GiantElectrobikeGarmin
Sivu 89 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 79 87 88 89 90 91 99 139 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.641 - 2.670 / 4458

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

IncBuff Guest
    Just heitin roskiin kolme vuotta vanhat Snakeskin RaRat eikä niissä mitään tollaista ollut.

Mitä topicciin tulee niin kyllä Ardentit tuntuu toimivan mainiosti näin syksyn kosteissa juurakoissa. Kivikossa pito ei kyllä ole mitenkään häävi. Edelleenkään ne ei kyllä rullaa mihinkään, että niistä yleisrenkaiksi olisi.

Häh?? Minusta ardentti on hyvin rullaava rengas, kokeileppa trailstar HD+MM settiä. Nuo EI rullaa.

Mulla menny jäykkäperän alla koko kauden nobby nic edessä ja hans dampf takana. Rullaamisesta viis, onpahan ollut pitoa. Toisaalta pelkkää polkuajoa ja lyhyitä siirtymiä.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Häh?? Minusta ardentti on hyvin rullaava rengas, kokeileppa trailstar HD+MM settiä. Nuo EI rullaa.
    Anteeksi. Asioista mitään ymmärtämättömänä en tiennyt, että rullaavuuden määritelmä on se, että löytyy vielä huonommin rullaavia renkaita.

Minusta ihmiset tuomitsevat renkaat huonosti rullaaviksi vähän köykäisin perustein.
    Rengasta pitää verrata niihin renkaisiin joita vastaavissa olosuhteissa käytetään sen sijasta.
    Hans Dampfia ei tyypillisimmin käytetä kuivan kelin kesärenkaana, vaan märän kelin syys-,talvirenkaana, samoissa olosuhteissa joku toinen laittaa ainakin eteen Magic Maryn, Minionin, Dirty Dannyn, Butcherin tms ja näihin sitä silloin pitää myös verrata eri osa-alueilla. No onko HD huonosti rullaava verrattuna Magic Maryyn tai Minioniin? Ei ole, päinvastoin. Ehkä ainoastaan Butcherin seos ja kuvio suosii paremmin rullaamista, vaikka iso kumi onkin. Sensijaan HD pärjää yllättävän hyvin tässäkin porukassa pidon suhteen, sen braking ja cornering grip ei todellakaan kalpene dh tyyppisille renkaille trailiolosuhteissa, sen aukoton cornering grip, jonka sivunappuloiden eteen asetellut vinonappulat mahdollistavat tekevät mutkiin ajon kokemattomammallekin kuskille turvallisemman tuntuiseksi kuin monissa vastaavissa verrokeissa, joissa kulutuspinnan ja sivunappulan välissä on ns dead spot. Pitoa riittää niin märällä kalliolla kuin juurillakin ja ainakin 2.25-kokoisena ja varsinkin edessä käytettynä rengas on varsin ajettava. Jokainen päättää itse millaisen yhdistelmän pyöräänsä laittaa. Haluaako painottaa pitoa vai rullaavuutta. Itse haluan pitävän, mutta rullaavan yhdistelmän ja HD-GC on sitä mitä suurimmassa määrin tämänkaltaisiin olosuhteisiin. En ole kertaakaan kokenut edes asfaltilla ettei pyörä kulje. Jos laittaisin HDn taaksekin pito varmasti paranisi vieläkin, mutta vastaavasti rullaavuudessa tulisi hieman takkiin. En silti epäile hetkeäkään etteikö sekin yhdistelmä olisi ihan yhtä ajettava.

Tuntuu, että HDtäkin verrataan kevyisiin XC renkaisiin ja se on kyllä epäreiluinta mitä voi tehdä, sillä yksikään xc rengas ei pärjäisi alkuunkaan pitovertailussa sen kanssa, eikä niitä käytetä samaan tarkoitukseen. Kuinka moni ajaa vielä teknistä maastoajoa tähän aikaan vuodesta Fast Trakilla, Thunder Burtilla tai vastaavilla? Ei monikaan, koska näillä keleillä tarvitaan hieman kuvioidumpaa rengastusta jos halutaan pito säilyttää kohtuullisena. Verrataan siis renkaita niihin verrokkeihin joita samoissa olosuhteissa käytetään. Vaikka joku ajaisi kesätkin HDllä, se ei pääasiallisesti ole kuivan kelin kesärengas eikä sitä tule niihin verrata.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Komppaan kyllä Nanaa tuossa. Mutta faktahan on toinen tykkää äitistä toinen tyttärestä. Itselle riitti yksi reissu Slaughterilla tuolla märässä metässä. Kesät tuli ajettua mettä ja työmatkat renegadeilla joilla pärjäsi hyvin. kuntoahan se vain nostaa jos ei rullaa .

Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla

IncBuff Guest
    Olen eri mieltä. Jos joku tekee renkaan joka pitää kuin liima niin se ei tee siitä hyvin rullaavaa koska muilta ei löydy vastaavalla pitokyvyllä olevaa kumia.

No samapa tuo. Olen pääsääntöisesti ajanut niillä kumeilla, mitkä alla sattuu olemaan asiaa sen pahemmin miettimättä niin en ymmärrä tätä jatkuvaa rengashieromista muutenkaan.

^^ Jep, renkaat jos mikä on _hyvin_ persoonakohtaisia valintoja ja mielipiteet vaihtelevat tosi paljon ja se on ihan ymmärrettävää, niin pitääkin olla, että jokainen valitsee omaan ajotyyliin parhaiten sopivat renkaat, mutta niitä täytyy vertailla samaan käyttöön tarkoitettujen verrokkien kanssa, ei ihan toisenlaisten kumien kanssa.
    Minusta HD on ehdottomasti yksi niistä renkaista, joita jokaisen kannattaisi koittaa ainakin kerran, samaa sarjaa kuin Butcher, tai kesällä Fast Trak, Rara jne yms. Nekään eivät ole kaikkien mieleen, eikä pidä ollakaan, mutta ne ovat hemmetin hyviä renkaita ja siksi monien suosikkeja.

Incbuff, tottakai renkaita täytyy verrata vastaaviin, sillä jos vertaat pitävää rengasta kevyeeseen semislickiin jolla ei ko olosuhteissa voi oikein edes ajaa ei siitä vertailusta ole mitään hyötyä. Jos sensijaan vertaat niihin renkaisiin joita käytetään samoissa olosuhteissa saat todennäköisimmin itsellesi valittua sopivimman pito-rullauskombon renkaisiin.
    -team Söpöshox

Onko porukalla kokemusta Maxxis High Roller II 3C MaxxTerra renkaasta takakumina? Tuossahan on jännä, "neliömäinen" kuvio ja aika pehmeä kumiseos. Mulla on semmonen nyt edessä ja mietin pitäisikö pahimpiin syksyn märkiin vaihtaa takana oleva Ardent myös tommoseen.

Nana nyt on eka pitempi lenkki GC takana heitetty ja kyllä tykkää enemmän Purgatorista takana. Kyllähän tuo rullaa paremmin mutta tällä kelillä tuota mutaa,märkää juurta ja kalliota on sen verran että pitoa voisi olla enemmän. Ei missään tapauksessa huono ajaa. Mutta kyllähän tuo setti paremmin rullaa.

Rullaa tai ei.. Mulla oli ostaessa pyörässä nobby nicit, lipsui liikaa, en tykänny. Seuraavaksi alle jotkut karkeat kendat, pitoa oli, mutta ne oli jo raskaan tuntuiset. Sen jälkeen tuli laitettua hans dampfit eteen ja taakse. Ja noilla on menty, joka kelissä, jossa nyt tulee ajettua. Tykkään. Kuivemmat kelit ja kovat polut menee kohtuu kivasti kovemmillakin paineilla (näppituntuma, ei mittaria) kostealla vähän matalamalla. Matalammilla toki toimii joka tilanteessa ja irtohiekalla/soralla luisto on rauhallisempaa ja ennakoitavampaa. Eli ei lähde alta vaan luistaa sopivasti

nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    No samapa tuo. Olen pääsääntöisesti ajanut niillä kumeilla, mitkä alla sattuu olemaan asiaa sen pahemmin miettimättä niin en ymmärrä tätä jatkuvaa rengashieromista muutenkaan.
    Tästä kerrankin samaa mieltä.
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambe Katso viesti
    Nana nyt on eka pitempi lenkki GC takana heitetty ja kyllä tykkää enemmän Purgatorista takana. Kyllähän tuo rullaa paremmin mutta tällä kelillä tuota mutaa,märkää juurta ja kalliota on sen verran että pitoa voisi olla enemmän. Ei missään tapauksessa huono ajaa. Mutta kyllähän tuo setti paremmin rullaa.
    Okei, joo Purgahan on ihan hyvä rengas, se on vaan hieman erityyppinen ja vähän makuasia kummasta tykkää. Itsellä tällä hetkelläkin GC takana ja tykkään tosi paljon HDn kanssa. Purgassa taas on esim ilmatilaa enemmän minusta kuin GCssä ja siitä on varmasti hyötyä. GCssä saa pitää aika alhaisia paineita kun on märkää, mutta alhaisilla paineilla on toistaiseksi itselle pito riittänyt. Toki saa vähän tarkempi olla kuin jonkun Butcherin kanssa vaikka märillä juurilla, mutta tykännyt oon.
    -team Söpöshox

noniinno Guest
    Kyllä renkaan rullaus on aika absoluuttinen käsite, enkä ymmärrä miten sitä pitäisi tarkastella suhteessa käyttötarkoitukseen. Jos myöhästyy töistä kun ei watit riitä, ei paljon lohduta jos tietää kumen olevan dh:ssa märällä radalla keskimääräistä paremmin rullaavana pidetyn.

On se hyvä, että palstalla riittää asiantuntijoita, itse en tällaisesta knoppailusta juuri saa mitään irti. Nyt kun kesän olen ajanut samallã rengaskombolla, luulen että olen oppinut vähän tuntemaan niiden metkuja.

Tuota, threadin otsikko on märälle juurakolle ja kivikolle renkaat. Sen perusteella ei liene kyse työmatkoista, kuten mtb rengastopikeissa harvemmin on. Märällä juurakolla ja kivikolla pito on erittäin tärkeä ominaisuus ja rullaavuus toissijainen, sillä rullaavuutta ei oikein edes huomaa ennenkuin pääsee hieman tasaisemmalle alustalle.
    -team Söpöshox

noniinno Guest
    Tuota, rullaavuus on ihan yhtä merkittävä tekijä märän kivikon renkaissa kuin renkaan kyljen ruudukkokuvio tai sen puute. Aikaisemmin joku taisi rullaavuudestakin mainita.

Kiitos kuitenkin kun jaksat kokemuksesi jakaa ja sivistää meitä, jotka eivät asiasta mitään ymmärrä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Kyllä renkaan rullaus on aika absoluuttinen käsite, enkä ymmärrä miten sitä pitäisi tarkastella suhteessa käyttötarkoitukseen. Jos myöhästyy töistä kun ei watit riitä, ei paljon lohduta jos tietää kumen olevan dh:ssa märällä radalla keskimääräistä paremmin rullaavana pidetyn.
    Omavaltaisesti väitän, että suurin osa trailikuskeista pitää Ardentia kuivan kelin rullaavana renkaana. Jos joku tulee tän otsikon alle valittamaan sen huonosta rullaavuudesta, niin kyllä se tarkoittaa, et noi asiat on vaa tosi suhteellisia.

Työmatkatempossa voi sit vaikka itkeä Marathonien huonosta rullaavuudesta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt kun kesän olen ajanut samallã rengaskombolla, luulen että olen oppinut vähän tuntemaan niiden metkuja.
    Tässä tulee tämän ketjut viimeisen 10 sivun viesteistä seulottu suurin viisaus. Ensin opetellaan ajamaan yksillä renkailla kunnolla ja sitten testaillaan muita. Ja mietitään, tarvitseeko jokainen renkaanvaihto-operaatio raportoida tänne. Facebook on näitä "päivityksiä" varten.
    Roots, bloody roots

Jos sinua ei kiinnosta renkaanvaihto älä vaihtele renkaita ennenkuin ne kuluvat puhki. Tämänkaltaiset threadit ovat kullanarvoisia arvostelujen ohella itselleen hyviä renkaita etsiville, niille jotka haluavat vertailla, jotka haluavat kokeilla useampaa kuin yhtä voidakseen niitä sitten vertailla. Jos se ei omaan tyyliin sovi nämä voi jättää lukematta, eihän kukaan pakota rengastopikkeja lukemaan, mutta niiden tarkoitus on juurikin tämä. Minä olen löytänyt itselleni useita todella hyviä renkaita juuri tämänkaltaisten topikkien ja arvostelujen avulla.

Minua ihmetyttää miksi jonkun on pakko näitä tulla lukemaan ja sitten valittaa kun kerrotaan kokemuksista jos se ei itseä kiinnosta. Siellähän niistä kokemuksista olisi paljon hyötyä kun fb:ssa kertoisi pyöräilyä harrastamattomille, että HD on hyvä rengas.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Tässä tulee tämän ketjut viimeisen 10 sivun viesteistä seulottu suurin viisaus. Ensin opetellaan ajamaan yksillä renkailla kunnolla ja sitten testaillaan muita. Ja mietitään, tarvitseeko jokainen renkaanvaihto-operaatio raportoida tänne. Facebook on näitä "päivityksiä" varten.
    Aamen.

Nanalle sellanen kyssäri, että ootko miettinyt, jos kirjottaisit sen takia, että olis sanottavaa etkä vaan kirjottamisen ilosta? Pikkasen olis tsemppaamista myös tehokkuudessa eli samat asiat voisit ilmaista lyhyemmin. Ja mitäköhän topiccia mä luin eilen, kun sulla oli 30 minsaan 4 viestiä ja kukaan muu ei ei sanonut mitään. Voisko ne viestit edes laittaa siihen yhteen ja samaan? Ja tämä viestiketju on erittäin laadukas ja tietoa löytyy reilusti, mutta valitettavasti Nana sun viestejä en jaksa enää edes alottaa lukemaan.

Jos ei jonkun viestejä halua lukea niin jättää ne lukematta, ei siinä sen kummempaa.
    -team Söpöshox

Mielenkiintoista rengastestiä, ainakin itse olen lukenut ja HansDamphit PaceStarina EVOna vakavassa harkinnassa ... Jos lipsuttelu märillä juurakoilla ja kivikoilla alkaa kyllästyttämään ja/tai kaatumisten määrä alkaa ylittää sietokyvyn .. Jatka vaan Nana valitsemallasi linjalla
    -- not fast but furious --

noniinno Guest
    Miksi Pacestar? Trailstar on pitävämpi. Rullaavuudestahan ei saanut keskustella, koska sillä ei ole väliä.

Miksi Pacestar? Trailstar on pitävämpi. Rullaavuudestahan ei saanut keskustella, koska sillä ei ole väliä.
    Pacestar lienee hitusen kestävämpi ,, Eipä tuo Trailstarkaan ole poissuljettu .. Kumpikohan kumiseos mahtais olla parempi valinta talvea silmälläpitäen?

Ehkäpä eteen Trail ja taakse Pace voisi olla se toimivin .. (Paremmin näistä tietävät voinevat oikaista arvelua)
    mk muokkasi tätä : 28.09.2015 at 19.39 Syy: Trail/Pace -combo

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    Omavaltaisesti väitän, että suurin osa trailikuskeista pitää Ardentia kuivan kelin rullaavana renkaana. Jos joku tulee tän otsikon alle valittamaan sen huonosta rullaavuudesta, niin kyllä se tarkoittaa, et noi asiat on vaa tosi suhteellisia.

Työmatkatempossa voi sit vaikka itkeä Marathonien huonosta rullaavuudesta.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kuka täällä mitään on valittanut? Hyvä että saatiin taas yksi termi eli trailikuski. On marapapattajaa, xc-ajokoiraa ja niin ees päin, mutta kerrallaan vain yhden ryhmän mielipiteet on niitä oikeita ja eri mielipiteitä esittävät on valittajia, vaikka samoja polkuja ne kaikki näyttää ajavan.

Menisin ulos ajamaan ties millä pyörällä, ties minä kuskina ja niillä renkailla jotka alla sattuu olemaan, mutta kun olen flunssassa niin pitää postailla vaan tänne foorumille.

Se on valitettavaa, ettei Schwalbe ilmeisesti tee HDtä 2.25-koossa kuin 27.5"na, ei lainkaan 29 ja 26:na ja tuo 2.35 kuulemma vastaa kooltaan 2.5:ttä, eli on selvästi iso rengas.
    Pace staria en ole itse kokeillut, se kuulemma kestäisi pakkasta, trail star ilmeisesti ei, mutta aion ajella tuolla ainakin nyt syksyn. Trail star on kuitenkin pitävämpi, eikä edessä niin helposti kulukaan.
    -team Söpöshox

Minkälaisia kokemuksia kuskeila on tuon Butcher Controllin kylkien kestävyydestä?

noniinno Guest
    Itselläni edessä ja takana Mary trailstar ja ajattelin talven noilla ajaa. Vaikka rullaavat duunimatkan asfalttiosuudet vähän heikosti, vastaavasti kivikkojuurakoilla pito on hitusen parempi kuin Thunder Burtilla. Kestävyydestä en ole huolissani, kaksi snakebiteä käärmeennahkakumiin tänä kesänä osoittivat, että pomminvarmaa rengasta ei olekaan. Jos kuvion saa ajamalla loppuun tai rikki, sittenpä on substanssia kertoa kestävyydestä.

@mk, trailstar kovettuu pakkasessa muoviksi, pacestar hyvä talvella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    @mk, trailstar kovettuu pakkasessa muoviksi, pacestar hyvä talvella.
    ^thanks .. näin olinkin lukevinani jostain, mutta hyvä saada varmistus.. Ehkäpä pacestar versiokin noista toimii ihan ok näitten liukkaampien kumien jälkeen

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •