GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 36 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 86 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

Chargeria saa suomesta, maahantuonti Huntteri.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Kas.... Surlyn uusi Wednesday http://surlybikes.com/bikes/wednesday oli mennyt multa ihan ohi... Läpiakselinen 170mm perällä oleva laite joka syö 4,6" renkuloita 80mm vanteilla, paljon kiinnikkeitä rungossa.

Mun mielestä läskissä voisi olla hyvät osat ja hyvä alumiini runko. Paino 11-12kg ja hinta 999€. Näin ehkä parinvuoden päästä.

Canyon Dudea 2016 olen odotellut, mutta eipä kuulu ei....

Mutta jos vaatimuksiin laittas vielä retkeilykäyttöön soveltuvuuden. MIstä läski rungoista löytyy kiinnikkeet tarakalle? Ja mikäli ei ole kiinnikkeitä, onnistuuko retkiversion rakentaminen vaikkapa kuitu Dudesta?

On tämä valinta vaikea. Kisaa en aja, mutta hiekkateille/poluille, lapin jängille pyörää vailla. Foorumin pohjilta esille nousseet Kona Honzo, Surly Krampus, Trek Stache 29+ja sitten nämä läskit. Kevyet kiekot vielä toivomuslistaan. Löytyykö näillä toiveilla pyörää?

Surlyn, Salsan, 9:ZERO:7, Fatbackin, joissain Trekin sekä Konan rungoissa on tarakka kiinnikkeet. 4 ensimainitun valmistajan pyöriin löytyy valmiita runkolaukkuja sekä sopivia telineitä jotka menee paikalleen ilman viritystä.

^^esim Salsa, Surly, Trek mieleinen runkosetti ja siihen hiilari kiekot ja mieleiset palikat kiinni ja retkelle. Näin saat kerralla mieleisen pelin.

Edit. HC ehti ensin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Uutena tällä foorumilla etsiskelen myös "Läskipyörää". Kiinnostuksen kohteena lähinnä Suomen Urheilupyörän SUP X.

http://www.suomenurheilupyora.fi/tuo.../sup-x-fatbike

Koitin etsiä haulla käyttäjien kokemuksia ensimmäisen erän pyöristä, mutta yllätyksekseni haku ei löydä mitään.

Eikö täällä tosiaan ole kukaan ostanut/kokeillut tuollaista, vai onko siinä jotain vikaa ? Kuukkeli löytää "Aika-ajon" ja "Rahkamuijan" raportit, joiden mukaan ainakin hyvä, mutta siihen se sitten jääkin.
    Suburban muokkasi tätä : 12.09.2015 at 14.41

www.fillaritori.com -sinne ne osto/myynti ilmoitukset menneet on..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Kas.... Surlyn uusi Wednesday http://surlybikes.com/bikes/wednesday oli mennyt multa ihan ohi... Läpiakselinen 170mm perällä oleva laite joka syö 4,6" renkuloita 80mm vanteilla, paljon kiinnikkeitä rungossa.
    Juu, herätti kanssa sen verran tuntemuksia että kysäisin Shocktherapysta saatavuutta. Tilattu on kuulemma runkona ja kompliittiina mutta ei aikataulutietoa. Suunniteltu Blutoa ja hissitolppaa silmälläpitäen, siistin näköinen ja pitäisi vielä olla kohtuuhintainenkin. Mutta onkos tuossa nyt jotain sudenkuoppia mitä en nöösinä ymmärrä?

Minä en ainakaan melkein 4 läskeily vuoden jälkeen löydä tuosta mitään puutteita, monipuoliselta laitteelta vaikuttaa, sopii polkurymistelyyn ja retkeilyyn. Kohta joku kuitenkin huutaa ettei välttämättä markkinoiden leveimmät renkaat speksien mukaan mahdu... ei ainakaan kahdella eturattaalla. Itse näen plussana kierteellisen keskiön mihin saa BB Bashguardin kiinni.

Juuri kuin mietin että olisko On-Onella mitään kokonaisedullista Blutoratkaisua niin:

http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOFATT...am-x5-fat-bike

Mitäs raati sanoo tästä tulokkaasta?

markettipyörämies Guest
    QR ja 170 eli ainakin vähän huono?

Kuin vanha Haron runko

^^Pakko yhtyä kyllä..

IncBuff Guest
    Liekkö nuo kehät edelleen samaa skeidaa kuin Fattyssä että renkaat ei meinaa pysyä paikoillaan edes sisureilla.

Mielestäni ei punnan nykyarvolla mitenkään houkutteleva vaihtoehto.

Kehät näyttäisi olevan uudet (On-One Emmental), se ei tietenkään tarkoita etteikö ne voisi olla ihan paskat Kieltämättä punnan kurssi tekee tosta kalliimman mitä saisi olla mutta silti taitaa olla halvimpia Blutolla varustettuja vaihtoehtoja.

Jos nuo On-Onen kehät on parantuneet niin tuo trail Versio vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Kas.... Surlyn uusi Wednesday...
    Wednesday vai Ice Cream Truck, siinä pulma.
    Tämä uutuus tuli kyllä pahasti sekoittamaan pakkaa.

Nyt tarvittaisiin sitä virallista persiillepotkijaa joka ohjaisi oikealle tielle...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Wednesday vai Ice Cream Truck, siinä pulma.
    Tämä uutuus tuli kyllä pahasti sekoittamaan pakkaa.

Nyt tarvittaisiin sitä virallista persiillepotkijaa joka ohjaisi oikealle tielle...
    Eikö se ratkea sillä, että miettii haluaako käyttää isoja vaiko keskikokoisia renkaita.

Toisaalta, ICT:ssä voi käyttää kumpia vain

Fat bike eli läskiä haussa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Eikö se ratkea sillä, että miettii haluaako käyttää isoja vaiko keskikokoisia renkaita.

Toisaalta, ICT:ssä voi käyttää kumpia vain
    ICT polttelee tällä hetkellä pahasti näppejä...
    Onko kuvan ICT kokoa L?
    Kuskin pituuskin kiinnostaa..?

On XL ja kuski 186. Varmaan L sopisi myös.

Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla

Kiitokset!

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Wednesday vai Ice Cream Truck, siinä pulma. Tämä uutuus tuli kyllä pahasti sekoittamaan pakkaa. Nyt tarvittaisiin sitä virallista persiillepotkijaa joka ohjaisi oikealle tielle...
    Minusta nuo ovat aika eri sarjassa. Siis ihan vaan minusta, aika vähällä kokemuksella. En tiedä, kuinka näitä oikeasti pitäisi vertailla. Itse tilasin ICT rungon juuri, kun Wednesday julkaistiin ja totesin, ettei se hievauttanut päätöstä mitenkään. Nyt kun mietin, niin en osaa sanoa selkeää syytä, miksi noin. Tiesin haluavani rungon johon mahtuu arpomatta kunnon kokoiset kumit, varmaan eniten siksi. Itsellä oli myös monia osia jo valmiina, joiden halusin sopivan, esim kiekot. Oikeastaan vaihtoehtoina oli lopulta vain ICT. Jos tyhjältä pöydältä olisi lähtenyt, niin kyllä Trek Farley 5 oli aika vahva suosikki myös, siitä tykkäsin. Mutta ICT oli kuitenkin syöpynyt korvien väliin jo aiemmin ja todella tyytyväinen olen valintaan. Yllättävän jämäkkä peli, joka tietysti näkyy painossa. Sopii hyvin Instigatorin kaveriksi täydentämään raskaamman pään retkipyörän tarvetta, kun Instigator taas on mukavan ketterä polkuajossa. Ehkä Wednesday olisi lähinnä noiden välimuoto, jos pitäisi yhteen pyörään pakottautua. Varmasti kevyempi kuin ICT, mutta sopivasti levempi rengastus, kuin Instigator. Tietysti nämäkin edelleen ääneen pähkäilyä ilman totuuspohjaa. Vaikea valinta varmasti, jos joutuisi alkaa miettimään.

Lisäyksenä, siinä ICT S-kokoisena:

ja Instigator 2.0 M-kokoisena:

^Mihinkäs väliin Tomi sijoittasit Blackborowin, se kun painii samassa sarjassa ICT:n kanssa (ja esim. keskiö sama) ollen kuitenkin alurunkoinen ja olisko myös hivenen sporttisempi (lyhyempi chainstay) kuten Keskiviikko?

Ite tilasin viime viikolla ton Bb:n, siitä innostuin jo keväällä ja nyt kun selvis et se on kait Moonlanderin lisäks ainoo saatavilla oleva runko joka nielee 26x5.05 renkaan niin se oli menoa sit. Speksit muutenkin miellyttää.

TomiKoo Guest
    Minulla ei ole henk koht kokemusta Blackborowsta. Mutta speksien perusteella lienee ICT:n hyvät puolet + keveys ja varmaan muutakin hyvää. Geo olisi ollut muistaakseni lähellä Feltiä ainakin paperilla, eli varmasti aivan hyvä. Ja tosiaan 2XL kumitkin ilmeisesti mahtuu. En näe BB:ssä mitään huonoa. Hinta toki on runkosettinä vielä hieman lisää ICT nähden, mutta se on suhteellista ja voi jostain voi löytyä halvallakin. Minulla oli yksi oleellinen juttu, että Spessun 30,9mm hissitolppa sopii tarvittaessa läskiinkin, siinä oli yksi syy jättää BB omista laskuista pois.

Mutta kuten koitin jo edellisessä tähdentää, ei sitä ICT kuumetta ihan pelkillä faktoilla osannut perustella. Joku ihan ihmeellinen fiilis rautarunkoa kohtaan minulla on. Sellaisia on nyt kaikki kolme tallista löytyvää. Se on jotenkin todellista, köykämiini ja muovisekoitteet ei ole yhtään samaa!

Juu, raudassa ei oo raha hukassa. ICT varmaankin vielä Bb:täkin tukevampi sivusuunnassa.

Mulla myös 30.9 mm Thudbuster siirrettävänä 31.6 mm putkeen, mut väliholkillahan tuo hoituu. Vai onko niitten kans ollu jotai ongelmaa? 100 mm pitkä holkki kyseessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Mutta kuten koitin jo edellisessä tähdentää, ei sitä ICT kuumetta ihan pelkillä faktoilla osannut perustella.
    No tämä. Mulla toi kuume edelleen, Spessu ollu jo vuoden päivät.
    ICT piti hankkia jo tuolloin mutta ei ollut saatavilla.

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Mulla myös 30.9 mm Thudbuster siirrettävänä 31.6 mm putkeen, mut väliholkillahan tuo hoituu. Vai onko niitten kans ollu jotai ongelmaa? 100 mm pitkä holkki kyseessä.
    En tiedä ongelmista tuollaisessa käytössä, tuskinpa niitä on. Kuten todettua, joitain järkisyitä oli keksittävä. Sovitaan, etten tiennyt holkista vielä tuossa vaiheessa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    No tämä. Mulla toi kuume edelleen, Spessu ollu jo vuoden päivät.
    ICT piti hankkia jo tuolloin mutta ei ollut saatavilla.
    Nämä on joskus tällasia. Mulla meni reilu 11 vuotta prätkien kanssa, taisin 11 pyörää ehtiä omistaa. Sattui ja tapahtui kaikenlaista, vaikka mitä tuli koitettua. Lopulta kun se mieleisin löytyi, totesin ettei tää oikeestaan oo ees mun juttu, saan fillarilla ihan samat kiksit ja paljon muuta ja vielä murto-osalla rahanmenosta. Aatella, kun olis jo sillon nuorena miehenä osannu tehdä parempia valintoja. Mutta se on vaan hyväksyttävä, että polku vei nyt näin. Jokainen päivä on mahdollisuus uuteen alkuun.

Mites TomiKoo:lla on kiekot toimineet? DT:n navoillahan nuo on?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •