GarminElectrobikeGiantMPMessut
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 82

Aihe: Kuntoiluun sekä laihduttamiseen maastopyörä

  1. #31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 39syncro Katso viesti
    Paljon on tullut näkemyksiä asiasta. tarkennetaan asioita sen verran että ei ole tarkoitus pelkästään polkupyörällä laihduttaa. 5vuotta sitten painoa oli 135kiloa. nyt painoa on 108kiloa joten on tässä jotaki pitänyt tehdäkkin jo. tarkoituksena on ollut maastopyöräilystä saada itselleen säännöllinen urheilu laji. Raahen suunnilla asustelen eli oulusta pyöräni lulltavasti haen.
    Perus maastopyörä 29er tietty. Läskipyörän polkeminen on aika rankkaa jo hyväkuntoisellekkin. Yllä esitetyt saksanpyörät on tosi hyviä. Oulussa pyörä-suvala tuntuu olevan oiva liike. Pyörään kannattaa laittaa sen verran että saat kunnon keulan ( Rockshox/ Fox ilmakeulat esim, Rockshox recon, reba, sid tai FOX, CTD, evolution,) Toinen asia mitä haluat on oikea koko eli noin 18" sulle. Ja kolmas on riittävän hyvät osat. Hyvät osat kestävät paremmin ja vaativat vähemmän säätämistä. Shimano Deore, SLX, XT ovat hyviä ja SRAM:lta X5, X7, X9 jne.

    Kun ostaa kunnon pyörän niin harrastaminen on kivampaa ja sitä tekee enemmän eli liikut enemmän ja innostaa oikein lähteä polkemaan.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  2. #32
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Perus maastopyörä 29er tietty. Läskipyörän polkeminen on aika rankkaa jo hyväkuntoisellekkin.
    Kakkamyräkkää odotellessa..

  3. #33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 39syncro Katso viesti
    Elikkä siis kertokaapas aloittelialle mikä pyörä se kannattaisi ostaa.

    aika paljo herättänyt mielenkiintoa tuo fatbike
    Jokuhan sen tässä jo sanoikin, että kannattaa ostaa se pyörä, mistä itte tykkää ja millä tulee ajettua.

    Mut itse ostin vähän samoista lähtökohdista fättiksen. Oon tykänny. Oon ajellu. Suosittelen koittamaan, mut en ostamaan koittamatta.

  4. #34
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    276
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Jouduinko johonkin sketsiin? .
    Testiin, aiheena luetun ymmärtäminen

    Btw. failasit , sulla on niin kova kiima tingata vastaan että et malta ajatuksella lukea mitä kirjoitettiin.

    Lue nyt vielä kerran ajatuksella mun eka viesti tähän ketjuun (vihje, sen lauseen perässä on hymiö).

  5. #35
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jumo Katso viesti
    Btw. failasit , sulla on niin kova kiima tingata vastaan että et malta ajatuksella lukea mitä kirjoitettiin.
    Sinä kirjoitit ihan selvästi, että paino ei putoa pyörällä (mikä on loogista tulkita pyöräilyksi, eikä itse välineeksi), vaan syömällä. Seuraavassa kappaleessa vahvistit vielä ajatuksesi toteamalla, että kunto toki kasvaa kuntoilemalla, esittäen näin implisiittisesti, että aiemmin mainittu ei kasva. Ei tässä ole mitään epäselvää. Luen yhtä hyvin kuin kirjoitan ja kirjoitan ilmeisen hyvää suomea toisin kuin sinä.

    Lue nyt vielä kerran ajatuksella mun eka viesti tähän ketjuun (vihje, sen lauseen perässä on hymiö).
    Se on virke, vaikka et osannutkaan laittaa siihen tarvittavaa välimerkkiä. Eikä sen perässä ole hymiötä, vaan jokin tihru, josta ei saa mitään selvää.

    Itse asiaan. Jos ei tiedä, mitä haluaa, niin 29er on lähtökohtaisesti varmempi ja halvempi veikkaus. Fatbike on kuitenkin vähän marginaalisempaan käyttöön tai ainakin marginaalisemmalle kohderyhmälle suunnattu vekotin. 29er on perusvarma valinta.

  6. #36
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    276
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Sinä kirjoitit ihan selvästi, että paino ei putoa pyörällä (mikä on loogista tulkita pyöräilyksi, eikä itse välineeksi), vaan syömällä..
    Tuossa on se mun lause:

    " Paino ei pyörällä putoa, paino pudotetaan syömistä kontrolloimalla. Paino putoaa kun kuluttaa enemmän kun syö ☺"

    Ollaan siis samaa mieltä että kirjoitin selvästi että paino putoaa syömisen määrää kontrolloimalla ? ( riippumatta siitä ostiko minkälaisen pyörän ja paljonko sillä ajaa)

    Ihan sama miten paljon kuntoilet niin paino nousee jos syöminen ei ole kontrollissa. Ja kääntäen, vaikka et liikkusi pätkääkään mutta rajoitat syömistä paino putoaa.

    Eri mieltä ollaan siitä että pyöräily (tai kunnon kohottaminen ylipäätänsä) jotenkin automaattisesti johtaisi painon putoamiseen. (energian kulutusta se toki lisää)


    Siitäkin olemme samaa mieltä että 29" on varma valita ( + että siitä saa hyvän arkipyörän renkaat vaihtamalla jos joskus haluaa paremman maastopyörän tai jos maastopyöräily ei ookkaan se oma juttu)

  7. #37
    Kaiken urheillessa kuluttamansa voi syödä takaisin.

  8. #38
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    ...Ei ole pakko syödä vähemmän, jos kuluttaa enemmän...
    Jotta tuo ei mene liian helpoksi, niin jos aikoo laihduttaa liikunnalla, niin pitää syödä riittävästi, jotta jaksaa treenata.
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

  9. #39
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    läskin nasta renkaat on kalliit yli 500€

  10. #40
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^jää vähemmän rahaa syömiseen sitten.
    Roots, bloody roots

  11. #41
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.462
    Onhan se pyörälenkillä vietetty aika pois jääkaapilta. Eli pitkä pienitehoinenkin lenkki voi laihduttaa.
    Korvaamalla napostelun muulla tekemisellä voi saada syömisen kontrolliin.
    Tämän muun tekemisen pitää vaan olla mielekästä ja kivaa. Osta siis sellainen pyörä jolla tulee vietettyä tarpeeksi aikaa lihapatojen ääreltä.

  12. #42
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 39syncro Katso viesti
    Elikkä siis kertokaapas aloittelialle mikä pyörä se kannattaisi ostaa. olen noin 175pitkä ja 108kiloa painava mies. tarkotuksena olisi laihdutella tässä ajansaatossa noin 20kiloa. maastopyöräily on alkanut kiinnostamaan tosisaan mutta nyky maastopyöristä ei hirveänä kokemusta ole. olen käynyt kokeilemassa 29tuumasta felttiä runko oli 20tuumanen ja hyvältähän se tuntu. aika paljo herättänyt mielenkiintoa tuo fatbike joten en ole uskaltanut ostaa normi maastopyörää vielä. fatbiken hintahaitari on aika suuri mutta tämmöselle läskille vois läskipyörä sopia paremmin? hintahaarukkaa olen miettinyt että pyörä täytyisi saada noin 800eurolla. voiko tuohon hintaan saada jotain kohtuu läskipyörää vai täytyykö tyytyä normi maastopyörään. kokemuksia tosiaan on aika vähä maastopyöristä. nyknen pyörä on ihan tavallinen helkama kulkuri jolla mettäpoluille ei ole juurikaan asiaa. vaimon markettipyörällä olen muutaman kerran metsässä käynyt mutta se on minulle liian pieni. innostus on kyllä aika kova kyseistä harrastusta kohtaan. tähän mennessä harrastukset on ollut pääosin moottoriurheiluun liittyvää. kuten moottorikelkkailu ja crossinkin olen omistanut nyt suunnitelmissa luopua nuista hommista nykyisen taloustilanteen vuoksi.

    Eli pääpirteittäin kumpi olisi minulle parempi normi maastopyörä vai fatbike. entä runko koko?
    Paljon on viestejä tullut ja osassa ihan asiaa. Kun ositn ensimmäisen "kunnon" fillarin, sen hinta taisi ollA 1200€, Sillä tuli ajettua useita tuhansia kilometrejä. Sen jälkeinen fillari taisi maksaa 1500€, ja taas ajettiin tuhansia kilsoja. Sit joku naksahti ja ostin noin 6k€:n fillarin, jolla ajelin tuplasti edellisiin nähden, juustoa molemissa päissä yli 160mm. Mutta kun ostin läskin (3000€), niin edellisellä fillarilla on tullut ehkä 50km/ vuosi ja läskillä satoja tunteja ja kilometrejä edellistäkin enemmän.

    Eli helppoa tietä ei ole. Se fillari mikä sulla sillä hetkellä on, on se paras liikuttaja. Jos haluat parempaa, niin osta änkyttämällä tai hyvä käytetty.

  13. #43
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 39syncro Katso viesti
    Elikkä siis kertokaapas aloittelialle mikä pyörä se kannattaisi ostaa. olen noin 175pitkä ja 108kiloa painava mies. tarkotuksena olisi laihdutella tässä ajansaatossa noin 20kiloa. maastopyöräily on alkanut kiinnostamaan tosisaan mutta nyky maastopyöristä ei hirveänä kokemusta ole. olen käynyt kokeilemassa 29tuumasta felttiä runko oli 20tuumanen ja hyvältähän se tuntu. aika paljo herättänyt mielenkiintoa tuo fatbike joten en ole uskaltanut ostaa normi maastopyörää vielä. fatbiken hintahaitari on aika suuri mutta tämmöselle läskille vois läskipyörä sopia paremmin? hintahaarukkaa olen miettinyt että pyörä täytyisi saada noin 800eurolla. voiko tuohon hintaan saada jotain kohtuu läskipyörää vai täytyykö tyytyä normi maastopyörään.
    Melkein sanoisin, että kyllä tuolla hinnalla kannatta tyytyä 29 maasturiin ja hankkia siihen mahdollisimman pulleat renkaat. Jos tonniin saat budjetin venymään, niin sitten läskiä voi harkita, 1500 saa jo ihan hyvän. Käytettyjä vois toki koittaa bongata.

    Mulla on molemmat, 29 jäykkäperä ja läski ja ei niissä nyt niin oleellista eroa raskaudessa ole. Läski kulkee rullaavilla renkailla (esim jombo jim) ihan hyvin 25+ matkanopeuksia asfaltilla. Läski häviää 25 nopeudessa ehkä noin 1 km/h normimaasturille. Hitaammissa vauhdeissa ero on aivan marginaalinen. Pehmeällä alustalla läski rullaa paljon kevyemmin. Jo sateen pehmittämillä neulasränneillä läski hakkaa rullaavuudessa kapearenkaisen mennen tullen. Toisaalta se on täysjäykkä ja painavampi. Jos läskiin laitta joustokeulan, niin hinta ja paino pomppaa entisestään, joten ei se läski paremmasta rullaavuudesta huolimatta välttämättä nopeampi ole. Ilman joustokeulaa olevalla läskillä saa olla aika ajomies, että pahemmalla alustalla pärjää vauhdikkassa menossa jäykkäperälle, täpäristä puhumattakaan.

    Mutta jos ajot on omaksi huviksi, eikä nopeudella ei niin väliä, niin läski on hauska peli. Läskissä on yleensä niin paljon välityksiä, että kyllä sen läskin sinne mäen päälle saa poljettua siinä missä muutaman kilon kevyemmän maasturinkin.

    Tuolla budjetilla katselisin 29" maasturin perään, muta en niin vahvasti että koita päästä ajamaan todelliseen ympäristöön molempia peräjälkeen, niin voit muodostaa oman käsityksen.

    Läskissä on kalliimmat kulutusosat esim. renkaat (etenkin nastarenkaat). Toisaalta täysjäykässä ei ole keulan huollosta murheita ja ei ne kuluvien osien kulut nyt niin dramaattisia ole tuntia tai kilometriä kohden että niiden takia kannatisi jättää ostamatta.

    Sopivaa käytettyä voi koittaa bongata. Järkevän hitaiset kiertää hyvin, joten kannatta olla nopea, jos sopiva sattuu kohdalle.

  14. #44
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pohjola Katso viesti
    läskin nasta renkaat on kalliit yli 500€
    Saa niitä alle 200€/kpl ihan suomesta Eikä tarvi vielä edes tingata.

  15. #45
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    41
    Läskipyörä ehdottomasti, muuten tuskin ajat talvella, jos jonkun muun laitat. Varsinkin jos vasta aloitat pyöräilyä, niin herkästi jää jatkamatta kun ilmat kylmenee ja lumet tulee.
    itse aloitin sähköavusteisella etujousto maasturilla, joka vaihtui sitten kuukaudessa läskipyörään. Laitoin sitten kaveriksi 29" etujousto maasturin, sillä kun on pari reissua nyt käynyt, niin kyllä varmaan talveksi jää varastoon.
    Läskillä kun käy polkuja ja mäkiä koluamassa, niin aina oikein odottaa, että milloin taas pääsisi uudestaan ja lunta odotan innolla. Läski ei ole raskas ajettava, yllättävän kevyt ajettava hiekkatiellä ja jopa asfaltilla ja eikös se tarkoitus ollutkin kuntoilla. Itsellä Trek farley5 ja oikein tyytyväinen olen kyllä valintaan, renkaat siinä on 4,7tuumaa leveät, varmaan talvellakin ovat oikein loistavat.

  16. #46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Jos tonniin saat budjetin venymään, niin sitten läskiä voi harkita, 1500 saa jo ihan hyvän. Käytettyjä vois toki koittaa bongata.
    Käytettyjä on näkyny tänä syksynä yllättävän paljon Fillaritorilla, tosin ne alle tonnin hintapyynnillä olevat myös menee aika nopsaan.

  17. #47
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Toisaalta kuntoiluun riittää aika tavallinenkin pyörä. Lokarit, tarakka jne. ja nastarenkaat jos tarvii.
    Jos ei aina tule lähdetyksi harrastamaan, voi hyötypyöräilyä tai lenkkejä ajaa vaikka joka päivä.
    oem muokkasi tätä : 02.10.2015 at 12.59

  18. #48
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Eli helppoa tietä ei ole. Se fillari mikä sulla sillä hetkellä on, on se paras liikuttaja. Jos haluat parempaa, niin osta änkyttämällä tai hyvä käytetty.
    Tässä nyt oikeastaan se tärkein. Osta se mihin nyt on varaa ja jos homma kiinnostaa niin parin vuoden päästä sitten parempaa. Nyt syksyllä saa vielä aika edulliseen hintaan.

  19. #49
    Pitääpä laittaa oma koekmus aiheesta: Kymmenisen vuotta sitten tuli lounassetelit, helppo duuni eikä juuri lainkaan liikuntaa, paino parhaimmillaan 105kg. Sitten Suvalassa oli 26" jäykkä kerT maastopyörä 250€, ostin ja sain lapsenomaisen innostuksen aiheeseen. Puolessa vuodessa lähti reilu 10kg, ajoa ei mitenkään kauheasti mutta syömistä tuli syynättyä paljon enemmän. Parisen vuotta ja 8000km myöhemmin täpäri alle, painosta pikkuhiljaa toinen kymppi pois. Sitten alkoikin varustelukierre, nyt on jo kolmas täpäri kierrossa, läski, täysjäykkä ja cyclokin. Sillä Trekillä poika vetelee keuloja. Oma paino 82-86kg aika vapautuneella syömisellä ilman mitään kisakonetavoitetta.

    Ääni 29" etujoustolle alkuun, ainakin jos asuu taajamassa ja vähänkään arvelee ajelevansa kylilläkin tai muuta hyötymenoa. Ei mene ainakaan hukkaan ostos.

  20. #50
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.408
    Aloitin kanssa tälle kesää pyöräilyn. Tarkoituksena ainoastaan kunnon parantaminen.
    Ruokailutapoja en ole muuttanut lainkaan, eli munkkeja haetaan leipomosta entiseen malliin.
    Paino on kuitenkin tippunut 78kg=>72.5kg ja kunto parantunut selvästi.

    Mukava ylläri oli huomata, etteivät polvet ehkä olekkaan vielä kuluneet 25v seisomatyöstä.
    Vielä viime talvena olin ongelmissa, kun en jaksanut seistä täyttä päivää töissä polvien kipeytyessä.
    Nyt jalkoihin on ilmestynyt lihaksia outoihin paikkoihin, eivätkä polvet kipeydy enää lainkaan.

    Minä ostaisin mahdollisimman kevyen ja laadukkaan fillarin, jotta se polkemisen keveys ja hauskuus säilyy.
    Jäykkäkeulainen maasturi tai cyclo, kiekoilla jotka kestävät painosi.
    Jos pyörä ei etene, niin se alkuinnostus loppuu lyhyeen ja pyörä päätyy kellariin. Tästäkin on kokemusta, kun koetin muutama vuosi sitten aloittaa harrastuksen uudella 17kg painavalla hybridilla.

  21. #51
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    haukipudas
    Viestit
    333
    Pyörällä harvemmin paino putoaa ajaessa..korkeintaan osia vaihtamalla😛

    Lähetetty minun GT-I9195 laitteesta Tapatalkilla

  22. #52
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    398
    kyllähän se paino putoaa pyöräilemällä kun ajaa riittävästi,3-4 viikon lenkki Vantaa-Pohjois-Norja-Vantaa keskim. 110 km päivämatkoilla pudotti 4-5 kg vaikka paino oli suunnilleen normaali,tuli kyllä takaisin kuukaudessa kotona
    retkupyöräilijä

  23. #53
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    haukipudas
    Viestit
    333
    Mikä on matin selän laita?

    Lähetetty minun GT-I9195 laitteesta Tapatalkilla

  24. #54
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Keskimäärin 110 km / päivä? Ja sen ajaa jokainen laihdutuksesta polkupyörällä haaveileva? Realismi alkaa taas karata käsistä. Tämä ei varmasti ole paras foorumi laihdutusvinkkien etsimiseen.

    Mitä pyörään tulee, niin oleellinen on jo mainittu: hanki sellainen pyörä, että sillä tekee mieli ajaa alkuinnostuksen jälkeenkin. Osta siis asiallinen peli, ei markettipyörää. Läski on jees, jos se on sinun juttusi. Testaa se kuitenkin ensin, sillä siihen liittyy omat ongelmansa self steeringistä ainaiseen säätöön rengaspaineiden kanssa. Toisaalta se voi olla se peruspyöräilystä erilaisena hommana juuri sinulle sopiva laji innostaen ylläpitämään liikuntaharrastusta.
    Roots, bloody roots

  25. #55
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Keskimäärin 110 km / päivä? Ja sen ajaa jokainen laihdutuksesta polkupyörällä haaveileva? Realismi alkaa taas karata käsistä. Tämä ei varmasti ole paras foorumi laihdutusvinkkien etsimiseen.
    Ei tuollainen tosiaan onnistu edes suurimmilta osalta harrastajista. Ei pysty palautumaan ilman välipäiviä. Nopealla pyörälläkin reippaasti ajaen tuo on kolme ja puolisen tuntia. Jollain hybridillä neljä ja puolisen tuntia. Selvästi enemmänkin, jos on paljon tuulta tai mäkeä, koska ei tuota tosiaan kovaa vedetä joka päivä. Jos aloittelija vetää tuollaisen lenkin, niin tarvitaan ainakin kaksi välipäivää. Jos vetää kovasti, niin enemmänkin tai muuten alkaa väsymys kertyä reisiin.

  26. #56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jos pyörä ei etene, niin se alkuinnostus loppuu lyhyeen ja pyörä päätyy kellariin.
    Tuota minäkin koitin hakia, ja siksi läskin kanssa ainoana pitää ollaa varovainen.
    110km päivä saattaapi onnistua päätoimisella retkipyöräilijällä, mutta ei kuntoilumielessä jonkin verran kelloa vasten ajettuna omien arjen askareiden päälle.

  27. #57
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Aloittajalle, osta se 29" kesäksi ja aja sillä kelkalla talvet.. Tai osta puoli-ilmainen mutta silti laadukas 26" jäykkäperä käytettynä niin saat pienellä hankintahinnalla tuntumaa lajista ja tiedät hitusen paremmin mimmoisen fillarin ostat sitten kun uutta tekee mieli. Lisäksi, uutta tekee mieli jossain vaiheessa kuitenkin, niin vaihtuupa sitten selkeästi parempaan.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  28. #58
    halpa ja hyvä 29" jäykkäperä on luultavasti minun valinta tarkemman mallin ja merkin tiiäs sitte kun pääsen katsoon/testaan. viikolla työ kiireet ja viikonkoppuna tottakai kuumeessa. kiinnostavaa on ollut seurata ja kuulla mielipiteet. läskipyörä tietysti kiinnostaa mutta ei mahdu mun pudjettiin.

  29. #59
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    En tiedä mistä aurinkokunnasta on revitty nämä "läski kulkee asvaltillakin siinä missä 29er" jutut mutta joko a) ihmisillä on huonot 29erit tai b) ne läskit on jotain aivan ylimaallista. Tai sitten se vertailu-29er on joku hissienduroreki jossa renkaat on kovuudeltaan luokkaa 40a ja nappulat kyljellään olevan sokeripalan kokoisia.

    Itse kävin tuossa taannoin kokeilemassa Trek Farley 5:n joka ainakin kuullun perusteella on läskiksi viimeisen päälle pätevä peli. Renkaissa oli painetta ehkä vähän liikaakin parhaiden maasto-ominaisuuksien kokemiseksi mutta oli ne asvalttipätkät silti tervanjuontia. Ei puhettakaan että olisi pystynyt käyttämään edes numeraalisesti samaa vaihdetta kuin omassa XC-maasturissa jossa on 11-28 pakka ja tuossa sentään 11-36 eli joka vaihde suurinta lukuunottamatta on jo luonnostaan kevyempi, käytännössä se meni niin että paikkaan johon tavismaasturilla ajaa 36-13 tai 36-14 välityksellä piti läskillä olla 36-17 tai jopa 36-19 ja silti tuntui vielä selvästi siltä että tekemistä oli. Pyörien laadussakaan tuskin mitään mieletöntä eroa on, oman listahinta oli 1999€ ja Farleyn lapussa lukee 1899€ eli silläkään ei pysty perustelemaan.

    Ei sillä, hauska pelihän se läski oli heti kun asvaltti loppui. Ostan heti kun Suomesta katoaa päällystetyt tiet tai tulee ikuinen lumitalvi mutta sitä ennen se ei ainakaan minun yleispyörän virkaa kykene täyttämään.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  30. #60
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    En tiedä mistä aurinkokunnasta on revitty nämä "läski kulkee asvaltillakin siinä missä 29er" jutut mutta joko a) ihmisillä on huonot 29erit tai b) ne läskit on jotain aivan ylimaallista. Tai sitten se vertailu-29er on joku hissienduroreki jossa renkaat on kovuudeltaan luokkaa 40a ja nappulat kyljellään olevan sokeripalan kokoisia.

    Itse kävin tuossa taannoin kokeilemassa Trek Farley 5:n joka ainakin kuullun perusteella on läskiksi viimeisen päälle pätevä peli. Renkaissa oli painetta ehkä vähän liikaakin parhaiden maasto-ominaisuuksien kokemiseksi mutta oli ne asvalttipätkät silti tervanjuontia. Ei puhettakaan että olisi pystynyt käyttämään edes numeraalisesti samaa vaihdetta kuin omassa XC-maasturissa jossa on 11-28 pakka ja tuossa sentään 11-36 eli joka vaihde suurinta lukuunottamatta on jo luonnostaan kevyempi, käytännössä se meni niin että paikkaan johon tavismaasturilla ajaa 36-13 tai 36-14 välityksellä piti läskillä olla 36-17 tai jopa 36-19 ja silti tuntui vielä selvästi siltä että tekemistä oli. Pyörien laadussakaan tuskin mitään mieletöntä eroa on, oman listahinta oli 1999€ ja Farleyn lapussa lukee 1899€ eli silläkään ei pysty perustelemaan.

    Ei sillä, hauska pelihän se läski oli heti kun asvaltti loppui. Ostan heti kun Suomesta katoaa päällystetyt tiet tai tulee ikuinen lumitalvi mutta sitä ennen se ei ainakaan minun yleispyörän virkaa kykene täyttämään.
    5/5 omat läskikokemukset ovat olleet juurikin farley ja DD30 ja kyllä ne jäävät todella kauas 29er reaktiivisuudesta ja vauhdista. 29er ja sitten vaikka parilla eri renkaalla. Kevyellä xc kisarenkaalla ja raskaalla metsämöyhijällä saa jo samasta pyörästä aika erilaisia ominaisuuksia irti.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •