HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 117 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.481 - 3.510 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

Santa Cruzin Bronsoniin suunnittelen takaiskarin vaihtoa. Nykyinen alkuperäinen 2013 Fox Float ctd perusmalli menee iskunsa läpi turhan helposti. Lisäksi on herännyt innostus vaimennuksen säätöjen testaamiseen. Trailiajoa pääosin, muutamat endurokisat ja hissipäivät kesässä. Keulalla 160mm Pike. Mitä tikkua suosittelisitte? Mitään remote namiskoja en tarvitse, käytännössä olen pitänyt aina auki vipua.

Ennen kuin keksit minkä ostat, niin hommaappas sillä välin sinne ilmakammion sisään sellainen ilmatilan "pienennin". Ei maksa maltaita ja muutaman minuutin askartelulla saat loppupään joustoon lisää progresiota.

Jotakuinkin tähän tyyliin: http://www.pinkbike.com/news/tech-tu...acer-2011.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rokkisukka Katso viesti
    Santa Cruzin Bronsoniin suunnittelen takaiskarin vaihtoa. Nykyinen alkuperäinen 2013 Fox Float ctd perusmalli menee iskunsa läpi turhan helposti. Lisäksi on herännyt innostus vaimennuksen säätöjen testaamiseen. Trailiajoa pääosin, muutamat endurokisat ja hissipäivät kesässä. Keulalla 160mm Pike. Mitä tikkua suosittelisitte? Mitään remote namiskoja en tarvitse, käytännössä olen pitänyt aina auki vipua.
    - Rock Shox Vivid Air - tosin kaupasta ei yleensä saa valmiina Santa Cruzin suosittelemaa M/L tunea eli Medium Reboud/Low Compression
    - CCDB Air - Santa Cruz tarjoaa tätä myös valinnaisena iskarina rungon/pyörän mukana. Siinä tosin oli jotain tunetusta Bronsonia varten.
    - Fox Float X2 - Foxin tuore DH-ilmaiskari ja vastine Vivid Airille. Kallis irtonaisena ostettuna.

Sitten pykälää kevyemmät vaihtoehdot:

- Fox Float X - jos tarvii pikasäätövipua
    - Rock Shox Monarch Plus - tässäkin sama ongelma tunen kanssa, että kaupasta saa valmiina vaan M/M.
    - DVO Topaz - villi kortti, jos jaksaa odotella tän kesäkauden yli. Jos on yhtä hyvä kuin Diamond edessä, niin voi olla aika asiallinen.

Bronsonin kanssa harkitsisin myös -1 anglesettia. Tekee tosi ison eron vauhdikkaammassa ajossa. Veikkaisin, että Bronson mk2:ssa tulee ohjainkulma olemaan 66.

Itsellä on Nomadissa Vivid air r2c ja tuo pelaa hyvin bikeparkissa ja polulla. Ainakin nomadissa todella vaikea saada pohjaamaan ja säätö varaa riittää hyvin kevyemmästä polkuajosta vauhdikkaaseen bikeparki rymistelyyn.

Itsellä oli vanhassa pyörässä joku ikivanha foxin floatti ja omasta mielestä siinä ei ollut ongelma progression puute vaan se, että siinä oli vain liian vähän menovaimmennusta kovempaan menoon. Kai senkin olisi voinut jotenkin shimmittää jäykemmäksi, mutta onhan tuo kätevää naksutella tuosta vividin säätönupista lisää vaimennusta. Bikeparkissakin on mukava ajella päivän pari ekaa laskua vähän pehmeämmällä iskarilla ja sit kiristellä päivän mittaa kun saa vauhtia lisää.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Onko joku jo kokeilut tuunausta Corsetilla?

En mutta ihanan musta <3
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Ennen kuin keksit minkä ostat, niin hommaappas sillä välin sinne ilmakammion sisään sellainen ilmatilan "pienennin". Ei maksa maltaita ja muutaman minuutin askartelulla saat loppupään joustoon lisää progresiota.

Jotakuinkin tähän tyyliin: http://www.pinkbike.com/news/tech-tu...acer-2011.html
    En oikein tiedä, laittaisin sen vaihtoon kuitenkin. Ainakin omassa ctd:ssä ,joka oli cruzissa vakiona kiinni, niin siinä oli ilmatilaa jo valmiiksi rajoitettu. Ei minusta oikein ole kovin hyvä iskari tuo CDT enskakäyttöön. Minulla oli siis Evolution versio.

Itse olen ollut tyytyväinen tuohon monarch plussaan, mutta siinä on köyhälaisesti säätöjä. Sopii toki tällaiselle yksinkertaiselle jampalle hyvin, muttei sille joka haluaa laajemmin säätömahdollisuuksia.

Karmean enskakuumeen kourissa kysyisin palstan enskaukoilta neuvoa. Vaikein osuus pyörän ostossa (kroonisen rahavajeen lisäksi) nostaa taas päätään eli oikea rungon koko. Kiikarissa olisi siis hankkia YT Capra Al-1. Mietityttää vaan kovin että L vai XL-kokoisena. Ukolla on mittaa 184,5 cm, inseam 92 cm, eli omaan pitkät jalat ja kädet. YT:n sivut suosittelevat mittaiselleni L-kokoista, mutta ajoin lyhyen lenkin kaverin L-kokoisella capralla, tuntuu että voisi olla hieman pidempi ohjaamo. Pidempää stemmiä ei mieli tee tuollaiseen lykätä. Ajoin myös parkissa kaverin L-kokoista kona process 153, tämä tuntui aika passelin kokoiselta. No, nyt olen silmät vereslihalla tuijottanut geotaulukoita L-kokoisen processin ja XL-kokoisen capran osalta. Reach on noissa identtinen, wheelbase caprassa pidempi, ja seattube length mietityttää. Kokemusta tuollaisista geometrioista ei ole, tällä hetkellä alla on 29" xc-täpäri.
    Kysymys oisi siis että onko tuossa XL-kokoisessa caprassa joku mitta geossa joka tekisi siitä soveltumattoman/kömpelön/liian ison minun mitoilleni? Enskakisoja tekisi mieli lähteä kokeilemaan ja satunnaista parkkikäyttöäkin olisi tarkoitus harrastaa. Toki myös lenkkikäyttöä mäkisissä juurakko/kivikkopoluilla. Pelimerkit ei uuteen processiin riitä ja tuo capra houkuttaa isosti.
    Tiedän että jotkut pituiseni ovat hommanneet L-kokoisia caproja, löytyykö ketään jolla olisi XL-kokoista? Kiitoksia etukäteen neuvoista.
    Vaultdweller

Ei kannata pitää ctd säätöä täysin auki. Ei toimi noin oikein, minulla oli sama juttu viimekesänä. Nyt ajelen traililla ja trail adjust löysimmällä. Vähän kun tiputti paineita iskarista, niin nyt on sama alkuherkkys, mutta keskialueella kantaa huomattavasti paremmin. Suosittelen.

Nyt olis talvilajeille (laskettelu,hiihto) saatava jotain vastinetta, eli täpäri haussa. Käyttötarkotus olis varmaan enimmäkseen enduro/bike park tyyppistä, jotain polkuajoo sillontällön. Enskakisojakin kiinnostas joskus käyä koittamassa. Joku etujousitettu Nishiki ollu joskus 10v sitten jolla rymyttiin vähän joka paikassa, eli jotain kokemusta löytyy. Ukolla mittaa 189cm, inseam 92cm eli varmaan koko joku L/XL ja 19"->. Katellu noita uusia >140mm joustavia 27,5" kokosia Process 153, Slash7, Dune, Spectral AL 7.0 ex, Heckler ym. Budjetti max 2500€ mielummin alle, oletetaan että nuo edellä mainitut lähtee tohon hintaan kun alet alkaa, Canyonihan menis budjettiin jo nyt. Saa olla joku muu tai käytetty mut enintään pari vuotta vanha (löytyykö sulta?). Nyt kaikki kokemukset ja vinkit mitä kannattaa ottaa huomioon, vai suositteletko jotain ihan muuta. Kiitos.
    Nuutu muokkasi tätä : 26.07.2015 at 00.27

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nuutu Katso viesti
    Nyt olis talvilajeille (laskettelu,hiihto) saatava jotain vastinetta, eli täpäri haussa. Käyttötarkotus olis varmaan enimmäkseen enduro/bike park tyyppistä, jotain polkuajoo sillontällön. Enskakisojakin kiinnostas joskus käyä koittamassa. Joku etujousitettu Nishiki ollu joskus 10v sitten jolla rymyttiin vähän joka paikassa, eli jotain kokemusta löytyy. Ukolla mittaa 189cm, inseam 92cm eli varmaan koko joku L/XL ja 19"->. Katellu noita uusia >140mm joustavia 27,5" kokosia Process 153, Slash7, Dune, Spectral AL 7.0 ex, Heckler ym. Budjetti max 2500€ mielummin alle, oletetaan että nuo edellä mainitut lähtee tohon hintaan kun alet alkaa, Canyonihan menis budjettiin jo nyt. Saa olla joku muu tai käytetty mut enintään pari vuotta vanha (löytyykö sulta?). Nyt kaikki kokemukset ja vinkit mitä kannattaa ottaa huomioon, vai suositteletko jotain ihan muuta. Kiitos.
    Itse olen ollut Heckleriin todella tyytyväinen. Hinta vaan pompsahtaa kyllä melkein pakosti 3500 euroon. Käytettynä voisi olla todella hyvä valinta, linkusto on iisi ja halpa huoltaa ja runko on muutenkin jytky. Mitä olen asiaa seurannut niin Hecklerit pysyy ajossa todella kauan, joten voisi olettaa pitkää ikää näille uusillekkin rungoille. Puhutaan siis yli 10v vehkeistä. Muista en osaa sanoa mitään, mutta Canyonin hinta uutena on tietysti houkutteleva. Varmasti tuossa hintaluokassa melkein lyömätön vehje, mutta kannattaa kattoo YT:n tarjonta myös. Sieltä saattaa löytyä hyvä pyörä hyvään hintaan.

^ totta. Maasto vaikuttaa mankelin valintaan. Itsellä tuli myös se tajuaminen että enska ei ole paras täkäläisiin maastoihin.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Täälä olisi myös uuden täpärin innokas etsijä/ostaja. Hakusessa joku hyvä peli enska tyyppiseen ajoon. Pienempänä ajelin enemmänkin maastopyörällä mutta täpärihommissa olen aivan kokematon. Budjetti olisi maxmax 3000€. Tässä jonkun verran selailleena ehkäpä eniten kiinnostaisi tuo Canyonin Strive 6.0. Onko ihmisillä tästä kokemusta?? Tuntuis tuo hinta/laatu suhde olevan hyvä ja muutenkin kehuttu pyörä. Muita mistä olen kiinnostunut myös on Cannondalen Jekyll 4, Trekin Remedy 7. Ottaisin kommentteja ja suosituksia innolla vastaan noista pyöristä tai joistain muista varteenotettavista vehkeistä!!

Itellä toimii mukavasti Mondrakerin Foxy 160mm keulalla enskassa ja bike parkissa. Processissa ainakin on samoin pitkä reach, mikä on musta toimiva juttu. Commencalin uusin Meta on kans valmiin oloinen paketti eikä hinnalla pilattu. Pykälää jytkympi ja hyväksi koettu on Nukeproof Mega. Joustaa "vain" 150mm takaa, mutta rungossa on tavaraa reilummin, mistä johtuen on tavallaan ryhdikkäämmän ja tukevamman tuntuinen. Sai siitäkin silti helposti alle 13 kiloisen pyörän rakennettua ihan normipalikoilla.

Suosittelen myös kattomaan kotimaista tarjontaa www.pole.fi. Pyöriä pääsee hyvin koeajamaan.

Ite ostin pari viikkoa sitten Pole Polku Joka rungon 150 Pikellä. Pari viikkoa ajelua takana, pääosin trailityyppisiäpolkuja, jotka kyllä sisältää alamäkivoittoisia enduropätkiä. Niin normi polkuajossa, kuin alamäissä pyörä tuntuu todella mukavalta. Kivikot ja juurakot jousitus hoitaa hyvin. Myös tasasella poljettavuuteen olen tyytyväinen. Suosittelen!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikkoMo Katso viesti
    Suosittelen myös kattomaan kotimaista tarjontaa www.pole.fi. Pyöriä pääsee hyvin koeajamaan.
    Missä niitä pääsis koeajamaan?

Niin, siis Jyväkylässä. Eli ainakin Keski-Suomalaisille helppo koeajaa. Ite kävin kaksi kertaa koeajamassa. Kerran lyhyesti Laajavuoressa ja kerran Halssilan poluilla, jossa sai ajettua vähän pitempään ja rauhassa. Pyörän sain liikkeestä mukaan, nostin auton perään ja ajoin Halssilaan. Koeajossa vakuutuin pyörästä niin, että päädyin kauppoihin.

Non nii alkoi vanhasuola janottamaan. Eli enska pyörähän se olis saatava näin vuoden maastoilu tauon jälkeen. Toki DH:ta tullut käytyä ajelemassa läntisessä naapuri maassa pari viikkoa vuosittain. Eli tarkoituksena olisi korvata nykyinen DH pyörä (Commencal supreme DH V2) enska pyörällä ja etsintöjen ja mietiskelyn jälkeen olen päätynyt Canyonin Strive Al 7.0 raceen.

Kysymys kuuluukin, että mikä runko koko olisi oikea tälläselle 180cm pitkälle 85cm inseamin omaavalle ukolle? Itse tulin siihen päätökseen, että M koko olisi oikea, mutta sitten lueskelin jonkun arvostelun jossa 178cm pitkä ukkeli ajeli tyytyväisenä L kokosella Strivellä. Eli mitäs mieltä olette?

Sen verran vielä pohjustusta, että edellinen enska pyörä oli Meta 6 koko L (sen kokoon olin tyytyväinen) ja Strive M koossa on jo top tubeltaan sen rapiat 3cm pidempi kuin Meta oli.

Striven geot: S M L
    Seat tube length 430 430 460
    Top tube length 600 629 648
    Head tube length 115 125 135
    Head tube angle 66° [+1,5°]
    Seat tube angle 73,5° [+1,5°]
    Chainstay length 423
    Wheel base 1158 1188 1207
    Stack 606 615 627
    Reach 422 448 468

Metan geot: L
    Seat tube length 500mm
    Seat tube angle 69°
    Head tube angle 67,5 0°+/-0,5°
    Head tube length 126mm
    Wheel base 1132mm
    Top tube length 593mm
    Chainstay length 424mm
    Lehmä muokkasi tätä : 10.08.2015 at 18.31 Syy: Lisätty geometria tiedot

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nuutu Katso viesti
    Tästä tulikin mieleen, sportaxilla on ylivuotisia hecklerin runkoja myynnissä oikeasti järkevään hintaan.

Moro,

Oisko näistä Propaineista mihinkään? Onko kellään kokemuksia jos ei niin entäs mielipiteitä?

https://www.propain-bikes.com/de/sho...TYEE+650B+-36/

Ei kuukauteen viestejä tähän topiciin?!?
    Itse eksyin syystä tai toisesta muutamien viikkojen taukojen jälkeen Santa Cruzin sivuille ja hitto tää uusi Bronson olisi tuollaisena lilana hieno. Keulakulma 66, satula 74, 150 mm Pikella ja vaikka Sramin GX osilla ja rokkarin Float X iskarilla.
    Vielä kun hinta olisi vaikka 3999 niin ostaisin. Totuus taitaa olla lähempänä 6000 euroa. Samalla rahalla (sillä alle 4000 tonnilla) saa aika paljon Canyonia. plaah. Mutta ei se ole sama.
    http://www.santacruzbicycles.com/en/us/bronson
    kauris muokkasi tätä : 27.09.2015 at 22.54

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Itse eksyin syystä tai toisesta muutamien viikkojen taukojen jälkeen Santa Cruzin sivuille ja hitto tää uusi Bronson olisi tuollaisena lilana hieno. Keulakulma 66, satula 74, 150 mm Pikella vaikka Sramin GX osilla ja rokkarin Float X iskarilla.
    Vielä kun hinta olisi vaikka 3999 niin ostaisin. Totuus taitaa olla lähempänä 6000 euroa. Samalla rahalla (sillä alle 4000 tonnilla) saa aika paljon Canyonia. plaah. Mutta ei se ole sama.
    Nyt fillari tilaukseen, ei se miettimällä ajoon tule. 1.5-vuotta oon kuitusella bronsonilla ajellut, vieläkään mikään pyörä ei oo aiheuttanut minkäänlaista vaihtokuumetta. Hyvä se on, erittäin hyvä. Hinta/laatusuhdetta voin kehua erinomaiseksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Parru Katso viesti
    Karmean enskakuumeen kourissa kysyisin palstan enskaukoilta neuvoa. Vaikein osuus pyörän ostossa (kroonisen rahavajeen lisäksi) nostaa taas päätään eli oikea rungon koko. Kiikarissa olisi siis hankkia YT Capra Al-1. Mietityttää vaan kovin että L vai XL-kokoisena. Ukolla on mittaa 184,5 cm, inseam 92 cm, eli omaan pitkät jalat ja kädet. YT:n sivut suosittelevat mittaiselleni L-kokoista, mutta ajoin lyhyen lenkin kaverin L-kokoisella capralla, tuntuu että voisi olla hieman pidempi ohjaamo. Pidempää stemmiä ei mieli tee tuollaiseen lykätä. Ajoin myös parkissa kaverin L-kokoista kona process 153, tämä tuntui aika passelin kokoiselta. No, nyt olen silmät vereslihalla tuijottanut geotaulukoita L-kokoisen processin ja XL-kokoisen capran osalta. Reach on noissa identtinen, wheelbase caprassa pidempi, ja seattube length mietityttää. Kokemusta tuollaisista geometrioista ei ole, tällä hetkellä alla on 29" xc-täpäri.
    Kysymys oisi siis että onko tuossa XL-kokoisessa caprassa joku mitta geossa joka tekisi siitä soveltumattoman/kömpelön/liian ison minun mitoilleni? Enskakisoja tekisi mieli lähteä kokeilemaan ja satunnaista parkkikäyttöäkin olisi tarkoitus harrastaa. Toki myös lenkkikäyttöä mäkisissä juurakko/kivikkopoluilla. Pelimerkit ei uuteen processiin riitä ja tuo capra houkuttaa isosti.
    Tiedän että jotkut pituiseni ovat hommanneet L-kokoisia caproja, löytyykö ketään jolla olisi XL-kokoista? Kiitoksia etukäteen neuvoista.
    Itse olen 183 ja inseam 90 + pitkät kädet. Ajan L kokoisella ja minulle aivan passeli. Leveä stonga antaa mukavasti avaruutta ohjaamoon. Voisi olla että L riittää sinulle mutta pikkasen makuasioitahan nämä ovat.
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

Täytyypäs kysyä raadilta näkemystä aiheesta "mitkä kiekot laittaisit endurojäykkäperään".

Ollaan tultu vihdoin siihen pisteeseen, että allekirjoittanut on löytänyt kasseistaan lisää syvyyttä sen verran, että aikoo kaudella 2016 rymistellä enskaa jäykkäperällä. Nyt tarvis miettiä, mitkä 650B-kiekot olisi parhaat kyseiseen käyttötarkoitukseen. Lähinnä toistaiseksi olen pohtinut valintaa Mavicin Deemaxien ja Crossmax XL:n välillä. Havaintoja näistä tai kilpailevia vaihtoehtoja mielessä?

Ja editointia: taka-akseli tarvis olla 142x12, joten Deemaxit ei käy.
    AK-87 muokkasi tätä : 30.09.2015 at 13.18
    Mud, sweat and beers.

Miten ois Enve M60. Tai jos halvalla, niin sit DT 340 + WTB i25 KOM. Eiks Mavicit oo kapeeta paskaa paitsi Deemaxit liian painavat muualle kuin alamäkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Itse eksyin syystä tai toisesta muutamien viikkojen taukojen jälkeen Santa Cruzin sivuille ja hitto tää uusi Bronson olisi tuollaisena lilana hieno. Keulakulma 66, satula 74, 150 mm Pikella ja vaikka Sramin GX osilla ja rokkarin Float X iskarilla.
    Nythän se ois paras ostaa, kun uusi malli on just julkaistu. Saisit siis ajaa sillä täyden ajan, mitä se on kurantti. Mahdollisesti jopa kolme vuotta. Eikä tota kuutta tonnia tarvi maksaa. Ostat pelkän rungon ja siihen palikat Saksasta, jolloin hinta jää viiden tonnin paikkeille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Miten ois Enve M60. Tai jos halvalla, niin sit DT 340 + WTB i25 KOM. Eiks Mavicit oo kapeeta paskaa paitsi Deemaxit liian painavat muualle kuin alamäkeen.
    Enskajäykkäperässä takakiekko saa sen verran kovaa runtua, että en laittaisi tuommoista keventelyvannetta kuin WTB:n KOM. Enkä myöskään Enveä, mutta se taas johtuu lähinnä sen naurettavasta hinnasta sekä siitä että rengas pitää ottaa suoristusoperaation tai pinnojen kiristelyn ajaksi pois.
    Noissa Mavicin valmiskiekoissa taas on liian vähän pinnoja omaan makuun, joten oma suositukseni olisi tehdä vapaavalintaisen navan ympärille 32-pinnainen kiekko jollakin hiukan tukevammalla kehällä. Eikös DT:n EX471 ole kerännyt mainetta kevyenä ja kestävänä? Omaa kokemusta tuosta ei ole, mutta sehän kestää ajamista jopa ilman rengasta, jos Aaron Gwinillä oli viime vuonna Leogangissa vanteena sitä mitä tarrat sanoo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Saisit siis ajaa sillä täyden ajan, mitä se on kurantti.
    Tuleeko pyörästä epäkurantti, jos se ei ole enää latest and greatest?

Envet on turhan kalliit ja taidan muutenkin olla hiilikuidulle vähän allerginen (ennen oli kaikki paremmin jne). DT Swissit ehkä, mikä ettei. Vai pitäiskö vaan olla tylsä ja laittaa Flow:t alle? Aika varmaa kamaa eikä maksa järkyttävän paljoa heittää uutta kehää tilalle, jos onnistuu pahemmin pilluttamaan. Mulla on aiemmasta kokoonpanosta hyviä kokemuksia wanhasta harmaasta Mavicin 26" Crossmax SX:stä, mutta mahtaako tuo uusi vedos 650berttana olla huomattavasti erilainen/huonompi? Jollain kokemuksia? Deemaxihan olisi varmasti jees, mutta kun ei saa 142x12mm niin eipä sitten.

Ja toinen tärkeä speksauskohde on tietty keula: Rokkaria joo, mutta Pike vai Revelation? 140 millisenä molemmat, lähinnä tuo että 32mm vs 35mm putkilla? Painoeroa noin 100 grammaa, mikä ei tunnu kovinkaan olennaiselta kun ollaan tekemässä HT-kisapyörää.
    Mud, sweat and beers.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Tuleeko pyörästä epäkurantti, jos se ei ole enää latest and greatest?
    Näinhän se on, jos haluu ajaa aina viimeisimmällä mallilla. Santa Cruzillahan yhden mallin ikä on keskimäärin kolme vuotta. Nomad2 tosin muistaakseni kesti nelisen vuotta ennen kuin tuli päivitys, kun taas Bronson1 2,5 vuotta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •