GiantLostInLaplandElectrobikeBikeshop
Sivu 38 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 88 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Ai niin, vaihdoin takasin 2*10-vaihteistoon. En saanut 1*11:sta (XT-pakka) toimimaan kunnolla, tiputteli teknisissä alamäissä ajoitta ketjuja,
    Mikä eturatas sulla oli?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mikä eturatas sulla oli?
    Tavallinen, ei n/w muistaakseni, taisin ite kysästä samaa joskus..

Dudessa on sama runko. Ainoastaan komponentit ja hinnat vaihtuu. Värit pysyvät luultavasti myös samana.

Minä luulin, että tänään antautui Dudessa keskiölaakerit tai vapaaratas, kun yhtäkkiä alkoi polkiessa tuntumaan lonksumista. Olikin kammen pultti kiertynyt täysin auki. Mulla on ilmeisesti ihme versio e13 kammista, kun kammenpultin otin pois niin kampi oli löysästi aksellilla ja ilman mitään työkaluja sai sen pois. Jos tuo pultti alkaa löystyä niin pitää kokeilla jotakin lukitetta ilmeisesti.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

markettipyörämies Guest
    Joo, mulla oli väärä eturatas 1*11-yrityksessä. En tykännyt muutenkaan, joten en alkanut päivittelemään. Varmaan toimis paremmin sillä narrow/widellä, mutta mielummin kaksi eturatasta. Olen kalkkis, muutosvastarinta.

Taitaa olla noissa e13-kammissa toleranssien kanssa ongelmia? Mulla ja eetumikäsenytolikaan taas niin tiukassa, että kammen kierteet korkkaa. Tuo niiden kiinnityssysteemi ei anna kyllä yhtään anteeksi, jos mitat heittää. Täyspaska. Tässäkö oon noita kampia nyt irrotellut ja testannut noita ketjulinjoja sun muita niin mun kampi ottaa aivan järkyttävän lujaa kiinni vaikka kiinnityspulttia ei kiristä kuin ihan nanosti. Ei puhettakaan, että lähtis naputtelemalla irti vaan tarvii aina sitä mun erikoistyökalua.

Jep, tiukassa istui. Tuossa on mun irrotustyökalut..
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ut-2000019463/
    Lähtee myös veivit vaihtoon kun laakerit antautuu. B.O.R.rin systeemeistä kellään kokemuksia?

markettipyörämies Guest
    Tosta BOR:sta ei kyllä löytynyt mistään kuvia tai tietoa miten ne ruuvataan kiinni. Hope on itellä nyt ykkösvaihtoehtona, se vaikuttaa ainakin paperilla fiksulta systeemiltä, mutta varmaan nekin on oikeasti paskaa

markettipyörämies Guest
    Saapa nähdä miten alumiiniakseli kestää. Shimano-tyylinen kammenkiinnitys, siitä pisteet. Hope yrittää uusilla kammillaan ratkaista (teräs)akselinpään kulumista sillä kiilasysteemillä ja samaan aikaan Boris ottaa ja tekee alumiinista akselin, panee miettimään kumpi on oikeassa.

Onko kenelläkään kulunut simpan akseli väljäksi?

Jos jollakin on jäänyt ylimääräiseksi offset-vanne niin saa tarjota. Bed offset sais olla luokkaa 11mm. Vai tilaanko suosiolla Halon http://www.stradawheels.co.uk/produc...a-fatbike-rim/ ??

Omassa dudessa lähti eilen kammet irti kiltisti park toolin kopiolla. Kyllä tosin pelotti tuo kierteiden korkkausmahdollisuus teidän juttuja luettuani.

Onko kenelläkään kulunut simpan akseli väljäksi?
    Minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, mutta aika monella on. Sitäkin pitää osata kiristää oikein, ettei vasen kampi lähde elämään akselilla.

BB30-standardin kammen kiinnitys on osoittanut aika hyväksi. Sellainen on käytössä mm. RaceFace Cinch systeemissä.

Octalink/ISIS -työkalulla ja kumivasaralla lähti nuo duden kammet irti ilman paikkojen rikkoutumista. Momenttiavaimella sitten takaisin kiinni niin ehkä saa jatkossakin ehjänä irti. Täytyy vielä spiderin ja eturattaan väliin virellä jotain ketjulinjan korjaamiseksi.

markettipyörämies Guest
    Meni keskiönlaakerit takuuseen, uudet postissa. Katotaan miten käy ohjainlaakerin kanssa...

Bike24:ssa ei ole kuin kapeampaa Hopen kampisarjaa, joten jäi nekin ostamatta tällä kertaa. Ajellaan nyt ainakin talvi noilla nykyisillä...

Vielä noista kammista, tuo RF:n systeemi ei kelpaa, pakko olla fiksumpi kiinnitys kuin joku älytön 50nm momentilla pulttaaminen. Yhdet vanhemma RF:n kammet oli ja ne oli viimeset kyseisen firman kammet, tosin niissä oli välyksen säätö niillä elastomeereillä ja se se vasta paska systeemi olikin.

Kyllä tuo Hope on vakuuttavan oloinen:
    http://nsmb.com/hope-cranks-tested/

No eipä tuo Hopen kampien kiinnityssysteemi ihan kaikkein yksinkertaisin ole. Vetopuolelle sielläkin puhutaan julmista 70-75 N.M kiinnitysvoimista. Miksei Shimano ????

Hopen asennusohje:http://www.hopetech.com/wp-content/u...ons_online.pdf

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Miksei Shimano ????
    Mistä Shimanon fattikammet? Ostan heti.

markettipyörämies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    No eipä tuo Hopen kampien kiinnityssysteemi ihan kaikkein yksinkertaisin ole. Vetopuolelle sielläkin puhutaan julmista 70-75 N.M kiinnitysvoimista. Miksei Shimano ????

Hopen asennusohje:http://www.hopetech.com/wp-content/u...ons_online.pdf
    Hyvä että joku lukee ohjeetkin! Minä vaan tiirasin tuon end capin lukemat... Eli hylkyyn menee nämäkin kammet. Milläs se Bor sitten torpataan?

Shimanot laittasin heti, jos vaan olis keksitty.

Kammista mitään tiedä mutta ensimmäiset mitä koskaan oon purkanu oli nää nykyiset Surlyn OD:t ja rakenne tuntui mielekkäältä ja simppeliltä. Ei vissiin käy juurikaan muihin kuin Surlyyn ja Salsaan?

Race Face Cinch -kammet toimii.

On helppo irrottaa ja kasata. Kampiin saa kaikki osat vaihdettua ilman erikoistyökaluja. Samat kammet saa akselia vaihtamalla pyörästä toiseen (vaikkapa läskistä normimaasturiin). Yhden rattaan systeemi on myös toimiva ja kaiken päälle kampiin saa erikseen spiderin kiinni, jos haluaa useamman rattaan eteen syystä tai toisesta.

Itselläni on Next SL:t ajossa, mutta onhan niitä muitakin malleja.

Voin suositella.

-Mikko-

Tosta BOR:sta ei kyllä löytynyt mistään kuvia tai tietoa miten ne ruuvataan kiinni. Hope on itellä nyt ykkösvaihtoehtona, se vaikuttaa ainakin paperilla fiksulta systeemiltä, mutta varmaan nekin on oikeasti paskaa
    Tuo Smart Spindle System on Tunen kehittämä.
    Oletko käynyt http://www.tune.de/en/ sivuilla katsomassa löytyykö sieltä tietoa kiinnityksestä?

Onpa ny ärsyä, että ei pääse kattomaan Canyonin sivulla Duden geometriataulukkoa. Oliko L isoin runkokoko? Mikä on L:n reach? Ite oon 190 ja toivoisin vähän pidempää reachia ku mun XC pyörässä (433).

Kiitos, onhan siinä pari senttiä enemmän reachiä ja 60mm stemmillä mitta tangolle tulee lähes samaksi kuin nykyisessä xc pyörässä olevalla 80mm stemmillä. Hyvä hyvä, vielä ku pääsis tilaamaan! Tykkään tossa et on otettu suoraan huomioon myös 4,8" renkulat.

Pitäisi läskipyörä laittaa hankintaan ja Canyonin Dude vaikuttaisi hyvältä valinnalta. Tietääkö kukaan, koska pyörän voi taas tilata Canyonin sivuilta?

Jos odotus on liian pitkä, pitänee katsella muita merkkejä. Hiilarirungosta vaan joutuu maksamaan turhan paljon muilla merkeillä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jopoaja Katso viesti
    Tietääkö kukaan, koska pyörän voi taas tilata Canyonin sivuilta?
    Viime viikolla chattasin Canyonin Güntterin kanssa. Samaa kyselin ja sain vastaukseksi noin marraskuun puoliväli. Sillon kuulemma julkistetaan kaikki loput Canyon mallit, Dudet mukaanlukien.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalmarijumi Katso viesti
    Viime viikolla chattasin Canyonin Güntterin kanssa. Samaa kyselin ja sain vastaukseksi noin marraskuun puoliväli. Sillon kuulemma julkistetaan kaikki loput Canyon mallit, Dudet mukaanlukien.
    Ja kuukausi sitten sanottiin että ne julkaistaan lokakuun puolivälissä. Katsotaan mitä sanovat marraskuun puolivälissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Ja kuukausi sitten sanottiin että ne julkaistaan lokakuun puolivälissä. Katsotaan mitä sanovat marraskuun puolivälissä.
    No ei se uuteen tehtaaseen muuttaminen ja uuden toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotto näemmä mennyt ihan putkeen. Jos olisin "mitäs minä sanoin" -tyyppiä, sanoisin nyt, että "mitäs minä sanoin"

Wannabe-läskeilijöitä tietysti nyt riepoo kun kausi alkaa olla parhaimmillaan ja fillarien toimitukset ovat jumissa.

Joo, sinähän taisit ounastella pientä tökkimistä toimituksiin muuttoon liittyen.

Viime viikolla kyselin satulatolppaani josta sain tilausvahvistuksen 16.9 ja Mikael Suomen päästä kertoili että ensin yritetään saada pyörien toimitukset alkamaan, sen jälkeen on vuorossa muut tilaukset. Ja kun voi arvata että fillareita on luultavasti jonossa varsin reilusti niin ei tässä kannata henkeä vielä pidätellä.

Saa nähdä ehtiikö lumet tulla pehmentämään kyytiä ennen tolppaa;-)

No, kyllähän Thomsonin Elitekin tolpan virkaa hoitaa. Utelias vaan olen että minkälainen joustava versio on.

Päätin sitten käyttää Duden kampia takuuhuollossa, kun ei kiinni pysyneet. Vähän jäi huono maku. Aps-systeemi jäi kammista sille tielle, ketjulinja viturallaan, hankaa ohjuriin 4 :llä suurimmalla rattaalla ja ainakin 5mm sisemmällä kuin ennen takuuhuoltoa. Purkkaviritys sanon minä. Saas nähdä miten homma etenee, kun laitoin Rotkolle reklamaation.

Jos jotakin hyvää niin kampi pysyi kiinni parin tunnin testilenkin. Kammet tuntuivat vähän nihkeämmiltä kääntää kuin ennen, kun asennettu mielestäni väärin eli specereitä vaan väliin ja siitä momenttiin laakereita vasten eikä oikeaa määrää specereitä ja momenttiin ja välyksen säätö aps:llä.

Onkos muuten muilla 9.0. Unlimitedin kanssa ollut ongelmaa kampien löystymisen kanssa? Entä miten on specereitä laitettu veto ja ei veto puolelle? Omassa oli alunperin ilmeisesti kummallakin puolella 5 mm.

No nyt löytyi ihan E13 sivulta bb92 läskikeskiön asennusohje 121 mm keskiölle, jos tuossa minulla on 155 mm akseli, kuten oletettua ja pitäisi olla, niin kummallekkin puolelle kuuluu 7 mm specereitä 2*1mm ja 1*5 mm. No ei tasan tarkkaa ole noin nyt asennettu takuuhuollossa ennen taisi olla, voi vi--u. Tosin voi olla, että tehtaalla on tunaroitu ja mulla on noissa kammissa 145 mm akseli ja sen vuoksi tehtaalla tehty asennus ei pitänyt. No nyt on asennettu ainakin väärin ja taitaa olla väärän mittainen akseli.
    Kuntoilija muokkasi tätä : 28.10.2015 at 22.05 Syy: Ketutuksen purkua

Kellä se oli se vastaus Canyonilta että Dude ei ole Bike Packingiin tehty Pyörä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Kellä se oli se vastaus Canyonilta että Dude ei ole Bike Packingiin tehty Pyörä?
    deeellä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Kysyin Canyonilta soveltuuko Dude pyöräpatikointiin ja voiko siinä käyttää runkolaukkua niin vastasivat:

no, it isn´t suitable for bikepacking.
    Mä itse asiassa ihmettelen tuota suuresti. Miten niin ei sovellu

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •