^En ole tarkistanut, mutta uskoisin olevan keskellä, kun Shocktherapyn
Toikka askarteli ammattitaidolla nuo Parktoolin pukissaan.
Täytyy ajankanssa tarkistaa/säätää dropoutteja taas uusiksi mitata vannetta/kumia keskelle haarukkaa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Jokohan tää kohta menis enempi tuonne fiilistelypuolelle![]()
^Hieno .![]()
Wow ! Hienoa !
Puntaria ei ole, mutta Catia antoi poistetun kappaleen painoksi 8g, joka tekee 288g/kehä, tosin venttiilinreiän ja liitoskohdan ympärillä reiät on pienemmät, joten todellinen painonpudotus lienee reilu 270g/kehä.
Sähköläskiä. Fantic Fat Sport. Hintakin näyttäisi siedettävähköltä Feltin ja Haibiken vastaaviin verrattuna. Liekö sitten miten kuraa muuten?!
http://fantic-bikes.it/fat-bikes/fat-sport/?lang=en
Mazzan kehät on hianot!
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Meinasin 1X10 konversion tehdä, vähän tässä arponut eteen 30T tai 32T Raceface narrow-wide ratasta. En osaa päättää kumman tilaan. Takapakka 11-36T. Pyörä Felt DD30. Mikä on kansan mielipide?
^Osta 32 ovaali, niin saat ikään, kuin molemmat samassa ja eikä siinä vielä kaikki, niin kuin mainoksessa. 34 Tulee kaupantekijäisiksi.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Mulla oli ensin 32t ovaali, jonka totesin liian isoksi minun voimille. Sitten oli 30t joka oli myöskin liikaa pahimmissa paikoissa. Lopulta onni löytyi 28t kanssa, jolla ajellaan rauhakseen. 32t ovaali taas on löytänyt paikkansa semifätissä jäykkäperässä ja reisistäkin irtoaa jo nykyään sen verran, että pienimmällä vaihteella selviää lähimaastojen mäet. Näiltä pohjilta veikkaisin, että kovemmilla jätkillä varmaan 30t olisi minimi ja jos rahkeet riittää, niin 32t ovaali on kyllä mukava ajaa. IMO :P
32T Absolute Blackin ovaalille ääni täältä.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Mulla on 30 hampainen absolute blackin ovaali ja ainakin mulla on löytynyt sopivat välitykset 42-10 pakalla.
Välillä kyllä on joutunut käyttämään ihan keveintäkin välitystä ylämäessä, kun ei muuten ole jerkku riittänyt reisissä.
Kuinkahan sitä on pulassa 32t+11-32t väleillä... Pitäne ruveta kyykkäämään taas enempi!
28t edessä täällä ja hyvin pärjää siirtymätkin. 28-11 riittää siirtymille aivan mainiosti.
Oikeastaan harvoin edes 11t on käytössä.
Takana vielä 42t laajennuslätyskä, mun jaloillakin pärjää näillä välityksillä.
30t edessä ja ei kyllä isompaa fläsäriin laiskan pulskea harrastelija kaipaa. Takana on 42t laajennusratas ja sekin on toisinaan tarpeen. Jotta 11t:tä tarttee takana niin pitää olla jo melko kiire.
Kiitos kommenteista. Tilasin 32T Absoluteblack Narrow Wide Oval Single Chainringin.
Puolen vuoden ajelu Fatboy SE:llä vakuutti minut, että läskipyörä on oikea valinta minulle ja täysjoustolla ajo jäi kokonaan. Nyt sekä läski että täysjousto on myyty ja uusi Trek 9.6 (http://www.trekbikes.com/us/en/bikes...ey/farley_9_6/) on tulossa lokakuun puolella.
Jo ennen Trekin tilaamista pohdiskelin, että toisilla kiekoilla (26 tuumaiset) ja leveämmillä renkailla (Bud & Lou tai Dunderbeist & Flowbeist) saan itselleni kaksi pyörää (melkein) yhden hinnalla. Näitä toisia kiekkoja nyt speksailen.
Houkuttelevimpana vaihtoehtona tällä hetkellä on DT Swiss:n kiekot (350 napa CL ja BR710 kehä) ActionSports:sta. Ilmeisesti nämä ovat jotakuinkin samat kuin mitä Canyon Dudeissa vakiona olevat BR2250-kiekot? En Canyon Läskipyörät -ketjusta nopeasti selattuna löytänyt mitään kovin negatiivista sanottavaa; löytyykö kommentteja?
Trekissä on Sramin GX1 11-vaihteinen takavaihtaja, toimisikohan Shimanon 11-42 -pakka tämän vaihtajan kanssa ongelmitta? Googlella asiasta löytyy kyllä kommentteja, mutta ihan vakuuttunut niistä en ole. Shimanon pakka olisi nimittäin halvempi ja sen kanssa ei tarvitsisi ostaa XD vapaaratasta (=50 €).
Vähän nihkeästi olen googlella löytänyt muita Trekkiin sopivia (läpiakselit edessä 150x15 ja takana 197x12) järkevän hintaisia kiekkosettejä. Mitähän mahtaisi maksaa kiekkojen teettäminen ammattilaisella?
Riippuu ammattilaisesta, joku tekee etuisammin kuin joku toinen. Toinen muuttuja on tilaajan sijaintipaikka koska se generoi hiukan siirtokuluja![]()
^^ DT:n kiekot toimineet oikein hienosti, mutta vapaarattaasta en oikein tykkää. On aika toivoton, jos pitää kikkailla, vapaaliikettä on aivan liikaa. Saisi olla räikässä tiheämpi hammastus, mutta sitten se ei varmaan kestäisi. Olisko Hopen napa parempi tässä suhteessa?
Mä taidan ajaa liian hiljaa kun mulle riittäny 26T nw ja 11-36![]()
Voin sanoa että ei ainakaan laadultaan... Hopen laakerit on aivan kuraa nykyään, ainakin omat -15 vuotiset fatnot jne... Niin alle 100km kesti vap.rattaissa laakerit. Alumiinisesta vaparista halkesi koko sisimmäinen laakeri/meni pesä väljäksi... Itse rakentelisin dt:llä jos nyt olisin tekemässä ja vanteet kuitua. Toki laakerit on helpot noihin hopeihin vaihtaa ja saksalaisia laakereita löytyy hyvin. Minulla on dt:n nopeus ihan 29'er täpärissä riittänyt.
Täällä BR710 kehät ja Industry Nine navat ja tuntuu kivalta yhdistelmältä. Vapaarattaassa ei ole lainkaan tyhjää eteenpäin. i9 vapaaratas onkin aika "tekele". I9 navoissakin on ei niin hyvät Enduron laakerit. Takapäähän vaihdoin muutaman sadan kilometrin jälkeen SKF:n laakerit. Mitä kehiin tulee niin suht jäykiltä tuntuu, helpot litkuttaa, kevyet ja edulliset.
Eikö tuo tiheämpi hammastus käy siihen?: https://www.bike-components.de/en/DT...-Naben-p24147/
240s napaan ainakin käy ja hyvin kestää.
I9 napoja olen haaveillen katsellut, mutta taitaa kokonaisuuden hinta kasauksineen pompsahtaa vähän liian suureksi. Aikas jännää, että noinkin kalliissa navassa on säästetty laakereiden laadussa...
Fatboy SE:ssä meni puolen vuoden aikana vaihtoon keskiölaakerit, takanavan laakerit ja vapaaratas (takuuseen), joten laakereiden vaihto on kyllä tuttua puuhaa.
Mulla taitaa olla jossain 240:n sisuskalut, pitääpä kattoa käykö suoraan DT:n läskinapaan vai ei.
Ei tuo vapaaliike mikään iso ongelma ole, satunnaisesti vain sattuu paikkoja missä ei voi polkea, vaan pitäs "nypyttää" eteenpäin ja siinä tahtoo yleensä joutua jalkamieheksi, kun vapaaratas ei kytke.
MUOKKAUS: Kävin testaamassa, ikiwanhan 240:sen osat loksahti suoraan DT:n läskinapaan ja silmämääräisesti näytti muutenkin samalta. 18 hammasta vakiona. Aika suolanen hinta tolle 36T upgradelle...
markettipyörämies muokkasi tätä : 17.09.2015 at 00.03
Joo, tuo 36T päivitys käy suoraan DT:n läskitakaseen. Ite sujautin sen Duden takanapaan heti koeajon jälkeen.
Kirjanmerkit