ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 31 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

  1. #901
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jsys Katso viesti
    http://www.fat-bike.de/e13-cranks-repair/

    Tossa huoltoohjeet kammille ei pitäis olla kovin vaikeeta
    Luetun ymmärtäminen vähän haussa. Haluan paremmat laakerit/keskiön, en huolto-ohjeita.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  2. #902
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mulla on Hi5Bikesistä hommattu e13 satsi.
    Tyyppi on E13-BBPF30K

    Vaihdettavat konelaakerit, saa ihan Etran hyllystä uusia.

    Edit: ei näytä löytyvän valikoimasta enää...



    brilleaux muokkasi tätä : 15.10.2015 at 11.30

  3. #903
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Orait. Kyselen perään.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  4. #904
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    118
    Huomenta,

    Mitä mieltä foorumin väki on: Testi- / demokäytössä ollut 2015 vuoden Fatboy Expert, pari pientä nirhauma maalipinnassa, voimansiirrossa ei kulumista näkyvissä, sopiva koko, täysin vakiokokoonpanon. Hintapyyntö kivijalkaliikkeessä 1700 €. Onko asiallinen hinta?

    Kauppias sanoi, että taka-akseli vaihtuu teräksiseen ja keskiö uuteen jos/kun niiden kanssa tulee ongelmia, varmaan pientä korvausta vastaan. Hiilikuituinen tanko, kevyemmät sisurit ja mahdollisesti jarrujen päivitys niin olisikohan siinä seuraava pyörä...

  5. #905
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Vaihdata se keskiö ja taka-akseli ennen ostoa. Ja pikku(ehkä isompikin) tinkaaminen päälle.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoP Katso viesti
    Kauppias sanoi, että taka-akseli vaihtuu teräksiseen ja keskiö uuteen jos/kun niiden kanssa tulee ongelmia, varmaan pientä korvausta vastaan.
    No ei kai nyt korvausta vastaan, kai siinä takuu on?

    Itse ottaisin kyllä ennemmin tuon:
    http://www.hi5bikes.fi/~afNBx0000001...&Y104=TR-52362

    Edit: ja ajan siis itse Spessulla..

  6. #906
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Vaihdata se keskiö ja taka-akseli ennen ostoa. Ja pikku(ehkä isompikin) tinkaaminen päälle.



    No ei kai nyt korvausta vastaan, kai siinä takuu on?

    Itse ottaisin kyllä ennemmin tuon:
    http://www.hi5bikes.fi/~afNBx0000001...&Y104=TR-52362

    Edit: ja ajan siis itse Spessulla..
    Paitsi että Fatboy ja Farley ovat ihan erityyppisiä pyöriä.

  7. #907
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    Paitsi että Fatboy ja Farley ovat ihan erityyppisiä pyöriä.
    Joo, keulakulma on kokonaiset 1,5 astetta loivempi Farleylla ja vannekin sentin kapeampi. Eihän noin erilaisilla pyörillä voi edes samalle lenkille lähteä…

  8. #908
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Joo kyllä sitä pitää olla vähintään pari kolme eri läskiä niin voi valita oikean reitistä riippuen. Ei myöskään kannata erehtyä ehdottamaan Trekin maantiepyörää jos joku kyselee Specializedin maantiepyörän perään. Kyse on kuitenkin aina ihan eri pyöristä.

  9. #909
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    118
    Ei tullut kauppoja Ekspertistä, ainakaan vielä. Olihan se normaaliin maasturiin verrattuna mukavan erilainen, mutta ei testilenkin jäljiltä jäänyt erityisempää omistamisen himoa.

    Tuota uutta Farleytakin olen silmäillyt, joten: Miksi 2015 Fatboy olisi parempi kuin 2016-mallinen Farley?

  10. #910
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Jep. En sen kummemmin väittänyt jomman kumman olevan toistansa parempi. Omassa ajoporukassa on sekä tämän vuoden Farleytä ja Fatboyta. Farley on on noista kahdesta se leikkisämpi ja näppärämpi ja tubelesskelpoisempi kun taas Fatboy on vakaampi , käytökseltään arvattavampi ja yhden lumiajelureissun perusteella kulkee paremmin lumessa.

  11. #911
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    Jep. En sen kummemmin väittänyt jomman kumman olevan toistansa parempi. Omassa ajoporukassa on sekä tämän vuoden Farleytä ja Fatboyta. Farley on on noista kahdesta se leikkisämpi ja näppärämpi ja tubelesskelpoisempi kun taas Fatboy on vakaampi , käytökseltään arvattavampi ja yhden lumiajelureissun perusteella kulkee paremmin lumessa.
    Kiitos tästä! Vähän "junamainen" fiilis tuosta Fatboysta kieltämättä jäi ja lumella siinä on varmaan puolensa. Täytyypi seuraavaksi käydä katselemassa Farleytä...

  12. #912
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Selvennyksen vuoksi vielä. Minulla on siis tämän vuoden Fatboy Comp jonka valitsin koeajettuani käytännössä kaikkia hintaluokan Pääkaupunkiseudulla myynnissä olevia läskejä.
    Se junamaisuus katosi kun koeajoi ja osti liikkeestä joka osasi mitoittaa rengaspaineet ja ohjaamon oikein. Ja kun tuohon myöhemmin tein tubeless -konversion, on enskapyörä alkanut jäädä syksyn myötä partsille.

  13. #913
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoP Katso viesti
    Kiitos tästä! Vähän "junamainen" fiilis tuosta Fatboysta kieltämättä jäi ja lumella siinä on varmaan puolensa. Täytyypi seuraavaksi käydä katselemassa Farleytä...
    En kyllä allekirjoita mitään 'junamaisuuksia'. Oma näkemys on ihan eri - Fatboy kohta liiankin ketterä. Ajelen seka-ajoa, eli Stumpy FSR 29:llä ja Fatboylla. Fatboy tuntuu taittuvan mutkaan ketterämmin, kuin 29 Stumpy. Ajoin temppuradalla Fatboylla ja se meni kuin itsestään ilman ongelmia, mutta samalla radalla Stumpyllä ei meinannut pystyä ajaan. Kaaduinkin kertaalleen mutkassa, kun en osannutkaan taittaa pyörää mutkan vaatimalla agressiolla :-) Joka kerta, kun Stumpyllä ajaa Fatboyn jälkeen, on ikään kuin shokissa. Stumpy tavallaan puskee mutkassa ja vaatii ihan eri tyylisen ajoon totuttelun Fatboyn jälkeen. Kumpikin on fantastinen pyörä ja tarkoituksella vertaan nyt ketterään 29 täpäriin, jotta junamaisuus ei nyt ihan selkeästi kuvaa Fatboyta. Joku on joskus sanonut - Fatboy on kuin "polkukone". Sen voin kyllä allekirjoittaa, mutta junamaisuudet taitaa olla kyllä ihan väärä kuvaus :-)

    edit...olen toki ajellut Farleylla myös ja siinä on pystympi fiilis - ikäänkuin retkipyörällä ajelis. Fatboylla on hyökkäävämpi olemus. Vaikea selittää, mutta suosittelenkin Trekiä pystymmän ajoasennon tykkääjille. Farley on nykyaikaisemman näköinen, suorastaan "härski". Spessu on omaan silmään jo vanhentunut look :-) Spessusta tykkään silti enemmän, siinä on samaa fiilistä kuin Stumpyssä. Stumpy on myös hyökkäävästi ajettava pyörä ja olen vaan tottunut moiseen.
    jcool muokkasi tätä : 21.10.2015 at 07.26

  14. #914
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    Paitsi että Fatboy ja Farley ovat ihan erityyppisiä pyöriä.
    Älä. Enpä tiennyt tätä.

    Junamaiseksi en Spessua kyllä mieltäisi mitenkään.
    Ennemmin polkutykittelyyn taipuvainen, taipuu mainiosti myös tekniseen alamäkeen.
    Ketterä. Kiipeää hyvin. 35mm ja 25ast stemmilläkin.
    Saati jos olis pidempi Chainstay.

    Miinuksia:
    Kiinnikkeet haarukassa ja noin muutoinkin lähes loistavat poissaolollaan.
    Ja hinnassa on ison Ässän lisä. Originelli keskiölaakeri ihan pelleilyä.
    Samoin vapari ja se alumiininen taka-akseli.

    Mutta hyvä on ollu mulle, kun en paremmasta tiedä.
    En mä tosta ylläolevan lisäksi oikein moitteita löydä.
    Jokainen ajokerta on täyttä nautintoa. Se riittää.

    EDIT:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    edit...olen toki ajellut Farleylla myös ja siinä on pystympi fiilis - ikäänkuin retkipyörällä ajelis. Fatboylla on hyökkäävämpi olemus. Vaikea selittää, mutta suosittelenkin Trekiä pystymmän ajoasennon tykkääjille. Farley on nykyaikaisemman näköinen, suorastaan "härski". Spessu on omaan silmään jo vanhentunut look :-) Spessusta tykkään silti enemmän, siinä on samaa fiilistä kuin Stumpyssä. Stumpy on myös hyökkäävästi ajettava pyörä ja olen vaan tottunut moiseen.
    Tämä menee sinne Spessun miinuksiin, mulle.
    Sais olla rennompi ja pystympi fiilis. Stemmillä, stongalla ja spacereillä sain haettua vähän parempaa sopivuutta omaan makuun.
    Ja parani vielä hiukan flätteihin siirtymisen myötä kun tiputin jakkaraa aavistuksen.
    On ihan ok nyt.

  15. #915
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    118
    Kiitoksia mielipiteistä!

    Tämä XL-kokoinen Fatboy Expert oli tosiaan ensimmäinen koeajamani läskipyörä joten vertailua muihin läskipyöriin en pysty tekemään. Omaan "kisakireään" pyörääni (5 vuotta vanha Trekin Superfly 29er jäykkäperä) verrattuna Fatboy ei kuitenkaan tuntunut yhtä ketterältä. Onko se sitten hyvä vai huono asia onkin eri kysymys... Yksi asia mikä ei ehkä tehnyt koeajoista (kaksi lenkkiä) ihan reilua on se, että ajoin molemmat lenkit pimeässä. Ja edellisistä pimeässä ajetuista maastolenkeistä on aikaa vähintään vuosi, ellei pidempäänkin.

    Sanoisin, että ohjaamo ja ajoasento oli aika lailla kohdillaan. En mittaamalla verrannut nykyiseen pyörään, mutta takapuolituntumalla sanoisin, että Fatboyssa asento oli vähän pystympi ja lyhyempi. Ohjaustanko nyt ainakin oli leveämpi. Ihan polkemisen tehokkuuden kannalta ajoasentoa voisi pidentää ja madaltaa, mutta sitä ei ehkä nyt tältä pyörältä haeta.

    Rengaspaineista: Oli varmaan turhan kovat. Toiselle (pidemmälle) lenkille pudotin paineet oman pumppuni mukaan 0.8 bariin takana ja oliko 0.7 edessä. Millaisilla paineilla noilla renkailla olisi kuulunut ajaa? Kuskilla painoa varusteineen n 85 kg, pituutta 189 ja inseam muistaakseni 89.

    Täytyy nyt käydä tuota Farleytä katsomassa, mutta jos siinä on (vielä) retkipyörämäisempi fiilis niin kiitos mutta ei kiitos.

  16. #916
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoP Katso viesti
    Kiitoksia mielipiteistä!

    Tämä XL-kokoinen Fatboy Expert oli tosiaan ensimmäinen koeajamani läskipyörä joten vertailua muihin läskipyöriin en pysty tekemään. Omaan "kisakireään" pyörääni (5 vuotta vanha Trekin Superfly 29er jäykkäperä) verrattuna Fatboy ei kuitenkaan tuntunut yhtä ketterältä. Onko se sitten hyvä vai huono asia onkin eri kysymys... Yksi asia mikä ei ehkä tehnyt koeajoista (kaksi lenkkiä) ihan reilua on se, että ajoin molemmat lenkit pimeässä. Ja edellisistä pimeässä ajetuista maastolenkeistä on aikaa vähintään vuosi, ellei pidempäänkin.

    Sanoisin, että ohjaamo ja ajoasento oli aika lailla kohdillaan. En mittaamalla verrannut nykyiseen pyörään, mutta takapuolituntumalla sanoisin, että Fatboyssa asento oli vähän pystympi ja lyhyempi. Ohjaustanko nyt ainakin oli leveämpi. Ihan polkemisen tehokkuuden kannalta ajoasentoa voisi pidentää ja madaltaa, mutta sitä ei ehkä nyt tältä pyörältä haeta.

    Rengaspaineista: Oli varmaan turhan kovat. Toiselle (pidemmälle) lenkille pudotin paineet oman pumppuni mukaan 0.8 bariin takana ja oliko 0.7 edessä. Millaisilla paineilla noilla renkailla olisi kuulunut ajaa? Kuskilla painoa varusteineen n 85 kg, pituutta 189 ja inseam muistaakseni 89.

    Täytyy nyt käydä tuota Farleytä katsomassa, mutta jos siinä on (vielä) retkipyörämäisempi fiilis niin kiitos mutta ei kiitos.
    Sun pitää miettiä mitä oikeasti haluat ja kokeilla pyöriä ilman liikoja ennakkoasenteita. Ei läskiä kannata väkisin hankkia jos ei vaan lähde.

    Omasta mielestä Fatboy on aika ketterä ja hyvä kiivetessä. Paineet yleensä 0,4/0,5 samalla painolla.

  17. #917
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Omasta mielestä Fatboy on aika ketterä ja hyvä kiivetessä.
    Enpä ole Trekkiä kokeillut, mutta Fatboyn hiilarihaarukasta tykkäsin, oli kepeän ja mukavan tuntuinen. Ei laakeri/vapaaratasongelmia omassa 10/2014 valmistetussa jolla kerkesin tosin vain 500 km ajelemaan.

  18. #918
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Sun pitää miettiä mitä oikeasti haluat ja kokeilla pyöriä ilman liikoja ennakkoasenteita. Ei läskiä kannata väkisin hankkia jos ei vaan lähde.
    Juurikin näin. Ajoin läskillä pitkästä aikaa toissa iltana ja kyllä se taas tuntui ankealta ja elottomalta panssarivaunulta. Täysjäykällä 29erillä ollut metsässä viime aikoina paljon hauskempaa keveyden ja eloisuuden ansiosta.

  19. #919
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Onko jollain spessukuskilla jäänyt ylimääräiseksi(siis myytäväksi) tota hiilarihaarukkaa joustokeulan tieltä..? Itellä alumiinikeula ja ois mielenkiintoista testata hiilaria, josko ajelu muuttuis vielä onnellisemmaks. Pitäis olla M tai suuremmasta rungosta tuo keula.

  20. #920
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Spessu sai vihdoin lokarin. DIY-valmiste, tietysti.


  21. #921
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    741
    Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että paljo oot jo työntäny kilsoja tuolla expertillä?

  22. #922
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Ei mitään hajua.

    En kauheasti, eihän toi ole ollut mulla kuin syyskuusta 2014.
    Ja en ehdi ikävä kyllä nauttimaan ajamisesta kuin 2-3krt/vko.
    Nykyään onneksi myös työmatkat saan kulkea läskillä.

    Luulen että luokkaa 2-3tkm.
    Matkaahan mä en laske; nautintoon käytetty aika on se mikä ratkaisee saavutetun hyvänolon tunteen määrän.

  23. #923
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    741
    Oishan tuo pitäny aikaisemmin luettujen juttujen perusteella tajuta.

  24. #924
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Parin päivän reissulle laitoin ihan perus juomapullotelineet etuhaarukkaan


    Haarukan päälle muutama kierros sisägummia ja nippusiteillä kiinni. Ei kaunis, mutta tuntui toimivan
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  25. #925
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Onko muita tarakka virityksiä ihmisillä kuin tuo Fatboyslimin Salsa viritys?

  26. #926
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Muutama vuosi sitten ostin levyjarrulliseen cycloon tarakan. Muistaakseni täältä. Jossain mielenhäiriössä tuli mieleen koettaa sitä Paksupoikaan ja sehän meni heittämällä. Valitettavasti ei ole mitään hajua tarakan merkistä. Alumiinia on eikä paljon paina.


    peruspertti muokkasi tätä : 08.11.2015 at 20.46
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  27. #927
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Oulun seutu
    Viestit
    80
    Hommasin näihin kura-ajoihin Fatboy Compin ja muutaman saturaisen ajojen perusteella voin kehua.
    Välitykset tässä 1x10:ssa on riittävät omaan käyttöön tien päälle ja jänkkämöyrintään.
    Tankoa pitänee kaventaa jokunen sentti niin sitten on just eikä melkein.


    Lähetetty TapaTalakilla
    Niin jäi matka taas puolitiehen, itsestään oli luullut liikoja...

  28. #928
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Mites on porukalla takanavat / vapaarattaat kestäneet nyt viimeaikoina? Onko noi hopet / I9 / muut paremmat navat ratkaisseet ongelmat? Vai ajaako kaikki vaan onnelisena kohti auringonlaskua ilman teknisiä murheita? :-)

  29. #929
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Vuoden vaihteesta ajettu hopella ja navan vetopuolen laakeri vaihdetttu n.1 kk ajon jälkeen.
    Muuten ei ongelmia.

  30. #930
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Vai ajaako kaikki vaan onnelisena kohti auringonlaskua ilman teknisiä murheita? :-)
    Hyvin pitkälti näin.

    Vaihdettu(oisko n. 5-6kk sitten):
    -Uus vapari(takuuseen)
    -Teräsakseli(takuuseen)
    -Keskiölaakeri(omakustanne)

    EDIT: ja samaan syssyyn vaihdoin "varmuuden vuoksi" takanavan laakerit tuolloin. Kun olivat siinä tyrkyllä sopivasti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •