GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 35 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 85 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. #1021
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Näin olen tehnyt. Ja alkaa klappaamaan ajossa vaikka pultit ovat sillä kireydellä mihin ne jätin.
    Taitaa olla syytä ottaa haarukka irti ja katsoa sekä laakeripesät että ohjainputken ja haarukan kiinnityskohta murtumien varalta. Jos laakeri on huonosti paikallaan, voi se vähän löystyä ekan lenkin aikana (jolloin se tietysti pitää kiristää), mutta jos sitä pitää joka lenkin jälkeen kiristää, se voi tarkoittaa jonkun kohdan antautumista.

  2. #1022
    Ok, ja toki stemmin pulteilla lukitaan. Muotoilin huonosti.

    Pintojen putsaus ja kitkarasvaus voisi tosiaan olla seuraavana. Duden stemmi on kuitenkin aika järeä joten luulisi pysyvän.

    Tuntuuko tuossa klappia jos kokeilet paikallaan seinää tai jarrua vasten?

  3. #1023
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Tuossa voi hämätä myös klappi joka tulee jarrupaloista jos jarrua vasten nitkuttelee.

  4. #1024
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Taitaa olla syytä ottaa haarukka irti ja katsoa sekä laakeripesät että ohjainputken ja haarukan kiinnityskohta murtumien varalta. Jos laakeri on huonosti paikallaan, voi se vähän löystyä ekan lenkin aikana (jolloin se tietysti pitää kiristää), mutta jos sitä pitää joka lenkin jälkeen kiristää, se voi tarkoittaa jonkun kohdan antautumista.
    Kyllä. Jos esim sisäänajon jälkeen tulleet väljät kiristää asianmukaisesti pois ja piankin on taas tarve kiristää laakeria, on syytä epäillä että jokin antaa periksi. Kannattaa selvittää asia. Huonolla tuurilla voi jotain olla särkymässä ja ajossa se ei välttämättä ole hauska juttu.

  5. #1025
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    joka lenkin jälkeen kiristää
    Olen vasta kaksi kertaa ajanut Ensimmäistä kiristystarvekertaa pidin normaalina, mutta toisesta yllätyin. Toivottavasti kyse on edelleen luonnollisesta osien asettumisesta ja siten turhasta huolesta. Ehkä hätäilyä herätti se, kun myös toisessa ajamassani samanlaisessa Dudessa havaitsin ohjainlaakerin lonksumisen. Se on näissä ollut jarrulla, seinää vasten ja ajaessa havaittavissa.

    Eilen avasin paketin, ja tutkin laakeripesät, haarukan sekä rungon mitä aukoista näki, eikä sieltä onneksi mitään poikkeuksellista löytynyt. Sitten vain huolellinen putsaus ruotoputkelle ja stemmille ja takaisin kasaan. Asennuspastaa en vielä laittanut stemmin väliin, kun vaikutti siltä, ettei se ole luistanut. Asiaa googlatessa löysin mm. Trekin kiellon käyttää tahnaa tuossa välissä. Osia ihmetellessä tein havainnon, että spacerit ovat muovisia ja stemmin ruotoputkea vasten tuleva muhvi ei olekaan umpinainen, vaan kiristyspinnat ovat loppuviimein aika kapeat.

    Vertasin mukana tullutta momenttiavainta Biltsun naksahtavaan 2-24Nm avaimeen. Tuolla 3-9Nm alueella mitä kokeilin, ero oli vakio 1Nm Canyonin näyttäessä enenmmän. Varmaankin riittävän tarkkaa.

  6. #1026
    Muovispacerithän voisi noin periaatteessa vaihtaa carbonversioon kun kuitupyöräkin kyseessä.

    Itsehän asentelin juuri ehtaa kiinankuitua perseen alle. Metriäkään ei vielä testattu. Toivottavasti kestää ja on pirun hyvä. 50g kevyempi kuin Thomson Elite.
    macci muokkasi tätä : 04.10.2015 at 12.50

  7. #1027
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Muovispacerithän voisi noin periaatteessa vaihtaa carbonversioon kun kuitupyöräkin kyseessä.

    Itsehän asentelin juuri ehtaa kiinankuitua perseen alle. Metriäkään ei vielä testattu. Toivottavasti kestää ja on pirun hyvä. 50g kevyempi kuin Thomson Elite.
    Canyon on hakenut patenttia tuolle "lehtijousisatulatolpalle". Ei näemmä aivan hirveästi rajoita kiinalaisten yrittäjäintoa :-)

    Jos tuo viritys hajoaa ja jotenkin onnistuu hajottamaan rungon (tai kuskin) siinä samalla, ei tarvitse odottaa kovin runsasta sympatiaa teutoonien suunnasta.

  8. #1028
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Voi olla hyväkin tolppa. Aika saman näköinen kuin Canyoninkin.

    Itse en viitsi tuommoista hankkia koska haluan pelata muutamissa osissa varman päälle, ja ajatus miltä tuommoiset sorkat katketessaan tuntuu istumaosastossa on vähemmän houkutteleva.

    Jossain artikkelissa oli verrattu Kiinalaisen tieteen "saavutuksia" kiinalaisten tiedemiesten Nobel-palkintojen määrään suhteessa länsimaihin. Kirjoittajan mielestä saavutusten selityksenä oli juurikin hyvin suosittu kopiointi.

  9. #1029
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^OT Kyl se Ritcheyn alumiinikin tuntuu ihan kivalle hanurissa, kun napsahtaa poikki.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #1030
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Vaikka vähän huumorilla tässä asiasta juttua heitetäänkin niin kyllä huonolla tuurilla sopivassa paikassa tolpan katkeaminen voi aiheuttaa hankalan tilanteen. Etenkin jos on liikkeellä yksin ja jossain ryteikössä kaukana teistä, niinkuin läskillä ajaessa usein asia onkin.
    Eipä silti, voihan pyöräillessä sattua ihan mitä vaan, ja luultavasti useimmin sattumukset johtuu ihan muusta kun jonkun osan pettämisestä. Niinkuin vaikka eilen illalla kun auto oli vähällä ajaa ylitseni ja tuli kolmion takaa.

    Toisaalta, Ritcheyn pitäisi kyllä olla ihan laatutavaraa. Johonkin noname osaan toi sopisi paremmin. Materiaalin väsyminen voi olla osasyy.
    Oliko paljonkin käytetty tolppa?

    Olen ymmärtänyt että hiilikuitu ei juurikaan väsy. On sanottu kestävän moninkertaisesti väsymistä metalleihin verrattuna.
    No, jonkun ajan päästä ollaan viisaampia kun tilattu kuitutolppa saapuu.

  11. #1031
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Puolitoista vuotta oli ikää. Läskillä persejumputus tuntuu olevan aika raakaa osille, ratkeshanse Fattyn runkokin vaakaputken ja seattuben liitos hitseistä samasta syystä, no tietty tässä oli suunnittelu poydälläkin syynsä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #1032
    Kiinalaisilla ei tämän joustotolpan osalta ole toleranssit olleet ihan kohdallaan. Tolppa pitäisi olla 30,9mm mutta tönäri näyttää vähän reilu 30,5 ja tuossakin näkyy vielä hiukan rakoa osien välissä eli tolppaa kiristäessä on varmasti alle 30,5mm. Ei siis saa kiristettyä kunnolla paikalleen. Täytynee jotain patenttia viritellä.

  13. #1033
    Joo, jos tuo tolppa katkeaa sopivasta paikasta, taitaa kuski jäädä roikkumaan kulkusistaan kuin kettu käpälälautaan ennen vanhaan...
    Täällä yksi satulatolppa saatu rikki 16 vuoden aikana. X-liten kevyt alutolppa meni xc-kisassa juuresta poikki. Maaliin pääsi vallan mainiosti seisten polkemalla vaikka matkaa oli ihan kivasti.

  14. #1034
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Shimmi lehtien väliin kuten oikeassa tolpassa, jos alkaa valumaan. Tosin jos toleranssi on tuota luokkaa niin mikä mahtaa tolpan kokonaislaatu ?
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  15. #1035
    markettipyörämies Guest
    Reilun sentin verran jää väliä 1X10 104bcd - vaihteistolla ketjun ja Ison Knardin väliin, reunanappula on sentin päässä takahaarukan putkesta. Knardi oli 115mm luokkaa 80mm-vanteella:

    Tubeless tällä kertaa värikoodattuna:

  16. #1036
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    139
    Kuuluuko halpis duden jarrulevyjen helistä / resonoida etenkin kovavauhtisemmassa kelvietenemisessä vai olisiko syytä huolestua? Tarkistin juuri että levyt on kyllä ihan kiinni kunnolla. Mulla ei ole noista centerlock jutuista ollenkaan kokemusta.

  17. #1037
    Oliko halpis Dudessa Shimpan halpisjarrut? Jos on vastaavat kuin Fatboyssa, niin resonointi on ostettu ominaisuus.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  18. #1038
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannez78 Katso viesti
    Oliko halpis Dudessa Shimpan halpisjarrut? Jos on vastaavat kuin Fatboyssa, niin resonointi on ostettu ominaisuus.
    Tätä mää vähän pelkäsinkin. Lisätään päivityslistaan, takavaihtaja just jo vaihtui.

  19. #1039
    Vaihda Slx/XT levyt niin pääset resonoinnista eroon ja jos haluat päivittää koko jarruosaston samalla, niin suosittelen Slx jarruja. Slx:ssä hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #1040
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    120
    No nyt on muhkumpaa kumia molemmissa päissä. Ja samalla vakuumitubeless viritelty.

  21. #1041
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Onkos toi hyvä tapa tehdä tubeless? Ite oon laittanut vaan halkaistun sisärenkaan, hyvä puoli on että vuotoja ei tule venttiilistä tai saumoista mutta tolla muovilla voi olla ehkä halvempi tai parempi?

    Sent from my SM-G928F using Tapatalk

  22. #1042
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkey Katso viesti
    No nyt on
    Haluaisitko kertoa mistä olet löytänyt limenväristä teippiä vannenauhaksi? Nimim. upeudesta kade

  23. #1043
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    120
    Toki, mä ostin tuota teippiä Taperoll Oy:stä Helsingistä. Heillä on myös nettikauppa.
    Ainakin juuri toi teippi oli melkoisen ohutta.. Mutta löytyi lähelle oikea väri.

    Tuo vakuumimenetelmä on mielestäni ihan toimiva. Kovin paljoa mulla ei tuosta vielä ole kokemusta, että miten kestää.

  24. #1044
    Iso Knard on kyllä monella tavalla loistorengas. Tubeleskin onnistui ihan naurettavan helposti tänään: vakuumipussinauha vanteelle, renkaan nosto vanteelle sisurin kanssa, toinen reuna auki, sisuri pois ja tubeless venttiili tilalle, avoin kylki alaspäin ämpärin päälle ja jalkapumpulla (Topeak Joe Blow Fat) ilmat sisään. Nousi samantien. Sitten ilmat ulos ja litkut sisään ja ilmat takaisin.
    Periaatteesa sama kaava on toiminut myös JJ 4.0 ja BFL kanssa näillä Duden vanteilla mutta niillä on yleensä pitänyt pitää rengasta sisurin kanssa vanteella pidempi tovi (esim. yön yli) jotta rengas on kunnolla asettunut vanteelle ja molemmat reunat ei tipahda kun tyhjentää sisurin. Ja noiden kanssa on saanut hiki hatussa pumpata ja rengasta asetella (joskus sisuri ulkopuolella tukemassa), jotta on saanut toisen reunan nousemaan sisurin poiston jälkeen.

    Kiinantolppaa on tarkoitus kokeilla oluttölkkishimmin kanssa:

  25. #1045
    markettipyörämies Guest
    ^ Ei kannata laittaa alumiinia ainakaan runkoa vasten, jos et halua pilata sitä. Galvaanista korroosiota tiedossa minimissään.

    Itellä oli vuorossa päivitys 1*11 XT:n-pakalla halppis Dudeen. Toimii suoraan 10-takavaihtajalla, MUTTA 42-ratas on liian iso, rusahtaa ilkeästi pieni rissaisella takavaihtajalla. Kokeilin pitkä-ja lyhythäkkisellä, sama homma. 40-piikkisellä toimisi ehkä OK.

    Toinen ongelma on ketjulinja. 2*10-kammilla isompaa ratasta edessä käyttäessä ei saa toimimaan isoimmalla, tiputtaa pois 42:lta kun pyörittää taakse päin. Laitoin rattaan ja spiderin väliin prikat ja siirsin kammen prikkoja pois rattaan puolelta, mutta ei auttanut riittävästi. Eli tarvii jotain narrow/wide-ratasta.

    Vituttaa vaan raskaasti nuo kammet ylipäätään, kun niistä on se kierrekin paskana, kiva säätää ketjulinjaa ym. Taitaa mennä kammet vaihtoon.

    Muuta mukavaakin tuli eli Ritcheyn vihreet tupet JA DT:n hifistely sisuskalut takanapaan. On kyllä paljon parempi tuo napa nyt, kannatti maksaa.

  26. #1046
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    JA DT:n hifistely sisuskalut takanapaan. On kyllä paljon parempi tuo napa nyt, kannatti maksaa.
    Mistä, montako€€€, kuin nopeesti??

  27. #1047
    markettipyörämies Guest
    https://www.bike-components.de/en/DT...-Naben-p24147/

    On muuten vielä keveemmätkin kuin alkuperäiset

  28. #1048
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Miten noi uudet "räikkäkappaleet" muuttaa toimintaa? Onko hankalat vaihtaa?

  29. #1049
    zipo Guest
    Höh, joskus vuosia sitten oli moiset DT "upgrade" roinat FR 440 takanavassa,mielestäni ei hintansa väärtti hankinta.
    Vaihtotyö todella helppo kunhan pitää osat oikeassa järjestyksessä, eritoten jousi.

  30. #1050
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    ^^Toiminnan muutoksesta en osaa vielä sanoa, kun en ole saanut BR2250-kehiä toimimaan tubeleksena. Vaihto on joka tapauksessa todella yksinkertainen operaatio, johon löytyy ohjeita netistä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •