HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 75 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 65 73 74 75 76 77 85 125 175 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.221 - 2.250 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #2221
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Liten päivityksen varaan en laskiksi mitään. mm. läpiakseleita ei päivitellä jälkikäteen. Myy pois ja ostaa paremman tilalle jos siltä tuntuu. Ei siinä paljoa kilometreille tule hintaa. Lä'skien jälkimarkkijnat järkevästi hinnoitelluilla on hyvät.

    Prossa kannatta huomioida, 11x voimansiirron osat on kalliimpia kulutusosia. Itte sijoittaisin Prohon, mutta onhan tuo yli 50% lisähintaa toisaalta aika paljon...

    Ostat kumman vaan, nii ei se isosti metsään mene.
    Kiitos tästä jälleen, ihan vain budjetin vuoksi jos läskikuume meneekin ohi viikossa niin katselen tuota Liteä kun on lompakko ystävällisempi.. Myydään sitten pois ja ostetaan jotain tilalle jos siltä näyttää että ajohalut kasvaa lisää

  2. #2222
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viltro Katso viesti
    Kiitos tästä jälleen, ihan vain budjetin vuoksi jos läskikuume meneekin ohi viikossa niin katselen tuota Liteä kun on lompakko ystävällisempi.. Myydään sitten pois ja ostetaan jotain tilalle jos siltä näyttää että ajohalut kasvaa lisää
    Litessä jää ainakin sitten rahaa sijoittaa se 400-500e nastagummeihin.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  3. #2223
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Mitäs pahaa muuten pikalinkuissa on? Ite tykkään kun saa nopeasti renkaan irti ilman työkaluja, eikä irto-osat mene hukkaan. Aikasemmin tuli paljonkin renkaita irrotettua, kun kuskasin pyörää vetokoukkuun tulevasssa telineessä ja irrotin renkaat. Toki läpiakseli voi olla teknisesti parempi.

  4. #2224
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Mitäs pahaa muuten pikalinkuissa on? Ite tykkään kun saa nopeasti renkaan irti ilman työkaluja, eikä irto-osat mene hukkaan. Aikasemmin tuli paljonkin renkaita irrotettua, kun kuskasin pyörää vetokoukkuun tulevasssa telineessä ja irrotin renkaat. Toki läpiakseli voi olla teknisesti parempi.
    Ei kai siinä mitään varsinaista vikaa olekkaan. Ei vaan ole yhtä kestävä ja tukeva. Läskissä kun akselit on pidempiä, niin läpiakselin edutkin korostuu.

    Läpiakselikin on eräänlainen pikalinkku (ainakin mulla). Lähtee ilman työkaluja irti ja irtoakselin voi ruuvata takasin fillariin, niin ei jää irto-osana kierimään mihinkään. Mieelstäni sen verran merkittävä juttu, että en lähtisi liteä päivittelemään muiltakaan osin, vaan ajaisin sellaisenaan ja vaihtaisin koko fillarin, jos siltä tuntuu.

    Tuo pikalinkku / läpiakseli ei ole kuitenkaan mielestäni syy miksi pitäisi ehdottomasti maksaa Prosta kovempi hinta. Jos meinaa ajella työmatkaa liukkailla kelveillä, niin parempi sijoitus on luultavasti ne 400€ nastakumit ja lokarit.

  5. #2225
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Hienoja pyöriä molemmat, lite ja pro. Kävin toissapäivänä hipelöimässä paikallisessa. On muuten kapeat nakit noi snowshoet. Näytti olevan muuten kasa nastoitettuja Dillinger 4:a 129e hintaa (taittumaton) ja 5:a 199e hintaan. Olin vähällä ostaa nuo halvemmat. Olin kyllä vähällä ostaa 3 fat pronkin. Takahaarukka vaikutti aika lailla identtiseltä 2 fat pron kanssa, joten voi olla että isommille renkaille on yhtä hyvin/huonosti tilaa kuin 2 fatissa.

  6. #2226
    No niin. kävin hakemassa Sportaxista ja R-Techistä uudet renkaat ja korotetun ohjaustangon.
    Aamulla asennus ja sitten testilenkille.
    Ajoasento parantui merkittävästi uudella tangolla jossa nostoa 38 mm, nyt ei enää paino liikaa käsillä.
    Uudet renkaat on Maxxisen mammutit ja uudet kevyemmät sisurit 26*2.5, toimii, kokonaispainosta
    lähti näin 0.8 kg ja nyt punnittu paino lokareineen, satulalaukkuineen ja pullotelineen kanssa on 12.9 kg, ei paha.
    Paineeksi laitoin 0.6 bar ja se oli varmasti riittävä, ei kolahdellut kertaakaan ja jatkossa voineen koittaa vaikka
    hieman matalampaakin painetta.
    Kaiken kaikkiaan muutos oli järisyttävä, pyörä kulki ja rullasi aivan toiseen tahtiin, ei vetele, ei tunnu raskaalta....YES.

    Suosittelen kyllä muillekin noiden Snowshoe renkaiden vaihtoa jollei tykkää sadomasokisti meiningistä tai ihan oikeesti tarvi
    em renkaita esim lumessa ajeluun, jos ne nyt toimii siinäkään.

    AeroR

    PS. liittäisin sen kuvankin, mutten osaa

  7. #2227
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Mä oon ostanut talveksi niin kalliit dillingerit, että ajattelin rankaista itseäni ainakin ensi kesän sadomaso-snowshoe takarenkaana ☺. BFL tuntuu kyllä tosi hyvältä eturenkaalta, nyt kun sillä ehtinyt enemmän ajelemaan.

  8. #2228
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AeroR Katso viesti
    Suosittelen kyllä muillekin noiden Snowshoe renkaiden vaihtoa jollei tykkää sadomasokisti meiningistä tai ihan oikeesti tarvi em renkaita esim lumessa ajeluun, jos ne nyt toimii siinäkään
    Äläs ny, mä varta vasten hommasin vielä kaksinverroin jytkymmät Snowshoe 2XL:t. Poljentaa, kyllä nekin pyörii. En kyl tiijä minkä verran yhteistä on tuon Whiten orkkiskumin kanssa muuta kuin nimi, ku ei noita 72 TPI -versioita löydy ees Vee Tiren sivuiltakaan.

  9. #2229
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    172
    Tulipa tänään lite malli tilailtua, onkohan kui kauan kestänyt tuo toimitus?

  10. #2230
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Joutseno
    Viestit
    4
    Neljässä päivässä tuli lite itselle Syyskuun alussa

  11. #2231
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Mites toi kokopolitiikka noissa läskeissä? Nykynen maasturi 17.5" lyhyellä stemmillä ja vois olla pienenpikin... Inseam n.75 cm ja pituutta n.174cm hyvänä päivänä☺ mietin että onko M vai S parempi

    Huomenissa varmaa tullee mentyä xxl noita hypistelemään.

  12. #2232
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Tänään kävin katselemassa livenä XXL liikkeessä tuota Liteä. Pakko sanoa et livenä tuo vihreä väri oli aika Hmmm raikkaan pirteän vihreä. Ehkä vähän turhan kiiltävä omaan makuun, muuten kyllä vaikutti oikein hyvältä vaikka testi lenkkiä en ehtinyt edes kokeilla.. Pron vähän hillitympi väri maailma oli omaan silmään parempi

  13. #2233
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    No Rola
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Mites toi kokopolitiikka noissa läskeissä? Nykynen maasturi 17.5" lyhyellä stemmillä ja vois olla pienenpikin... Inseam n.75 cm ja pituutta n.174cm hyvänä päivänä☺ mietin että onko M vai S parempi.
    Kas siinä pulma . Lähes samoilla spekseillä, mutta inseam 79 ja lisämausteena pioneerin kädet; M-kokoinen Interceptor 70 mm stemmillä on passeli. Toivottavasti pääset kokeilemaan molempia.
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

  14. #2234
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Mulla 50mm stemmi tossa feltin q220 17.5 rungossa. Jotenkin aattelin ton S koon olevan passelimpi. Huomenissa näkee sit. Jospa olis molempia tarjoolla myymälässä

  15. #2235
    White 3 fat lite lähtis tilaukseen täältä saadun kokemusten perusteella ekaks läskiks. Vaihdetaan sitten myöhemmin parempaan jos tästä sais uuden kivan harrastuksen ja ensi innostus ei hyydy. Runko koko vielä pieni kysymysmerkki. Pituutta löytyy 172cm ja inseam n.80cm. Liikkeeseen en pääse testaa kun turhan paljon matkaa lähimpään mut osaisko täällä joku antaa apua? S tai M mutta kumpi

  16. #2236
    No se on siinä rajoilla , menisin ehkä itse M:llä ja vaihtaisin lyhyemmän stemmin jos reach on liian pitkä
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  17. #2237
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Testailin muuten tuota suurella paineella renkaan 'oikaisua' ja tuntuu toimivan noilla SnowShoella jo 1,6barin paineella.
    Pari kertaa olen nyt tuon tehnyt ja tuntuisi ainakin minulla oikenevan se kumi siihen vanteelle eikä tarvitse käsin sitä 'oikoa'.
    Eh?

  18. #2238
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Joutseno
    Viestit
    4
    Tarvisko saippuaa väliin vai asettuiko pelkällä paineella?
    Omassa litessä on kans renkaat vähän miten sattuu ni pitäis saada oikaistua ettei pompota

  19. #2239
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Konna84 Katso viesti
    White 3 fat lite lähtis tilaukseen täältä saadun kokemusten perusteella ekaks läskiks. Vaihdetaan sitten myöhemmin parempaan jos tästä sais uuden kivan harrastuksen ja ensi innostus ei hyydy. Runko koko vielä pieni kysymysmerkki. Pituutta löytyy 172cm ja inseam n.80cm. Liikkeeseen en pääse testaa kun turhan paljon matkaa lähimpään mut osaisko täällä joku antaa apua? S tai M mutta kumpi
    M-koon ostin itse 173cm pituudella, oli ihan ok, stemmiä kun olisi lyhentänyt ja vaihtanut riser tangon flatin tilalle niin olis ollut todella sopiva.

  20. #2240
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    424
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Konna84 Katso viesti
    White 3 fat lite lähtis tilaukseen täältä saadun kokemusten perusteella ekaks läskiks. Vaihdetaan sitten myöhemmin parempaan jos tästä sais uuden kivan harrastuksen ja ensi innostus ei hyydy. Runko koko vielä pieni kysymysmerkki. Pituutta löytyy 172cm ja inseam n.80cm. Liikkeeseen en pääse testaa kun turhan paljon matkaa lähimpään mut osaisko täällä joku antaa apua? S tai M mutta kumpi
    Omat mitat 172/79 ja pitkän arpomisen jälkeen tilasin M-kokoisen joka tuntuu varsin mukavalle. Stemmi on omassa 70mm ja tanko 660mm flätti.
    Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

  21. #2241
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    172
    Itsekin tuota kokoa arvoin m ja s välillä, pituutta sen 169 cm, päädyin M kokoon, koska keväällä tilattu ja nyt ajeltu 29er 16" koossa ainakin tuntuu hivenen pieneltä.

  22. #2242
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarillo Katso viesti
    Tarvisko saippuaa väliin vai asettuiko pelkällä paineella?
    Omassa litessä on kans renkaat vähän miten sattuu ni pitäis saada oikaistua ettei pompota
    En ainakaan itse tarvinnut saippuaa. Pelkällä paineella sain tuon tehtyä.
    Eh?

  23. #2243
    Kiitos vastauksista. Teidän näkemys vahvisti omani ja M koko lähti tilaukseen. Nyt on taas töissä hyvää tekemistä kun alan lukemaan täältä pyörän painonpudotus vinkkejä ja muita parannuksia jotta saadaan tämä "lada" iskuun

  24. #2244
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Mulla 50mm stemmi tossa feltin q220 17.5 rungossa. Jotenkin aattelin ton S koon olevan passelimpi. Huomenissa näkee sit. Jospa olis molempia tarjoolla myymälässä
    Kyllä se pienin koko vaan meikäläiselle istu paremmin. Siinä 17" ei paljon ollu varaa ohjaamoa pienentää mut kattelin et toi 15.5" taas varaa enemmän suurentaa tarvittaessa.

  25. #2245
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    10
    Paljonkos 3Fat Pro sisuri painaa/kpl? Nopealla haulla en löytänyt.

  26. #2246
    Sama 500-600g sisuri (ja 200g vannenauhaa) siinä varmaan on kun Litessäkin. Tässä ketjussa oli jollain sivulla 3FAT Pron gorillatubelesskokemuksia jossa paino tippui 400-500g per rengas.

  27. #2247
    Nyt olis kaikki tarvittava tubeless kokeiluun. Mutta mitäs tohtii pyörälle tehdä ennen ekaa huoltoa. Sen ekan haluaisin ainaki käyttää. Tuleeko sanomista jos noita vannenauhoja on pidelly? White 3 pro siis työn alla.

  28. #2248
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    "Vannenauhoja on pidelly"

    Mitä tämä on suomeksi?

  29. #2249
    Orkkis pois ja gorillaa tilalle...

  30. #2250
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    SUPista sanottiin, että menee takuu jos teippailee heidän pyörien vanteita - ei kuitenkaan mitään perusteita annettu tälle, että miksi takuu menisi.
    En äkkiä ymmärrä miten takuu menisi jos vannenauhan vain muuttaa teipiksi ja sisurin tilalla on litkua. Kaikki muutokset on peruutettavissa jos on tarvetta eli mitään pysyvää ei porata tai sahata tms.

    Minulle ei sanottu teippauksista mitään kun Liten käytin ensihuollossa. Sanoin tehneeni ne muutokset huoltoa suorittaneelle johon tämä totesi 'Jaa painoa haluat viilata' - olisit ostanut suoraan Interceptorin
    Eh?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •