HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 167 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67 117 157 165 166 167 168 169 177 217 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.981 - 5.010 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

Passaahan tuo, kymppiin saakka maantieosat sopivat hyvin keskenään, jos nostaa haluaa 105 tai Ultegra sopii myös. Häkin pituuden kun vaan valitsee.

Haluaisin löytää samannäköisen takaheijastimen (järkihintaan Suomeen toimitettuna), eli samanlainen heijastimen muoto ja pystysuuntaisen heijastinkulman säätö, mutta ei ota löytyäkseen netin avulla. Kahteen kertaa olen tuon katkenneen varren jo korjannut ja tänään katkesi taas. Ei huvitta enää säätä sen kanssa. Mitä katselin noita takaheijastimia Motonetin ja Bilteman sivuilta, niin eivät miellyttäneet. Jeesiä?

Pelkkä ehjä varsi riittäisi.

^noita tollasia on Citymarketeissa ja Prismoissa ja Intersporteissa ym. marketeissa.

Samantapaisia on monessa kaupassa, mutta nyt oli hakusessa presis samanlainen. Piipahdin lähimmässä pyöräfirmassa ja siellä oli iso laatikollinen heijastimia. Antoivat hyvin samantyyppisen ilmaiseksi. Sain siitä täsmälleen tuollaisen samanlaisen varren katkenneen tilalle.

Moi!
    crescent 92316 kierrepakka(?) pitäisi saada auki, työkalua ei ole. Mikähän työkalu tohon pitäisi hommata? Tarkoitus olis laakerit rasvailla. Tämän näköinen on se pää mihin työkalu tulisi http://i5.aijaa.com/b/00790/13982489.jpg , eli tommonen nelilovinen työkalu.

Edit: Löytyi ehkä, onko fr 3 oikea työkalu?
    moikkis muokkasi tätä : 30.09.2015 at 23.26

Mä rälläköisin jonku vanhan hylsyn sopivaksi...

Joo taidan itsekkin rälläköidä, 16-20€ yhdestä harvoin käytettävästä työkalusta ei nappaa...

Toimiiko shimanon 8-lehtisen vaihtaja 9pakan kanssa jos vaihtaa vaan liipasimen ysiksi??

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
    Gravity, what a heartless bitch.

Aloin asentamaan Shimano Alivio etuvaihtajaa ja siinähän kävi niin, että onnistuin jo asennusvaiheessa klumpsauttamaan muovisen pro set- asennustulkin paikoiltaan. Onko tuo oikeasti tarpeen asennuksessa vai riittääkö, kun kohdistaa sen tarralapun mukaan ?

En löytänyt netistä kuvaa, miten ja missä tuo asennuspalikka sijaisee.

http://www.shimano.com/media/techdoc...9830750020.pdfMukana tulleessa? ohjeessa kohdassa ; SIS adjustment , jos kuvasta saat selvää,se on osoitettu.Kyllä sen asentaa ja säätää ilman sitäkin.
    Tos linkki ohjeeseen,sitähän voi suurentaa tarvttaessa ruudulla...

Mitä ne oli nimeltään ja mistä löytyisi värkki, joka estää ketjun tippumisen pienimmältä eturattaalta? Siis ruuvataan rungon pystyputkeen kiinni.

DEDA kutsuu sitä omaansa Dog Fang:iksi,on eri kokoja.Kuukelin kuvahaku valaisee lisää...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Toimiiko shimanon 8-lehtisen vaihtaja 9pakan kanssa jos vaihtaa vaan liipasimen ysiksi??

Vaihtaja toimii mutta riittääkö siirtymävara kun 9pakka on pikkasen leveämpi? Arvaan että riittää.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rautajalka Katso viesti
    Aloin asentamaan Shimano Alivio etuvaihtajaa ja siinähän kävi niin, että onnistuin jo asennusvaiheessa klumpsauttamaan muovisen pro set- asennustulkin paikoiltaan. Onko tuo oikeasti tarpeen asennuksessa vai riittääkö, kun kohdistaa sen tarralapun mukaan ?

En löytänyt netistä kuvaa, miten ja missä tuo asennuspalikka sijaisee.
    Tarralappu on aivan hyvä, toisaalta isoimman kammenrattaan ja häkin uloimman sisäreunan välille kun jää vähintään 2 - 2,5mm niin hyvä. Mitta on kammenrattaan piikin ja häkin alareunan välille. Tämäkin on niitä ettei tarvii mauserin kanssa tiirata,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Vaihtaja toimii mutta riittääkö siirtymävara kun 9pakka on pikkasen leveämpi? Arvaan että riittää.
    Kiitän. Kasi ja ysipakat on saman levyisiä muistaakseni.

Gravity, what a heartless bitch.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Kiitän. Kasi ja ysipakat on saman levyisiä muistaakseni.

No sittehän homma on järjestyksessä.

Mistä löytyy ? Vai löytyykö irtonaisena mistään ?
    Sigma mittarin, pinnaan kiinnitettävää magneettia ?

Sä voit laittaa ihan minkä tahansa magneetin. Ei tarvitse olla Sigma eikä edes pinnamagneetti.

Juu kyllä. Magneetti, kuin magneetti... Mutta kiinnitys on alkuperäisessä kovin kätevä.

Itse itselleni vastaten. Ebaystä löytyy.

Jatketaan yksinpuhelua : Mistä kannattaa katsella ns. quill stemmiä ? Rungon sisään menevän osuuden halkaisija pitää olla 25,4mm.
    Pituutta joku 100mm: n molemmin puolin. 25,4 mm: n ohjaustangolle. Kiinteä = ei säädettävä.
    Kulma saisi olla hieman negatiivinen.
    Ebay selattu, mutta lähes kaikki mielenkiintoiset ovat 22,2 mm.
    Adapteria + perus- stemmiä olen kokeillut, mutta minulla olleet eivät olleet hyviä.

Mitä pitäisi tehdä, kun ohjauslaarei löystyy maantiepyörässä parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen?
    Jos kiristän tuota kannen alla olevaa ruuvia liikaa, tanko ei käänny.

Olen mielestäni kiinnittänyt kannen ruuvin ja stemmin kaksi ruuvia kohtuullisen kireälle, en kaikin voimin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rautajalka Katso viesti
    Jatketaan yksinpuhelua : Mistä kannattaa katsella ns. quill stemmiä ? Rungon sisään menevän osuuden halkaisija pitää olla 25,4mm.
    Pituutta joku 100mm: n molemmin puolin. 25,4 mm: n ohjaustangolle. Kiinteä = ei säädettävä.
    Kulma saisi olla hieman negatiivinen.
    Ebay selattu, mutta lähes kaikki mielenkiintoiset ovat 22,2 mm.
    Adapteria + perus- stemmiä olen kokeillut, mutta minulla olleet eivät olleet hyviä.
    VeloSolosta voi kysellä tai sitten japanilaisista ratapyöräilyyn erikoistuneista kaupoista.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

PeeHoo ,tarkistappas ettei toi ruotoputki o antanu periks,kuvast kattoen vaikuttais kuituiselt.Toi top cappi on aika naftin oloinen,eihän se vaan kanna tohon stemmin sisäpintaan ja haittaa siten tasaista puristumista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    PeeHoo ,tarkistappas ettei toi ruotoputki o antanu periks,kuvast kattoen vaikuttais kuituiselt.Toi top cappi on aika naftin oloinen,eihän se vaan kanna tohon stemmin sisäpintaan ja haittaa siten tasaista puristumista.
    Kiitos, tutkin/tutkitutan!

Kuitua on.
    PeeHoo muokkasi tätä : 18.10.2015 at 11.10

Minulla on jo kuukausia näkynyt yksityisviesteissä 1 viesti lukemattomana, vaikka kaikki mitä siellä on olen lukenut. Edelleen se 1 viesti näkyy myös sisäänkirjautuessa, mikä häiritsee kun ei välttämättä noteeraa jos oikeasti tulee lukematon viesti kun näyttää jatkuvasti 1 lukematonta. Saisiko sitä jotenkin pois.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Uskaltaako tällä ajaa?

Unohtivat huollossa laittaa tuohon laakerit takas. Huomenna pitäis töihin päästä (25km) ja huoltoliikkeeseen.

Tosta mitään laakeria puutu, oli päässy jostain syystä liikkumaan aikaisemmin vähän ulospäin.
    Antti H muokkasi tätä : 20.10.2015 at 17.31 Syy: Vastaus itselle
    Mitä väliä sillä on, kun millään muullakaan ei ole merkitystä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeHoo Katso viesti
    Mitä pitäisi tehdä, kun ohjauslaarei löystyy maantiepyörässä parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen?
    Jos kiristän tuota kannen alla olevaa ruuvia liikaa, tanko ei käänny.

Olen mielestäni kiinnittänyt kannen ruuvin ja stemmin kaksi ruuvia kohtuullisen kireälle, en kaikin voimin.
    Löysäät stemmin kiristin ruuvit ja ohjain laakerin ruuvi sen verran että stemmi pääsee liikkumaan pienillä kopauksilla, suoristat stemmin ja kiristät ohjainlaakerin ruuvia kunnes se tuntuu riittävän tiukalta, kiristä stemmin ruuvit "pohjaan" asti.
    Ruuveile löytyy kiristysmomentit (löytyy varmaan täältä jos on momenttiavain).

Antin navasta taitaa uupua ns pölysuoja, oishan se kiva olla paikallaan. Suojaa laakeria kaikelta pahalta.

IncBuff Guest
    Miten näiden maantiehärpäkkeiden vetosuhteet menee? Toimiiko 8-speed Claris 10-speed kahvoilla ongelmitta?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •