^ Rtechissä on osia, mutta ei kaikkia. Ei 11-42 takapakkoja, eikä vipuja joissa oma kiinnitys (ei jarrurunkoon) mutta muita osia tais olla hyllyssä kun eilen kävin ihmettelemässä niitä.
Mihin liikkeeseen voi ohjata opiskelijaneidin arkisissa pyöräongelmissa? Rakensin kyllä mahdollisimman huoltovapaan kulkineen vanhasta Tunturin mixte-rungosta (7-pakka ja kitkavipu).
Päivittäinen reitti kulkee välillä Amuri-Lääketieteellinen.
Sportax on siinä matkan varrella Lapintiellä. Heiltä on saanut nohevaa palvelua.
http://pyorataikurit.fi/yhteystiedot/ Messukylässä saattaisi toimia myös k.o. tyylisuuntaan.
"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"
Ajelin Nippelin ohi tänään ja tien varressa luki loppuunmyynti. Onko Nippeli lopettamassa toimintaansa?
Ihan varmaan vaan inventaario meneillään tai jtn.
Asiasta viidenteen. Kuinka montaa kivijalkaa on liikaa tai liian vähän. Nyt kun XXL haukkaa ison osan Tampereenkin pyörämarkkinoista ( varsinkin niistä normipyöristä) niin onko kivijalkoja liikaa. Olen muutenkin ihmetellyt Tampereen kivijalkojen määrää. Kauppoja kun kuitenkin on Sportax, R-tech, Signature, Emiliasport, Nippeli, SUP, Polkupyörätukku. Riittääkö kaikille asiakkaita? Miten paikalliset kivijalkakaupat pystyvät vastaamaan kiristyvään kilpailuun XXL:n ja nettikauppojen välillä?
Kuvittelisin ainakin että 3-4 toimivaa liikettä 7-8 tilalla olisi sekä asiakkaiden että kauppiaiden etu. Paremmin kinkkua leivänpäälle sekä kauppiaille, mutta myöskin ero nettikauppojen hintoihin maltillisempi. Kilpailu on tietenkin hyvä asia, mutta ei sen tarvi tarkoittaa kivijalkojen kitumista.
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Nippeli ei vaan osaa somea. Eikä mainontaa. Jokaisessa hintalapussa lukee VAIN.
Tietämättä tarkemmin kyseisten kauppojen taloudellista tilannetta, niin epäilisin että XXL haukkaa eniten peruspyöräkaupoilta (Emiliasport, Nippeli, SUP ja Polkupyörätukku). Signaturessa ja Sportaxissa on käsittääkseni kanta-asiakaskunta, joka käy muutaman vuoden välein tilaamassa uuden pyörän/rungon ja aivan halvinta tavaraa ei tilaukseen kirjata. Molemmissa palvelukin tuntuu hieman paranevan pärstäkertoimen mukaan, vaikka ei mulla mitään pahaa sanottavaa ole kummastakaan, kun asioin liikkeissä ensi kertaa.
Some ei ole ainoa mikä nippelistä puuttuu. Sieltä puuttuu myös asiakaspalvelu.
Asiakas ei ole vain se ärsyttävä kiusankappele joka tulee välillä käymään ennen kuin suostuu kantamaan rahansa liikkeeseen. Asiakasta tulisi joskus jopa palvella![]()
Eh?
^ en allekirjoita, mutta mulla onkin pitkähkö asiakassuhde tähän(kin) paikalliseen kivijalkaan..
Niin nippelissä olen asioinut jo Hervannassa kun se liike siellä oli aikoinaan. Silti tuo asenne asiakkaita kohtaan tuntuu olevan usein 'nyrpeä'.
Samaa sanoo moni muukin joka tuolla on käynyt. No kun tuli parempia vaihtoehtoja niin eipä ole tuolla viimeiseen vuoteen tullut enää käytyäkään.
Viimeksi kun olin CC:tä ostamassa niin kesken keskustelujen 'asiakaspalvelija' vain lähti pois ja alkoi huoltaa jonkun muun pyörää.
Ilmeisesti ei halunnut keskustella pyörästä ja/tai sen ostamisesta. Ostin sitten pyöräni muualta.
Eh?
Ei tarvetta vähentää kivijalkoja, sillä sen sijaan voidaan lisätä pyöräilijöiden määrää.
Teen yleensä kaupat todella nopeasti, kun tiedän mitä olen ostamassa. Nippelissä maantiepyörän ostaminen kesti alle vartin, hinta neuvoteltiin kohdilleen ja vieläpä samaan hintaan vaihdettiin contin gp4000 alle. Hinta kesti hyvin vertailun ulkomaisiin nettikauppoihin. Myöhemmin kesällä kävin ostamassa paremmat kiekot maantiepyörään, tämäkään reissu ei kauaa kestänyt, noin viiden minuutin kuluttua olin pihalla liikkeestä uudet kiekot mukana. Hinta jälleen kilpailukykyinen nettiin verrattuna. Maastokengätkin hain ko. liikkeestä ja ne olivat huomattavasti halvemmat kuin halvimmissa verkkokaupoissa. Olin ihan tyytyväinen ko. paikan toimintaan, mutta voin uskoa, että paikan omistaja ei ole mikään varsinainen asiakaspalvelija, jos liikkeeseen menee vain kysylemään jotain. Esimakua sain kun ostamaani pyörään ilmaantui vikaa ja vein sen takuukorjaukseen.
En koskaan ole saanut huonoa palvelua tavallisessa urheiluliikkeessä, mutta näissä pyöräilyn erikoisliikkeissä kylläkin. Eräskin paikallinen erikoispyöräliike kusaisi omiin muroihinsa antamalla mielestäni hyvälle vakiasiakkaalle huonoa palvelua. Laitoin paikan boikottiin. Mikähän siinä erikoisliikkeiden asiakaspalvelussa on niin vaikeeta... Esimerkiksi kun Yhdysvalloissa astuu liikkeeseen, niin palvelu kyllä pelaa loppuun asti, miksei sitten täälläkin?
Varmasti kun kilpailu kiristyyy niin tähän pitää panostaa enemmän. Oli asiakas uusi tai vanha niin pienet asiat ratkaisevat. Ja kun raha on jo kannettu liikkeeseen niin silti kannattaisi panostaa, koska aina tulee uusia pyörähankintoja ja varustehankintoja. Olen käynyt tampereella kyllä hyvän ja huonon asiakaspalvelun liikkeissä. Sillä 5 euron vaijerin palvelulla liike voi menettää tonnien pyörän hankinnan tai jopa enemmän kun negatiivinen kokemus jaetaan somessa tai kaveripiirissä.
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
SUP ilmeisesti laajentaa tilojaan Nokialla, facebookkiin postanneet kuvia uudesta lisäsiivestä.
Neljä kuvista näyttää siltä että lisäsiipeä rakennetaan siihen vanhan myymälärakennuksen ja tien väliin, mutta noiden neljän kuvan lisäksi on yksi kuva joka näyttää ihan erilaiselta, enkä tajua mistä se on otettu. Rakentavatko kahta eri lisäsiipeä? Onko kukaan käynyt siellä tässä viime viikkoina?
Onko kokemusta kiekkojen kasaamisesta jonkin paikallisen kivijalan toimesta?
R-kiskahan on ainakin aiemmin tehnyt laadukkaita kiekkoja. Nähtävästi nykyäänkin tulee hyviä pihalle.
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Kiitokset näistä! Taidan kääntyä Signaturen puoleen, sieltä saanut erinomaista palvelua aikaisemminkin.
Kysymys tänne, kun en itse osannut vastata:
Onko Tampereella valinnan varaa paikoissa, joissa huollettaisiin joustokeuloja?
Joskus on muista liikkeistä neuvottu menemään R-techiin, kun asia koskee jousto-osien sisuskaluja.
"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"
R-tech (foxhuolto.fi) tekee foxit, RockShox keuloja ottaa vastaan kaikki liikkeet jotka niitä myy ja toimittavat huoltoon, manitouta ja marzocchia ei taida kukaa huoltaa, eikä dtswissiä.. Fillariosa sitten tehnee kaikille keuloille jotain..
Nippeli ei lopeta toimintaansa, uudistuu vähän.kaikki vanhat vaatteet/kengät/yms myydään puoli-ilmaseks pois että mahtuu taas uutta tilalle. Tilat pienenee vähäsen ja ens keväänä on taas liike täynnä pyöriä! Tietty tilaamalla saa mitä vaan nytteki jossei liikkeestä löydä haluamaansa.
![]()
Laukkaselta kannattaa ainakin kysyä keulan huollosta
Pisteet taas SUP:ille ja Pasille kun ajoi asiakkaan asiaa maahantuojan suuntaan. Ei olisi omat rahkeet riittäneet! Tuollaisella palveluasenteella kivijalallakin on tulevaisuutta.
Pyöräilyvideoita * Vuoden pyöräilyteko 2015 * www.velogi.com * www.youtube.com/velogi
Active Bike on tehnyt paluun! Yrittäjähän oli hetken aikaa oman liikkeen sulkemisen jälkeen Pyörätaikureilla töissä, mutta näemmä palo ja usko omaan kädentaitoon vei voiton :)
Käväsin tänään pyörähtämässä paikan päällä ja asialliset tilat on löytynyt. Liike sijaitsee Ruotulassa, Teiskontieltä Golf-kentän risteyksestä Ruotulaan muutama satametriä ja vasemmalla. Parkkipaikkoja on hyvin tarjolla!
Huoltotoiminta on alkanut ja niinkuin aikasemminkin, niin Drössiger-pyörien myynti kuuluu myös toimintaan.
http://www.activebike.biz/site/etusivu.php
https://www.facebook.com/ActivebikeTampere/
Kirjanmerkit