HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 304 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 204 254 294 302 303 304 305 306 314 354 404 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.091 - 9.120 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti adrianus Katso viesti
    Mä pistin tän kypärään tankovalon kaveriksi. Pidin tosta rakenteesta, kun ton saa ns. otsalle, eikä tarvitse laittaa päälaelle oksiin tarttumaan. Purin siitä otsapannasta hihnan pois (sai ehjänä, joten jatkokäyttö otsalamppuna mahdollista) ja pistin tarranauhalla kypärään. Korkeussuuntaaminen helppoa ja käyttöpainike hyvin saatavilla. Kuva pari sivua aiempana tässä ketjussa.
    Miten valoteho? Riittääkö kuinka hyvin yksinään eli ilman tangossa olevaa valoa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeppa Katso viesti
    Miten valoteho? Riittääkö kuinka hyvin yksinään eli ilman tangossa olevaa valoa?
    Minulla on ollut tämä lamppu viime talvelsta asti. Täysteholla valoteho riittää, tosin akku ei. Talvella ja pakkasilla akku ei kestä kovinkaan hyvin, 15min jälkeen alkaa näyttämään punaista. Muuten hyvä lamppu, toimii myös suunnistaessa, jos ei pummaile liikoja.

Mitäs porukka on mieltä siitä että Magicshinen laturin jännite on 8.6v? Käsittääkseni turvallinen yläraja on 8.4v.
    Laturi tuli 616c setin mukana.
    Juuri ostamani Nitefighter laturin jännite 8.4v..

MTBR puolella oli spekuloitu että XXLssä olevat Magicshinen uudet setit on kustomoitu heille. Akkujen kapasiteetti on pienempi kuin muualla myynnissä olevien ja laturien latausteho pienempi..
    Pyöriä: Trek Remedy 9.9 2011, Kona Raijin ja Ragley Blue Pig

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mongomongo Katso viesti
    MTBR puolella oli spekuloitu että XXLssä olevat Magicshinen uudet setit on kustomoitu heille. Akkujen kapasiteetti on pienempi kuin muualla myynnissä olevien ja laturien latausteho pienempi..
    Eli normaalia kiinankuraa, missä erästä riippuen tulee ihan erilaista tavaraa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Onkos ollut ongelmia tuon Lightmallsin ja Paypalin kanssa? Pari kertaa koitin ja sama...->

PayPal gateway has rejected request. This transaction couldn't be completed. Please redirect your customer to PayPal (#10486: This transaction couldn't be completed).
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Tähän en vielä pysty vastaamaan, kun en ole kunnon pimeässä päässyt vielä ajamaan. Pihalla olen pimeässä testaillut ja kyllähän tolla varmasti yksinäänkin pärjää, mutta akkukesto tuskin riittäisi mun tarpeisiin. Toi on mulla apu-/varavalona ja en kuvitellutkaan akun riittävän täydellä teholla kokonaisia lenkkejä. Päävalona on Lumonite Air 1500 7,8Ah akulla, jolla pitäisi pärjätä vähän kylmemmässäkin sen reilut 3h.

Mulla ei riitä "rohkeus" lähteä säkkipimeään umpimetsään yhden valon varassa. Vähintäänkin joku taskulamppu pitäisi olla mukana kuitenkin. Tämä valikoitui sitten siihen virkaan.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Biltemakin näyttäisi myyvän "urheilulamppua", jossa ledeinä on CREE XP-G:t. Itse lamppu ainakin näyttää kovasti samalta kuin Magicshine MJ-872.

Onko joku jo ehtinyt kokeilemaan Bilteman lamppua?
    Mä oon tässä pähkäillyt XXL:n Magicshinejen ja Fenix BT/BC30Rien välillä, mutta taidan käydä hakemassa tuon Biltema-version testiin

Tuo Bilteman lamppu on kyllä halpa kun katsoo mitä Magicshinen nimellä maksaa, missä myydään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Tuo Bilteman lamppu on kyllä halpa kun katsoo mitä Magicshinen nimellä maksaa, missä myydään.
    Minkäkoinen akku tuossa Bilteman valossa on?

Edit. Elikkäs 4400 mAh näyttäisi olevan

Ei, ei Lumonite Compass yksinään riitä mihinkään oikeaan mettäajoon. Oikein kiva käyttövalo,toivoakseni kestäväkin ja lisäakuilla käyttöaikaa piisaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Katos perhana, täysin samalta näyttää! Itse ostin viime syksynä tuon XXL:stä jostain alesta muistaakseen 69€ hintaan ja oikein tyytyväinen olen ollut, Bilteman lampussa on kyllä hinta kohillaan mikäli sama on.

Onko kenelläkään kokemusta vielä tuosta Bilteman urheilulampusta? Tai pystyykö sanoa minkälainen ero on tuolla tai Magicshinen vastaavalla on Busch & Muller IXON Premium LED -valoon? Jälkimmäinen itsellä tällä hetkellä ainoana valona käytössä ja ei ihan riitä täysin pimeälle maantielle valoteho, kun vauhtia on yli 30km/h.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Itse ajelin tuolla Magicshinen valolla pelkästään koko viime talven, tosin metsässä mutta valoteho riitti mainiosti ja on mielestäni melko hyvä keila, ei mitään terävää spottia.

Mulla on kypärässä ollut Armytek Wizard pro, joka on tota Lumonitea compassia vastaava. Itse virittelin sen tarkkaan kypärän päälle, koska mun mielestä kypärät valuu jos tuonkin painoinen lamppu on vain toisessa reunassa.

Ja siis kunnon maasto rytkytyksessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Itse ajelin tuolla Magicshinen valolla pelkästään koko viime talven, tosin metsässä mutta valoteho riitti mainiosti ja on mielestäni melko hyvä keila, ei mitään terävää spottia.
    Valokeila on mielestäni hyvä ja leveä myös B&M:ssä, mutta ei tarpeeksi pitkälle näytä kovemmissa vauhdeissa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Eilen tosiaan hain tuon Bilteman version ja käyttöpainikkeiden ja akkupaketin pieniä ulkonäköeroja lukuunottamatta näyttää muuten identtiseltä Magicshinen kanssa. Täytyy tänään pelkän kiinnostuksen vuoksi mitata lumenit tuosta. Ehkä tässä viikon sisään kerkeää myös metsässä käydä sen kanssa.

EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=wwCTX66aq8c tässä videossa samanlainen akkupaketti kuin mulla eli vaikuttaa tosiaan rebrändätyltä Magicshinelta.
    JayJ muokkasi tätä : 14.10.2015 at 08.46

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ei, ei Lumonite Compass yksinään riitä mihinkään oikeaan mettäajoon. Oikein kiva käyttövalo,toivoakseni kestäväkin ja lisäakuilla käyttöaikaa piisaa.
    Kiitos tiedosta, jää sitten hankkimatta. Mahtaako saatavilla olla ollenkaan sisäisellä akulla/patterilla varustettua valoa, jonka saisi kypärään ja kestäisi käyttöä parisen tuntia?

Tai onko laittanut esim tuota Fenix BTR20-valoa akkuineen kypärään? Meneekö kokonaisuus jo liian painavaksi? http://www.fenixvalaisimet.fi/pyorav...20_pyoralamppu

Onhan noita: http://www.ultimatesportsengineering...5/joystick-mk9
    Linkki yhteen USEn malliin ja siellähän on vaihtoehtoja enemmänkin. Hinnassa eivät pärjää aiemmin mainituille.

http://www.bike-discount.de/en/buy/r...-r-1200-260393

Samaa kamaa Bilteman ja Magicshinen valojen kanssa?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

En tiedä, mutta ostin ebaysta justiinsa saman näköisen lamppuosan (5€) ja tein akun juomapulloon. Arviolta 6-800 lumenea.

Z3/Tapatalk

Ohessa omat valot videon kera. Joutuu tosin katsoon videon loppupuolen ajot ennen kuin saavun pimeään. Kohdasta 2:22 alkaen...
    Lumilight 2500 kypärässä, olkapäällä Zebralight SC600 MKII ja ohjaustangossa Thrunite TN12. Jokainen lamppu on lämpöreguloitu, eikä taatusti tiputa huippuvaloa jo 5min jälkeen puoliteholle tms :-) Valoteho ei ole ainakaan näissä lampuissa lampun ongelma. Akut määrittää milloin valot sammuu ja niinhän sen pitää ollakin! Ei mitään ihme ajastimia tms. höpö toimintoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Etsin lamppua seuraavilla spekseillä:
    - virtalähteenä AA, AAA tai 18650 akut
    - virtalähde valaisimessa mukana, jotta irroittaminen olisi nopeaa
    - usb-lataus plussaa (ei tarvi joka kerta avata paristokoteloa)
    - saatavissa ylimääräisiä kiinnikkeitä, jotta lamppua voi käyttää useammassa pyörässä
    - laadukas toteutus, joka kestää käyttöä vuosia
    - valoteho vähintään 200 lumenin suuruusluokkaa
    Mulla melkein samat kriteerit. Aiemmin ostin halo omega 300n, maksoiko rapiat 40e. Eikä vaihdettavaa akkua. Jäi sitten työpäivän ajaksi pyörään ja hävisi...

Pakko oli kuitenkin saada taas kirkkaampi valo kun autot puskivat kelvillä aina eteen kun ajeli himmeillä lampuilla hämärässä.

Tuommoseen päädyin. Oli vasta tarjouksessa vielä 11.90e https://www.motonet.fi/fi/tuote/4807...adattava-200lm
    Tähän muutama bikemount klipsi valostoresta ja olen ollut tyytyväinen. Minut huomataan taas auton sisältä.
    jakkok muokkasi tätä : 14.10.2015 at 21.54 Syy: Kutistin lainausta

Lumonite Navigator 2500 kypärään. Muuta ei tarvitse mutta tangossa miulla vielä omatekonen n. 1000 lm lamppu niin ei jää pimeään jos tekniikka pettää. Maastossa valoa ei oo ikinä liikaa.

Nite Ize Spokelit -pinnavaloa ei saanutkaan kiinni kun pinnat ovat ihan liian harvassa. Nyt vasta luin valmistajan FAQ:n - pinnoja pitäisi olla 32 tai 36, itsellä edessä 18 ja takana 20. Olisiko kellään tuohon mitään patenttiviritystä?

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Jos annat periksi visuaalisuudelle sen verran, että pistät lähemmäs napaa? Eiköhän sitten ylety viereisiin pinnoihin...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Eli normaalia kiinankuraa, missä erästä riippuen tulee ihan erilaista tavaraa.
    XXL ostaa järjestelmällisesti ns jämätuotteet ylivuotisina. Tän hetken XXL mallistokin on vanhoja tuotteita. Tällä mahdollistetaan paljon halvemmat hinnat ja tietenkin jäljessä tulevat innovaatiot
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Bilteman urheilulamppu

Kävin äsken biltemasta tuon ostamassa ja samantien painelin täpärillä metsään. Kokemusta valoista ei juuri ole, mutta kyllä näki hyvin. Niin hyvin Että Stravaan tuli vedettyä kaksi KOMia ja yksi kolmossija Aukesi ihan uusi harrastus tuosta pimeäajosta. Kiitos teille arvon naiset ja herrat vinkeistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta vielä tuosta Bilteman urheilulampusta? Tai pystyykö sanoa minkälainen ero on tuolla tai Magicshinen vastaavalla on Busch & Muller IXON Premium LED -valoon? Jälkimmäinen itsellä tällä hetkellä ainoana valona käytössä ja ei ihan riitä täysin pimeälle maantielle valoteho, kun vauhtia on yli 30km/h.

Tämän innoitamana ostin Bilteman urheilulampun ja painelin metsään välittömästi täpärillä. Hyvin näki tykitellä pimeässä metsässä ja vaikutti ihan laadukkaalta peliltä.

Tuleekos tuossa Biltsun lampussa akkupaketti myös kypärään jos valokin tulee? Vai piuhalla reppyun tmv.?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Paras hinta/laatusuhde parin vuoden kokemuksella (Alle 3 euroa kotiin kannettuna): http://www.aliexpress.com/item/New-B...214306594.html

Tuossa on zoomi ja pikkuteho, vilkku ja isoteho. Järkyttävän kirkas hintaisekseen. Ladattavia pattereita käyttänyt. Nippusiteellä käsilenkki vielä tankoon kiinni ettei huku. Tämmöset valot siis muksujen fillareissa.

Samaan "best buy" sarjaan menee takavalo (< 1,50€)), jossa jatkuva, nopea ja hidas vilkku. Toimii parilla CR2032 paristolla, jotka kestävät pitkään (ainakin vilkkumoodissa). Ledi on tässäkin ihan järkyttävän kirkas ja olen käyttänyt paria tämmöistä koko kesän maantiepyöräilyssä "huomiovalona": http://www.aliexpress.com/item/LED-W...249544660.html

Koska noita CR2032 paristoja menee kaikenmaailman antureihinkin ja muksut jättää takavaloja palamaan koulupäiväksi, niin kannattaa heti varautua riittävällä reservillä. 100kpl Vartaa, Esim: http://www.ebay.de/itm/100x-VARTA-CR...naSQmR3HRGMWLg
    tai
    50kpl liki samaan hintaan: http://www.ebay.de/itm/50-x-VARTA-CR...naSQmR3HRGMWLg

EDIT: takavalo toimii näköjään yhdelläkin paristolla. Tällöin valon voimakkuuskin sopii paremmin pimeään.
    JaniM muokkasi tätä : 20.10.2015 at 19.44

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •