Joku tossa Ninerin painossa mättää. Oma 29 täysnotkukin on kilon tota keveämpi polkimineen ilman ainuttakaan kuituosaa.
Joku tossa Ninerin painossa mättää. Oma 29 täysnotkukin on kilon tota keveämpi polkimineen ilman ainuttakaan kuituosaa.
Kyllä tuo Ninerin paino voi olla aika lähellä , itselläni oli M-kokoinen runko ja jostain jäänyt mieleen että pelkkä runko oli lähempänä 3kiloa kuin 2.5kiloa.
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Koko M 2267 g ilman keulaa ja keskiötä ja varmaan ilman ohjainlaakeriakin.
https://r2-bike.com/NINER-Mountainbi...-9-Steel-2260g
Siitähän sitä pääsee tietty laskemaan, kun lisää kaikki muut osat. Itse tarviin tosin L kokoisen.
Pikaisella googlaamisella esim just Canyonin cf slx painaa m kokoisena n. 1100 g. Eli reilun kilon ero, 3,5 kg kokonaisen pyörän ilmoitetuissa painossa ihmetyttää edelleen. Nyt ei ole aikaa alkaa laskemaan osa kerrallaan painoa syyn löytämiseksi mutta runkojen painoja vertaamalla alle 12 kilon pitäis pystyä helposti. 13,5 kiloinen yli 3000 euron takajäykkä pyörä on järjetöntä vaikka kuinka tuota Sirriä tekisikin mieleni.
kauris muokkasi tätä : 09.09.2015 at 09.55
Täällä sanotaan L:lle 2430g. Toimitukseen kuuluu EBB, ohjainlakru, satulatolpan panta, YAWYD ja maxle niin missähän määrin nuo olisivat tuossa mukana?
Oma L-kokoinen MCR painoi muistaakseni 2239g ja oli ihan lähellä ilmoittetua, mutta exceli on kotona, pittää tarkistaa.
Jostain syystä mä olen kuvitellut, että vanhemmat ilman ylikokohömppää olleet 853-Ninerit olisi olleet himpun alle tai korkeintaan himpun päälle kahden kilon runkoja, mutta kai se vaan sitten on niin, että EU:n jäykkyyskriteerien mukainen teräsrunko painaa tuon +2,2 kg, vaikka mitä tekisi. Siinä on kyllä yksi painava syy suosia pikkupajoja. Varsinkin, kun nykydollarilla eurooppalainen käsityö rupeaa olemaan melkeinpä edullista...
Painoverrokkina M-kokoinen 29-Gunnar oli vähän alle 2kg ennen kuin Konga hitsasi siihen Paragonin sliderit ja on alle 2,1 kg vielä slidereiden kanssakin.
Gasventinove taitaa olla hinta-keveyssuhteeltaan parasta 29-terästä edelleen?
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...90932220_o.jpg
- Telaio STAMBEK tg. M colore nero
- Serie sterzo tapered ZS/EC 44
- guarnitura Shimano XT8000 monocorona 32T
- Cambio Shimano XT 11 vel
- Comandi Cambio Shimano XT 11vel
- Freni Shimano XT8000 con dischi ant 180 e post da 160mm
- Attacco manubrio FRM da 90mm
- Manubrio Carbocom da 700mm
- Reggisella FRM da 350mm
- Casetta pignoni Shimano XT 11-42 (11 vel)
- Forcella rigida Carbon
- Ruote DRC-AKEN da 1450gr!!!
- Gomme Continental Moutain king 2.2
- Sella San Marco Concor by Gasventinove
- Manopole in neoprene Selle San Marco
Prezzo bike completa così allestita €. 2750 spedizione compresa
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Niinhän ne olivatkin, oma Sir9 oli tällä uudella EBB:llä ja 44mm emäputkella. Ensimmäinen 29er oli vuonna 2003 Voodoon Bambala ja se oli slidereillä alle 2kg ... Mukana oli myös se kuuluisa bling![]()
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
No ilmankos ja itseasiassa ne direktiivit tais tulla voimaan vasta ekan sukupolven Ninereiden jälkeen..
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Mutta tuossa ekassa oli jännä geo, minulla oli muistaakseni 17" , pituus oli aika ok, suunniteltu kylläkin lähes 100mm stemmille, keulakulma julmetun jyrkkä. Ostin vielä silloin hipo Pacen , taisi olla eka jäykkähiilari 29er keula, tuli valmistajalta suoraan . Navat Whitet Jensonilta ja kehät Ruotsistaei löytynyt oikein mitään lähikaupoista...unohtui oleellisin , keulakulma ja geo oli niin surkea että tämmöinen pikku jalkainen saisi kengänkärjen eturenkaaseeseen kiinni, siitä se ikuinen vaihtorumba lähti päälle
![]()
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Walkolla sujuu myös cyclocross lenkit. Alla 29"kiekkosarja ja hyvin näillä matka taittuu sekä on nopea muuttaa eri lenkille sopivaksi.![]()
Oma rojekti vähän venyy kun ei meinaa tulla kauppoja vanhasta, on fillaritorilla myynnissä melkein polkuhintaan - oliskohan helpompi myydä osina???? Ja kuukauden lomareissukin lähestyy. Kyllä 2 pyörää pitäisi riittää ja tällä viisaudella mikä mulla nyt on niin ne olisi juurikin tämän säikeen mukainen 29 ja toiseksi jäisi hiilarimaantiepyörä - mulla nyt eka sellainen Ridleyn Fenix ja on sillä vaan niin hiton hieno ajaa - se on kuin hanska kädessä- ollaan siis yhtä - en tiedä, ikinä ei oo ennen pyörä tuntunut noin hyvältä. Ja tämän johdosta on nyt kaksi muuta fillaria myytävänä, maasturi 26 cotic soul ja Pelagon Sibbo - kirvelee "tappio" mikä noista on tulossa, mutta minkäs voit.... ihan ilman ei viittis luopua
Jos ei mitenkään, niin kait nyt ees jotenkin!
Våhån sama homma. 26 maasturi meni jo kaupaksi, kun pistin hinnan heti tosi alas. Toinen maantiepyöristä vielä pitää myydä mutta siinäkin pyyntö mielestäni kohdillaan ja kiinnostusta on ollutkin huonosta maantiepyörän myyntivuodenajasta huolimatta. Sitten jää vain yksi maantiepyörä ja yksi täpäri talliin, jolloin katson oikeudekseni ostaa 29 pyörän.
Saas nähdä mitä tästä tulee
![]()
Hyvä ?
Kauhian värikäs?
Kermit green?
En tiedä mitä tulee mutta lupaavalta näyttää!
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
twentyninerille
laitoin vastauksen, mutta herjasi jotta ei mennnnnnnnnnnnnnny perille - sun tarttis kai siivota lisää tilaa
Jos ei mitenkään, niin kait nyt ees jotenkin!
Vielä tohon Niner asiaan. Oma Sir9 painaa tasan 11,5kg seuraavilla hilppeillä: reba, xt 2x10, jarrut xt 160mm, ritchey lukkikset, dt swiss 240+crest+rocket ron, kuitu tanko ja tolppa.
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Sais tulla ainakin paljon kuvia!Pohdin tätä runkoa ja Salsa El Mariachia projektiksi. Salsa näytti Fox-Compissa Tequila Lime värisenä paljon haaleammalta, kuin Salsan nettisivut näyttävät. Vielä kun osaisi päättää näiden kahden välillä. Genesis olisi kyllä hieman edullisempi, mutta Salsan vaihdettava vaihtajankorvake olisi omaan mieleen huolettomampi jos kaatuu pyörällä pahemmin. Oliko sinulla Salsa vaihtoehtona?
No niin - nytkähti tämäkin projekti etiäpäin kun Cotic löysi uuden kodin - vähän niinku sydänverillä siitä luovuin ja halvalla. Nyt laitoin viälä Sibbon fillaritorille myyntiin, mutta pitäis alkaa tekeen todenteolla päätöksiä tästä 29 kokoonpanosta jotta sais sen liikenteeseen ennen lumia - sitäpaitsi koko lokakuun olen reissussa joten kiire tulee.. Niner, Konga, 2Soul cyclesin SlimJim ??? tai ihan jotain muuta... on tää vaikeeta, mutta olen kääntänyt ajatusmaailmani niin, että ei tämä olekkaan välttämättä se viimeinen ja lopullinen vaan seuraava ja sitten sitten ehkä joskus seuraa jotain muuta ... mitäs sitä itteensä huijaa!
Jos ei mitenkään, niin kait nyt ees jotenkin!
Tuon "ongelman" myöntäminen on askel parantumiseen...vai oliko se uuteen pyörään/projektiin... No sama asia!
Haron vaihteistus etenee kun tuli kiekkosetti tilattua.
Keulahommaa vähän miettinyt jos jotain sirompaa ja kevyempää löytyis. Toisaalta empä hätäile tämän projektin kanssa.
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Mulla on nyt viime keväästä lähtien ollut sekalaisessa lenkki/työmatkakäytössä täysjäykkä Inbred 1x10. Kesän aikana vaihdettu renkaat ja noin kuukausi sitten vaihdoin siihen vielä eXoticin kuitukeulan entisen teräskeulan tilalle, samalla vaihtui myös ohjainlaakeri. Onhan tuo mukava soratiepyörä, painoa nyt vajaa 10kg. Vielä on pientä viilausta jarrujen, grippien yms muodossa, mutta eiköhän tuo lähivuosina valmistu.
![]()
-Heli
"You have reached the final page of Internet. Now go out and play."
Aika ihq.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Kovasti tykkään aleksin ja Helin kulkimista.
Aleksilla tosin taitaa olla melkein puolet pyörän painosta kumeissa..
Memento mori
Tänään tuli ajettua pitkästä aikaa ns gravel grindingiä teräspyörällä (Niner Magic.Carpet.Ride 9). Ja täytyy kyllä kehua että on kyllä nimensä mukainen pyörä. Miten voi jäykkä keula suodattaa niin hyvin nimismiehenkiharat?
Käytin vielä ennen lenkkiä pyörän rapalan kalavaalla, näytti polkimien ja varasisurin kanssa 11,5kg. Raskailla kiekoilla ja perustason aluputkiosilla. Vaihteisto 1x9.
No niin, Sibbokin meni sanoisinko kuin kuumille kiville - meinasi tulla huutokauppa, mutta työkaveri sen vei. Autotalli hassun autio nyt.
Nyt sit todenteolla kolmesta pitäisi valita;
- käytetty Niner, vois vaikka yhden talven sinkuloida ja sitten katsoa seuraavaa - niikuin lisäaikaa ostais isommalle päätökselle - eli KIITOS twentyninerille tästä vinkistä ... vai tilaisko uuden Niner rungon....
Kongallekin laitoin tiedustelun, koska mielelläni kotimaista käsityöläistä tukisin...
Aika nopeita päätöksiähän tässä olisi tehtävä kun lomareissu painaa päälle ja tietty tuo käytetty voi mennä koska tahansa.. no, se tietysti helpottaisi osaltaan.
Miksiköhän kaikesta pitää noin ylipäätään täällä avautua... en oo edes facessa...
Jos ei mitenkään, niin kait nyt ees jotenkin!
Kirjanmerkit