GarminGiantElectrobike
Sivu 80 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 70 78 79 80 81 82 90 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.371 - 2.400 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Näemmä uusi Speedmax tulee myyntiin kohta. Frodenohan voitti sillä juuri tänäaamuna Konassa ja aiemmin kesällä veti muistaakseni 4:02 Frankfurtissa.
    Saisikohan vähän tuota nopeutta "tarttumaan" samanlaisella pyörällä

Selkä tuntuu paranevan hyvää vauhtia ja nyt katsellut jo ensi kesäksi uutta maantiepyörää. Valinta kallistuu Canyoniin kun toimitusajalla ei väliä. (kunhan kevääksi tulee).
    Meinasin kuitenkin ottaa varman päälle ja ottaa Endurance mallin. Mutta laittaako tilaukseen alu- runkoisen vai kuituisen.? Kannattaako säästää n. 500€ (perheellisenä paljon rahaa mulle). Vahva mielikuva kuitenkin siitä että ei nuo Canyonin alurungot aivan sysipaskoja ole.
    Eniten mietityttää kuinka paljon _mukavampi_ kuiturunko olisi. Jäykkyys ja paino ei paina mun vaakakupissa niin paljoa.

Onko noissa selkeetä eroa tärinänvaimennuksessa? Siis aivan selkeetä!? Renkailla ja putkiosia vaihtamalla varmasti saisi muutosta aikaan, mutta ihan noinniinku pakasta vedettynä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti V-P.V Katso viesti
    Selkä tuntuu paranevan hyvää vauhtia ja nyt katsellut jo ensi kesäksi uutta maantiepyörää. Valinta kallistuu Canyoniin kun toimitusajalla ei väliä. (kunhan kevääksi tulee).
    Meinasin kuitenkin ottaa varman päälle ja ottaa Endurance mallin. Mutta laittaako tilaukseen alu- runkoisen vai kuituisen.? Kannattaako säästää n. 500€ (perheellisenä paljon rahaa mulle). Vahva mielikuva kuitenkin siitä että ei nuo Canyonin alurungot aivan sysipaskoja ole.
    Eniten mietityttää kuinka paljon _mukavampi_ kuiturunko olisi. Jäykkyys ja paino ei paina mun vaakakupissa niin paljoa.

Onko noissa selkeetä eroa tärinänvaimennuksessa? Siis aivan selkeetä!? Renkailla ja putkiosia vaihtamalla varmasti saisi muutosta aikaan, mutta ihan noinniinku pakasta vedettynä?
    Kyllä kuitu tarjoaa tasaisempaa kyytiä, mutta niinkuin arvelitkin, Canyonin alurungotkaan eivät ole sysipaskoja. Mukavuudesta suurin osa tulee satulatolpasta, joka on Canyonissa joka tapauksessa joustavaa VCLS-mallia. Etupäässä on aina hyvä kuituhaarukka, joten silläkin osastolla on perusasiat kunnossa myös alurunkoisessa.

Canyon maantiepyörä

Sitten vielä 25mm tai leveämpää gummesta alle niin kyllä se meno on jo aika mukavaa.

Itse siirryin tänä vuonna 23mm tuubeista 26mm tuubeihin ja paluuta kapeampia ei enää ole!

Itse oon ajellu tämän vuoden halvimmalla Canyonin Endurace CF:llä ja 28mm Duranoilla eikä nopeudessa ole valittamista. Oneksi en ostanut kalliimpaa mallia koska tämä on jo niin hyvä että rahaa olisi vain mennyt hukkaan Täältä vain valitsemaan sopivaa hiilikuitua tai alumiinia budjetin mukaan: https://www.canyon.com/en-fi/road/endurace

Jos ei ole pakko saada kuitua niin ostaisin tämän: https://www.canyon.com/en-fi/road/en...ce-al-6-0.html

Tuossa on vielä kuituversiota aavistuksen rennompi geometria, mutta samat osat.

Halvinta kuituversiota ei saa enää mustana ja hintakin noussut satasen 2015 mallista: https://www.canyon.com/en-fi/road/en...ce-cf-7-0.html

Kuinkas leveät renkaat tuohon Inflite AL 9.0:aan mahtuu pyörimään? Tilauksessa tuo 2016-malli, mutta runko lienee sama 2015-mallin kanssa?
    Nastoja tässä lähinnä katselen, esim. näitä: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...22-nastarengas

Canyon maantiepyörä

Mahtuuko, en ota kantaa...

Itse olen tyytyväinen näihin: http://www.rosebikes.fi/tuote/schwal...yre/aid:707851

Työmatkafillariin asennettu ja voin vilpittömästi kehua.

Edit: valitan offtopicia

Miksi Canyon ei valmista halvempaa cyclocrossia, kun hinnat alkaen Inflite on 1499€? Kiinnostaisi max. 1k€ talvicyclo. Enduraceen kun ei vissiin saa nastapyöriä mahtumaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hundis Katso viesti
    Kuinkas leveät renkaat tuohon Inflite AL 9.0:aan mahtuu pyörimään? Tilauksessa tuo 2016-malli, mutta runko lienee sama 2015-mallin kanssa?
    Nastoja tässä lähinnä katselen, esim. näitä: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...22-nastarengas
    Canyonilta vastasivat kun asiaa tiedustelin:

Pyörään mahtuvat 35mm nastarenkaat ja 37-40mm sliksit.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Kiitoksia tästä tiedosta.

Inflitessä on keulassa hyvin tilaa leveilekkin renkaille mutta takana 38mm mitatuilla renkailla jää n. 1cm tilaa reunoille. Muistaakseni joku Infliten omistaja oli testannutkin noita 42mm nastoja ja oli mahtunut pyörimään. Voi tosin takarengas mennä aika lähelle runkoa ja itse olen pärjännyt 35mm Marathon wintereillä. Contin samaiset 37mm leveisenä toimisivat varmasti ilman ongelmia.

Tulikin isoja kuvia ja ei skaalantunu ittenstään. Linkit missä juuri nuo 38mm Challengen Gravel Grinder -renkaat:

http://pic.useful.fi/3e9ada7f165c70e...8356bc973d.jpg
    http://pic.useful.fi/2abf330e3f3790b...527c4bf8cb.jpg

Tuo oli tosiaan Canyonin "virallinen" vastaus, eli kun vielä otetaan muutama milli omasta takaa plussaa jos pelivaraa kerta on ja kun tietyt renkaat ovat vanteella selkeästi ilmoitettua leveyttä kapeampia, voi tuurilla saada jotain 45mm nastaa mahtumaan, ehkä. Kokeilemalla selviännee.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Marathon wintereitä voisi ehkä kokeilla, vaikka ne ovatkin saaneet osakseen aika paljon kritiikkiä.
    Aloin tuossa pohtimaan tuota runkokokoa vielä uudemman kerran. Omistan tällä hetkellä tuon Canyonin fitness-mallisen Roadlite 7.0:n (viimevuoden malli) kokoa XS -> https://www.canyon.com/fi/fitness/ro...te-al-7-0.html
    Koko on kyllä sopiva, mutta tuntuu ehkä aavistuksen ahtaalta, vaihdoinkin siihen 90mm stemmin kompensoimaan asiaa.
    Nyt menin tilaamaan tuosta Inflitestä myös XS-koon PPS:n suosittelemana -> https://www.canyon.com/fi/road/infli...te-al-9-0.html
    Nyt en olekaan enää ollenkaan varma tuosta kokovalinnasta, olisiko kuitenkin pitänyt ottaa yhtä kokoluokkaa isompi S?

Tässä omat jumalaiset mittani:

My PPS Information
    Body height: 170
    Inseam: 79
    Body weight: 65
    Shoulder width: 43
    Arm length: 57
    Torso length: 63

Inflite on siis tilauksessa, mutta toimitus vasta viikkojen päässä. Sen pystyisi varmasti vielä vaivatta vaihtamaan toisen kokoseksi. Olisin kiitollinen kokeneempien avusta.

Nyt en olekaan enää ollenkaan varma tuosta kokovalinnasta, olisiko kuitenkin pitänyt ottaa yhtä kokoluokkaa isompi S?
    Itse pähkäilin Ultimate CF SL:n kanssa ihan samaa, olen sinua pari senttiä lyhyempi, inseam about sama. Huomasin PPS:ää käyttäessä että tuo inseam on aika määräävässä asemassa ja vielä omalla kohdalla oli ihan siinä rajalla, sentti vähemmän niin suositus muuttui S:stä XS:ssään. Loppuen lopuksi päädyin S:ään kuitenkin, johon vaihdoin vielä 100mm stemmin. Tuli tosi hyvän tuntuinen, eikä saisi olla kyllä yhtään lyhyempi. S-kokoisessa Ultimatessa reach on 375mm (Inflitessä näköjään 377mm). Toki 110mm kannattimella tuo XS-olisi ollut vastaava, mutta pyörä olisi tullut 165mm kammilla.

Nostivat yllättäen uuden Ultimaten ja Aeroadin hintoja 250€. Kilpailukyky muiden merkkien ja mallien joukossa heikentyi selvästi, kun postimyyntipyörän hinnasta ei voi neuvotella. Vai voiko?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    Nostivat yllättäen uuden Ultimaten ja Aeroadin hintoja 250€. Kilpailukyky muiden merkkien ja mallien joukossa heikentyi selvästi, kun postimyyntipyörän hinnasta ei voi neuvotella. Vai voiko?
    Ei voi neuvotella. Todennäköisesti muut ovat nostaneet hintojaan suurin piirtein saman verran.

Ultimate CF SL 7.0 on mielestäni edelleen huokea. Runko on kurantti, 105 on hyvä osasarja ja Mavic Aksium -kiekoilla pääsee alkuun. Myös 9.0 on Ultegra & Ksyrium Elite -speksiseksi kulkineeksi järkevän hintainen.

Ultimate CF SL 7.0:n hinta on noussut 100€, oma 2016 tuli vanhalla hinnalla 1599€.

Kovia on nuo hinnan korotukset. Oma Endurace cf 9.0 maksoi vuosi sitten 1799,- ja nyt maksaa muuten samoilla spekseillä paitsi paremmilla kiekoilla jo 2.249,- Saksan hinta tuolle kylläkin on vain 2.099,- Nämä kovat hinnan korotukset suomalaisille voi kyllä viedä ostajia muille merkeille. Onneksi tilasin Inflite 8.0:n 1 ½ kuukautta sitten ennen tätä viimeisintä korotusta, sillä nyt hinta on jo 200,- kallimpi kuin vuonna 2014. Tuolla hinnalla olisi Inflite vaihtunut toiseen merkkiin.

Olikin tuon uuden Endurace 9.0:n kiekkojen "listahinta" reilun 300,- kovempi kuin omassa olevat Spline 23:n eli se selittää osin tuota kovaa 450,- hinnan nousua.
    Kuntoilija muokkasi tätä : 15.10.2015 at 17.11 Syy: hinta eron selvitys
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Halvimman Endurace CF:n hinta noussut samoilla komponenteilla 1299€ -> 1499€. Onneksi ostin omani vuosi sitten.

ALV-prosentti taitaa tosiaan selittää nämä muutokset (19%->24% Suomen verokannan mukaan). Alkaa kyllä kieltämättä Canyonin hintaetu katoamaan, kun kaikkiin hintoisin saa lisätä vielä pakollisen kuljetuksen (32,95€+17,61€).

Esim. 1749,56€ Ultimate CF SL 7.0:sta Shimanon 105-palikoilla.

Nousihan ne hinnat saksalaisillekkin. Ei vaan ihan niin paljoa.

Olen samoissa mitoissa ja mulla Inflite xs- koossa.
    Passelin kokoinen ainakin mulle.

Olipa tosiaan hinnat pompsahtanu. Onneks pistin oman Endurace 9.0 Di2 kuukausi sitten tilaukseen. Pari hunttia minkä
    säästi voi vaikka sijoittaa hyviin palautusjuomiin...

Tässä omat jumalaiset mittani:
    Vilkaisin vielä omia mittoja tarkemmin, mulla torso on muutaman sentin lyhyempi mutta kädet taas pidemmät. Omissa pyörissä on reach 375mm ja se on tuntunut sopivalta. XS-kokoisessa Inflitessä näyttäisi olevan 373mm (stack 549mm), istuinputki 475mm joten 170mm kammella ja 79cm inseamilla satulaputki tulee karkeesti arvioiden 13-14cm ulos. S-kokoisella rungolla jäisi luultavasti liki siihen 0-viivalle.
    Sanoisin että tuo XS vaikuttaa aika sopivalta, kuten tuossa ylläkin mainitaan.

Tuntuu jo hurjalta maksaa lähelle 2000€ alumiinirunkoisesta postimyynti crossarista. Kannattaa jo vertailla muidenkin valmistajien pyöriä vaikka näyttää moni muukin nostaneen hintoja viime vuodesta.
    JohannesP muokkasi tätä : 16.10.2015 at 05.55

noniinno Guest
    ^ Ei kai kukaan täysjärkinen tuollaiseen haksahda. Kaksi tonttua peltirungosta, huh.

Kiitokset THoffalle ja JiiÄmmälle! Canyonin asiakaspalvelukin oli ehdottomasti sitä mieltä, että tuo XS on oikea koko. Pitäydytään siis siinä. Sain tilattua omanikin ennen tuota hintojen nousua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Nousihan ne hinnat saksalaisillekkin. Ei vaan ihan niin paljoa.
    Juu eivät olleet hintojennousupuheet pötypuhetta. Valitettavasti. 5-10% plussaa on tullut. Ilmeisesti ainakin Suomen Saksaa kovempi ALV on nyt pistetty kuluttajan maksettavaksi :-(

Mitähän muille merkeille on käynyt?

Ettekö te seuraa uutisia. Kaikkihan ovat joutuneet nostamaan hintojaan kalliin taalan vuoksi ja alan komponenttibisnes tehdään taaloissa.

Eihän Canyon GmbH sentään mikään hyväntekeväisyysjärjestö ole vaan yrityksen on tarkoitus tuottaa voittoa omistajilleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eihän Canyon GmbH sentään mikään hyväntekeväisyysjärjestö ole vaan yrityksen on tarkoitus tuottaa voittoa omistajilleen.
    No kyllä 1399-hintainen täpäri ja 1299-hintainen kuitumaantiepyörä olivat jo hyväntekeväisyyttä. Snif.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •