FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 91 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 81 89 90 91 92 93 101 141 191 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.701 - 2.730 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Tubeless-kokeilut Robs'sonin vanteella eteni siihen pisteeseen, että sain GC:n nousemaan vanteelle lisäämällä yhden kerroksen lisää teippiä. Pistin 1,5bar painetta ilman litkuja, puoli tuntia pysyi paikallaan. Toista kertaa ei enää noussutkaan, oli solumuovi painunut niin paljon.

Alla siis kerros teippiä, kerros ~8mm sokkelisolumuovia, ja sen päällä pari kerrosta teippiä. Teippinä 75mm Nitto 21 tms., paksua ja lujaa teollisuuskäyyttöön.

Mitäköhän tuota kokeilis seuraavaksi? Kehät on siis Fattyn kehiä vastaavat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    No tuollanen justiin siinä on...
    Ite sain mavic crossridessä ratkastua homman sillä että dippas venttiilin litkuun ensin..alko luistaan paikalleen ja sai kiristettyä. Ennen toimenpidettä paine tuli hyvää tahtia ulos..

IncBuff Guest
    Eipä ole ollut koskaan tuollaisten venttiilien kanssa mitään ongelmia.

Hyvin tuokin on puoli vuotta kestäny, vaan kohtahan tuo selviää, kun tutkitaan...

markettipyörämies Guest
    Ite oon laittanut sisäpuolelle venttiilin lisävarmistukseski vanhasta läskinsisäkumesta tehdyn "prikan". Ulkopuolisen kiristysmutterin alle vielä normaali teräsprikka niin saa varmasti pitävän ja helposti kiristettävän liitoksen vaikka venttiilinä sisuskumesta kierrätetty venttiili.

Teippien vuotelusta pääsee taas kätevästi eroon, kun ei käytä teippiä.

Joo, teippauksessa oli vika, nyt uudet teipit ja kovaa ajoa! Tuon teräsprikan laitoin kirimutterin alle ja istuu kyllä Venttiili jämäkästi. Kiitos vinkistä!
    Niin oli näköjään kiirus ajamaan, että lou lipsahti ns.väärinpäin vanteelle...
    tinke77 muokkasi tätä : 27.09.2015 at 13.35

Kannattaa harkita tuota markettipyörämiehen teipitöntä menetelmää. On keveämpikin. Eikä vuoda teipit. Fatbikerengaskeskustelussa on tuoreita kuvia.

Kiinnostaisi litkuttaa nuo cyclon renkaat.

Vanteissa ei ole kuin venttiileitten reijät. Ei edes vannenauhaa.
    Tarviiko vanne silti tuota teippiä?

Kyseiset vanteet ja renkaat eivät siis ole minkäänlaisia tubeless ready versioita.

Vanteet: Fulcrum Racing 7
    Renkaat: Rocket Ron

Kiitos!

markettipyörämies Guest
    Joku vastaavan tahnan soveltuvuutta kyseli ameriikassa, onko kukaan täällä testannut? Kiinnostaisi kokeilla painesäkin tekoa tällä, muovi hoitaa omat tubeletukset jatkossakin...

Minähän en mitään tiedä, mutta laittaisin ensiksi sen vannenauhan ja sitten teippiä. Kyllä se sen teipin ainakin vaatii, vannenauhasta en noin kapeissa ole ihan varma.

Mitä taas tulee noihin Fulcrumeihin, niin muistaakseni sen profiili ei ole tubeleksen kannalta kovin ihanteellinen. Ei netti sanonut mitään? Eli että olisiko joku kokeillut? Valmistajalla on omat näkemyksensä, joita jotkut toimijat ovat onnistuneesti kyseenalaistaneet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liivi Katso viesti
    Kiinnostaisi litkuttaa nuo cyclon renkaat.

Vanteissa ei ole kuin venttiileitten reijät. Ei edes vannenauhaa.
    Tarviiko vanne silti tuota teippiä?

Kyseiset vanteet ja renkaat eivät siis ole minkäänlaisia tubeless ready versioita.

Vanteet: Fulcrum Racing 7
    Renkaat: Rocket Ron

Kiitos!
    Ei onnistu. Rocket Ronit eivät pysy edes tubeless-vanteella. Krossi-tubeless vaatii oikeasti yhteensopivaa ja tubeless-spesifiä kamaa. Renkaaseen tulevat voimat ovat myös ikävämpiä kuin maastossa.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

DT Swiss BR 2250 ja Gorillateippi

Luottamus Gorillateipin ylivertaisuuteen on vähentynyt merkittävästi viime päivinä kun olen yrittänyt saada BR2250-vanteita tiiviiksi.
    Setup on siis seuraava: ensin vanteen putsaus huolellisesti Quickcleanillä ja sitten reikien peitoksi 50mm leveää heijastinteippiä väärinpäin liimapinnan suoja irroitettuna ja lopuksi päälle leveää Gorillateippiä (mahtuu hieman venytettynä juuri sopivasti vanteen reunojen pienten pykälien väliin). Teipin ja vanteen reunan väliin ja siis molemmille puolille muutaman millin levyinen tila, johon renkaan reunan pitäisi mahtua.
    Asennuksen jälkeen olen varmistanut, että teippi on hyvin kiinni vanteessa kummallakin reunalla noin vajaan sentin matkalta eikä missään kohtaa ole näkyvää vekkiä tms. Tubelessventtiilin olen kiristyksen jälkeen tiivistänyt Sikaflexillä, kuten myös teipin sauman.
    Kaiken tämän varmistelun jälkeen ilmaa kuitenkin vuotaa jostain (saippuavesi kuplii iloisesti vanteen kevennysreikien reunojen ja heijastinteipin välistä). Voiko olla niin, että Gorillateippi ei tiivisty "ilmatiiviiksi" vanteen pintaa vasten? Vai eikö Gorillateippi olekkaan itsessään ilmatiivis?
    En vielä ole laittanut litkuja sisään kun mielestäni setupin pitäisi jo ilmatiivis litkuitta.

Laita tyhjiöputkimuovia. Ei vuoda teippi enää. Sen jålkeen kun ei ole teippiä.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpf Katso viesti
    En vielä ole laittanut litkuja sisään kun mielestäni setupin pitäisi jo ilmatiivis litkuitta.
    Aika harvoin on, vaikka kaikki on tehty oikein. Pienikin valuvirhe kumissa ja ilmaa puskee ohi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Aika harvoin on, vaikka kaikki on tehty oikein. Pienikin valuvirhe kumissa ja ilmaa puskee ohi.
    Juu, ilmaa tulee vähän myös renkaan ja vanteen reunan välistä. Sitä en vain oikein ymmärrä, että myös kevennysreikien reunojen ja heijastin teipin väleistä sekä nippeleiden juuresta. Asennus näyttää nimittäin täydellisen ilmatiiviiltä.

No, kaipa sitä pitää huomenna lähteä Biltemasta ostamaan tyhjiöpakkauskone ja tyjiöputkea...

mutanaama Guest
    Kokeile vielä laittaa sisuri parin barin paineilla vaikka yöksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Kokeile vielä laittaa sisuri parin barin paineilla vaikka yöksi
    Juuri näin, se sisuri painaa ja tiivistää sen teipin vanteeseen. Siellä ei tarvi kummoista vekkiä teippauksessa olla kun ilma vuotaa välistä karkuun.

Mulla on ollut molemmilla vaneilla sisurit yön yli ja olen tsekannut, että vekkejä ei ole. Laitoin aamulla vielä sisurit ja mutanaaman ehdottamana pari baaria painetta sisään. Tsekkaan lopputuloksen illalla tai huomenna.

Tässä kuva setupista. Tuo valkoinen tavara on renkaan sisäpinnalta rapissutta kuivunutta litkua (kokeilin kerran litkun kanssa).

Ja tälta näyttää lopputulos:

Sitä ilmaahan jää tuon heijastinteipin alle ja sieltä se pikkuhiljaa kuplii kuvasi osoittamalla tavalla pois, gorillateipistä ei ilma tule läpi.

Liekö tanwall-renkaan ominaisuus, mutta melkoisen mahdottomalta tuntuu tällä hetkellä saada ruskeakylkistä Natea tiivistymään nextien kanssa. Yli 0,3 bar painetta niin alkaa litkut suihkimaan reunanauhan alta joka puolelta.
    Toi rengas on melkoisen jäykän oloinen, laitoin nyt sisurit ja 2,5 kiloa painetta josko renkaat vähän venyisi. Myös ajaminen sisurien kanssa saattais vähän notkistaa rengasta että se alkaisi pitämään, vai hä?

Onko olemassa jotain 99,9% varmuudella toimivaa paikasarjaa? Muutamat reijät olen paikannut ihan perus markettisisuripaikoilla mutta nuo tuntuvat aina tarvitsevan kaveriksi 100litraa possuliimaa... Ja tosiaan kaikki reijät on aina kulutuspinnan puolella eikä renkaan kyljissä.

Mulla on ollut molemmilla vaneilla sisurit yön yli ja olen tsekannut, että vekkejä ei ole. Laitoin aamulla vielä sisurit ja mutanaaman ehdottamana pari baaria painetta sisään. Tsekkaan lopputuloksen illalla tai huomenna.
    Voi perse, kyllä se nyt taitaa olla niin, että Gorillateippi ei vaan tartu riittävän tiukasti BR2250-kehien pintaan ja jostain ilmaa pääsee pakenemaan. Pitää vissiin vielä kokeilla kahdella kierroksella kapeampaa G-teippiä siten, että laittaa sen ihan reunasta toiseen. Jos rengas puristuessaan vannetta vasten tukkisi kaikki mikroskooppisetkin raot.

Oletko karhentanut/hivassut vanteita yhtään teipin kohdalta... Karhunkieli/maalarin hiontasieni voip olla se mikä puuttuu vielä.

markettipyörämies Guest
    Se on se DT:n anodisointi melko röpelöistä, johtusko siitä että teippi ei tartu kunnolla? Ei teippiä, ei huolia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mazza Katso viesti
    Tubeless-kokeilut Robs'sonin vanteella eteni siihen pisteeseen, että sain GC:n nousemaan vanteelle lisäämällä yhden kerroksen lisää teippiä. Pistin 1,5bar painetta ilman litkuja, puoli tuntia pysyi paikallaan. Toista kertaa ei enää noussutkaan, oli solumuovi painunut niin paljon.

Alla siis kerros teippiä, kerros ~8mm sokkelisolumuovia, ja sen päällä pari kerrosta teippiä. Teippinä 75mm Nitto 21 tms., paksua ja lujaa teollisuuskäyyttöön.

Mitäköhän tuota kokeilis seuraavaksi? Kehät on siis Fattyn kehiä vastaavat.
    Saikko Mazza toimimaan? Mulla se 8cm Robssoni, vannenauha, routamatto ja split tube, no problemo toistaiseksi.
    go play chicken with your lactate threshold
    Mun Youtube
    https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/

Pahoja Tubeless ongelmia!

Voi perse, kyllä se nyt taitaa olla niin, että Gorillateippi ei vaan tartu riittävän tiukasti BR2250-kehien pintaan ja jostain ilmaa pääsee pakenemaan. Pitää vissiin vielä kokeilla kahdella kierroksella kapeampaa G-teippiä siten, että laittaa sen ihan reunasta toiseen. Jos rengas puristuessaan vannetta vasten tukkisi kaikki mikroskooppisetkin raot.
    Katselin noita kuviasi. Ensinnäkin minä olen saanut läskin gummit pitämään ilmaa laittamalla 100 mm klovninkenkien keskelle sen solumuovikaistaleen (aka. eristekaista). Leveytenä muistaakseni 75 mm ja reunoille on siten jäänyt kumin reunuksen mentävä kaistale. Toiseksi olen vetänyt gorillat aivan vantehien reunoihin asti. Mikäli näen oikein, sinulla teipit eivät ylety vanteen reunoihin asti. Tällä tavoin olen onnistunut tiivistämään kolme kiekkoa varsin vaivattomasti. Yhteen kiekkoon riitti kerros Gorillaa, kahteen tarvitsi kaksi kierrosta. Jos nämä ja edellä mainitut neuvot eivät kelpaa kiekoille vieläkään, niin sitten ghetto-tyylillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti missile Katso viesti
    Saikko Mazza toimimaan? Mulla se 8cm Robssoni, vannenauha, routamatto ja split tube, no problemo toistaiseksi.

Juu, just pari päivää sitte sain pelaamaan. Nyt reunoilla 8*30mm ja 8*15mm solumuovikaistaleet päällekäin ja 1-2 kierrosta teippiä joka välissä. Pitää ilmat vajaa puoli tuntia ilman litkuja, eikä putoa kehältä paineen loppuessa. Litkut kerkiän lykäämään sisään ensi viikolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Toiseksi olen vetänyt gorillat aivan vantehien reunoihin asti. Mikäli näen oikein, sinulla teipit eivät ylety vanteen reunoihin asti. Tällä tavoin olen onnistunut tiivistämään kolme kiekkoa varsin vaivattomasti. Yhteen kiekkoon riitti kerros Gorillaa, kahteen tarvitsi kaksi kierrosta.
    Reunojen alle ehdottomasti, ei jää litkulle saumaa mihin työntyä. Ja vielä parempi ku heität sen gorillarullan kuubaan ja haet vaikka Clas Ohlsonilta sitä 100 mm leveetä pressuteippiä. Ei tartte miettiä tarttuuko, kunhan ei se yks ainoo vanteen levyinen sauma pääse ottamaan litkua allensa.

Hienosti pelas kerrasta omat Clown Shoet, 100 mm leveetä PE-teippiä pari kiekkaa oman vannenauhan päälle ja ilmat sisään. Piti semmoisenaankin muutaman tunnin ilman litkua. Mitään telttapatjoja tms. tarvita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Katselin noita kuviasi. Ensinnäkin minä olen saanut läskin gummit pitämään ilmaa laittamalla 100 mm klovninkenkien keskelle sen solumuovikaistaleen (aka. eristekaista). Leveytenä muistaakseni 75 mm ja reunoille on siten jäänyt kumin reunuksen mentävä kaistale. Toiseksi olen vetänyt gorillat aivan vantehien reunoihin asti. Mikäli näen oikein, sinulla teipit eivät ylety vanteen reunoihin asti. Tällä tavoin olen onnistunut tiivistämään kolme kiekkoa varsin vaivattomasti. Yhteen kiekkoon riitti kerros Gorillaa, kahteen tarvitsi kaksi kierrosta. Jos nämä ja edellä mainitut neuvot eivät kelpaa kiekoille vieläkään, niin sitten ghetto-tyylillä.
    Noissa DT Swiss:n kehissä on reunoilla pienet pykälät ja sen jälkeen pari milliä leveä tasainen alue, jolle ainakin Flowbeist ja Dunderbeist nousee hienosti ja pysyy ilman paineita. En tosiaan laittanut Gorillateippiä aivan reunoihin asti kun 75 mm leveä teippi riitti sopivasti näiden pienten pykälien väliin.
    Otin aamulla Gorillateipin irti ja näyttää tosiaan siltä, kuten markettipyörämies totesi, että tuon röpelöisen anodisoinnin takia Gorillateippi ei tartu vanteen pintaan kovinkaan tiukasti.
    Kaksi limittäistä kierrosta teippiä laitettuna reunasta reunaan varmaankin toimisi, mutta nyt kokeilen ensin tyhjiöputkiviritystä.

Onko kevennysrei'itetyssä läskivanteessa vannenauhan korvaaminen liimapinta ylöspäin asetetulla teipillä puhtaasti ulkonäkökysymys, vai toimiiko se jossain seikassa paremmin kuin alkuperäinen vannenauha? Sisäpuolelle tietty gorillaa/pressuteippiä tms.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •