GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 15 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Mä en ole muistanu koko droppeja säätää ku aina ku mahis lähtä lenkille niin on niin kiire lähtä 😀 mulla näyttää olevan ihan takana. Viikonloppuna aikaa ajella niin pitää testata.

Mulla on melkeen niin edessä ku mahollista.

Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla

En ole mäkään tullut miettineeksi dropoutteja. Fillari on autotallissa ja enää ei jaksa mennä tsekkaamaan, mutta jos tuosta kuvasta mitään pystyy päättelemään, näyttäisi aika takana olevan.

Ite kokeilin tänään säädellä ja laitoin ihan eteen, tosiaan herkemmin keulii jyrkissä nousuissa ja huterammalta tuntui ajo muutenkin. Ketterähän tuo on akseli takanakin niin taidan laittaa takaisin taka-asentoon.
    Vähän kuvaspämmiä vielä

^Mitenkäs Jumbo Jimin kylki kestää kivikossa kun kylki näyttää aikas pullealta? Itsellä Hodan on etenkin takana mennyt melko ikävään kuntoon vaikka kilsoja on kertynyt alle 200. Toisilla vanteilla olevat Flowbeist ja Dunderbeist ovat priimakunnossa kivikoissa ajosta huolimatta.

^Nuo olleet nyt puoli vuotta ajossa ja vähän itsekkin olen yllättynyt kun ovat vieläkin ehjät ja kyljet yllättävän hyvässä kunnossa, yleensä nuo (ainakin normimaasturin kyljet silloin joskus)liteskinit on revennyt kyljistä kivikossa. Noissa 4.8:ssa on aika jytkyt reunimmaiset nappulat mitkä varmaan suojaa jonkun verran. Hyvät kumit olleet muutenkin kesäkumina, rullaa ja pitää eikä pahemmin pompota vähän kovemmilla paineilla. Talvirenkaaksi noista ei ole sillä kokemuksella mitä tuossa kevätlumilla kerkesi kokeilla, liian harva ja matala kuvio pehmeään lumeen.

Erehdyin koeajolle farley 9.6 kans...Ei hyvää päivää ku kulki ketterästi. Ja vielä jäykällä keulalla. Mää oon ihan myyty. Nyt vaan hallituksen kans neuvottelut käyntiin.

Olikohan tuohon 27,5 rengastukseen olemassa vielä pikkasen leviämpää rengasta tarjolla. Vähän kaposalta tunnosti, jos meinaa talvella puhkoa reittiä auki?

Mitkäs fiilikset muilla on 27.5 trekeistä isommassa kivikossa. En oo saanu luottamusta, eikä tuo toimi, vaikka renkaan ulkohalkaisija on iso. Toisena fillarina on bronson, niin sillä laskee huoletta kivikot ja naureskelee samalla, missä farleyllä paljon ennen loppuu meno.

Aina kehutaan, miten hyvä läski on vaikeemmissa paikoissa, mutta ei tuo kesällä hyvälle täpärille pärjää. Talvella kääntyy varmasti päinvastoin, talvikäyttöön läski on ostettukkin.

^ Ilmatilaa niihin renkaisiin jos kivikossa mennään. Ite en 27.5" läskiä ymmärrä, tykkään ku on vanteen päällä mahd paljon kumia. Nimim. 31" rules (26x5.05")

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Han$a Katso viesti
    Olikohan tuohon 27,5 rengastukseen olemassa vielä pikkasen leviämpää rengasta tarjolla. Vähän kaposalta tunnosti, jos meinaa talvella puhkoa reittiä auki?
    Eipä taida tällä hetkellä olla muita vaihtoehtoja tarjolla 27.5-tuumaisille läskivanteille kuin nuo Hodagit. Jos nyt niitäkään on vielä missään myynnissä.

Odottakaa ens kevääseen. Kokemusta 29+ renkaiden odottelusta.

Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Mitkäs fiilikset muilla on 27.5 trekeistä isommassa kivikossa. En oo saanu luottamusta, eikä tuo toimi, vaikka renkaan ulkohalkaisija on iso. Toisena fillarina on bronson, niin sillä laskee huoletta kivikot ja naureskelee samalla, missä farleyllä paljon ennen loppuu meno.

Aina kehutaan, miten hyvä läski on vaikeemmissa paikoissa, mutta ei tuo kesällä hyvälle täpärille pärjää. Talvella kääntyy varmasti päinvastoin, talvikäyttöön läski on ostettukkin.
    Käy ajamassa 26" läski kunnon renkailla. 27.5" on läskissä turhake. IMO. Ilmatila on pieni.
    Ainakin oma läski pärjää Bansheen täpärille kesällä. On parempi jopa. Vaikka on ihan vaan Spessu.
    Ja mun mielestä banshee on ihan kelpo täpäri.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    .. 27.5" on läskissä turhake. IMO. Ilmatila on pieni..
    Niin minäkin luulin vannoutuneena 4.8 käyttäjänä ennen kuin kokeilin, paaaljon parempi se on kuin 26x4.
    Oli tarkoitus hävittää nuo 27.5" setti kun 9.6:n ostin mutta talliin ne jää kuitenkin 26x4.8:n rinnalle.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    ^ Ilmatilaa niihin renkaisiin jos kivikossa mennään. Ite en 27.5" läskiä ymmärrä, tykkään ku on vanteen päällä mahd paljon kumia. Nimim. 31" rules (26x5.05")
    Juu eipä noissa Hodageissa ole ilmatilaa juurikaan enempää kuin jossain 27.5+ kumeissa. Eihän se täysjäykkänä silloin toimi kuten oikea läski.

Mä teetin jo 26 kiekot (80mm leveät hiilarivanteet) tohon tulevaan trekkiin, niin saa niihin isoa kumesta paikalleen (B&L, talveksi Lipsaset nastoilla), ja kevyempään maastoon/kelville ym. sitten voi käyttää noita 27.5 kiekko/rengasyhdistelmää. Näin niinku etukäteen ajateltuna ennen kuin pyörä on edes himassa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Mä teetin jo 26 kiekot (80mm leveät hiilarivanteet) tohon tulevaan trekkiin, niin saa niihin isoa kumesta paikalleen (B&L, talveksi Lipsaset nastoilla), ja kevyempään maastoon/kelville ym. sitten voi käyttää noita 27.5 kiekko/rengasyhdistelmää. Näin niinku etukäteen ajateltuna ennen kuin pyörä on edes himassa
    Mimmonen setti tulee jos passaa udella?

Kehät on kaiketi nämä, Salsan navat, Shocktherapyssa tein kaupat ja siellä myös kasaus. Mulla jäi Spessusta vanhan takakiekon napa (Salsa) ylimääräiseksi kun Nextie muutettiin tohon Mutziin sopivaksi, joten sillä oli luontevaa mennä niin säästyi muutama satanen.

http://www.mcarbon.fi/fi/tuote/21204...hiilikuitukeh-

Ok, samat kehät ollut ajossa, ei valittamista.

Itekki olin vähän skeptinen noista 27.5 vanteista vaan nyt 200kilsaa on ajettu erilaisissa maastoissa johon mahtuu reilusti kivikko/juurakko polkuja. Menee todella paljo paremmin ku 26x4 ja pohjaamisen kans ei ole ollu ongelmia.

Tämä on varmaan monien mielestä uskomattoman hölmö kysymys, mutta onko kellään ollut ongelmia saada Hodag kumia irti vanteelta? Omasta Farleysta puhkesi kumi, ja tyhjensin sisurin kunnolla, mutta tuo ulkokumi ei liikkunut suuntaan eikä toiseen vanteelta.

Jos on mulefut kehä, niin reilusti vain tennarilla poljetaan kumi kohti vanteen keskustaa. Hylly on aika tiukka.

Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Jos on mulefut kehä, niin reilusti vain tennarilla poljetaan kumi kohti vanteen keskustaa. Hylly on aika tiukka.

Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla
    Kyseessä on juurikin tämä kehä. Toivottavasti irtoaa sievästi ilman paikkojen hajoamista.

Irtoaa se. Asetat tukevasti kiekon nojaamaan johonkin sopivaan paikkaan ja tennarin sisäsyrjällä sievä tasainen paine/polkaisu siihen kumin laitaan, ja voila. Helposti napsahtaa irti ja loppu menee ihan käsipelillä..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Ei oo käsitöitä tehty tarpeeks jos ei näppi voimin irtoa. Ei sillä että minä jotain käsitöistä tietäisin.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Ei sattuisi kellään olemaan mitään havainnollistavaa videota aiheesta? Oon hyppiny ja pomppinu kumin päällä kuin mikäkin apina, eikä kyllä irtoa. Kumi kyllä menee lyttyyn mutta mitään kummempaa ei tapahdu. Polun tukko voi sen vaikka tulla irroittamaan mulle, jos sulla on kokemusta aiheesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bensakeuhko Katso viesti
    Ei sattuisi kellään olemaan mitään havainnollistavaa videota aiheesta? Oon hyppiny ja pomppinu kumin päällä kuin mikäkin apina, eikä kyllä irtoa. Kumi kyllä menee lyttyyn mutta mitään kummempaa ei tapahdu. Polun tukko voi sen vaikka tulla irroittamaan mulle, jos sulla on kokemusta aiheesta.
    Sieltä mahdollisimman juuresta painat tennarilla kumea niin pitäs kyllä irrota. Omassaki oli melko tiukassa ja saa kyllä olla voimaa näpeissä, jos meinaa sormin vääntää irti. Kannattaa kuitenki kattoa, ettei polje jarrulevyä kieroon.

Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bensakeuhko Katso viesti
    Tuo se tänne Varkauteen niin otan irti ja tarjoon kahvit.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Tuo se tänne Varkauteen niin otan irti ja tarjoon kahvit.
    Kiitos tarjouksesta mutta sain renkaan sittenkin irti. Mutta ehkä sitten ensikerralla.
    Mutta haluasin kyllä nähdä jonkun tuon sormin vääntävän irti. Sen verran tiukassa se oli.

Eikä ilmeisesti lähteny rengastyökaluillakaan? Vai voiko niitä käyttää fatin renkaissa? Kyselee tuleva uuden farley 9.6 omistaja! Jipiii, tai niinku keekki sano että yippikaijei.

Tuo 27.5 vannesetti on tiukka saada rengas pois. Väännettiin 2 rengasraudalla, silti sai tehdä oikeesti töitä, että saatiin kumi pois. Tubeless onnistui tornipumpullakin, yhtään ei edes yrittänyt vuotaa ilmaa, vaikka rengas ei ollut noussut edes vanteelle kunnolla. Ei tarttee kompuraa noiden kanssa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •