HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 14 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #391
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Kävin aamupäivästä koeajamassa 9.6:a molemmat koot, 17.5 sekä 19.5. Kyllä se 19.5 sopivammalta tuntui. Ei sillä etteikö pienemmälläkin olisi ajamaan pystynyt, mutta toi isompi oli oikein hyvä.
    Mutta kyllä tuntui spessuun verrattuna ketterältä ja kevyeltä käsitellä, vaikka paino oli samoja luokkia kuin spessu kuituvanteilla ja Hodageilla.
    Lundbergin vaaka näytti pedaalien kanssa 12.5 kg, 9.8 sitten lienee vielä selkeästi kevyempi.
    Onko tietoa, oliko koeajoyksilössä sisurit paikoillaan?

    Muut 9,6 mallia ajaneet ja varsinkin sellaisen omistavat: Voisitteko vielä vähän lisää hehkutella ja kehua pyöriänne

    Muutamat ovat jo maininneet vaihtavansa 26 kiekot 27,5 kiekkojen tilalle. Mitkä ja Mistä?

  2. #392
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Muutamat ovat jo maininneet vaihtavansa 26 kiekot 27,5 kiekkojen tilalle. Mitkä ja Mistä?
    Itse laitan ihan sen takia kun 26 tuumasten kumien valikoima ja saatavuus on parempi, nastat yms. Ei tuo orkkissettikään ole lainkaan huono toisin kuin ennakkoon ajattelin, takanapa tosin vaihtuu jossain vaiheessa.

    Vanhasta pyörästä laitan 80mm Mcarbon/i9 setin kunhan saan xd-vapaarattaan kotiin.

  3. #393
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Onko tietoa, oliko koeajoyksilössä sisurit paikoillaan?
    Kysyin asiaa punnittaessa, kuulemma sisurit oli paikoillaan.

    Jostain ameriikan sivuilta olin löytävinäni tietoa että 9.8 olis 23 paunaa, eli runsaat kymmenen kiloa ilman pedaaleita. Mutta kai se on sitten markkinamiesten hapatusta, tai ilman sisureita tai jotain...
    Anyway, semmonen on nyt tilattu, ja kolmisen viikon päästä pitäis noin suunnilleen olla himassa

  4. #394
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    ^ Sittenhän se selviää kun saat sen käsiisi, kevyt joka tapauksessa Komea pyöräpari on sulla sitten*iso peukku*

  5. #395
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Onko tietoa, oliko koeajoyksilössä sisurit paikoillaan?

    Muut 9,6 mallia ajaneet ja varsinkin sellaisen omistavat: Voisitteko vielä vähän lisää hehkutella ja kehua pyöriänne

    Muutamat ovat jo maininneet vaihtavansa 26 kiekot 27,5 kiekkojen tilalle. Mitkä ja Mistä?
    Olen nyt vajaan viikon ajellut 9.6:lla alkuperäisrenkailla tubeleksena ja täytyy myöntää, että ei tuo 27.5-konsepti nyt niin huono ole kuin mitä alkuun epäilin, etenkin kun rengaspaineet on kohdillaan. Kelit ovat olleet pääosin kuivia eikä Hodagin pidon kanssakaan ole ollut ongelmia.
    Autotallissa odottavat DT Swiss:n 26-tuumaiset kehät ja Flowbeist/Dunderbeist-yhdistelmä odottaa asennusta ja taitaa saada odottaakin ensilunta. DT Swiss:t hankin Bike-Discountista ja renkaat paikallisesta liikkeestä.

  6. #396
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Uskoisin, että 27,5" Hodag on hyvä yleisrengas sulan maan aikana. Näin ainakin 26" versio. Lähinnä itse luulen kaipaavani lumikelille muita vaihtoehtoja. Olispa ollut hieno juttu, jos pyörää tilattaessa voisi valita siihen haluamansa kiekot

  7. #397
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    78
    Eilen pääsin ajaan eka lenkin 9.6:lla. Eniten kiinnosti miten 27.5 toimii kivikko/juurakko polulla. Rengas näyttää verrattuna 26:en vantteella olevaan hodaggiin matalalta. Vaan yllätys oli tosi positiivinen, ehkä aavistuksen kovempi mutta taas rullas huomattavasti paremmin. Toki paineita olisi voinut vähän vielä pudottaa mutta ei malttanu pysähtyä😀 Kyllä pyörä tuntu kevyeltä verrattuna f6:een ja varsinki keula oli kevyt ja erittäin ketterä kääntää. 27.5 tulee olemaan kesällä alla. Talveksi mullaki hakusassa 26 vannesetti. Leveempää ja mahollisesti d5 nastat harkinnassa. Katotaan nyt miltä tämä talvi rupeaa näyttäämään.
    Ostitko jpf valmiin setin vai kasaatko itse? Ei ole vielä ehtinyt webbailla mitä tarjontaa löytyy.

  8. #398
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Mitä eroa Farley 6 2015 ja Farley 5 2016 on? 6:sta näyttää saavan vielä mutamasta paikasta ja sen väritys näyttää paremmalta. Hinnastakin saa varmaan tingittyä enemmän kun on viime vuoden malli.

  9. #399
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Mahtuu levempää rengasta

  10. #400
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Kutoseen ei mene kuin tuo 3.8"?

  11. #401
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jha Katso viesti
    Eilen pääsin ajaan eka lenkin 9.6:lla. Eniten kiinnosti miten 27.5 toimii kivikko/juurakko polulla. Rengas näyttää verrattuna 26:en vantteella olevaan hodaggiin matalalta. Vaan yllätys oli tosi positiivinen, ehkä aavistuksen kovempi mutta taas rullas huomattavasti paremmin. Toki paineita olisi voinut vähän vielä pudottaa mutta ei malttanu pysähtyä Kyllä pyörä tuntu kevyeltä verrattuna f6:een ja varsinki keula oli kevyt ja erittäin ketterä kääntää. 27.5 tulee olemaan kesällä alla. Talveksi mullaki hakusassa 26 vannesetti. Leveempää ja mahollisesti d5 nastat harkinnassa. Katotaan nyt miltä tämä talvi rupeaa näyttäämään.
    Ostitko jpf valmiin setin vai kasaatko itse? Ei ole vielä ehtinyt webbailla mitä tarjontaa löytyy.
    Ostin valmiin BR2250-setin ja lisäksi turhamaisuuttani vielä 36-hampaisen vapaarataspäivityksen.
    27.5-tuumaisten Jackalope-vanteiden tubeless-asennus meni niin kivuttomasti, että jos DT Swissejä en olisi vielä hankkinut, varmaan hankkisin Jackalope-kehät ja niihin sopivat navat erikseen. Kasaukseen tuskin omat taidot riittää, joten se pitäisi teettää jossain.

  12. #402
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Kutoseen ei mene kuin tuo 3.8"?
    No menee siihen 4.0, ja 4.6. ja ja ja riippuu vähä siitä todellisesta mitasta, mutta Big Fat Larry menee taakse.
    Eteen nyt menee melkein mitä vaan.

  13. #403
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    No menee siihen 4.0, ja 4.6. ja ja ja riippuu vähä siitä todellisesta mitasta, mutta Big Fat Larry menee taakse.
    Eteen nyt menee melkein mitä vaan.
    Jumbo Jim 4,8" ei taida mahtua?

  14. #404
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Unohda suosiolla -15 malli, jos kaipaat leveämpää taakse. JJ 4.8", Spessun 4.6", 45NRTH 4.6", ym välikokoiset on noin 110mm 80mm vanteella ja ne ei järkevästi sovi -15 malliin. BFL on noita huomattavasti kaposempi.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  15. #405
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Xd-vapari tuli vihdoin niin sai tuon vanhan kiekkosetin alle, oli jo ikävä pienempää vapaaliikettä

  16. #406
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    wow hieno Jahvetti hieno !!

  17. #407
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Jahvetilla asiallisen näköinen pyörä! Iso sininen peukku tähän!

    Miten toimii uusien Farleyiden säädettävät dropoutit? Ovatko sen oloiset, että niitä saa säädettyä vielä vuoden kuluttuakin?

    Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla

  18. #408
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Miten toimii uusien Farleyiden säädettävät dropoutit? Ovatko sen oloiset, että niitä saa säädettyä vielä vuoden kuluttuakin?
    Hyvin toimii, muutos pyörän käyttäytymiseen on erittäin suuri. En säätelisi jatkuvasti, aika eteen jätin oman.

  19. #409
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    wow hieno Jahvetti hieno !!
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Jahvetilla asiallisen näköinen pyörä! Iso sininen peukku tähän!
    Kiitoskiitos, hyvän tuntuinenkin tuo kyllä on 27.5x4 ja 26x4.8 seteissä on molemmissa omat hyvät puolensa. Isoin miinus tuossa 27.5:ssa on vanteen leveys, vähän turhan leveä on tuolle 3.8 renkulalle kun on tullut jo aika isoja vekkejä vanteeseen.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Miten toimii uusien Farleyiden säädettävät dropoutit? Ovatko sen oloiset, että niitä saa säädettyä vielä vuoden kuluttuakin?
    Ei ole vielä tullut säädeltyä, huomenna viisaampi. Mutta itseänikin epäilyttää vähän nuo ohkaset stoppariruuvit että onko ne kuin herkkiä taipumaan jos(kun) tuolla metsässä ottavat itseensä..

  20. #410
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    [QUOTE=Jahvetti;2445742Isoin miinus tuossa 27.5:ssa on vanteen leveys, vähän turhan leveä on tuolle 3.8 renkulalle kun on tullut jo aika isoja vekkejä vanteeseen.[/QUOTE]
    Itse en ole huomannut (=halunnut huomata jälkiä vanteissa, mutta takarenkaan kyljissä on jo melkoisesti jälkiä. Vanne on tosiaan liian leveä (tai 3.8 tuumainen Hodag liian kapea) kun reunanappuloista ei ole suojaamaan kylkiä kivikossa.
    Pitänee pahimissa kivikoissa jatkossa vähän enemmän miettiä ajolinjoja eikä vaan jyrätä ajattelematta yli.

  21. #411
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Vahva statement löytyy vaakaputken alapinnasta:


    Ja samalla huomasin myös tämän:


    Puuttuukohan tästä jokin suoja?

  22. #412
    IncBuff Guest
    Taitaapi puuttua.

  23. #413
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    78
    Joo muovinen tulppa puuttuu. Empä olekkaan huomannut tuota alaputken statementtiä, piti oikein käydä kattoon että löytyykö
    Vanteita tässä vielä mietin, taitaa tosiaan valikoitua jackalopet kehiksi ja jos DT:n navat vai onko muita suosituksia? I9 menee ja liian paljo yli budjetin.

  24. #414
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Eilisen koeajon perusteella 9,6 ansaitsee kyllä vahvan osta suosituksen!
    Herkkä, kevyt ja jäykkä!

  25. #415
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Eilisen koeajon perusteella 9,6 ansaitsee kyllä vahvan osta suosituksen!
    Herkkä, kevyt ja jäykkä!
    Erittäin hyvin sanottu!

  26. #416
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpf Katso viesti
    Erittäin hyvin sanottu!
    +1 ei uskoisi läskiksi. Ketterämpi, kuin esim. Fuel ex...
    juho_u muokkasi tätä : 11.10.2015 at 15.59

  27. #417
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Pehkusuolla Flowbeist/Dunderbeist-yhdistelmää koeajamassa:

  28. #418
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jha Katso viesti
    Vanteita tässä vielä mietin, taitaa tosiaan valikoitua jackalopet kehiksi ja jos DT:n navat vai onko muita suosituksia?
    Jos meinaat hankkia DT:n navat, uskallan myös suositella vapaarattaan päivitystä (esim. http://www.bike24.com/p237125.html). Hintaahan tuolla on melkoisesti osien kokoon nähden, mutta ainakin omasta mielestäni hyvä päivitys koko vannekokonaisuuden hintaan nähden.

  29. #419
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    78
    Jos meinaat hankkia DT:n navat, uskallan myös suositella vapaarattaan päivitystä (esim. http://www.bike24.com/p237125.html). Hintaahan tuolla on melkoisesti osien kokoon nähden, mutta ainakin omasta mielestäni hyvä päivitys koko vannekokonaisuuden hintaan nähden.
    Tuo on ollut kyllä mielessä. Ei enää tässä konkurssissa tunnu Näyttää saatavuus DT:n navalle olevan kiven takana.

  30. #420
    Siirsin dropoutteja vähän taakse, edessä ollessa oli jyrkemmissä ylämäissä keulimisropleemaa. Nyt on aika keskellä, muuttui vähän kankeemmaksi, keulan keventämiseen tarvitaan huomattavasti enemmän voimaa, mutta muuten vaikuttaa aika hyvältä.

    Missäs muilla nuo on?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •