Bontrageria on kuulemma tulossa keravalle hyllyyn jossain vaiheessa. Ennestään näytti olevan lakea, wölviä ja shimpan talvikenkää.
Bontrageria on kuulemma tulossa keravalle hyllyyn jossain vaiheessa. Ennestään näytti olevan lakea, wölviä ja shimpan talvikenkää.
Spessun Defroster trail.
http://www.specialized.com/fi/en/ftr...efroster-trail
+ Hyvä lesti suomalaiseen lättäjalkaan, Todella hyväntuntuinen jalassa muutenkin.
+todella jäykkä ja polkemistehokas,
+laadukkaan näköinen ja tuntuinen, kestävä ja tarpeeksi pitkät varret ja kiristimet millä kengän saa käytännossä täysin tiiviiksi ,eli ei tarvitse huolehtia lumen syvyydestä (voi tunkata vaikka metrin hangessa),lisäksi pitää hyvin vettä.
+kestää pakkasta tarpeeksi lenkkikuskin näkökulmasta. IMO. -10-12 asteessa pari/kolme tuntia villasukkien kanssa.
Miinusta.
- todella liukkaat kävellä jos yhtään jäätä. Kova pohja ja kisakenkämäinen jäykkyys eivät muutenkaan tee kengästä hyvää käveltävää.
(itse ratkaisin liukkaus ongelman laittamalla ice spikereiden mukana tulleita nastoja muutaman pohjaan)
- kolo mihin klossi tulee todella syvä korkean pohjan takia, olisi vaatinut shimmilevyn klossin alle et ois toiminut ongelmitta xt trailien kanssa.
Itse viistin pienet viisteet puukolla ja rupesi kiinnittymään. Viisteet todella pienet (2mmX45astetta)
Itse olen tykännyt kengistä ja ajan niillä jo syksylläkin kun on kosteaa. Kun jaksaa sillointällöin (lankata) puhdistaa ja hoitaa nahan niin kenkä
pysyy uuden ja siistin näköisenä pitkään.
Ei ehkä kenkä niille jotka ajaa pikiä matkoja -20 asteessa ja kävelevät kengällä paljon ,mutta lenkkikuskin talvikenkänä hyvä.
Hinta oli noin 130-150e
- Fear is a mindkiller -
MW7:llä kuuden tunnin lenkit la ja su. Aamulla pikkupakkasella varpaat pysyvät lämpiminä noin tunnin minkä jälkeen niillä oli kylmä kunnes ilman lämpötila nousi noin +1 asteeseen jonka jälkeen oli taas sopiva lämpötila.
Vaihdoin kokeeksi Laken 303 -kenkiin napakammat pohjalliset huopaisten ilmatyynyjen tilalle. Työmatka 40min, lähtiessä -1 ja saapuessa +1. Jalassa ohut merinovillainen sukka. Alussa jaloissa todella lämmin. Loppumatkasta ei varpailla ollut varsinaisesti kylmä mutta selkeesti alkoi tuntumaan vilakammalta.
Voipi vaikuttaa myös että viima meni turhan paljon vaatteista läpi ja ei ollut silleen "kuuma" ajaa. Itselläni pitää olla reilusti kuuma että kulkee. Hiemankin viileä olo esim. yläkropassa / jaloissa ja meno loppuu kertalaakista.
Monikin, shimaani et co on näitä säärystimiä sun muita suositellut. Mun anatomian tajussa varpaat on kauimmaisena sydämestä ja verenkiertohan se lämmön ylläpitää? Jos neste matkalla jäähtyy niin vilu siinä jalalle tulee.
I väntan på ännu dåligare tidet
Säärystimiä olen käyttänyt vuosia maastossa ajellessani. Cyclossa vain tila kengän ja kammen / chainstayn välissä on niin rajallinen että säärystimet aiheuttaisiva jatkuvaa hankausta. Pitää huomenna laittaa yksi kerros lisää jaloille jotta ei tule kylmä.
Ei ehkä ihan talvikengiksi, mutta märän kelin flätti kengiksi. Merrell gore-tex FiveTen Stealth rubber pohjilla
![]()
http://www.proviter.fi/tuotteet/ther...mpopohjalliset
Ei ihan liity tähän mutta kenkien pohjiin kyllä. 99€ tarjous, itse tartun![]()
Uuden karheet Vauden termaticit fillaritorilta hommasin. Lähinnä sellaisiksi välikelin kengiksi, loppu jää nähtäväksi...
Mun Vauden Termaticeille nuo Uskon linkkaamat ois varmaan aivan ihqut kaverit? 43,6 koon jalalle 46 Termatic on kantapäästä varsin väljä, onnekseni ei pyörityksenikään kovin hyvä ole.
Erillinen sisäkenkä kuulostaa hyvältä, samoin kuin Alicon Double telemarkmonoissa, kohtuulliset kapeilla suksilla laskiessa ja asialliset hiihdettäessä. Ja lämpöiset ynnä sisäkenkä pelaa kämpällä seututossuna!
I väntan på ännu dåligare tidet
Yleensä leg warmerseilla viitataan irtolahkeisiin ja niistä ei sellaisenaan ole paljoa apua kylmillä keleillä.
45NRTH Wölvhammerit hommasin minäkin talveksi...voisin melkein lyödä vetoa että tulee lauha ja lumeton talvi
Tuolta hain ja lähti hinnastakin pikkasen pois ->> http://www.ridemore.fi/45nrth-wolvhammer-talvikenka
Kerrottakoon vielä se että oli todella asiallinen palvelu![]()
Mulla on Gore bike wearin windstopper-irtolahkeet ja samanmerkkiset aika paksut lämpösukat (mallinimeä en muista), ulottuu polven alapuolelle. Hyvin pysyy nilkat ja sääret lämpöisinä. Polvien kohdalle en haluaisi mitään paksumpaa kuin pelkät irtolahkeet, samoin kun en lantion seudullekaan mistä syystä bibseillä mennään pikkupakkasellakin.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Uudempaa missä on nuo nauhat.
http://www.ridemore.fi/images/produc...mer_prpage.jpg
Kaupusteleeko noita Wölvhammereita Mansessa kukaan?
Active Bike ja Sportax ja Nippeli olisivat Foxcompin jälleenmyyjiä tämän listan mukaan, mutta eihän se mitään takaa että valikoimiin kuuluisi.
Usko juntunen: juurikin tuo kenkä ja eilen ilmeisesti jo hyllyssäkin. Pitäs iteki käydä sovittelemassa ja vertailemassa.
Missä on Helsingissä paras valikoima talvikenkeleita? Lähinnä kiinnostaa Wölvhammer, Lake 303 yms. HI5bikes näyttäisi olevan, mutta onko ihan keskustassa jotain liikettä?
Hi5bikesista löytyi molempia. Palvelu oli hyvää ja mukaan lähti juuri Laken 303 wide mallina. Viime talvena sovitin wölviä mutta se oli liian kapea. Kun käytän noita vielä sähköpohjallisten kanssa, niin luulis tarkenevan. Välikelille eli vaikka sateella lämpötilan ollessa plussalla mulla on spessun defrosterit. Kunnon pakkaselle niistä ei ollut edes sähköjen kanssa, koska jalka kylmettyi muualta kuin varpaista.
^Teettämällä
Tilasin Fiveten Steath resole dot kitin ja käytin kengät ja pohjat suutarilla asennuksessa. Jos ei valmista löydy niin pitää tehdä itse.
Tuli muuten niin hyvät että taidan tehdä jostain talvikengistä toisen parin kylmille keleille.
Kirjanmerkit