HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 86 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 76 84 85 86 87 88 96 136 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.551 - 2.580 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #2551
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Toi Performance on aivan käsittämättömän huono märällä käsittääkseni. Se kumiseos on paljon kovempi siinä. Varmaan halvempi valmistaa ja kestää paremmin asvalttirullausta, mutta metsään ei oikein tota Performance-sarjaa voi kenellekään suositella. Pacestar-mallit on hyviä yleisrenkaita ja Trailstarista alkaa sitten löytyä jo pitoa enemmänkin. Pehmeämpi kumiseos on siis näiden versioiden ero.

  2. #2552
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    (Butcherin suunta: )

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Nappuloiden rampit menosuuntaan..
    Otin renkaan irti kääntämistä varten, niin löytyihän siitä tosi pieni yksisuuntainen nuolimerkintä. Kokeillaan nyt sitten oikeinpäin.

  3. #2553
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    218
    Millasilla paineilla ajatte polkurymistelyä Maxxis Ardent 26x2.20 renkailla?

  4. #2554
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jöpöttäjä Katso viesti
    Millasilla paineilla ajatte polkurymistelyä Maxxis Ardent 26x2.20 renkailla?

    Kaikki paineet toimii välillä 15-35psi, mutta se riippuu täysin kuskin ja pyörän painosta, ajotyylistä, maastosta, tubeless vai ei, vanteen sisäleveydestä ja mittarin tarkkuudesta, sekä kelistä.

    Niin ja tietysti renkaasta. Tosta sun renkaasta on kai joku 4 eri versiota, jotka käyttäytyvät erilailla.

    Jos sattuu niin hassusti että kenelläkään ei satu olemaan kokemusta samojen muuttujien vallitessa niin suosittelen laittamaan 25 psi ja lisäämään ilmaa jos tulee paljon rengasrikkoja/vanteelle lyömisiä tai ottamaan pois, jos tuntuu siltä että ei ole tarpeeksi pitoa. Estimaatti on laskettu akateemisesti hihaa ravistelemalla, joten otathan myös edellä mainitut muuttujat huomioon

  5. #2555
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Kyllä siinä Butcherissakin pitäisi olla lisäksi tuo Rotation-teksti siinä nuolen vieressä, mikä muissakin Spessuissa. Se on valitettavaa, että renkaissa yleensäkin merkataan aika huomaamattomasti nuo suuntamerkit. Niitä saa yleensä aina hetken etsiä, mutta Butcher on aika helppo, kun siihen silmä tottuu, ne ramppien suunnat on nopea tarkistaa. Eli niissä keskimmäisissä nappuloissa kun laskee yksi sivu, niin se eteen aina.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  6. #2556
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    293
    Onko joku kokeillut tsankimankia ensinnäkin takarenkaana ja toisekseen pyörimissuunta väärinpäin?

    Olen tilannut parin 29" 4052 trail extreme tms. mallia ja ajattelin jos jollakulla on kokemusta takagumena.

    Joo ehkä olis voinu ottaa sen vähemmän pehmeän taakse tai jopa smörgun, mutta nyt on tavoitteena max. vetopito märällä kelillä juurien ja kivien peittämissä teknisissä kinkamissa. Olkoon hintana sitten hitaampi vauhti siirtymillä.

  7. #2557
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErnoNykanen Katso viesti
    Kaikki paineet toimii välillä 15-35psi, mutta se riippuu täysin kuskin ja pyörän painosta, ajotyylistä, maastosta, tubeless vai ei, vanteen sisäleveydestä ja mittarin tarkkuudesta, sekä kelistä.

    Niin ja tietysti renkaasta. Tosta sun renkaasta on kai joku 4 eri versiota, jotka käyttäytyvät erilailla.

    Jos sattuu niin hassusti että kenelläkään ei satu olemaan kokemusta samojen muuttujien vallitessa niin suosittelen laittamaan 25 psi ja lisäämään ilmaa jos tulee paljon rengasrikkoja/vanteelle lyömisiä tai ottamaan pois, jos tuntuu siltä että ei ole tarpeeksi pitoa. Estimaatti on laskettu akateemisesti hihaa ravistelemalla, joten otathan myös edellä mainitut muuttujat huomioon
    Rengas on Maxxix Ardent Race 3C MaxxSpeed TR EXO 120tpi. Kuski+täpäri painaa noin 95 kiloa. Vanteen sisämitta 19mm ja rengas on sisärenkaalla.
    Maasto on hyvää, kapeahkoa metsäpolkua, jossa vähän kivikkoa ja juurakkoa on jonkin verran. Kallioilla ajoa on myös, jossa nousuja ja laskuja. Kelillä kun kelillä ajetaan!
    Kuskin ajoyyli.. 10 vuoden tauon jälkeen mennään varovasti ja arvokkaasti, muistellen ja opetellen, miten maastossa pitää edetä. Ikä on rauhoittanut ajoa paljon ja nyt kiertelen isoimmat kivet

  8. #2558
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Koillis-Vantaa
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jöpöttäjä Katso viesti
    Rengas on Maxxix Ardent Race 3C MaxxSpeed TR EXO 120tpi. Kuski+täpäri painaa noin 95 kiloa. Vanteen sisämitta 19mm ja rengas on sisärenkaalla.
    Maasto on hyvää, kapeahkoa metsäpolkua, jossa vähän kivikkoa ja juurakkoa on jonkin verran. Kallioilla ajoa on myös, jossa nousuja ja laskuja. Kelillä kun kelillä ajetaan!
    Kuskin ajoyyli.. 10 vuoden tauon jälkeen mennään varovasti ja arvokkaasti, muistellen ja opetellen, miten maastossa pitää edetä. Ikä on rauhoittanut ajoa paljon ja nyt kiertelen isoimmat kivet
    No näiden olosuhteiden vallitessa laitat 28,5 psi. Ei vaiskaan, teet niinkuin Erno sanoi ja kokeilet itse
    www.ajokoiralaika.blogspot.com

  9. #2559
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattim Katso viesti
    Onko joku kokeillut tsankimankia ensinnäkin takarenkaana ja toisekseen pyörimissuunta väärinpäin?

    Olen tilannut parin 29" 4052 trail extreme tms. mallia ja ajattelin jos jollakulla on kokemusta takagumena.

    Joo ehkä olis voinu ottaa sen vähemmän pehmeän taakse tai jopa smörgun, mutta nyt on tavoitteena max. vetopito märällä kelillä juurien ja kivien peittämissä teknisissä kinkamissa. Olkoon hintana sitten hitaampi vauhti siirtymillä.
    Laita vaan oikeinpäin se. Trail extreme monkeyssä vetopitoa riittää ja rengas toimii niinkuin sen pitääkin.
    - Fear is a mindkiller -


  10. #2560
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattim Katso viesti
    Onko joku kokeillut tsankimankia ensinnäkin takarenkaana ja toisekseen pyörimissuunta väärinpäin?

    Olen tilannut parin 29" 4052 trail extreme tms. mallia ja ajattelin jos jollakulla on kokemusta takagumena.

    Joo ehkä olis voinu ottaa sen vähemmän pehmeän taakse tai jopa smörgun, mutta nyt on tavoitteena max. vetopito märällä kelillä juurien ja kivien peittämissä teknisissä kinkamissa. Olkoon hintana sitten hitaampi vauhti siirtymillä.
    29":ssä oli aina edessä ja takana juurikin noi trail extremet. Tykkäsin suunnattoman paljon ja toimi keskuspuiston juurakoissa upeasti. Rullaa juuri sen verran mitä kuski jaksaa polkea, aivan kuten kaikki muutkin renkaat vaikka täällä kuinka pelotellaan. Kuvion laittaisin oikein päin.

  11. #2561
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laika Katso viesti
    No näiden olosuhteiden vallitessa laitat 28,5 psi. Ei vaiskaan, teet niinkuin Erno sanoi ja kokeilet itse
    Vaan 28,5psi ? Mä kun meinasin aloittaa kolmesta kympistä ja lisätä jos tarvii

  12. #2562
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Pitää varmaan vaihtaa taas alle syyskelin renkaat. Kellarista löytyy 2011 hankitut Panaracer Rampaget.
    Onko maailma muuttunut tässä välissä niin paljon, että tarjolla olisi jotain ratkaisevasti parempaa?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #2563
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    No joo. Onhan noissa tuntumassa eroja: uusi fillari tuli Onzan renkailla. Edessä Canis 2.25 ja edessä Ibex 2.25.
    Vaihdoin alle Rampaget ja oli siinä aika eri tuntuma kun panaracerit on 60 tpi ja paljon kovempaa seosta kun taas onzat 120tpi ja pehmeämpää kumia.
    Pitäisköhän sitä hankkia 2.40" Ibexi eteen ja pistää 2.25" taakse. Ihan jotakuinkin kohtuullisen painoinenkin tuon levyiseksi olisi.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #2564
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Minä aion tänäsyksynä testata myös Hans Damphin. Ihan kiva, että on vähän vertailtavaakin. Mitä talvisemmaksi menee kelit, sitä suppeammaksi käypien renkaiden valikoima käy kuitenkin.
    Harkitsin myös Conti Trail Kingiä testiin, mutta sen testaus ainakin siirtyy vielä, kun alkoi ärsyttämään nuo ristiriitaiset arvostelut, yhdessä kehutaan ja toisessa, vertailutestissä se haukuttiin Mountain Kingiä huonommaksi ja sai huonoimmat pisteet aika monesta osa-alueesta. Kuitenkin arvosteluita lueskellessa itselle jäänyt mielikuva, että Trail King olisi pitävämpi vielä kuin Mountain King.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  15. #2565
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    75
    ^ Trail Kingillä muutaman lenkin ajaneena rullaavuus ja pitkittäis pito on ainakin hyvä. Märkäpidosta juurakolla ja kivikossa ei ole oikein kokemuksia. Mudassa oli hitaissa vauhdeissa ok. Nuo menee vielä syksymmällä alle kun saadaan kisat ajettua.

  16. #2566
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    247
    Mulla on ollut nyt jonkun aikaa Trail King Protection Black Chilit alla täpärissä. Kuten yllä mainittu, rullaavuus ja pitkittäispito ovat hyviä. Mudassa menee mun mielestä paremmin kuin Maxxis Ardent 2,2 EXO TR. Kivikossa ja juurakossa ei ehkä niin hyvä kuin Ardent, mutta ei huonokaan. TK puhdistuu paremmin kuin Ardent. Mielestäni hyvä yleisrengas.

  17. #2567
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Mitä leveyksiä porukka täällä suosii? Kesämenossa alla on yleensä 2.2 tai 2.25.
    Ajattelin että sysksyllä edessä voisi ola se 2.4 mutta onko siitä lisäleveydestä hyötyä sen painon lisääntymisen verran? Paraneeko pito leveämmällä renkaalla kun kitkapinta vissiin suurenee?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  18. #2568
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Minulla on leveimmät 2.3. En usko, että leveämpiä laittanenkaan elleivät ole alimittaisia, sillä alkaisi jäädä turhan ahtaaksi haarukan ja renkaan väli ja varsinkin syksyllä/talvella kun mutaa on enemmän se voi silloin pakkautua haarukan ja renkaan väliin.
    Esim Hans Damph on kuulemma 2.35 kokoisena semmoinen jättidonitsi, ettei välttämättä mahdu kaikkiin fillareihin.

    lis. Tänään tuli ajeltua sateessa melkoinen pätkä ja samalla testailtua Ground Controlia sadesäässä. Mukavastihan noista pitoa löytyi myös märällä alustalla. Juuria ei vastaan paljon tullut, mutta kalliota eri muodoissaan sitäkin enemmän, eikä missään kohtaa renkaat lipsuneet alta. Riittävän alas vain paineet niin kyllä tuntuvat haukkaavan aina jostakin otetta.
    Nana muokkasi tätä : 07.09.2015 at 19.32
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  19. #2569
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Estimaatti on laskettu akateemisesti hihaa ravistelemalla, joten otathan myös edellä mainitut muuttujat huomioon
    Kutsutaan myös HiVe- teoriaksi, eli hihasta vedetyksi.
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  20. #2570
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Tästä nyt on jauhettu vaikka kuinka mutta kysympä silti tyhmyyttäni enkä jaksa kuuklettaa saatikka lukea koko ketjua läpi:

    Märkäpito ja kylkien kestävyys. Ardent 2,4" Exo TR vs. Nobby Nic 2,35" pacestar snakeskin/HD trailstar snakeskin 2,35".

    Nobby on jo roskissa ja HD:kin sinne lentää kun alkaa nappulat irrota. Kumpaan tuota Ardenttia voi verrata? Jos on HD:n pitoon/rullaavuuteen tyytyväinen niin kantsiiko taakse laittaa samoin tein DHR 2 vai onko Ardent jopa yhtä hyvä/kaikin tavoin parempi kuin HD??? Exo runko ymmärtääkseni kestää melko hyvin.. Vai olenko ymmärtäny väärin?
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  21. #2571
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Testasin tuossa joku viikko takaperin paineiden vaikutusta. Renkaana Ardent 29" 2.25, vesisade, polku pelkkää juurakkoa ja kiveä.

    - 1,9 & 1,8bar = lipsui (ei hatannut, oli hallittua)
    - 1,8 & 1,7bar = lipsui (ei haitannut, sama fiilis kuin edellinen)
    - 1,7 & 1,6bar = pitoa rutkasti enemmän. (sai ajella huollella huolettomammin)

    Mittaisin Scwalben digitaalisella mittarilla. Ei tuokaan mittari välttämättä ihan piirun tarkasti arvoja anna, mutta pidon ja paineen trendi on selkeä.

    Ja toki tuossa tulee lipsumiseen tottuminenkin, eli ihan 100% totuutta ei saatu senkään takia.

    PS. Pidän vielä suuresti tosi liukkailla ajelusta, se kun on melkein kuin uusi laji. Vaatii niin erillaista katsantokantaa, mihin renkaat lykkää ja mistä pidot ottaa.

  22. #2572
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    Liukkaalla polkeminen on kyllä aina mukavempaa kuin kuivana survominen...

  23. #2573
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juipp4 Katso viesti
    Liukkaalla polkeminen on kyllä aina mukavempaa kuin kuivana survominen...
    Naulan kantaan.

  24. #2574
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Liukkaalla polkeminen on kyllä aina mukavempaa kuin kuivana survominen...
    +1
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  25. #2575
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Arvon mitä rengasta laittais alle. meinasin Fast Trakin laittaa, mutta nyt on satanut jo vähän liikaa sille. Ei vaan kovin agressiivista viitti taakse laittaa kun edessä GC litkutettuna. Tosin saahan senkin tietysti pois kun ottaa vaan. Voipi olla, että pitää jotain front Butcher/HD-Gc rear-komboa jo miettiä jos tälleen satelee. Tai sitten Butcher/HD ja hakee taakse sen Ardent Racen. No ei sekään mikään sadekelin rengas ole, mutta kutkuttais koittaa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  26. #2576
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ Sä se jaksat vaihdella ja kokeilla. 😃

  27. #2577
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^ Haha, jaksan, ei tee ees tiukkaa. Mä oon niin ilonen tosta rengasvalikoimasta, siitä että on valinnanvaraa eri keleihin ja voi aina silloin tällöin kokeilla jotain uuttakin. kyllähän renkaat muutta pyörää aikalailla ja niillä on kiva pelata. Jos on tylsää ja kaipaa vähän jännitystä niin vähän liian kevyet renkaat alle ja märähköä juurakko/kivikkomäkeä laskemaan
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  28. #2578
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Tietäjät huomiohuomiohoo.

    Onko vuodenajalla merkitystä puun juurien (sellaisten ajamisesta kuluneiden, esiin tulleiden ja kuoriutuneiden) liukkauteen?

    Oli nimittäin tänään jotenkin poikkeuksellisen limaisen liukkaat juuret. Näitä samoja reittejä Laajavuoren bikeparkissa olen ajellut vuosikausia, usein sateellakin ja näillä nyt alla olevilla renkaillakin. Tämän päiväinen lipevyys yllätti, neljä kertaa niin, että mukkelismakkelis.

  29. #2579
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Testasin tuossa joku viikko takaperin paineiden vaikutusta. Renkaana Ardent 29" 2.25, vesisade, polku pelkkää juurakkoa ja kiveä.

    - 1,9 & 1,8bar = lipsui (ei hatannut, oli hallittua)
    - 1,8 & 1,7bar = lipsui (ei haitannut, sama fiilis kuin edellinen)
    - 1,7 & 1,6bar = pitoa rutkasti enemmän. (sai ajella huollella huolettomammin)

    Mittaisin Scwalben digitaalisella mittarilla. Ei tuokaan mittari välttämättä ihan piirun tarkasti arvoja anna, mutta pidon ja paineen trendi on selkeä.

    Ja toki tuossa tulee lipsumiseen tottuminenkin, eli ihan 100% totuutta ei saatu senkään takia.

    PS. Pidän vielä suuresti tosi liukkailla ajelusta, se kun on melkein kuin uusi laji. Vaatii niin erillaista katsantokantaa, mihin renkaat lykkää ja mistä pidot ottaa.
    Mikä kuskin ja pyörän paino suunnilleen oli?

  30. #2580
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^^
    En ole tietäjä, mutta kommentoinpa silti. Itse olen havainnut samaa, mutta tuo tuntuisi olevan enemmänkin sääoloista kuin vuodenajasta kiinni. Eli kesälläkin, jos satelee ja kosteusprosentti pysyy korkeammalla saattaa juuret olla joskus hyvinkin "limaisia", ikäänkuin niistä erittyisi jotain hässäkkää pintaan tietyissä olosuhteissa. Ei minusta yksistään sateella selity, koska ei ne juuret aina tosiaan yhtä liukkailta tunnu.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •