ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 13 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 63 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #361
    Kiitos, lykkäsin jo postia sinnepäin. Hyvä pyörähän tuo on ilman joustoakin, mutta siirtymät ajelee mieluusti täysillä renkailla eikä jokaisen polunpätkän takia jaksa täyttää ja tyhjennellä renkaita. Josko toi keula toisi siihen lohdun. Eilen kokeilin ensimmäiset OTB:t, jonka seurauksena takalevy kieroksi ja takapakan kiristysruuvi poikki😁

  2. #362
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mä en tajua tota paineiden kanssa venksluuta. Ajelen kokoajan edessä 0,5 ja takana alle 0,7. Hyvin menee teillä ja maastossa. Hyvä kompromissi kaikkeen. Ja keulalla pluto.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  3. #363
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Juu, sopivat kun itselle omaan käyttöön etsii niin mitä niiden kanssa tunaroimaan.
    Samoilla mennään jokapaikassa. Tai no, jos luvassa on kivikkotykittelyä oon keulalle hiukka pukannu lisää.
    Ei tartte kuunnella sitä kolinaa.

  4. #364
    Moro!
    Täpärin sain myytyä ja farley 5 tyypitetty liikkeessä ja siitä alkaa kauppaa hieroon. Vaan uskaltaako kukaan tunnustaa millä hintaa ko pyörän on liikkeestä ulos saanut?

  5. #365
    Onko kellään kokemusta F7:sta? Ei vissiin myydä Suomessa... onnistuukohan tilaus mistään?

  6. #366
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kapteeni Katso viesti
    Täpärin sain myytyä ja farley 5 tyypitetty liikkeessä ja siitä alkaa kauppaa hieroon. Vaan uskaltaako kukaan tunnustaa millä hintaa ko pyörän on liikkeestä ulos saanut?
    En tuonut ulos mutta vähän alle 1700 euroon sitä minulle tarjottiin.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  7. #367
    Oma 2016 malli lähti 1500€

    Joku mainitsi salsan konversiosarjan. Menikö setti suoraan ja tarvitsiko vaihtaa muita osia/spacereita yms?

  8. #368
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jolpe Katso viesti
    Oma 2016 malli lähti 1500€

    Joku mainitsi salsan konversiosarjan. Menikö setti suoraan ja tarvitsiko vaihtaa muita osia/spacereita yms?
    Salsan holkit, akseli (jos ei tuu keulan mukana), jarruadapterit ainakin ihan orggis Farleyhin. Shocktherapy pitäs tietää, suosittelen.

  9. #369
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Salsan holkit, akseli (jos ei tuu keulan mukana), jarruadapterit ainakin ihan orggis Farleyhin. Shocktherapy pitäs tietää, suosittelen.
    Ja ihan alkuperäinen Farley on 2014 mallia ja siinä oli kaiketi Salsan navat.
    2015 Farley 6:ssa on Bontragerin navat.

    Onko 2016 Farley 5:ssa sama napa kuin Farley 6:ssa?

  10. #370
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    ai niin, ja mulla on vielä vanhempi, eiku 2014 joka on ostettu 2013
    Seison korjattuna, Crossi-ilta vei järjen

  11. #371
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Tämän päivän hommana oli ottaa Farley 9.6:n 27.5 Hodag-Jackalopeista sisurit pois ja laittaa litkut tilalle. Lopputulos Rapalan kalavaalla mitattuna oli 12.2 kg polkimet (Shimano PD-M540) ja kevyt pulloteline asennettuna. Fillari kooltaan 17.5 on jarruja lukuunottamatta vakio; vakioiden tilalla jarruina on SRAM Guide RS:t.

  12. #372
    Olin jo yhteydessä sinne, mutta ei pystynyt varmaksi sanomaan salsan holkeista. En sielläpäin asu, niin joutuu hetken odottamaan, että kiikuttaa vanteen näytille.

    Käsittääkseni on bontrager napa, 9mm pikalinkulla ja 135mm leveä.
    Navan läpi menee 15mm halkaisijalla oleva holkki.
    jolpe muokkasi tätä : 30.09.2015 at 21.29

  13. #373
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kapteeni Katso viesti
    Moro!
    Täpärin sain myytyä ja farley 5 tyypitetty liikkeessä ja siitä alkaa kauppaa hieroon. Vaan uskaltaako kukaan tunnustaa millä hintaa ko pyörän on liikkeestä ulos saanut?
    Vähän alta 1700 sille hintaa jäi, mutta farley siis onnellisesti kotona!

  14. #374
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Ai ai Kapteeni !
    Loistovalinta ja nyt Kovaa Ajoa ☺

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  15. #375
    Voiko olla mahdollista, että ei ole konversiojolkkeja saatavilla. Useamman paikan soitellut läpi ja kukaan ei tiedä mikä sovite tuohon käy. Trek ilmoittaa, että koko napa pitäisi vaihtaa. Eikai se sovite niin tekninen voi olla?

    Eipä sillä, hyvin tuolla kivikossa jyristelee ilman joustojakin...

  16. #376
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jolpe Katso viesti
    Voiko olla mahdollista, että ei ole konversiojolkkeja saatavilla. Useamman paikan soitellut läpi ja kukaan ei tiedä mikä sovite tuohon käy. Trek ilmoittaa, että koko napa pitäisi vaihtaa. Eikai se sovite niin tekninen voi olla?

    Eipä sillä, hyvin tuolla kivikossa jyristelee ilman joustojakin...
    Ei ole ainakaan alkuperäisiä holkkeja -tietääkseni.

    Täällä oulussa näin yhdessä pyörässä bluton ja sorvatut holkit.

  17. #377
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Alkoi polttelemaan toi Farley 9.8 ton Mutzin kaveriksi. Laitoin Fatboyn myyntiin, jos se menee niin sitten Trekkikaupoille.
    Onko kellään kokemuksia ko. pyörästä vielä?

  18. #378
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jolpe Katso viesti
    Voiko olla mahdollista, että ei ole konversiojolkkeja saatavilla. Useamman paikan soitellut läpi ja kukaan ei tiedä mikä sovite tuohon käy. Trek ilmoittaa, että koko napa pitäisi vaihtaa. Eikai se sovite niin tekninen voi olla?

    Eipä sillä, hyvin tuolla kivikossa jyristelee ilman joustojakin...

    Hei joo just niinku A-O sano, Oulussa on ite tehyt holkit F6ssa. Tais olla mitat MTBR foorumissa. Pitäs löytyä kuuklettamalla.
    Ihan perus sorvilla tehty ja paljon on heppu ajanu.

  19. #379
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059


    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  20. #380
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Alkoi polttelemaan toi Farley 9.8 ton Mutzin kaveriksi. Laitoin Fatboyn myyntiin, jos se menee niin sitten Trekkikaupoille.
    Onko kellään kokemuksia ko. pyörästä vielä?
    Ei ole 9.8:a minulla eikä taida vielä Suomessa olla kellään, parin viikon päästä tulee Lundbergin juippien mukaan. 9.6:ssa ei rungon osalta ei isoa eroa ole tuohon 9.8 verrattuna niin oletan että voin vastata tähän. Tämä on minulle neljäs läski (onone fatty, 190mm 9:zero:7, surly ICT aiemmat) ja tämä nyt tuntuu olevan sellainen että pysyy tallissa pidempään. Kevyt, tukeva runko olematta kuitenkaan kova. Todella hyvä geometria ja taka-akseli pisimmässä asennossakaan ei tunnu kömpelöltä teknisemmässä maastossa toisin kuin esim. 907. Tuo on aika pitkälti samanlainen kuin ICT, jätskiauto on erittäin hyvä, leikkisä jyrä mutta teräksen pehmeys(ja vähän myös paino) ei ole minun juttu. Pivotin Les Fat oli harkinnassa kun koe- ajo sillä oli niin positiivinen kokemus mutta mutta sen kovuus jäi kuitenkin kaivelemaan. Farley tuntui heti testissä siltä että nyt ollaan kotona, perhanan kiva kikkailla teknisillä poluilla, menee mukisematta sinne minne komentaa. 27.5 kehät suht kapeilla nakeilla arvelutti että onko noissa mitään järkeä mutta verrattuna koe-ajo Pivotin mammutteihin 26:lla vanteilla niin nuo yllätti positiivisesti, menee selvästi paremmin juurakossa. Omaan laitan kyllä 26 tuumaset kiekot 4.8 renkailla mutta tuo orkkis setti jää silti talliin.

  21. #381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Hei joo just niinku A-O sano, Oulussa on ite tehyt holkit F6ssa. Tais olla mitat MTBR foorumissa. Pitäs löytyä kuuklettamalla.
    Ihan perus sorvilla tehty ja paljon on heppu ajanu.
    Joo, Timppa P teki mulle ite, minä seurasin katseella.
    F6/Bluto holkkien mitat löytyvät tästä: http://forums.mtbr.com/fat-bikes/201...-918667-9.html

    Alkuperäistä holkkia hämmästelemällä oivaltaa, ettei tuo 17,980000000 ole välttämättä niin kriittinen, koska holkki-laakeri-(väliholkki vai mitä?)-laakeri-holkki kirrataan nippuun akselin epäkeskolla. Isompivälyksellinen holkki toki karkailee kiekkoa käpistellessä navasta irti helpommin, mutta vielä sen kanssa on kyennyt elämään.

  22. #382
    No tuon kuvan perusteellahan sen saa sorvattua paikallinen kyläseppäkin. Sitten tuhannen taalan kysymys: onko farley 5 ja 6 sama napa?

  23. #383
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jahvetti Katso viesti
    Ei ole 9.8:a minulla eikä taida vielä Suomessa olla kellään, parin viikon päästä tulee Lundbergin juippien mukaan. 9.6:ssa ei rungon osalta ei isoa eroa ole tuohon 9.8 verrattuna niin oletan että voin vastata tähän. Tämä on minulle neljäs läski (onone fatty, 190mm 9:zero:7, surly ICT aiemmat) ja tämä nyt tuntuu olevan sellainen että pysyy tallissa pidempään. Kevyt, tukeva runko olematta kuitenkaan kova. Todella hyvä geometria ja taka-akseli pisimmässä asennossakaan ei tunnu kömpelöltä teknisemmässä maastossa toisin kuin esim. 907. Tuo on aika pitkälti samanlainen kuin ICT, jätskiauto on erittäin hyvä, leikkisä jyrä mutta teräksen pehmeys(ja vähän myös paino) ei ole minun juttu. Pivotin Les Fat oli harkinnassa kun koe- ajo sillä oli niin positiivinen kokemus mutta mutta sen kovuus jäi kuitenkin kaivelemaan. Farley tuntui heti testissä siltä että nyt ollaan kotona, perhanan kiva kikkailla teknisillä poluilla, menee mukisematta sinne minne komentaa. 27.5 kehät suht kapeilla nakeilla arvelutti että onko noissa mitään järkeä mutta verrattuna koe-ajo Pivotin mammutteihin 26:lla vanteilla niin nuo yllätti positiivisesti, menee selvästi paremmin juurakossa. Omaan laitan kyllä 26 tuumaset kiekot 4.8 renkailla mutta tuo orkkis setti jää silti talliin.
    Samassa kaupassa ollaan käyty
    Sain mielestäni hyvän tarjouksen tuosta, ja speksien mukaan tuossa saattaisi olla oiva pyörä omaan käyttöön, vaikka ihan sunnuntaipolkija olenkin.
    Tällä hetkellä vaan ei tunnu siltä että spessun etujoustolle olis käyttöä kun on toi täysjousto käytössä, joten sellainen mahdollisimman kevyt kapine johon menee myös leveät kumekset on harkinnassa.
    Trekin 9.6 ja 9.8 lienee samalla geometrialla, niin saa tuon koon arveltua oikein? Olen 185 pitkä tai lyhyt, ja Lundbergille oli vissiin tulossa näytille ainoastaan 17,5" mallia tota 9.8:a.
    Toi on sen hintainen fillari että sitä on pakko testata koon puolesta riittävästi, ettei tule ostettua väärää.

  24. #384
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Sanoisin, että 19,5" runko olisi sopiva pk1:lle.


    Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla

  25. #385
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Ja Spessu myyty, eli maanantaina sitten Keravalle hieromaan kauppoja

  26. #386
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Jokohan Keravalta löytyis Barbegazia hyllystä? täytyis varmaan soittaa ja kysyy mutta kun ei ikuna päivällä muista..

  27. #387
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Ja Spessu myyty, eli maanantaina sitten Keravalle hieromaan kauppoja
    Etkös hommannut läskitäpärin sen takia, että normiläski oli liian kova maastoajossa, ja nyt kuitenki hommaat sellaisen?

  28. #388
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Etkös hommannut läskitäpärin sen takia, että normiläski oli liian kova maastoajossa, ja nyt kuitenki hommaat sellaisen?
    Kaiketi joo. Mutta nyt on läskitäpäri, niin tuntui vähän tyhmältä pitää siinä vieressä etujoustoista läskiä. Pitää kokeilla tuollaista kevyttä ja jäykkää välillä

  29. #389
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Kävin aamupäivästä koeajamassa 9.6:a molemmat koot, 17.5 sekä 19.5. Kyllä se 19.5 sopivammalta tuntui. Ei sillä etteikö pienemmälläkin olisi ajamaan pystynyt, mutta toi isompi oli oikein hyvä.
    Mutta kyllä tuntui spessuun verrattuna ketterältä ja kevyeltä käsitellä, vaikka paino oli samoja luokkia kuin spessu kuituvanteilla ja Hodageilla.
    Lundbergin vaaka näytti pedaalien kanssa 12.5 kg, 9.8 sitten lienee vielä selkeästi kevyempi.

  30. #390
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    ..Mutta kyllä tuntui spessuun verrattuna ketterältä ja kevyeltä käsitellä..
    Itsekkin perus Fatboyta testanneena voin allekirjoittaa että oli valtava ero.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Lundbergin vaaka näytti pedaalien kanssa 12.5 kg, 9.8 sitten lienee vielä selkeästi kevyempi.
    Ei niissä kovin iso ero ole, kuva 9.8:sta mtbr:n sivulta L-koko ilman pedaleja(11,77kg):

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •