Itse laitan ihan sen takia kun 26 tuumasten kumien valikoima ja saatavuus on parempi, nastat yms. Ei tuo orkkissettikään ole lainkaan huono toisin kuin ennakkoon ajattelin, takanapa tosin vaihtuu jossain vaiheessa.
Vanhasta pyörästä laitan 80mm Mcarbon/i9 setin kunhan saan xd-vapaarattaan kotiin.
Kysyin asiaa punnittaessa, kuulemma sisurit oli paikoillaan.
Jostain ameriikan sivuilta olin löytävinäni tietoa että 9.8 olis 23 paunaa, eli runsaat kymmenen kiloa ilman pedaaleita. Mutta kai se on sitten markkinamiesten hapatusta, tai ilman sisureita tai jotain...
Anyway, semmonen on nyt tilattu, ja kolmisen viikon päästä pitäis noin suunnilleen olla himassa![]()
^ Sittenhän se selviää kun saat sen käsiisi, kevyt joka tapauksessaKomea pyöräpari on sulla sitten*iso peukku*
Olen nyt vajaan viikon ajellut 9.6:lla alkuperäisrenkailla tubeleksena ja täytyy myöntää, että ei tuo 27.5-konsepti nyt niin huono ole kuin mitä alkuun epäilin, etenkin kun rengaspaineet on kohdillaan. Kelit ovat olleet pääosin kuivia eikä Hodagin pidon kanssakaan ole ollut ongelmia.
Autotallissa odottavat DT Swiss:n 26-tuumaiset kehät ja Flowbeist/Dunderbeist-yhdistelmä odottaa asennusta ja taitaa saada odottaakin ensilunta. DT Swiss:t hankin Bike-Discountista ja renkaat paikallisesta liikkeestä.
Uskoisin, että 27,5" Hodag on hyvä yleisrengas sulan maan aikana. Näin ainakin 26" versio. Lähinnä itse luulen kaipaavani lumikelille muita vaihtoehtoja. Olispa ollut hieno juttu, jos pyörää tilattaessa voisi valita siihen haluamansa kiekot![]()
Eilen pääsin ajaan eka lenkin 9.6:lla. Eniten kiinnosti miten 27.5 toimii kivikko/juurakko polulla. Rengas näyttää verrattuna 26:en vantteella olevaan hodaggiin matalalta. Vaan yllätys oli tosi positiivinen, ehkä aavistuksen kovempi mutta taas rullas huomattavasti paremmin. Toki paineita olisi voinut vähän vielä pudottaa mutta ei malttanu pysähtyä😀 Kyllä pyörä tuntu kevyeltä verrattuna f6:een ja varsinki keula oli kevyt ja erittäin ketterä kääntää. 27.5 tulee olemaan kesällä alla. Talveksi mullaki hakusassa 26 vannesetti. Leveempää ja mahollisesti d5 nastat harkinnassa. Katotaan nyt miltä tämä talvi rupeaa näyttäämään.
Ostitko jpf valmiin setin vai kasaatko itse? Ei ole vielä ehtinyt webbailla mitä tarjontaa löytyy.
Mitä eroa Farley 6 2015 ja Farley 5 2016 on? 6:sta näyttää saavan vielä mutamasta paikasta ja sen väritys näyttää paremmalta. Hinnastakin saa varmaan tingittyä enemmän kun on viime vuoden malli.
Mahtuu levempää rengasta
Kutoseen ei mene kuin tuo 3.8"?
Ostin valmiin BR2250-setin ja lisäksi turhamaisuuttani vielä 36-hampaisen vapaarataspäivityksen.
27.5-tuumaisten Jackalope-vanteiden tubeless-asennus meni niin kivuttomasti, että jos DT Swissejä en olisi vielä hankkinut, varmaan hankkisin Jackalope-kehät ja niihin sopivat navat erikseen. Kasaukseen tuskin omat taidot riittää, joten se pitäisi teettää jossain.
^Unohda suosiolla -15 malli, jos kaipaat leveämpää taakse. JJ 4.8", Spessun 4.6", 45NRTH 4.6", ym välikokoiset on noin 110mm 80mm vanteella ja ne ei järkevästi sovi -15 malliin. BFL on noita huomattavasti kaposempi.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Xd-vapari tuli vihdoin niin sai tuon vanhan kiekkosetin alle, oli jo ikävä pienempää vapaaliikettä
![]()
wow hieno Jahvetti hieno !!
Jahvetilla asiallisen näköinen pyörä! Iso sininen peukku tähän!
Miten toimii uusien Farleyiden säädettävät dropoutit? Ovatko sen oloiset, että niitä saa säädettyä vielä vuoden kuluttuakin?
Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla
Kiitoskiitos, hyvän tuntuinenkin tuo kyllä on27.5x4 ja 26x4.8 seteissä on molemmissa omat hyvät puolensa. Isoin miinus tuossa 27.5:ssa on vanteen leveys, vähän turhan leveä on tuolle 3.8 renkulalle kun on tullut jo aika isoja vekkejä vanteeseen.
Ei ole vielä tullut säädeltyä, huomenna viisaampi. Mutta itseänikin epäilyttää vähän nuo ohkaset stoppariruuvit että onko ne kuin herkkiä taipumaan jos(kun) tuolla metsässä ottavat itseensä..
[QUOTE=Jahvetti;2445742Isoin miinus tuossa 27.5:ssa on vanteen leveys, vähän turhan leveä on tuolle 3.8 renkulalle kun on tullut jo aika isoja vekkejä vanteeseen.[/QUOTE]
Itse en ole huomannut (=halunnut huomatajälkiä vanteissa, mutta takarenkaan kyljissä on jo melkoisesti jälkiä. Vanne on tosiaan liian leveä (tai 3.8 tuumainen Hodag liian kapea) kun reunanappuloista ei ole suojaamaan kylkiä kivikossa.
Pitänee pahimissa kivikoissa jatkossa vähän enemmän miettiä ajolinjoja eikä vaan jyrätä ajattelematta yli.
Vahva statement löytyy vaakaputken alapinnasta:
Ja samalla huomasin myös tämän:
Puuttuukohan tästä jokin suoja?
Taitaapi puuttua.
Joo muovinen tulppa puuttuu. Empä olekkaan huomannut tuota alaputken statementtiä, piti oikein käydä kattoon että löytyykö
Vanteita tässä vielä mietin, taitaa tosiaan valikoitua jackalopet kehiksi ja jos DT:n navat vai onko muita suosituksia? I9 menee ja liian paljo yli budjetin.
Eilisen koeajon perusteella 9,6 ansaitsee kyllä vahvan osta suosituksen!
Herkkä, kevyt ja jäykkä!
Pehkusuolla Flowbeist/Dunderbeist-yhdistelmää koeajamassa:
![]()
Jos meinaat hankkia DT:n navat, uskallan myös suositella vapaarattaan päivitystä (esim. http://www.bike24.com/p237125.html). Hintaahan tuolla on melkoisesti osien kokoon nähden, mutta ainakin omasta mielestäni hyvä päivitys koko vannekokonaisuuden hintaan nähden.
Tuo on ollut kyllä mielessä. Ei enää tässä konkurssissa tunnuJos meinaat hankkia DT:n navat, uskallan myös suositella vapaarattaan päivitystä (esim. http://www.bike24.com/p237125.html). Hintaahan tuolla on melkoisesti osien kokoon nähden, mutta ainakin omasta mielestäni hyvä päivitys koko vannekokonaisuuden hintaan nähden.Näyttää saatavuus DT:n navalle olevan kiven takana.
Siirsin dropoutteja vähän taakse, edessä ollessa oli jyrkemmissä ylämäissä keulimisropleemaa. Nyt on aika keskellä, muuttui vähän kankeemmaksi, keulan keventämiseen tarvitaan huomattavasti enemmän voimaa, mutta muuten vaikuttaa aika hyvältä.
Missäs muilla nuo on?
Kirjanmerkit