GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 64 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1891
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Eihän oo kumit tussuna? Silloin ei tahdo rullata.
    Vastaan omalta osaltani, että on, mutta pito paranee tussuilla kumeilla niin paljon, että ajan mieluummin tussuilla kumeilla. Nyt kelien parannuttua alla W106, joilla voi sitten rullailla kovemmilla paineilla. Paikoitellen oli kyllä pikkasen jännää käärmepyörän urissa, mutta matkasta nuo on alle 2%, jonka malttaa ottaa varovaisesti.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uncle Katso viesti
    Hetkinen, onkos tuolla Gazzalla ja W240:ellä käytännössä edes koko eroa?
    http://www.suomityres.com/renkaat/?c...r#specs_winter
    http://www.suomityres.com/renkaat/?c...r#specs_winter
    Ei ole W240 tuosta koosta kokemusta, mutta sanoisin, että ilmatila on luultavasti sama, Extremen nappulat voi vaatia hiukan lisää tilaa. Extremessä on ohuet kyljet, jotka tuo lisää pitoa, rullaavuuta ja mukavuutta. Etenkin kovilla pakkasilla. Toisaalta W240 on mukavampi ajella kovilla paineilla tiheämmän nappulakuvioinnin ansiosta. Litkutettuna W240 on luultavasti paksukylkisenä tiiviimpi ja helpompi.

  2. #1892
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Nyt on ajettu testiä työkseen kolme kuukautta ja viisi tonnia kilometrejä ... mä vihaan nastakumia

  3. #1893
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Täytyy kyllä sanoa että eri mukavaa oli tänään maantiellä painaa ISP:iden sijaan Thunder Burt slikseillä. Ei tarvi korvatulppia, matkavauhti saman tien 23-33 km/h tuulen suunnasta riippuen ja palauttava viiden tunnin lenkillä pääsi 117 kilsaa. Kohta pääsee maantiepelilläkin baanalle.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  4. #1894
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Vielä on Nastakumi päällä kun työsopimus on maaliskuun loppuun mutta yhteenvetona ei montaa keliä ollut jossa ois tarvittu nastakumi Tampereen ympäristössä. Ajoin polkuja, kelvejä asvalttia ja maaseututeitä niin maan perkeleesti...
    Tänään asvaltti lenkki kovaa vastatuulta vastaan ja nastakumi vielä laittoi vastaan ja kuudenkymmenen kilometrin ave 26.6 ja jalat rikki....

  5. #1895
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Vielä on Nastakumi päällä kun työsopimus on maaliskuun loppuun mutta yhteenvetona ei montaa keliä ollut jossa ois tarvittu nastakumi Tampereen ympäristössä. Ajoin polkuja, kelvejä asvalttia ja maaseututeitä niin maan perkeleesti...
    Tänään asvaltti lenkki kovaa vastatuulta vastaan ja nastakumi vielä laittoi vastaan ja kuudenkymmenen kilometrin ave 26.6 ja jalat rikki....
    On se hurja...

    Ja kesällä taas ainakin puolissa kisoissa kumit puhki, kun mennöö niin lujjaa!

  6. #1896
    Uncle Guest
    Miten lie soveltuu itse nastoitettavaksi tuollainen keskiverron 500-800 euroa maksavan pyörän 2.2" maastorengas merkkiä esimerkiksi Continental tai Maxxis?

    Idea lähti siitä että miksen tekisi uudesta maastorenkaasta nastarengasta kun kuitenkin ostaisin kesäksi slicksit ja talveksi nastalliset.

    Edit: esimerkiksi Continental X-King Wire 2.2"?
    Uncle muokkasi tätä : 25.07.2015 at 14.40

  7. #1897
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Löytyykö jostain järkevällä hinnalla 28/30mm nastarenkaita ? 30mm mara winteriä näyttää ainakin olevan, mutta sekin vain 118 nastainen ja aika kallis.

  8. #1898
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    120
    29" nastarenkaat työmatka-ajoon, ehdotuksia? Ei haittaa jos pystyy helppoja tampattuja metsäpolkujakin ajelemaan, mutta ei ole ehdoton vaatimus. Pääasia ettei lähde jäällä pyörä alta.

  9. #1899
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Eiköhän se Ice Spiker Pro ole edelleen vakiovastaus, toki mieletön ylilyönti suurimman osan ajasta mutta niitäkin hetkiä tulee kun mikään muu ei vaan riitä.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  10. #1900
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aerosol Katso viesti
    29" nastarenkaat työmatka-ajoon, ehdotuksia? Ei haittaa jos pystyy helppoja tampattuja metsäpolkujakin ajelemaan, mutta ei ole ehdoton vaatimus. Pääasia ettei lähde jäällä pyörä alta.
    http://www.schwalbe.com/en/spike-rea...piker-pro.html

    Mikäli valmistajan diagrammeihin on luottamista niin ei lähde.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  11. #1901
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    120
    No noita Ice Spikereita tulikin jo silmäiltyä, melko jäätävän hintaiset vaan. Mutta noilla varmaan ajelee aika monta talvea oletettavasti?

  12. #1902
    IncBuff Guest
    Onhan ne kalliit, mutta vastaavasti pitävämpiä tai myöskään rullaavampia, joissa olisi edes lähelle sama pito, nastarenkaita ei taida pahemmin löytyä. Bike-componentsilla 59.90€/kpl, joka on kohtuu hyvä hinta.

  13. #1903
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Olen varmaan kysynyt ennenkin mutta ensi talveksi olisi itsellä tarkoitus siirtyä kolmen vuoden jälkeen ISP:stä kotimaiseen Extreme 294:ään, millaista eroa entiseen voin odottaa? Toki se on vähän painavampi eli kiihtyvyyteen voi tulla marginaalista eroa ja nastoja on "vain" se 294 eikä reilua neljääsataa eli jääpito vähän kärsii mutta onko niissä muuten jotain massiivista eroa suuntaan tai toiseen? Jostain muistan lukeneeni että ISP olisi parempi jäärengas ja Extreme taas kuviointinsa takia vähän toimivampi lumella.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  14. #1904
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Onhan ne kalliit, mutta vastaavasti pitävämpiä tai myöskään rullaavampia, joissa olisi edes lähelle sama pito, nastarenkaita ei taida pahemmin löytyä. Bike-componentsilla 59.90€/kpl, joka on kohtuu hyvä hinta.
    No mutta hei, tuohan alkaa olla jo varsin siedettävä hinta, kiitokset vinkistä.

  15. #1905
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Nokian wxc300 tai Nice trac snow 300 tullee olemaan oma valintani tälle talvelle. Molemmat hieman muhkumpia kuin extreme294.
    Extreme294 on aika kapea ja täristävä verrattuna ISP:hen. Molempia yllämainittuja saa suomesta ja hinnat n.65-80€.

  16. #1906
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Ja sen verran heti korjausta jotta näköjään Nicetrac renkaita saa halvimmillaan 39€...

  17. #1907
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Oobu
    Viestit
    219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aerosol Katso viesti
    No noita Ice Spikereita tulikin jo silmäiltyä, melko jäätävän hintaiset vaan. Mutta noilla varmaan ajelee aika monta talvea oletettavasti?
    Ice Spikereista ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen tuolla vihollismallilla (Extreme 294) ajanut nyt kolme talvea. Sisäänajo tehty ohjeiden mukaan, sen jälkeen nastoja on irronnut eturenkaasta yksi ja takaa kaksi tai kolme. Sain parin noin satasella, mikä tuntui ostohetkellä opiskelijan budjetissa vähän pahalta, mutta siinähän se on tasaantunut, kun ei ole sen jälkeen tarvinnut moisiin investoida. Ovat saattaneet maksaa itsensä takaisinkin, kun läppärit, älypuhelimet, vaatteet ja pyörä ovat pysyneet ehjinä, mutta tätä on toki vaikea todistaa.

  18. #1908
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    490
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aerosol Katso viesti
    29" nastarenkaat työmatka-ajoon, ehdotuksia? Ei haittaa jos pystyy helppoja tampattuja metsäpolkujakin ajelemaan, mutta ei ole ehdoton vaatimus. Pääasia ettei lähde jäällä pyörä alta.
    ISP pitää jäällä. Viime kevättalvella useemman kerran peilijäistä mäkeä alas hyvin hitaasti ja hallitusti. Ei pelkoa pidonmenetyksestä.

  19. #1909
    Pohdiskelen valintaani, Gazza Extremet vai W240. Kumpia suosittelisitte, miksi? W240 on ainankin kevyempi mutta vähemmän nastoja.

  20. #1910
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaskaJaska Katso viesti
    Pohdiskelen valintaani, Gazza Extremet vai W240. Kumpia suosittelisitte, miksi? W240 on ainankin kevyempi mutta vähemmän nastoja.
    Extremessä on huomattavasti enemmän pitoa (terävät vastat, karkea kuvio), W240 menee tiheämmän kuvion ansiosta tasaisemmin (ei mikrotärinää). Ohutkylkisempänä Extreme rullaa kevyemmin. Extreme näyttäisi kestävän W240 heikommin kilsoja. W240 renkaalla ajaa ehkä noit tuplat, eli takana ainakin 6000 km, kun Extreme alkaa olla 3000 jälkeen jo vähän kulunut. Noilla kilsoilla siis paljon asfalttiajoa. Lumella ja jäällähän nuo ei kulu varmaan koskaan loppuun.
    W240 on ollut 26 tuumaisena ja Extreme 29 tuumaisena, jolla voi olla oma vaikutuksensa rullaavuuteen. Jos aikoo ajaa jäisillä poluilla, niin Extreme, jos taas ajelee vaan kelvejä, niin W240 riittää, mutta extereme tarjoaa varsinkin urissa huomattavasti paremman pidon, koska nastat keskitetty enemmän reunoille ja reunoilla on paljon enemmän nastaa.

  21. #1911
    Sieltähän se vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. Kiitos!
    Valintani taitaa kohdistua W240:siin, ovat vähän kevyemmätkin kuin extremet enkä ajale ryteikössä.
    Mitä tarkoittaa ohutkylkinen?

  22. #1912
    Onkos jollain kokemusta Schwalben marathon winteristä ? http://www.bike-discount.de/en/buy/s...C6-wired-67183

    Tai kenda klondikesta :http://www.bike-discount.de/en/buy/k...33/wg_id-10143
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  23. #1913
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Marawintereistä täällä taitaa olla ihan oma ketjunsakin.

    Edit. Tässä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...arenkaat/page3

  24. #1914
    Tekeekö noilla nyky mallin halpis ice spiker proilla (ei evo) mitään vai pitääkö olla evot? Eroina näyttäisi olevan tylpät nastat (ei ilmeisesti kovametallia) ja metallireunalangat. Jälkimmäisellä ei niin väliä kun kylki näyttää silti mukavan ohuelta , mutta pitääkö nuo tylpät nastat? Kuluminen ei ole niin iso ongelma kun menee vaimolle testiin vähän sillä asenteella että into talvipyöräilyyn on epävarmaa. Ideana olisi testata pelkällä etunastoilla ja maastokumilla takana näin alkuun mutta kaikki lisäpito jäällä olisi toki tervetullutta.

  25. #1915
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Onko eri valmistajien irtonastojen mitoissa paljonkin eroja? Tuumailin että jos ostaisi Gravdalit ilman nastoja ja asentaisi niihin itse alurunko teräväpiikkinastat tai teräsnastat tai yhdistelmän tasapäitä ja teräväpiikkejä riippuen rengaskehän osasta. Ettei tulisi liian suurta/alimittaista nastaulkonemaa..ja onkohan nastarungon pohjalaipan läpimitoissakin eroja = liian löysät nastareiässä tai helvetillisen tiukat/mahdottomat asentaa? Mitä liimaa asennusreikiin? Sikaflex..

  26. #1916
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti idänihme Katso viesti
    Tekeekö noilla nyky mallin halpis ice spiker proilla (ei evo) mitään vai pitääkö olla evot? Eroina näyttäisi olevan tylpät nastat (ei ilmeisesti kovametallia) ja metallireunalangat. Jälkimmäisellä ei niin väliä kun kylki näyttää silti mukavan ohuelta , mutta pitääkö nuo tylpät nastat? Kuluminen ei ole niin iso ongelma kun menee vaimolle testiin vähän sillä asenteella että into talvipyöräilyyn on epävarmaa. Ideana olisi testata pelkällä etunastoilla ja maastokumilla takana näin alkuun mutta kaikki lisäpito jäällä olisi toki tervetullutta.
    Mistä tieto nastojen eroista? edes schwalben sivuilla ei moisesta mainita.

  27. #1917
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318

  28. #1918
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Onko eri valmistajien irtonastojen mitoissa paljonkin eroja? Tuumailin että jos ostaisi Gravdalit ilman nastoja ja asentaisi niihin itse alurunko teräväpiikkinastat tai teräsnastat tai yhdistelmän tasapäitä ja teräväpiikkejä riippuen rengaskehän osasta. Ettei tulisi liian suurta/alimittaista nastaulkonemaa..ja onkohan nastarungon pohjalaipan läpimitoissakin eroja = liian löysät nastareiässä tai helvetillisen tiukat/mahdottomat asentaa? Mitä liimaa asennusreikiin? Sikaflex..
    Itse lähtin koittamaan juuri tätä yhdistelmää, kuten tuolla toisessa keskustelulangassa jo mainostin. Koitin myös löytää tietoja nastojen kokoeroista ennen tilauksia, mutta en oikein löytänyt mitään kunnollista. Morcmtb.orgin foorumilla oli jotain keskustelua 45NRTHin Escalator renkaan nastoista (tämä saattaisi olla sama nasta kuin Gravdalin 27tpi versiossa) ja tuolla käyttäjä oli saanut seuraavat speksit 45NRTHilta.

    Overall height: 6.20mm (domed)
    Base height: 1.0mm
    Base diameter: 6.44mm
    Shaft diameter: 3.34mm
    Tip diameter: 2.10mm

    Itse mittailin seuraavat arvot Schwalben nastoille tärin avulla (mittaustarkkuus n. 0,1mm), tässä mitatulla Maraton Winter nastalla on ajettu todella kevyesti yksi talvi, kyseessä mummupyörässä ollut sivu nasta, joten on varmaankin vielä uuden mitoissa. Mitattu Ice Spiker Pro -nasta on puolestaan käyttämätön.

    Schwalbe Marathon Winter nasta

    Overall height: 5,5mm (flat head)
    Base height: 1.0mm
    Base diameter: 6.3mm
    Shaft diameter: 3.4mm
    Tip diameter: 1.9mm

    Schwalbe Ice Spiker Pro nasta

    Overall height: 5,7mm (spike head)
    Base height: 1.0mm
    Base diameter: 6.3mm
    Shaft diameter: 3.4mm
    Tip diameter: 2.0mm


    Melko samoissa näyttävät olevan siis, toivottavasti nuo pro nastat sopivat tuohon Gravdaliin, kun ne on nyt tullut tilattu. Mitään asennuslimaa en ajatellut näiden kanssa käyttää, jos nastoja irtoilee niin niitä on helppo painella pussista lisää kadonneiden tilalla.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mendota Katso viesti
    Mistä tieto nastojen eroista? edes schwalben sivuilla ei moisesta mainita.
    Tämä rupes kiinnostamaan itseäkin, todella huonosti löytyy kuvia tai tietoa tuosta PERFORMANCE LINE versiosta. Seuraavassa artikkelissa oli kuitenkin pari kuvaa, jossa näkyy nuo tylppäkärkiset nastat.
    http://cycletechreview.com/2013/revi...-spiker-tyres/

    Myös Bike-Componentsin tuotetiedot kertovat seuraavaa:
    Ice Spiker/Marathon Winter/Snow Stud: 5501
    Ice Spiker Pro: 5504

    Eli eli perus Ice Spiker käyttää ilmeisesti eri nastaa kuin Pro-versio (tai oikeammin evo-versio). Ihan kauheata hintaeroahan noilla ei ole Performance Line maksaa n. 45€ ja Evo Line n. 60€
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  29. #1919
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    30
    Minkälaisilla paineilla normi Ice Spikerit pitäisi oikeaoppisesti sisäänajaa?

    Toistaalta varanastat ei maksa kun reilun kympin 50kpl, kivasti käänteli katseita kun kuivalla asvaltilla kävin noita jo testaamassa, melkoisen rouhea ääni noista lähtee
    GT Avalanche Expert 2010

  30. #1920
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Jtn 1,5-2,0 baaria, sillai että reunimmaisetkin nastat painuu asvalttiin. 50 kilometrin verran..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •