ElectrobikeGiantGarminMPMessut
Sivu 12 / 64 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 1906

Aihe: Yleisurheilu

tempokisu Guest

Kymysys juonikuvioita

..jatkan. Juteltiin äiteen kanssa aiheesta. Ihmeteltiin. ( ..tosin äiteen eka kommentti oli jotain sensuuntaista että varsinainen "miestennielijä"...)
    Siis jos tämä entinen mies on ollu mukana maatilan toiminnassa, ja tila on Annemarin nimissä ja näköjään avioehto, niin ukko jää nyt tyhjän päälle ja joutuu lähteen, vai?
    Aika epäreilua. Ja mikä tän kuvion takana nyt on.
    Mietin että jospa nyt kuitenkin Annemari on kateellinen ja katkera kun hän onkin nyt enää entinen huippujuoksija, ja joku nuori tytönhuitukka tulee ja lyö hänen ennätyksensä ja on suurempi tähti ja puheenaihe. Mun ennätyksiä ja statusta kaikkien aikojen parhaana suomalaisena kympin/kestävyys- juoksijana ei viedä. Vastaiskuun.
    Ja sen eteen tehdään ihan kaikki. Valmentaja asuu samassa taloudessa ja lapset on joka toinen viikko (+ kisojen ajan) isän luona, niin on hyvää aikaa tehotreenata ja palautua.
    Näin on käyny, ihan varma oon. Kestävyysjuoksijat on itsekästä porukkaa

harmis Guest
    No tuskimpa tuollaisia päätöksiä hetken mielijohteesta tehdään joten Alisa Vainion tulokset ei varmaankaan ole olleet laukaisevana tekijänä. Eipä ole minun eikä kenenkään muunkaan asia ruotia toisten yksityisasioita fillarifoorumilla. Hienoahan se olisi jos saataisiin toinenkin edustaja naisten olympiamaratonille, jos ja kun Hyryläinen sinne lähtee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harmis Katso viesti
    Hienoahan se olisi jos saataisiin toinenkin edustaja naisten olympiamaratonille, jos ja kun Hyryläinen sinne lähtee.
    Kyllä. Tässä taisi olla "Yleisurheilu"-ketjun sivun 12. lähes ainoa yleisurheiluun liittyvä lausahdus. Muuten sivu uhkaa täyttyä ulkopuolisen tekemistä epärelevanteista suhdekiemurapohdinnoista.

Hyryläisen kuulumisia voi muuten seurata oheisesta blogista: http://annemarihyrylainen.blogspot.com/ Vaikka tietyissä piireissä Hyryläisen saavutukselle (29. sija) Pekingin MM-maratonille on naureskeltu, niin itse mietin, että hän on kuitenkin maailman 29. paras naismaratoonari. Kuinka monta kymmentä, sataa tuhatta maratoonaria maailmasta löytyy? Miljoonia?

Hyryläisen saavutuksia mitenkään väheksymättä näkisin kuitenkin että maailmassa on pikemminkin 268 kuin 28 häntä parempaa naismaratoonaria.

tempokisu Guest

Nauraa reipas tuulahdus kritiikkiä

Älkääs muuten aliarvioiko wanhaa, sillä ilman mun reippaita kommenttejani tämä sivu olisi aika näivettyny. Olisi vaan joo joo hienoo on- juttua.
    Vai ootteko muka eri mieltä.
    Urheilijoilla on - Noora Toivo ole kuulolla - ilmeisesti kuitenkin sitä kuuluisaa "omaa elämää", ja kyllähän se tänne kuuluu. Yleisurheilussa se muu elämä vaikuttaa kyllä urheilutuloksiin.
    Niin sitä vaan tässä pohjustaen jo hyvissä ajoin. vrt. jos urheilija jalkavammautuu ja tulee iso leikkaus, sekin asia kuuluu tänne. Urheilijan elämää.
    Erittäin mielenkiinnolla jään oottamaan ensi kevään SM-maastoja, ja kymppejä. Ja millaisen maratonajan Annemari juoksee.

En ole Sandellia tai edesottamuksiaan seuraillut vuosikausiin. Sattui vain silmään, että Pirkan hölkän naisten sarjan hän voitti tänä vuonna ilmeisen helposti. Sitä ei tietenkään voi pitää minkäänlaisena mittarina Rion kisoja ajatellen, mutta kyllähän siellä taustalla on niin kovat pohjat, että kyllä hänestä vielä varmaan kuullaan. Onko kv-huipulle sitten asiaa, en usko, mutta varmaan kamppailee Suomen edustuspaikoista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Farina Katso viesti
    Kyllä. Tässä taisi olla "Yleisurheilu"-ketjun sivun 12. lähes ainoa yleisurheiluun liittyvä lausahdus. Muuten sivu uhkaa täyttyä ulkopuolisen tekemistä epärelevanteista suhdekiemurapohdinnoista.

Hyryläisen kuulumisia voi muuten seurata oheisesta blogista: http://annemarihyrylainen.blogspot.com/ Vaikka tietyissä piireissä Hyryläisen saavutukselle (29. sija) Pekingin MM-maratonille on naureskeltu, niin itse mietin, että hän on kuitenkin maailman 29. paras naismaratoonari. Kuinka monta kymmentä, sataa tuhatta maratoonaria maailmasta löytyy? Miljoonia?
    No ei MM-kisoissa sija 29 tarkoita, että ois maailman 29. paras/nopein. Varmaan jo Keniasta löytyy kymmeniä parempia... MM-kisoissa vaan on maakohtaiset kiintiöt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    No ei MM-kisoissa sija 29 tarkoita, että ois maailman 29. paras/nopein. Varmaan jo Keniasta löytyy kymmeniä parempia... MM-kisoissa vaan on maakohtaiset kiintiöt.
    Kyllä. Mutta kun MM-kisojen säännöt määräävät maakohtaiset kiintiöt, niin silloin viivalle pääsee X määrä rajan alittaneita juoksijoita per maa. Ja kyseisessä yksittäisessä kisassa ratkaistaan maailmanmestaruus ja muut sijoitukset. Valitettavasti kaikki eivät pääse viivalle oman maan kovan tason takia, mutta sitten pitäisi vaan juosta kovempaa, että saisi osallistumisoikeuden. Jos MM-kisoja ei järjestettäisi tietyin säännöin, niin sittenhän mitalit voisi jakaa maailmanlistan sijoitusten perusteella. Mutta eikös juuri maratonin aikaan vaikuta reitti, vuodenaika, keli, jänikset, doping-testaus/-testaamattomuus jne. ja jne.? Ovatko maailmanlistan sijoitukset mielestäsi täysin vertailukelposia? Ja vaikka olisivatkin, niin eikös maailmanmestaruus (+sijoitukset) ratkaista päivän kunnon mukaan? Ei välttämättä reilua, mutta säännöt ovat kaikille tiedossa.

Kyllä. Mutta kun MM-kisojen säännöt määräävät maakohtaiset kiintiöt, niin silloin viivalle pääsee X määrä rajan alittaneita juoksijoita per maa. Ja kyseisessä yksittäisessä kisassa ratkaistaan maailmanmestaruus ja muut sijoitukset. Valitettavasti kaikki eivät pääse viivalle oman maan kovan tason takia, mutta sitten pitäisi vaan juosta kovempaa, että saisi osallistumisoikeuden. Jos MM-kisoja ei järjestettäisi tietyin säännöin, niin sittenhän mitalit voisi jakaa maailmanlistan sijoitusten perusteella. Mutta eikös juuri maratonin aikaan vaikuta reitti, vuodenaika, keli, jänikset, doping-testaus/-testaamattomuus jne. ja jne.? Ovatko maailmanlistan sijoitukset mielestäsi täysin vertailukelposia? Ja vaikka olisivatkin, niin eikös maailmanmestaruus (+sijoitukset) ratkaista päivän kunnon mukaan? Ei välttämättä reilua, mutta säännöt ovat kaikille tiedossa.
    Toki näin. Mutta ei jollain 29. sijalla voi paljoa rehvastella. Joku top-10 on saavutus MM-kisoissa. Ja oikeasti vain top-4 on "oikea järjestys" (eikös tonne pääse max. 4 per maa? + edellinen mestari?) Sija 29. on ynnä muut -osastoa ja maailmasta löytynee vähintään parisen sataa tohon aikaan pystyviä.

Ison rahan maratooneilla juoksee parhaat juoksijat. Arvokisoissa maratooni on pelkkä näytöslaji.

Toki näin. Mutta ei jollain 29. sijalla voi paljoa rehvastella. Joku top-10 on saavutus MM-kisoissa. Ja oikeasti vain top-4 on "oikea järjestys" (eikös tonne pääse max. 4 per maa? + edellinen mestari?) Sija 29. on ynnä muut -osastoa ja maailmasta löytynee vähintään parisen sataa tohon aikaan pystyviä.
    Eli ei kannata treenata tavoitteena MM-kisojen maratoni/alkueräjuoksu/karsinnat yms.? Aivan turhaan kenenkään muun kuin 10. maailman parhaan nähdä vaivaa sen eteen, että saa sijoituksen MM-/EM-/Olympiakisoissa? Joskus kyllä ihmetyttää tämä suomalainen dissaamis- ja väheksymismentaliteetti.

Dudelle: Kilpailijoita tuossa lajissa on aika paljon ja niinkuin tuossa aiemmin karsintajärjestelmästä puhuttiin, niin siitä vaan kaikki hakemaan paikkaa MM-starttiin tai olympiastarttiin olemalla nopeampi kuin muut karsintakisoissa..

Tomescu voitti Pekingin oly-maratonin 38-vuotiaana 2.26 ja osat. Mun mielestä Hyryläistä ei kannata verrata esim Vainioon millään tavalla. Ovat molemmat omia keissejään. Toinen nouseva lahjakkuus josta ei tiedä vielä mitään muuta kuin lahjakkuuden. Toinen on vanha kettu; vanha kokenut kettu. Tsemppiä itse ainakin Hyryläiselle toivon.

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Tässä kohtaa voisi olla hyvä muistella esim. Janne Holmenin sijoitusta Euroopanlistalla mestaruusvuonnaan... Siis ennen EM-kisoja.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Eli ei kannata treenata tavoitteena MM-kisojen maratoni/alkueräjuoksu/karsinnat yms.? Aivan turhaan kenenkään muun kuin 10. maailman parhaan nähdä vaivaa sen eteen, että saa sijoituksen MM-/EM-/Olympiakisoissa? Joskus kyllä ihmetyttää tämä suomalainen dissaamis- ja väheksymismentaliteetti.
    En todellakaan dissaa, kyllä jokainen karsintarajan alittanut on paikkansa kisoissa ansainnut. Pointti oli vaan, että
    No ei MM-kisoissa sija 29 tarkoita, että ois maailman 29. paras/nopein.

Tämä siis vain omana mielipiteenä. Vai meinaatko, että jos suomalainen mieskeihäänheittäjä on karsinnan 29., niin sitä pitäisi jotenkin hehkuttaa?

Joo, maratonilla suomalaiselle 29. on varmaan ihan hyvä sijoitus. Mutta tuskin esim. Keniassa paljoa hehkutetaan, jos heidän edustajansa on sijalla 29.?

harmis Guest
    Minusta tuon naisten karsintarajan (2.36.00) alle juokseminen on jo kova aika ja voi kehua kuuluvansa maailman kovimpiin juoksijoihin. Liekkö yksikään foorumin mieskään siihen pääsee. En ymmärrä tuota ajatusmallia että turha lähteä arvokisoihin häviämään. Kyllä se minusta on jo voitto että edes pääsee sinne. Terävimpään kärkeen kuuluminen vaatii jo sitten kaikkien osasten kohdilleen osumista ja vähän hyvää tuuriakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Dudelle: Kilpailijoita tuossa lajissa on aika paljon ja niinkuin tuossa aiemmin karsintajärjestelmästä puhuttiin, niin siitä vaan kaikki hakemaan paikkaa MM-starttiin tai olympiastarttiin olemalla nopeampi kuin muut karsintakisoissa..
    Toisissa maissa on jo verinen kilpailu, ketkä pääsee kisoihin, kun rajan alittajia on niin paljon. Suomessa taitaa keihäänheitto olla ainoa laji, jossa lähtijöistä joudutaan karsimaan?

Esim. Etiopialaisia on 2015 naisten Maratonin top-25 listalla 16...
    Suomen ennätyasajalla tolla listalla pääsee sijalle 77.

Toisissa maissa on jo verinen kilpailu, ketkä pääsee kisoihin, kun rajan alittajia on niin paljon. Suomessa taitaa keihäänheitto olla ainoa laji, jossa lähtijöistä joudutaan karsimaan?

Esim. Etiopialaisia on 2015 naisten Maratonin top-25 listalla 16...
    Suomen ennätyasajalla tolla listalla pääsee sijalle 77.
    Joo tottahan tuo on. Vähän sellainen muna kana asetelma kuin Nokiakin: Maailman parhaita kännyköitä, mutta kun ei oo enää kilpailussa mukana (ei selvinnyt karsinnoista).

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Täältäkin iso sylillinen menestystä ja onnistumisen iloa Alisalle! Poikkeuksellisesti satuin osumaan televisioruudun ääreen Kalevan kisojen naisten kympin seurantaan ja Alisan fanitus lähti käyntiin helposti. Vielä, kun uutisointi kertoi hänen monipuolisuudestaan urheilun parissa, nousi Alisa fanituslistan kärkeen...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Joo hienoa Alisa. Täälläkin peukut ylhäällä, eikä sillä perisuomalaisella menestyshullulla tavalla, vaan lahjakkaalle nuorelle hänelle parasta mahdollista kehitystä 100% positiivisessa hengessä toivoen. Koukeroinen lause mutta semmoista se voi joskus illalla olla
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

tempokisu Guest

Punapää pitkä matka

No siinähän sitä kivaa keskustelua, kivaa ja ihanaa tsemiä ja ...pakkohan sitä on sanottavansa sanoa, jos ei muuten niin virkistykseksi.

Annemarilla on kuitenkin vielä pitkä matka o-maratonille. Puolimaraton 1.16.
    Se on huonosti, jos tavoitteet on olympiamaratonin mitaleilla. ( vertaan omaan maaliskuiseen talvipuolikkaalle, 1.15,08 ja se oli vuonna 1984 "ihan hyvin"...äh, eikä ollut hyvin. Kaaduin liukkaalla kaksi kertaa ja itkua vääntäen mä kotimatkan istuin).

- mutta toki, piristystä yleisurheiluun, ja erityisesti nyt pitkänmatkannaisiin on tullut. Kuka Janne ja Jukka? Tosin, ihan kaikki eivät seuraa yleisurheilua, vrt. jääkiekko josta sitten toiset ei tiedä muuta kun Teemu ja Jari. ( minä ainakaan).
    tempokisu muokkasi tätä : 19.10.2015 at 16.45

Alisa on yleisurheiluvuoden valopilkku. Milloin viimeksi kaikki lounaspöydässä istuneet ovat puhuneet kestävyysjuoksusta ja tienneet suomalaisen juoksijan? Jukka ja Janne ovat miehiä paikallaan, mutta eivät he varsinaisesti suuren yleisön nimiä olleet.

-L.

tempokisu Guest

Punapää vuoden kestävyysjuoksija

Vuoden 2015 kestävyysjuoksijaksi valittiin Sandra Eriksson.

Olisin itse valinnut toisin, kyllä 2.33 maratonaika on niin kova 17-vuotiaalta.

No, ehkä ensi vuonna on kuitenkin ihan kisailuakin kestävyysjuoksussa. Juoksijan on kivaa saada juosta yksikseen, mutta katsojasta tuntuu tylsältä.
    Olen kyllä valinnut kenelle pidän peukkuja

tempokisu Guest

Lamppu syttyi pohjoismaiden mestaruusmaastot

pm-maastojuoksussa suomalaisnaisille tuli menestystä:
    Naisten 7.5km matkalla Johanna Peiponen voitti seuraavaa minuutilla ( 25.06) ja Annemari Sandell oli viides, noin puolitoista minuuttia Peiposesta.
    Nuorten naisten 4.5km matkalla Alisa Vaino voitti seuraavaa vain kymmenellä sekunnilla ( 15.19)

Aika myöhäinen ajankohta maastojuoksun mestaruuskisoille, kun vastaavat Suomen mestaruudet juostaan ihan keväällä.

Peukkuja Alisan valmistautumismetodeille

http://yle.fi/urheilu/alisa_vainio_h...lpailu/8439701
    -L.

tempokisu Guest

Kymysys ai helppo kisa

^ joo, mutta mun mielestä toi ei ajan perusteella näyttäny "helpolta kisalta" ( naisissa 59s ero, se oli reilu). Tiukillehan se meni. No, sijoitushan oli tärkein.
    Edelleen olen sitä mieltä, että noita haastatteluja pitäisi karsia 99% ne vie liikaa aikaa ja erityisesti energiaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ^ joo, mutta mun mielestä toi ei ajan perusteella näyttäny "helpolta kisalta" ( naisissa 59s ero, se oli reilu). Tiukillehan se meni.
    Näiden kahden juoksijan taktiikka on aika lailla erilainen. Peiponen vetää alusta asti niin paljon kuin kehosta irti lähtee, Vainio vain sen verran kuin tarvitsee. Jos kakkonen olisi pystynyt uhkaamaan Vainiota, niin hän olisi varmasti pystynyt kiristämään vauhtia. Mutta sehän ei tietysti kiinnosta, jos on päättänyt, että Vainiossa on jotain vikaa.

tempokisu Guest

Punapää päätetty on ...

^ Luetko yhtään viestiäni muuten kun yksisilmäisten silmälasien läpi? Monihan on periaatteesta aina eri mieltä kun minä ja kaikki mun sanomiset ja tekemiset on "ei elämää".
    Mutta mainitsin pari viestiä ylempänä "olen valinnut kelle peukkuja pidän".

Eli päätetty on kenessäkään varmaan ei ole mitään vikaa, mutta omia mielipiteitä vanhasta omasta lajista ja harjoittelusta voin varmasti sanoa ihan kuten ajattelen, ketään erityisesti suosimatta tai ei-suosimatta. Mulla on tästä ( nuori tyttö kestävyysjuoksijana ja media ylisanailee) kuitenkin palstalaisista, ja Annemarin lisäksi ihan yleisesti, eniten omakohtaista kokemusta. ( erona tietysti se että olin aika surkimus, kun nyt ajattelen, ja ainakin tein kaikki mahdolliset ja mahdottomat virheet mitä ihminen tehdä voi).

Niin mun taktiikkanihan on aina ollut alusta asti täysillä, ja jos saa hyvän turvallisen etumatkan, sitten vauhtia tulee vielä lisää kun ei tarvitse enää jännittää sijoitusta ja kukaan ei häiritse.
    Ei kukaan tiedä mitä juoksijat ovat aatelleet, Alisa sijoittui S-R maaottelussa esteissä neljänneksi. Tosin se maraton tuli heti jälkeen, niin ehkä siinä on selitys, mutta ei me tiedetä varmuudella. Mitä itse olen kuunnellut Alisan haasttatteluja, niin olen saanut kyllä käsityksen että mahdollisimman hyvää aikaa ja alusta kovaa, erityisesti pikamatkoilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Niin mun taktiikkanihan on aina ollut alusta asti täysillä, ja jos saa hyvän turvallisen etumatkan, sitten vauhtia tulee vielä lisää kun ei tarvitse enää jännittää sijoitusta ja kukaan ei häiritse.
    Tässä nyt täytyy vaarin muistella ...
    Oli joskus kaaauan sitten, kun satuin seisoskelemaan (Längelmäellä, Pälkäneellä?) piirin maastojen reitin varrella. Lähtöpaikka oli metsäsaarekkeen takana, ja kuulutuksista kuuli, koska ja mikä porukka starttasi. Lähdöstä kului muutama minuutti, kunnes porukkaa alkoi lappaa metsästä esiin.

Ilmoitettiin tyttöjen (jotain 10-14v?) lähtö, ja laukaus pamahti. Vähän ajan kuluttua metsästä kirmaisikin yksinäinen hontelo tyttönen.
    Odottelin muita tulevaksi, vaan eipä näkynyt. Arvelin, että olipa vähän osallistujia tuossa sarjassa.

Olin jo lähdössä muualla, kun viimein sitten pääporukka "löntysteli" esiin. Ällistelin johtaneen juoksijan moista etumatkaa, ja arvelin, että oli porukan ainoa treenannut.
    Pistin nimen mieleen, joten "kehitystä" tuli sitten seurailtua vuosien mittaan. Nyt olen viimein saanut lukea selityksetkin uralennon katkeamiselle.
    (Tyhmä pää, liikaa intoa?)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •