HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 260 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 160 210 250 258 259 260 261 262 270 310 360 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.771 - 7.800 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mitä uittua noiden salapeesaajien päässä liikkuu?

Ovatko he muussakin elämässään helppouden tavoittelijoita, menevät aina sieltä missä aita on matalin? Varastavat työnantajiltaan? Kiertävät veroja ja hakkaavat vaimoaan ja lapsiaan?
    Tunnistin itseni. Noiden lisäksi oon ruma ja huono panemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Nyt Sinusta tuli julkipeesaaja, salapeesaajaa ei kukaan huomaa takanaan.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Mä en hakkaa vaimoo enkä lapsia kun ei oo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Mä en hakkaa vaimoo enkä lapsia kun ei oo.
    Voihan sitä toisten vaimoja ja lapsia - ei pidä rajoittua vain omaan perhepiiriin.

Ovatko he muussakin elämässään helppouden tavoittelijoita, menevät aina sieltä missä aita on matalin? Varastavat työnantajiltaan? Kiertävät veroja ja hakkaavat vaimoaan ja lapsiaan?
    Mitä peesaaja sinulta varastaa? Miten perässä ajamista edes voi verrata perheväkivaltaan tai veronkiertoon?

Löysää kypärää ja aja vähän kovempaa niin se peesaajademoni karistuu kannoilta. Miten se perässä ajaminen voi ottaa niin paljon pattiin?
    Helkama Kulkuri 5
    Tunturi RX500
    Kona Dew Deluxe
    Ridley X-Ride
    Focus Cayo evo Di2

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -jamo- Katso viesti
    Mitä peesaaja sinulta varastaa? Miten perässä ajamista edes voi verrata perheväkivaltaan tai veronkiertoon?

Löysää kypärää ja aja vähän kovempaa niin se peesaajademoni karistuu kannoilta. Miten se perässä ajaminen voi ottaa niin paljon pattiin?
    Turvaväli, anyone?

Mitä peesaaja sinulta varastaa?
    Mun aika-avaruuteen taakseni valmistelemani hetkellisen tilan, jossa ilmanvastus on pienempi. Se on mun, ellei kyseessä ole ryhmäajo tai muuten luvallinen toiminta.

Miten perässä ajamista edes voi verrata perheväkivaltaan tai veronkiertoon?
    En ole ihan varma, siksi kysyinkin ovatkohan he mahdollisesti samoja henkilöitä.

Löysää kypärää ...Miten se perässä ajaminen voi ottaa niin paljon pattiin?
    Löysää kypärää. Miten jonkun internetin tyypin kommentti voi ottaa niin paljon pattiin? Miten paljon tuo salapeesaus itse asiassa ottaakaan mua pattiin?

...ja aja vähän kovempaa niin se peesaajademoni karistuu kannoilta.
    En mä jaksa ajaa koko ajan täysii. Eilisistä hankkiuduin eroon toisella tapaa.

En mä jaksa ajaa koko ajan täysii. Eilisistä hankkiuduin eroon toisella tapaa.
    Ei se ole salapeesausta, jos vetohenkilö tietää peesissä olevasta, mutta olan yli oksentaminen auttaa usein.

It aint stalking, just good recon.

IncBuff Guest
    Turvallisuutta. Itse en halua ainakaan saada jotain pässin päätä niskaani kun jarrutan kääntymistä varten tai ihan muusta syystä.

mutanaama Guest
    Mun aika-avaruuteen taakseni valmistelemani hetkellisen tilan, jossa ilmanvastus on pienempi. Se on mun, ellei kyseessä ole ryhmäajo tai muuten luvallinen toiminta.
    Itse asiassa peesaaja nopeuttaa vauhtias vähentämällä ilmanvastuksesta aiheutuvaa alipainetta selässä. Eli pahimmassa tapauksessa ajat työmatkankin liian lujaa.
    mutanaama muokkasi tätä : 13.10.2015 at 22.25 Syy: yksi ii oli eksynyt keskelle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Eli pahimmassa tapauksessa ajat työmatkankin liian lujaa.
    Mutta entä jos oli jo kotimatkalla (Ja ei oo lapsia. Eikä vaimoa.)?

Mitä peesaaja sinulta varastaa?
    Henkilökohtaista tilaa ja siten mukavuutta. Mutta äkkiähän noista eroon pääsee joko kiihdyttämällä tai hidastamalla selvästi vauhtia. Jos siitä huolimatta joku vetää takarenkaassa kiinni, niin tarjoan lähimmän mielenterveysklinikan numeron kaupan päälle, koska tarvetta toisella varmaan sille olisi.

Oma lajinsa ovat sitten kesäiset pervopeesaajat, jotka jumittuvat jonkin kireähousuisen mimmin perään ajelemaan ikään kuin likinäköisiä olisivat. Tuosta sainkin idean. Pitääkin näyttää vauhtipeesaajalle takapuolta ensi kerran. Nostaa oikein pystyyn ja heiluttelee, ehkä vähän läpsäisee kädelläkin. Katsotaan, joko häviävät peesaushalut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mankelist Katso viesti
    Psykologian kysymys:

Ajoin kelviä hyvin pimeään keliin varustautuneena ja näin, että muutaman sadan metrin päässä tulee teinipoikia 3kpl. Siirryin maantienpuolelle, kun vauhtinikin oli riittävä 40km/h, kun rajoitus 40km/h, eikä autoja ollut liikkeellä. Ajoin maantien oikeaa reunaa ja pojat tulivat vastaan oikealla puolen kävellen kelvin oikeaa laitaa minusta katsottuna. Kohtaan pojat suojatien kohdalla ja yksi finninaama syöksyy suojatien suuntaan ihan vain kiusaukseni. Pelästyn ja hidastan nopeasti vauhtiani ja samassa teinit hörähtävät naurunremakkaan. Mietin tilanteen jälkeen, että mikä saa teinipojat tekemään tälläistä? Yritin miettiä, mutta en keksinyt. Toivottavasti palstapsykologit pystyvät auttamaan.
    Nuorten pääkopat ei tosiaan ole vielä täysin valmiit esim tekojen pitkäkantoisia seurauksia arvioimaan. Tässä oli aika hyvin mielestäni aiheesta selvitystä http://mentalhealthdaily.com/2015/02...lly-developed/

Tytöt monesti kehittyvät hieman poikia nopeammin, mutta poikkeuksia on tässäkin, aika yksilökohtaista, mutta siinä 25v hujakoilla ainakin useimmilla aivot alkavat olla valmiimmat pohtimaan tekoja, niiden seurauksia ja siten tekemään vähemmän impulsiivisia ratkaisuja.

Itselläni on mm. teinipoika, itseasiassa parikin poikaa neljän koplasta hypännyt pyörän eteen yhtäkkiä kun ajoin koirani kanssa ohi. He eivät varmasti tulleet ajatelleeksi, että jos en ehdi jarruttaa heitä sattuu, tai onko vierelläni juokseva koira mahdollisesti vihainen tai säikähtääkö se kun hyppäävät yhtäkkiä eteen. En usko, että pojat pohtivat kumpaakaan vaihtoehtoa kun eteen hyppäsivät. Onneksi kumpikaan ei toteutunut vaan ehdin jarruttaa, eikä koira ollut vihainen/säikähtänyt.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Minä olen muuten pari kertaa vahingossa päätynyt ajamaan ihan liian lähelle toista, yleensä jonkun vähän ruuhkaisemman tienylityksen yhteydessä kun pyöräilijät puikkelehtivat peräkanaa tien yli ja pakkautuvat vielä tiiviimpään kun etummainen joutuu väistelemään edestä käveleviä jalankulkijoita.
    En minä kyllä tarkoituksella perään jää ajelemaan, vaan pyrin joko hidastamaan tai ohittamaan edellä ajavan, tavalla tai toisella saamaan jonkinnäköisen välin aikaiseksi, mutta joskus siihen voi ihan käytännön syistä em tilanteissa mennä hetki.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mankelist Katso viesti
    Psykologian kysymys:

Ajoin kelviä hyvin pimeään keliin varustautuneena ja näin, että muutaman sadan metrin päässä tulee teinipoikia 3kpl. Siirryin maantienpuolelle, kun vauhtinikin oli riittävä 40km/h, kun rajoitus 40km/h, eikä autoja ollut liikkeellä. Ajoin maantien oikeaa reunaa ja pojat tulivat vastaan oikealla puolen kävellen kelvin oikeaa laitaa minusta katsottuna. Kohtaan pojat suojatien kohdalla ja yksi finninaama syöksyy suojatien suuntaan ihan vain kiusaukseni. Pelästyn ja hidastan nopeasti vauhtiani ja samassa teinit hörähtävät naurunremakkaan. Mietin tilanteen jälkeen, että mikä saa teinipojat tekemään tälläistä? Yritin miettiä, mutta en keksinyt. Toivottavasti palstapsykologit pystyvät auttamaan.

Minä olen kerran ajanut kylmästi päälle samantyylisessä tilanteessa, kun teinipoika ilmeisti yritti todistaa maailmalle ja kavereille olevansa teräsmies. Jotenkin kummasti kuitenkin taisi sankari palata maanpinnalle kun uhitteluyritys päättyi siihen, että meillä osui hartiat vastakkain ja yllättäen satakiloinen noin kahtakymppiä etenevä möykky heitti pojun selälleen. Käännyin takaisin kun kuulin jotain huutoa perästä mutta kun kävin kyselemässä miten kävi niin enää ei ollutkaan sanottavaa.
    Mutta jos jotain positiivista tapauksesta hakee niin josko se toimi seurueen muille jäsenille fysiikan oppitunnista, miten massat vaikuttavat toisiinss

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Minä olen muuten pari kertaa vahingossa päätynyt ajamaan ihan liian lähelle toista, yleensä jonkun vähän ruuhkaisemman tienylityksen yhteydessä kun pyöräilijät puikkelehtivat peräkanaa tien yli ja pakkautuvat vielä tiiviimpään kun etummainen joutuu väistelemään edestä käveleviä jalankulkijoita.
    En minä kyllä tarkoituksella perään jää ajelemaan, vaan pyrin joko hidastamaan tai ohittamaan edellä ajavan, tavalla tai toisella saamaan jonkinnäköisen välin aikaiseksi, mutta joskus siihen voi ihan käytännön syistä em tilanteissa mennä hetki.
    Tuossa on kyse eri asiasta, jonoutumisesta. Parempi ajella järjestyksessä kuin mennä häröpallona poukkoilemaan.

Ihan hyvin toimi hiljentäminen viimeksi kun huomasin takana roikkuvan, meni ohi. Tosin seuraavassa ylämäessä jäi puuskuttamaan.

En halua rekkaa enkä pyöräilijää yllättäen taakseni vaarantamaan selviämismahdollisuuksiani äkkitilanteissa.

Nyt on ollut vaikeat pari-kolme viikkoa, kun tuntuu että joka kerta pyöräillessä on vähintäänkin jotain pientä sähellystä. Käpy hiiltyi taas, kun joku skootterijantteri veti pokkana etupyörän edestä vasemmalle kääntyessään. Oli siinä määrin törkeä suoritus, että päätin seurata jantteria läheisen lukion pihaan ja kysyä motiiveja suoritukselleen. Kertoi katsoneensa, että olin ollut pysähtymässä. Niin, kyllähän minä lopulta jouduinkin pysähtymään koska muuten olisi tullut skootteri syliin. Sitä en ymmärrä, miksi olisin ollut pysähtymässä, kun ajoin kevliä ja kääntyvillä ajoneuvoilla oli väistämisvelvollisuus minuun nähden..?

Näin jälkeenpäin luulen, että jantterin tilanteen lukeminen petti pahan kerran ja veti sitten vaan kahva auki luottaen että kyllä se siitä. Se, että pitäisikö tuollaisten saada ajaa moottoriajoneuvolla liikenteessä, on sitten eri juttu. Se alkaa kylläkin olla selvää, että käyn hommaamassa kameran pyörääni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Oma lajinsa ovat sitten kesäiset pervopeesaajat, jotka jumittuvat jonkin kireähousuisen mimmin perään ajelemaan ikään kuin likinäköisiä olisivat.
    Mieleni minun tekevi - ja jos on likinäköinen niin olisiko tuo silloin itseasiassa sallittua? Entä jos mimmillä onkin kesämekko kireiden trikoiden sijaan? Asiaan sivuhuomiona sen verran että kesäisin timmit urheilijatytöt on mukava lisä katukuvaan vaikka katse saattaakin näiden kohdilla harhailla ja huomio muuhun liikenteeseen häiriintyä. Eli onko timmit urheilijatytöt itseasiassa turvallisuusriski kesäisessä liikenteessä?
    Jabadabado muokkasi tätä : 16.10.2015 at 11.58 Syy: Yhdyssanavirhe
    - Just a lonesome rider -

Sumopuku pakolliseksi timmeille tytöille?

nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Eilen oli tilanne, jossa kaikki merkit viittasivat siihen, että parkkipaikalta ajoradalle liittyvä henkilöautonkuljettaja väistää pyörätietä käyttävää polkupyöränkuljettajaa. Kuljettaja oli merkeistä päätellen kääntymässä oikealle, mutta enpä ehtinyt huomioida sitä, että hän katsoo (tietysti) vain vasemmalle ja sinnekin ilmeisesti liikaa. Auton rekisterikilpeen tuli jokunen musta raita eturenkaasta ja mulle näköjään vastaavanmallisesti 2 mustelmaa (vai onko tuo yksi, jossa on kehykset?) vierekkäin kun tutustuin hieman Rautaruukin Teräsputkeen. No hard feelings ja hetken aikaa tasaannuin ja purettiin tilanne, sitten jatkettiin matkaa kumpikin tahoillemme.

^ Mielestäni ei mennyt aivan tasan, vai saiko autoa ajanut törppökin mustelman tai pari? Vakavasti ottaen olen sitä mieltä, että aina ilmoitus poliisille tämmöisistä.

Jos asiat voi sopia keskenään, ei poliisia asialla kannata työllistää. On niillä muutakin hommaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Jos asiat voi sopia keskenään, ei poliisiaasialla kannata työllistää. On niillä muutakin hommaa.
    Juuri näin. Näyttää vaan olevan mahdotonta ymmärtää sääntöjä ja lakejarakastaville suomalaisille. Etenkin fillaristiaktivisteille. Joka ongelmaanollaan lakikirja kädessä huutamassa milloin poliisia ja milloin oikeuslaitostaapuun maalaisjärjen käytön sijaan.

Se on vain fakta että kevyitä töytäisyjä pyörien ja autojen välille sattuu kunihmiset ovat erehtyväisiä. Näistä asioista ei pitäisi tehdä mitään suurtaongelmaa. Koskaan töytäisy ei ole vain toisen osapuolen vika vaan siihentarvitaan aina kaksi joista kumpikin olisi voinut toimia toisin. Siksi olisikinaina parempi että tilanne pystyttäisiin ratkaisemaan poliisien sijaan yhdessäsopimalla. Mies miehelle puhumalla sovitaan se miten onnettomuus selvitetäänkumpikin toinen toiselleen joustaen ja lopuksi lyödään kättä päälle. Näintoimitaan töytäisyissä sivistysvaltioissa eikämitään poliiseja tarvita sekaantumaan kahden yksilön väliseen asiaan.

Siksi kehoitankin niin liikenteessä kuin muuallakin että hoidetaan asiatyhteispelillä ja joustavuudella jäykkien ja raskaiden sääntöpykälien sijaan. niinhuomataan se kuinka tarpeettomia monet jäykät yksilönvapautta rajoittavatsäännöt lopulta ovat. Kun mennään hymyissä suin toinen toisiamme kunnioittaenniin huomaamme myös onnettomuuksien vähentyvän itsestään.

Torstaina kolmen pyörän letkassa mentiin (tuntematon pyöräilijä edellä, sitten minä ja sitten kaveri). Samasta suunnasta tuleva kääntyvä auto jännitti jo risteyksessä että vastaantuleva liikenne lakkaa ja saa kiimassa jatkaa matkaa. Eli kuinka ollakaan kääntyy siihen meidän eteen ja melkein kolaa edellä ajaneen nurin. Onneks pyöräilijäkin väisti, sillä auto pysähtyi vasta kun oli kokonaan suojatien päällä. Toivottavasti heräsi todellisuuteen.

^ Tokihan te sitten hymyssä suin moikkasitte autoilijalle että "Heeii.. näitähän sattuu, ei se mitään. Oikeastaan oli meidänkin vika kun nyt satuttiin olemaan tässä ja nyt."

Virkavalta kannattaa kutsua paikalle jos on riski että kaikkia vahinkoja ei huomata välittömästi paikan päällä, koska jälkikäteen niiden todentaminen on paljon isomman väännön takana. Etenkin kehossa voi osa vammoista ilmetä vasta myöhemmin, jolloin on hyvä olla todiste todennäköisimmästä syystä. Paikalta oleva dokumentaatio vaikeuttaa merkittävästi uusien selitysten keksimistä, ja todistaa myös vakuutusyhtiölle vammojen todennäköisen vakavuuden, eli kolarista aiheutuneita vahinkoja ei voi merkittävästi muunnella enää.

Toki aina kannattaa yrittää pitää pää kylmänä ja olla asiallinen tilanteissa. Lähes kaikki kolarit kuitenkin on vahinkoja, toiset vähemmän ymmärrettäviä kuin toiset. Melko todennäköisesti kyseinen henkilö kuitenkin joutuessaan korvausvelvolliseksi on ensi kerralla vastaavassa paikassa edes hieman varovaisempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LUX Katso viesti
    Se on vain fakta että kevyitä töytäisyjä pyörien ja autojen välille sattuu kunihmiset ovat erehtyväisiä.
    Höpö höpö. Tai no juu, sattuuhan toki aina joskus, mutta ehkä 99% vähemmän sattuisi, jos autoilijat viitsisivät huomioida kevyen liikenteen. Kyse on vain siitä. Kummasti ei satu itselleni auton ratissa, kun ymmärrän kevyen liikenteen olemassaolon ja osaan katsoa. Tällöin ei vaan valitettavasti voi risteysalueelle tulla vauhdilla jarruttaen vasta risteävän ajoradan reunaan, ei voi vain nopeasti vilkaista vasemmalle, kun on kääntymässä oikealle, ei voi känny korvalla ja spaddu huulessa posottaa risteykseen vain autoliikennettä (huonosti) huomioiden jne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LUX Katso viesti
    Siksi olisikinaina parempi että tilanne pystyttäisiin ratkaisemaan poliisien sijaan yhdessäsopimalla.
    Jep varmasti sopisi sille autoilijalle, joka ei sen vertaa arvosta toisten ihmisten henkeä, että viitsisi risteysalueilla katsoa myös kevyttä liikennettä. Ei ole olemassa vain "kevyttä töytäisyä", koska sekin riittää tappamaan heikomman osapuolen eli jalankulkijan tai pyöräilijän.

Ei ihme, että väistämisvelvollisia autoja joutuu niin usein väistelemään. Huoh.

Sen "pikku töytäisyn" adrenaliineissa ei todellakaan välttämättä huomaa kaikkea, niin paras on, kun automaatio on poliisi paikalle. Ei tartte sitten jälkikäteen harmitella, että oho menikin nilkka remonttiin, tai hups pikku pusu päähän saikin aikaan aivoverenvuodon tms. mukavaa. Olipa kiva paiskata kättä autoilijaurvelon kanssa, jota ei pitäisi liikenteeseen edes päästää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyötypolkija Katso viesti
    ...Jep varmasti sopisi sille autoilijalle, joka ei sen vertaa arvosta toisten ihmisten henkeä, että viitsisi risteysalueilla katsoa myös kevyttä liikennettä...
    Juuri viikolla pidin epistolan kahdelle autoilijalle. Ensimmäinen kertoi aina meikkaavansa autossa aamulla työmatkalla. Toinen haukkui pyöräilijät, kun ei ne tajuu että hän ei voi nähdä niitä aamusta kun ikkunat ovat huurussa. Että tällaisessa reaalimaailmassa sitä pitää hymyssä suin polkea, toki itsekin utopiaan kaipaan.

Ja autoilijat väistää joo toisia autoja. tänäänkin töissä pysähdyin odottamaan, kun omalla kaistalla kaksi koiranomistajaa kävelee samaan suuntaan (ei siis väärää puolta) ja vastaan tulee auto. No eikös tämä vastaantuleva auto pysähdy myös ystävällisesti ja kymmenen sekunnin wtf-taivastelun päätteeksi koukkaan koiranulkoiluttajien ohi ja kiitän tätä sääntöjoustavuutta liikenteessä, joka helpottaa meidän kaikkien elämää.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Virkavalta kannattaa kutsua paikalle jos on riski että kaikkia vahinkoja ei huomata välittömästi paikan päällä, koska jälkikäteen niiden todentaminen on paljon isomman väännön takana. Etenkin kehossa voi osa vammoista ilmetä vasta myöhemmin, jolloin on hyvä olla todiste todennäköisimmästä syystä. Paikalta oleva dokumentaatio vaikeuttaa merkittävästi uusien selitysten keksimistä, ja todistaa myös vakuutusyhtiölle vammojen todennäköisen vakavuuden, eli kolarista aiheutuneita vahinkoja ei voi merkittävästi muunnella enää.

Toki aina kannattaa yrittää pitää pää kylmänä ja olla asiallinen tilanteissa. Lähes kaikki kolarit kuitenkin on vahinkoja, toiset vähemmän ymmärrettäviä kuin toiset. Melko todennäköisesti kyseinen henkilö kuitenkin joutuessaan korvausvelvolliseksi on ensi kerralla vastaavassa paikassa edes hieman varovaisempi.
    Ottakaa tavaksi ja opettakaa ennen kaikkea lapsillenne, että kaikissa liikenteen konfliktitilanteissa otetaan mukana olevalla kamerakännykällä valokuva auton rekisterikilvestä. Ja miksei vaikka autokuskistakin, vaikka se saattaakin tilanteessa herättää aggressioita. Liian paljon näkyy lehdissä juttuja, että "auto törmäsi lapseen, kuski kysyi lapsen vointia, tarjosi 10 euroa rahaa ja kaasutti tiehensä. Poliisi pyytää kuskia ilmoittautumaan."

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •