjoamasta valokuviosta, joka ei tosiaan vastaantulijoita juuri sokaise ja valotehokin on varsin kohtuullinen, vaikka voisi olla kirkkaampikin. Toki kirkkaampikin vaihtoehto on olemassa, joka tosin sitten käyttää erillistä akkupakettia.
    Tuo oma laturi on kyllä kanaalista, kun virtalähteessä oleva punainen merkkivalo sammuu ennen kuin akut ovat oikeasti täynnä. Pitää irroittaa latauspää valosta ja pistää takaisin > alkaa lataamaan uutta kennoa vissiinkin. Tästä oli jo vuosi sitten puhetta, että akut pitäisi ajaa kuulemma 5 kertaa täysin tyhjäksi ja ladata täyteen, sitten tuo alkaisi toimimaan oikein ja lataisi yhdellä valoilmoituksella akut täyteen. No tyhjäksi on ajettu useita kertoja, mutta ei auta.

Joku kohtuuhintainen, erillinen akkulaturi pitäisi hankkia. Suosituksia saa pistää, koska Lidlissä on tuollainen ollut myynnissä?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Tuo oma laturi on kyllä kanaalista, kun virtalähteessä oleva punainen merkkivalo sammuu ennen kuin akut ovat oikeasti täynnä. Pitää irroittaa latauspää valosta ja pistää takaisin > alkaa lataamaan uutta kennoa vissiinkin. Tästä oli jo vuosi sitten puhetta, että akut pitäisi ajaa kuulemma 5 kertaa täysin tyhjäksi ja ladata täyteen, sitten tuo alkaisi toimimaan oikein ja lataisi yhdellä valoilmoituksella akut täyteen. No tyhjäksi on ajettu useita kertoja, mutta ei auta.

Joku kohtuuhintainen, erillinen akkulaturi pitäisi hankkia. Suosituksia saa pistää, koska Lidlissä on tuollainen ollut myynnissä?
    http://www.banggood.com/NITECORE-Int...-p-928320.html
    http://www.akkula.fi/Intellicharger-i4

Kahden IQ Premiumin omistajana, toisessa akkukotelon kansi on vielä ehjä, 2 tai 3 takuutapausta jotka B-Discount ynnä tehdas on hoitaneet hienosti. Oma laturinsa lataa noita neljää könttänä tai sitten 2+2akkua. Yksikin huonommin virtaa ottava sotkee koko homman. Ns yleismittari jolla voi mitata yksittäisen kennon jännitteen auttaa kovasti! Erillinen laturi jossa on oma kanavansa joka kennolle on sitten aika pakollinen.

Iänvanha Varta pelaa edelleen ja vajaan vuoden ikäinen Technoline BC700 ei aivan hyvin, kanava 2 jättää kennon pahasti alijännitteiseksi. Takuujuttu kunhan saan aikaiseksi lähettää myyjälle.

Epäilen ettei vika ole laturissa vaan yksittäisessä kennossa ja ymmärrän että yleismittarilla jännitteen mittaus kertoo ongelman syyn. Myönnän etten ole aivan penaalin terävin näissä sähköhommissa, toki mulla on penaali, aitoa nahkaa tottakai!
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    tuotahan saa ihan valmiina settinä b&m:ltä. Itselläni on myös kyseinen yhdistelmä käytössä, ja tiekäyttöön todella tarkoituksenmukainen.

Molemmat valot latautuvat tosiaan kätevästi usb-portista. StVZO-hyväksytty tiukasti rajattu valokeila mahdollistaa suuntauksen niin miedosti alaspäine, että valolla näkee tosiasiassa huomattavasti paremmin kuin oikeaoppisesti reilusti alaspäin suunnatulla metsävalolla. Melko kompakti paketti, kohtuullisen valotehon ansiosta myös akunkesto sekä edessä että takana järjellisellä tasolla. Hintakaan ei ole kohtuuton.
    Mulla tämä setti on osoittautunut erinomaiseksi työmatkakäyttöön ja kesällä ajoin maasturilla maantiepätkät näillä jottei autoilijat pääse väittämään ettei näkyisi.

Tänään kokeilin sitten hämärtyvässä miten riittää polulla ajoon kun oli kosteutta mutta ei sentään satanut. Täydellä teholla yllättävän hyvin näkee ajaa kun on suunnattu oikein.

Varmisti paikkansa varalamppuna kun muuten varmaan tulee metsässä ajettua kiinanihmeen valolla & paremmalla akun kestolla.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Tuo voisi olla ihan fiksu vaihtoehto. Millähän koodinimellä tuolta löytyy AA-kokoisia akkuja, tarttisin semmoisen tai kaksi kotiin. 18650-akkuja en viitsi nyt ostaa, koska niitä menee 4 tai 8 ja kun en skeidaa halua ostaa niin €€€. Kerkeää kuitenkin aina lataamaan ajojen välissä valot.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

http://www.bike-discount.de/en/buy/b...9357/wg_id-302 Tuon luxit riittää mun soratienkin "kaahailuun" ja kun ny Lumonite Compassilla vielä kulkuni tarpeen mukaan varmistan. Sillai minimivalaistus,mun silmille.

http://www.akkula.fi/epages/vilkas02...ducts/10006111 tai Eneloopin akkuja. Ei Akkula huonoja myy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti

Samanlaista "punavalokikkailua" tuli itsekin viime syksynä menestyksekkäästi harjoitettua, mutta nyt lataaminen ei lähde käyntiin ollenkaan. Noh, laitoin vehkeen tänään palautukseen, toivotaan että tulee parempana takaisin ja nopeasti. Ilmeisesti joku "intellicharger" pitäisi silti hommata.
    Niin näin alamäessä, ylämäessä ei ollenkaan

Uutta Lumilightia http://www.valostore.fi/tuote/lumilight_navigator_2500/ testattu nyt parin lenkin verran. On kaikin puolin hyvä valaisin. Valotehoa on riittävästi, valokeila on laaja ja akun kesto riittää parin tunnin lenkeille. Valoatehoa on sen verran hyvin, että olen ajanut lähinnä high-teholla, turboa ei tarvitse edes käyttää vaikka märkä metsä kaiken sille annetun valon imeekin. Akun kestoa en ole vielä testannut täydellä teholla, kun vastaan tulijoita tulee aina ja nuukana miehenä akkua tulee säästeltyä valaistuilla siirtymäpätkillä. Harmi ettei kaukosäädintä ole kyseisessä valossa, sitä ehkä hieman kaipailisi. Alennuksesta ostin 260 eurolla eikä ole kaduttanut. Nyt on kiva polkea kun näkee eikä tarvitse mörköjä pelätä. Viime syksynä poljin kiinan tuikun ja Fenixin BT20 kanssa ja valoa ei omaan makuun ollut tarpeeksi. Nyt Fenix on vielä tangossa lisävalona vaikkei tarvetta varsinaisesti olekaan, mutta ompahan kaksi valoa jos vaikka toinen hajoaa. Lumilight on kypärässä kiinni ja on sen verran kevyt ettei niska väsy tai kypärä valu silmille. Mukana tullut otsapanta vaikuttaa myös tosi hyvälle. Tulee varmasti olemaan talven hiihtolenkeillä käytössä.

Pistin Nitecore Intellichargerin tilaukseen, Hollannista halvalla sai.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •